Õlinäit
Ostsin auto Tartust Carringust. Seal vahetati kõik õlid ja rihmad. Täna töökojas selgus ,et õlivarda näit on ca. 1cm üle maximumi. Auto oli korralikult soojax sõidetud ja lastud 4-5 min seista enne näidu võttu. Kas on põhjust muretsemisex? Ei taha nagu uskuda ,et Carringu vennad vale koguse õli sisse lasid... aga näit on näit.
paljud kukuvad kindlasti kisama ja vastu vaidlema aga kui sul on tahmafiltriga auto ja sõidad enamik sõite linnas, siis nii see hakkabki olema - et õlitase mootoris mitte ei alane vaid tõuseb. Pole seal midagi parata. Lihtsalt oleks mõistlik tihedamini mootoriõli vahetada.
paljud kukuvad kindlasti kisama ja vastu vaidlema aga kui sul on tahmafiltriga auto ja sõidad enamik sõite linnas, siis nii see hakkabki olema - et õlitase mootoris mitte ei alane vaid tõuseb. Pole seal midagi parata. Lihtsalt oleks mõistlik tihedamini mootoriõli vahetada.
Ok! Linnas on tõepoolest enamus sõite tehtud. Kas peaksin laskma siis õli vähemaks võtta? 6 kuuga olen sõitnud ca 6-7000km ja õlivahetuseni on aega veel 6 kuud...
see 1cm lisa kogus - see ei ole mitte õli vaid diisel. Seega kui sa oma norm välba lõpuni sõidaksid, siis oleks 4,5 liitri õlile lisaks sul mootoris veel 1-1,5 L diislit. See aga ei ole teps mitte kasulik mootori elueale. Õlikoguse vähendamine ei ole ka kõige parem lahendus. Kui sul rahakott vähegi kannatab ning omad plaani selle autoge veel pikemalt sõita, siis soovitaks teha mootori õli vahetuse. Lihtsalt võtagi plaani, et teed ühe hooldusvälba jooksul 2 õlivahetust.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7674
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ok! Linnas on tõepoolest enamus sõite tehtud. Kas peaksin laskma siis õli vähemaks võtta? 6 kuuga olen sõitnud ca 6-7000km ja õlivahetuseni on aega veel 6 kuud...
No päris huumor kohati.
aga tegelikult on nii, et mine sinna firmasse tagasi ja räägi nendega ja teevad asja korda. siin foorumis kahjuks seda teha ei saa. liigne õlitase on halb mootori tööle.
ja sinu masina õlivahetuseni võiks olla 3000...4000 km. ehk õli vahetatakse soovituslikult iga 10000 km järel.
sellega seoses väldid kõiksugu probleeme ja ongi mott
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
see 1cm lisa kogus - see ei ole mitte õli vaid diisel. Seega kui sa oma norm välba lõpuni sõidaksid, siis oleks 4,5 liitri õlile lisaks sul mootoris veel 1-1,5 L diislit. See aga ei ole teps mitte kasulik mootori elueale. Õlikoguse vähendamine ei ole ka kõige parem lahendus. Kui sul rahakott vähegi kannatab ning omad plaani selle autoge veel pikemalt sõita, siis soovitaks teha mootori õli vahetuse. Lihtsalt võtagi plaani, et teed ühe hooldusvälba jooksul 2 õlivahetust.
Ei pruugi olla diisel. Kindlaks saab teha nina abil, kas on kütet sees või mitte. Samuti uuri õli väljanägemist või lase spetsidel üla vaadata, kui ise 100% kindel ei ole. Mõnel juhul lekib jahutusvedelik sisse, aga sellest saaks ju aru, kui see väheneb... Jääb ka muidugi variant, et pandigi rohkem sisse, kui vaja.
Igal juhul soovitab Saabi Service Manual õli vahetada tihedamini kui seda välp nõuax ,kui autoga sõidetaxe enamus sõite linnas (alla 16km otsad) ja seda eriti siis ,kui sõita talvistes tingimustes mil temperatuur alla 0 kraadi. Siis läheb ikkagi õli vahetamiseks nagunii. Tänud kõigile kes arvamust avaldasid!
Ei hakanud uut teemat tegema.
Endal sama jama 9-3 ttid-ga. Lasin alles õli normi võtta mingi kuu aega tagasi ja nüüd kontrollisin, et jälle üle normi.
Väga öko sõitja pole, enamus sõite ka kiirteel kus saab 110-120ga lasta. Õli olen vahetanud iga 12000 tagant( sõidan aastas c 25000)
Kasutaja veikov rääkis, et küte võib sattuda sinna dpf põletuse ajal.
