Di- le parem jahutus.

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

Sattusin juhuslikult ühele pildile, kus di-d oli natuke äärtest lõigatud, et õhk pääseks liikuma.
Äkki ei olegi niipaha mõte, sest olen näinud päris mitut kassetti, mis otsadest piisavalt kõrbenud aga sellegi poolest veel töötavad.

Sellisel lõigatud juhul on kindlasti õhu liikumine parem ja äkki ka kasutusiga pikem!?

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Vaadates pilti on mul tunne, et see on üldse klassiku järgiaitamise projekt seal (viltuse ploki ja väljalaske kuju põhjal). Ja järgi aidatud asjadel võib seda lisajahutust ehk vaja olla. Eriti veel arvestades, et tegu on klassikule tegelikult mitte mõeldud riistvaraga ja ehk see õhk ei liigu seal kapoti all just täpselt nii, et jahutaks korralikult. Tavakasutuses ja T5-ga autodel, kus see tehasest juba on, ma ei usu, et sellega mingit erilist efekti saavutaks. Katsetamiseks läheb ka väga palju aega ja erinevaid autosid vaja..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 871
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#3

Vaadates pilti on mul tunne, et see on üldse klassiku järgiaitamise projekt seal (viltuse ploki ja väljalaske kuju põhjal). Ja järgi aidatud asjadel võib seda lisajahutust ehk vaja olla. Eriti veel arvestades, et tegu on klassikule tegelikult mitte mõeldud riistvaraga ja ehk see õhk ei liigu seal kapoti all just täpselt nii, et jahutaks korralikult. Tavakasutuses ja T5-ga autodel, kus see tehasest juba on, ma ei usu, et sellega mingit erilist efekti saavutaks. Katsetamiseks läheb ka väga palju aega ja erinevaid autosid vaja..:)
Geneka kronsa järgi otsustades ka klassiku oma.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#4

Kas nende lahtilõigatud avade kaudu piisavalt sodi ei satu sinna alla, et mootori tööd häirima hakkaks?
Regular Saab Guy
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

Nägin sama pilti FB-s ja mõtlesin sama mõtet kui ivomets.

Selle pildi kommentaarides oli ka väide, et Saabi mootorite testistendidel kasutavad DI-d on samamoodi lahti lõigatud.

Ei usu, et sinna miskit sodi lendaks ja ega see DI selles osas eriti ei erine küünla-piibu lahendusest.

Too konkreetne mootor on muidugi upgrade projekt klassikule, väljalaske torukollektor, T5 mootori sil. pea ja sellega sobitatud sisselase.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Kahju, et mul enam alles ei ole ühte di-d, mille kõik piibu otsad oli ikka mõnusalt sulanud. Oleks pannud pildi ja siis oleksite aimu saanud, mis temperatuurid seal all ikka on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

Arvan ka, et jahutab paremini.
Oleks huvitav panna mingi väike temperatuuriandur DI metallkestale ja samamoodi prooviks ka hiljem tavalisele DI-le.

Kui veidi elektroonikat, siis pisike LM35 http://www.oomipood.ee/product/lm35dz-n ... or-0-100-c ,
9V patarei ja multimeeter väljundpinget mõõtma. Enam lihtsam temp.andur vist olla ei saakski :)
Kannatab 150C, nii et peaks sobima.

Freesimist muidugi omajagu ja kui pole päris uus DI, siis ei tea mis korras oli ta eelnevalt. Äkki just-just minemas..
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Ma saan väga hästi aru, kuskohas see DI otsapidi istub. Aga mõnusalt sulanud otsad on minu aru saamist pidi vale käsitluse tulemus. Hooldamata või ka hirmsasti kuuma saav mootor jms. Mul on siin selja taga kapi peal üks p..ses DI kassett..:) See oli mu autol peal, kui ma ta ostsin ja ma ei tea, kui vana täpselt... mingi 8 aastat kindlasti. Võiks öelda, et üks vastupidavamaid juppe auto küljes..:) Absoluutselt ilusate piibuotstega, midagi pole kärsanud. Aegajalt on teda määritud.

Kui nüüd mainiti teststende jms. siis ma kaldun arvama, et seal võib sellest välja lõikamisest kasu küll olla, et õhu ligipääsu parandada jms. Mõni lisavent jms. Kapoti all aga ma selle asja kasuteguri üle julgen pisut kahelda.
Freesimist muidugi omajagu ja kui pole päris uus DI, siis ei tea mis korras oli ta eelnevalt. Äkki just-just minemas..
Seal ei ole suurt midagi teha, need on vaid mõningad laiemad servad, mis maha lõigatud on, mingit erilist sepatööd seal ei ole.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

Poh see mootor, vaadake parem piduriketast.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

Poh see mootor, vaadake parem piduriketast.


Like!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#11

kasseti juurde tagasi.

pajatan oma arusaama süütekassettide üldpildist. Mulle nad klapikambri otsas väga ei imponeeri.
süütekassett peaks põhiolemuselt olema süütepoolide kogum. Süütepoolid on trafod. Sisaldavad päris hea hunniku peenikest (vask)traati ja lakikihte (või vaiku või misiganes isolaatorkihti). Need kaks materjali ei ole oma olemuselt just kuumuse sõbrad ehk siis mootori kuumima osa (plokikaas) peale istutamine ei ole tehniliselt kõige parem mõte. Lisaks väheneb teadupärast metallide juhtivus temperatuuri tõustes - aga see ei puhu vast väga suurt pilli.
istutatakse (ka muud tootjad) aga plokikaane kohale ilmselt, kuna süütepooli / poolide sinna paigutamine on nii odavam (pole vaja küünlajuhtmeid; jääb ka ära nende monteerimine tehases, mis on ilmselt manuaalne töö ehk tehase jaoks märkimisväärne kulu) ning ka pilt on tiba "siledam".

jahutuse parendamine ei ole aga üldse paha idee. On ju teada, et nt moodsamatel lammutatavatel Saabidel on süütekassetid ühed esimesed asjad, mis kaubaks lähevad :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

T5/T7 DI kassett ei koosne ainult süütepoolidest, vaid lisaks ka detonatsiooni fikseerivast elektroonikast. Jahutus pole seal kunagi probleemiks, vaatamata max. 40 000 voldisele tööpingele.
Vasta