Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]
Peale softi vahetust ta enam nii palju ei taha õhku saada, vajadus on ~1270 ja saab ~1050! Samas seier on kenasti punases (1,1-1,3 BAR-i) ja seisab seal enam-vähem käigu vahetuse hetkeniKuidas SID näitab, kas saad selle 1400 õhukogust kätte?

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Sai taaskord dünos käidud 

Sellised numbrid (kW/N-M/RPM) väänasin välja
vvs - max kW = 159,02x1,2=190,82kW
Sinine skaala oli stock graafik, punane CR-softiga graafik!

Essiga tuli paar vatti juurde: vvs - max kW = 161,72x1,2=194,06kW
Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Teise tõmbe tegin "S" režiimis ja esimeselt teisele vahetades lõi mootoritule korra põlema. Edasi tallates kustus ta ära ja jõud oli tagasi.
Maanteel on vahepeal sama asja teinud ja kui peale seda sai korra arvuti taha topitud näitas detonatsiooni ohtlikkust. Ilmselt mõni andur läheb avariirežiimi ja Trionic tõmbab jõu maha...
Kuidagi vaikselt tulevad mul need jõukasvud
Kuna tagaluugil see numbri ümber olev plastik hõõrus oma alumise äärega värvi siis lasin tagumisele luugile alla äärde läbipaistva kaitsekile panna! Visuaalselt seda väga näha pole ja loodetavasti ta täidab oma eesmärki

Sellised numbrid (kW/N-M/RPM) väänasin välja

vvs - max kW = 159,02x1,2=190,82kW
Sinine skaala oli stock graafik, punane CR-softiga graafik!

Essiga tuli paar vatti juurde: vvs - max kW = 161,72x1,2=194,06kW
Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Teise tõmbe tegin "S" režiimis ja esimeselt teisele vahetades lõi mootoritule korra põlema. Edasi tallates kustus ta ära ja jõud oli tagasi.
Maanteel on vahepeal sama asja teinud ja kui peale seda sai korra arvuti taha topitud näitas detonatsiooni ohtlikkust. Ilmselt mõni andur läheb avariirežiimi ja Trionic tõmbab jõu maha...

Kuidagi vaikselt tulevad mul need jõukasvud

Kuna tagaluugil see numbri ümber olev plastik hõõrus oma alumise äärega värvi siis lasin tagumisele luugile alla äärde läbipaistva kaitsekile panna! Visuaalselt seda väga näha pole ja loodetavasti ta täidab oma eesmärki

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Ootamatult on jälle (tegelt 16.11) aasta möödunud ja paneksin kirja mõningad olulisemad asjad oma rõõmudest ja muredest ja kuludest ning nagu kombeks - väike statistika annab asjast hea ülevaate 
. Uued kapoti amordid
. Puldi patareid CR1632
. Uued kojamehed
. Pidurivedeliku vahetus
. Tagumine parkimisandur
. Esimesed pidurikettad ja klotsid (Black Diamond)
. 2x One Mile Challenge
. Tagumise stange, tagaluugi ja tiibade värvimine
. Poleerimine+nano vahatamine
. CR-soft
. Tagumised suured uretaanpuksid
. Tagumiste vedrude vahetus
. Sillastend
. Küünlad NGK PFR6H-10
. Uus kasutatud juhipoolne peegel, soojendusega
. Kogu perioodi peale 2 õlivahetust
. Lisaks vahad, pesud, hooldusvahendid, jne...
. Üks MUPO trahv ja üks tobe kiiruseületamine
. liiklus- ja kaskokindlustus
Rahalises vääringus kokku 2573,91 €
Aastane LS - 20 428 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2298,90 liitrit (keskmine kulu ~11,25l/100), mis summaliselt on kokku 2905,76 €
Rahaliselt 0,27€/km
Kuna palju sõite tuleb teha linnas (Tartus) siis seetõttu on keskmine kulu just nii suur nagu ta on. Maanteel on keskmine küttekulu 7,6l/100-le (enne softi vahetamist 7,8).
Nüüd tuleb talv kenasti üle elada ja seejärel Saab plaanidega vaikselt edasi minna (uued suverehvid, kapoti ja esistange värvimine, korralik poleerimine jne...)
Homme on kavas pigipesu, vahatamine ning siis peaks ka talvekad lõpuks alla keerama
Lõpetuseks mõned avaldamata pildid...