Homme teen õlivahetuse, kuigi alles mingi 6000 sõidetud viimasest vahetusest. Aga mis selle puhul aitaks? dpf vahelt ära? või mida lasta vaadata?
Endal sama jama 9-3 ttid-ga. Lasin alles õli normi võtta mingi kuu aega tagasi ja nüüd kontrollisin, et jälle üle normi.
Väga öko sõitja pole, enamus sõite ka kiirteel kus saab 110-120ga lasta. Õli olen vahetanud iga 12000 tagant( sõidan aastas c 25000)
Kasutaja veikov rääkis, et küte võib sattuda sinna dpf põletuse ajal.
Homme teen õlivahetuse, kuigi alles mingi 6000 sõidetud viimasest vahetusest. Aga mis selle puhul aitaks? dpf vahelt ära? või mida lasta vaadata?
- skyline
- Postitusi: 1055
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Lugedes teema esimesi postitusi tuli äratundmisrõõm peale. Ka mul pandi Carringis sügisel 1cm üle max näidu õli sisse. Läksin tagasi ja kuna vannuti,et sel mootoril see miskit ei tee jätsin asja sinnapaika. Ca 3000 km hiljem oli tase tagasi normi läinud, aga edaspidi vahetan õli taas ise.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
- rantto
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3187
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Diislite puhul võib ka vigane pihusti/pihustid õlitaset tõsta, samuti DPF põletus. Kontrolli pihusteid, TTiD puhul saadaval vist ainult Bosch ja hind 430.-tk. korpuse eest saad ~70.- tagasi.
TEH2 laseb teha ka pihustitesti kuid pingis on neid kõige mõtekam kontrollida(diislikeskus vms)
DPF-ta on vajutades kaks lonti tagant väljas.
TEH2 laseb teha ka pihustitesti kuid pingis on neid kõige mõtekam kontrollida(diislikeskus vms)
DPF-ta on vajutades kaks lonti tagant väljas.
- D116
- Postitusi: 2073
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Lasevad üle, mitte esimene kordOstsin auto Tartust Carringust. Seal vahetati kõik õlid ja rihmad. Täna töökojas selgus ,et õlivarda näit on ca. 1cm üle maximumi. Auto oli korralikult soojax sõidetud ja lastud 4-5 min seista enne näidu võttu. Kas on põhjust muretsemisex? Ei taha nagu uskuda ,et Carringu vennad vale koguse õli sisse lasid... aga näit on näit.
Tonnise kastis vahetasud õli, ka panid rohkem kui vaja, hiljem simmer hakkas immitsema, vast tänu liigsele kogusele.
__In Boost We Trust__
Ei taha eriti seda vahelt ära võtta, muidu peeglitest näeb ainult suitsu.
Ma olen enda autodel lasknud teha siiani kõik ringtee carstopis ja tööga väga ahule jäänud!
Vahetan homme õli ära, eks siis näeb, kas tõuseb veel või ei.
Ma olen enda autodel lasknud teha siiani kõik ringtee carstopis ja tööga väga ahule jäänud!
Vahetan homme õli ära, eks siis näeb, kas tõuseb veel või ei.
- D116
- Postitusi: 2073
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
4,6l peaks olema, kuna kõik välja ei tule või miks, mul 4l kanistrist ka piisab -2mm ülemisest kriipsust tuleb.Õli vahetatud, aga tekkinud küsimus, et palju õli peaks z19dtr mootorisse minema? Manuali järgi peaks nagu 6 liitrit aga ise panin üle 4 natukene ja õlivarras näitas normi...
__In Boost We Trust__
- Scorps
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Kui siin õlijutuks juba läks, siis millal peaks ikkagi õlitaset kontrollima, kas külma või sooja mootoriga? Mul isegi paar tundi pärast sõitu on veel osa õlist ilmselt mööda mootorit laiali ja varras näitab, et vähevõitu on, kui auto aga öösel seisnud ja hommikul kontrollida, siis paistab õli küll ja veel...
- skyline
- Postitusi: 1055
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Mootoriõli taset peaks kontrollima külma mootoriga, parim ongi kontrollida hommikul enne sõitma minekut. Paar tundi ootamist tundub samas kuidagi liialdusena, ca 15 minutit peale sõitu peaks varras täitsa adekvaatselt juba seisu näitama. Või kasutad siis liiga paksu tavotti mootoris 
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
No nüüd ei saagi aru..lasin kontrollida pihustid kõik toimivad ideaalselt, kuu aega tagasi vahetatud õli testid näitasid, et õli vastab oma normile...samas kontrollin alati õli enne autoga sõitma minekut! Aga eks see õlivarras ei pruugigi alati õieti näidata vist. Auto ülevaataja kinnitas, et mootor on ideaalses korras....vahel on ka hea selliste üllatuste osaks saada:)