. Uued kapoti amordid
. Puldi patareid CR1632
. Uued kojamehed
. Pidurivedeliku vahetus
. Tagumine parkimisandur
. Esimesed pidurikettad ja klotsid (Black Diamond)
. 2x One Mile Challenge
. Tagumise stange, tagaluugi ja tiibade värvimine
. Poleerimine+nano vahatamine
. CR-soft
. Tagumised suured uretaanpuksid
. Tagumiste vedrude vahetus
. Sillastend
. Küünlad NGK PFR6H-10
. Uus kasutatud juhipoolne peegel, soojendusega
. Kogu perioodi peale 2 õlivahetust
. Lisaks vahad, pesud, hooldusvahendid, jne...
. Üks MUPO trahv ja üks tobe kiiruseületamine
. liiklus- ja kaskokindlustus
Rahalises vääringus kokku 2573,91 €
Aastane LS - 20 428 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2298,90 liitrit (keskmine kulu ~11,25l/100), mis summaliselt on kokku 2905,76 €
Rahaliselt 0,27€/km

Kuna palju sõite tuleb teha linnas (Tartus) siis seetõttu on keskmine kulu just nii suur nagu ta on. Maanteel on keskmine küttekulu 7,6l/100-le (enne softi vahetamist 7,8).
Nüüd tuleb talv kenasti üle elada ja seejärel Saab plaanidega vaikselt edasi minna (uued suverehvid, kapoti ja esistange värvimine, korralik poleerimine jne...)
Homme on kavas pigipesu, vahatamine ning siis peaks ka talvekad lõpuks alla keerama

Lõpetuseks mõned avaldamata pildid...









Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Ma tänankena aparaat ikka!

Originaal ketta ja klotsiga ma ei tahtnud väga agressiivselt pidurit tallata aga nendega on justkui kindlam see pidurimajandusKuidas Black Diamondi kettad on, võrreldes näiteks originaalidega?

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kuna soft ei olnud päris õige siis tuli vaid 209km/h (stockis 208)Mis OMC-l sõitsid välja?

Praeguse seadega võiks ta ~215km/h ehk ikka välja joosta


Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Originaal ketta ja klotsiga ma ei tahtnud väga agressiivselt pidurit tallata aga nendega on justkui kindlam see pidurimajandus
Kas pidurivedeliku oled ka välja vahetanud?
Kasutan ATE Blue Racing õli ... Kah pisut julgem hoo pealt pidurit litsuda ja väljaminek ei ole suur

See on tehtud jah, sisse läks tavaline dot-4 (vist?)Originaal ketta ja klotsiga ma ei tahtnud väga agressiivselt pidurit tallata aga nendega on justkui kindlam see pidurimajandus
Kas pidurivedeliku oled ka välja vahetanud?
Kasutan ATE Blue Racing õli ... Kah pisut julgem hoo pealt pidurit litsuda ja väljaminek ei ole suur

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Mul mAir natuke rohkem isegi kui su 9-5-l.
Ma pole rullidel käinud, aga siis ma peaksin ka uskuma, et 9-3 teeb dünos ca samad numbrid...
Jääb muidugi 2,3 vs 2,0 10% erinevus.
Enne kevadet rullidele ei kisu ka. Naast
Ma pole rullidel käinud, aga siis ma peaksin ka uskuma, et 9-3 teeb dünos ca samad numbrid...

Jääb muidugi 2,3 vs 2,0 10% erinevus.
Enne kevadet rullidele ei kisu ka. Naast

Sent from my Monte Carlo using B236
Kindlasti soovitan dünos käia nii enne kui pärast softi uuendustMul mAir natuke rohkem isegi kui su 9-5-l.
Ma pole rullidel käinud, aga siis ma peaksin ka uskuma, et 9-3 teeb dünos ca samad numbrid...
Jääb muidugi 2,3 vs 2,0 10% erinevus.
Enne kevadet rullidele ei kisu ka. Naast

Autost niipalju, et paar nädalat tagasi sai siis planeeritud pigipesu, vahatamine ja talverehvidele üleminek teostatud

Õlivahetus ja õhufiltri vahetus sai samuti enne "talve" ära tehtud.
Uue aasta plaanidest...
. töökorras tagumine parkimisandur
. taha sooviks põlema panna 2 udutuld (praegu on 1 ja see on kole)
. kevadel on kindlasti vaja uusi rehve
. täielik salongi hooldus, lisaks välised hooldus toimingud
. teema "100km/h vibra" asja tahaks ka lõpuks ära lahendada
. kapoti ja esistange värvimine
. tahaks ikka esituledega ka midagi ette võtta

Hakkan nüüd Jaanipäeva ootama...


Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kuna mul see andur on 2 aastat tagasi vahetatud siis proovin korra uut kasutatud asja!Parkimisanduriga seoses soovitan võtta ühendust kasutajaga Marx. Tema kaudu sain vähemalt mina hea hinnaga originaalosa. Mis esituledel viga on, et midagi peaks ette võtma nendega?
Esituledel pole viga midagi, tahan neile natuke tumedamat varjundit

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Nende asjadega sai nüüd ühele pooleUue aasta plaanidest...
. töökorras tagumine parkimisandur
. taha sooviks põlema panna 2 udutuld (praegu on 1 ja see on kole)
. ...

Lisa udutule lisamine oli oodatust lihtsam. Piisas vaid pesa vahetusest ja sellega asi piirduski

Allpool võrldused päevavalges...



Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Ma ilmselt tean milles on viga...Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Mingil ajal sai auto üles tõstetud ja kui rattad ringi lasta siis on näha, et parempoolne esiratas ei jookse sirgelt (näiteks vaadates alumist velje ranti, siis see käib sisse-välja ca 1cm.
Olen ka erinevaid velgi proovinud ja sama lugu kõigiga. Vasakul pool jookseb ratas sirgelt, paremal sama velg juba töllerdab

Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.
Selline väike erinevus võib suurele veljele päris märkimisväärse erinevuse tekitada ja sellepärast see praegune 1cm erinevus võiks teoreetiliselt täitsa reaalne olla

Samas pidurdades ei teki mingit vibrat.
Praeguse talve rehviga (225/45 R17) kompenseerib kõrgem rehv asja paremaks aga kuna suverehvid on pisut madalama profiiliga (225/40 R18) siis on asi juba häirivam.
Proovin korra vana kettaga asja vaadata ja kui siis jookseb ratas sirgelt - tuleb kas garantiiga tegelema hakata (ma kujutan ette, et see on haigelt pikk protsess) või peab ketta kinnituse üle laskma treida...
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Märkasin seda vibratsiooni samuti 235/40 R18 suverehvidega mis olid nii täpselt tasakaalustatud kui vähegi vöimalik. Talvel 215/55 R 16 pehmed naastrehvid ja vöbin kadunud. Ja vibratsioon just kiirusevahemikus 100 - 130 km/h. Aeglasemal ja kiiremal söidul vöbin vaevu tuntav. Vöib ka siis piduriketta defekt olla kuna üks piduriketas sai löhenemise töttu uue ja odavaga vahetatud.
Oled oma SAAB i hästi hoidnud ja hooldanud. Ka tagasihoidlik välimuse muutus on andnud isikupära. Olen ka ise kulutanud auto korrashoidmiseks sellised summad , et auto müük on möttetu. Kuid söita on selliste SAAB idega mönus ja turvaline. See 10-12 kasutusaastat ei tähenda midagi kui mootor, veermik ja kere on järjekindlat hooldust saanud.
Oled oma SAAB i hästi hoidnud ja hooldanud. Ka tagasihoidlik välimuse muutus on andnud isikupära. Olen ka ise kulutanud auto korrashoidmiseks sellised summad , et auto müük on möttetu. Kuid söita on selliste SAAB idega mönus ja turvaline. See 10-12 kasutusaastat ei tähenda midagi kui mootor, veermik ja kere on järjekindlat hooldust saanud.
Kas sel juhul ei peaks mitte ketas ise ka laperdama?Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Ketta ja selle kinnituse vahel mingi metallitükk eksinud, see lõpuks pressitud veljepoltidega 1mm paksuseks känkraks ja seal ta siis pesitseb...
Lihtsalt arvan...
10mm velje serva viskamist on minu meelest ikka väga palju.
Kuidas 9-5 ja 9000 ketta kinnitusted erinevad, ei tea, aga mul juba 2mm velje viskamist on suurepäraselt tunda olnud.
Ma ilmselt tean milles on viga...Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Mingil ajal sai auto üles tõstetud ja kui rattad ringi lasta siis on näha, et parempoolne esiratas ei jookse sirgelt (näiteks vaadates alumist velje ranti, siis see käib sisse-välja ca 1cm.
Olen ka erinevaid velgi proovinud ja sama lugu kõigiga. Vasakul pool jookseb ratas sirgelt, paremal sama velg juba töllerdab
Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.
Selline väike erinevus võib suurele veljele päris märkimisväärse erinevuse tekitada ja sellepärast see praegune 1cm erinevus võiks teoreetiliselt täitsa reaalne olla
Samas pidurdades ei teki mingit vibrat.
Praeguse talve veljega kompenseerib kõrgem rehv asja paremaks aga kuna suverehvid on pisut madalama profiiliga siis on asi juba häirivam.
Proovin korra vana kettaga asja vaadata ja kui siis jookseb ratas sirgelt - tuleb kas garantiiga tegelema hakata (ma kujutan ette, et see on haigelt pikk protsess) või peab ketta kinnituse üle laskma treida...
Võta ratas maha ja vaata, kas piduriketas ka töllerdab. Sealt on juba lihtsam asja täpsemini edasi analüüsima hakata. Äkki ei ole laager korralikult pesas? 1cm vahet tundub tõesti liiga suur töllerdus olevat

WASSAAB?
Ketta viskamist mõõdeti ja remondimehe jutu järgi on seal väga väike viskamine mis ei saa nii suurt velje viskamist tekitada (tegelikult ma ei usu seda juttu - suurema ratta peal on iga väiksemgi viskamine juba võimendatud).Kas sel juhul ei peaks mitte ketas ise ka laperdama?Väike kahtlus on, et piduriketta kinnitus mis kinnitub laagri külge ei ole 100% õiges mõõdus - ehk siis ketta kinnitusel on üks serv näiteks 1,5cm ja teine serv 1,6cm.Kas see teema "100 km/h vibra" on mingi lahenduse leidnud?
Ketta ja selle kinnituse vahel mingi metallitükk eksinud, see lõpuks pressitud veljepoltidega 1mm paksuseks känkraks ja seal ta siis pesitseb...
Lihtsalt arvan...
10mm velje serva viskamist on minu meelest ikka väga palju.
Kuidas 9-5 ja 9000 ketta kinnitusted erinevad, ei tea, aga mul juba 2mm velje viskamist on suurepäraselt tunda olnud.
Leidsin arvutist viskavast rattast video kaa...

http://youtu.be/VrBCzjPWhDg
oK, see 1cm on pisut palju pakutud kuid 5mm-e viskamine on piisav põhjus, et teatud kiirusel vibrat tekitada

Ketta ja laagri vaheline pind on mitu korda traatharjaga puhtaks tehtud ja seal vahel ei saa olla mingit mustust.
Teen äkki selle tee läbi, et võtan vasaku ketta (mis on korras ja väliselt vigu ei tuvasta) ning vahetan selle parema poolse kettaga ära. Peale seda peaks lõpuks tõde selguma

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab