Saab 9-5 Aero Estate, 2003, vvs [MÜÜDUD]
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.
Mehed te ikka teate onju, et se db. mis seal sildil kirjas on pole mitte see müra mis teile autosse kostub vaid möödumismüra ehk see mida kuulevad inimesed tänaval.
Salongi kostuvat müra mõõdetakse natuke teisiti .
Salongi kostuvat müra mõõdetakse natuke teisiti .
Tahan lennata ... 

Võiks jälle pisut rääkida toimunud asjadest 
Peale miilisõitu sai aju värskendust AGA sellest pikemalt natuke allpool...
Septembri algusest alates katsetan uut Mequiars-i kiirvaha Ultimate Quik. Peale pesu ja korralikku kuivatamist tuleb seda vahendit autole piserdada ning puhta mikrokiudlapiga peab kogu auto üle käima. Töö ise võtab aega ca 15 minutit ja vaha on peal. Teoorias peaks see kestma vähemalt 3 autopesu ja hetkel peab see jutt paika

Järgmise asjana proovisin sellist kraami nagu Loctite Hygine Spray. Purk tuli asetada põrandale ning auto pidi siseõhu režiimis käima 15 minutit ja peale seda oli asi tehtud. Alguses oli tunda korralikku eukalüpti aroomi aga ajapikku on see suhteliselt ära kadunud ja alles on jäänud meeldivalt värske lõhn

Rantto käest sain pagassi manti siini katete, siini kinnituste ja pagasivõrgu näol - eks näis kas ma neid ka reaalselt vajan aga olemas need nüüd on
Siis oli võimalus vähe seenel käia (pildistamas)...

...ning Tartu Rattamaraton sai ka kenasti ära sõidetud

JA nüüd softi teemast lähemalt - Sebastiani poolt sai sisse loetud uus soft mis minu masinal töötab väga hästi
Auto on varasemate softi katsetamistega võrreldes tunduvalt erksam ja tujumeeter turboseieri näol liigub viisakalt punases skaalaosas ringi
Et see sisetunde teema tagumikudüno näol on suhteliselt udune ja piiritlemata jutt, siis tuli seda uut softi ka dünostendile näidata ning oodatud tulemus sai saavutatud
Uueks võimsuseks on nüüd - Max kW = 168,95x1,2=203kW

Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Esimene tõmme: http://youtu.be/V1PVKK38mf8
Teine tõmme (S-ga): http://youtu.be/9WB5PJ4AT5k?t=3s
WinPEP7 failid asuvad siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing

Peale miilisõitu sai aju värskendust AGA sellest pikemalt natuke allpool...
Septembri algusest alates katsetan uut Mequiars-i kiirvaha Ultimate Quik. Peale pesu ja korralikku kuivatamist tuleb seda vahendit autole piserdada ning puhta mikrokiudlapiga peab kogu auto üle käima. Töö ise võtab aega ca 15 minutit ja vaha on peal. Teoorias peaks see kestma vähemalt 3 autopesu ja hetkel peab see jutt paika


Järgmise asjana proovisin sellist kraami nagu Loctite Hygine Spray. Purk tuli asetada põrandale ning auto pidi siseõhu režiimis käima 15 minutit ja peale seda oli asi tehtud. Alguses oli tunda korralikku eukalüpti aroomi aga ajapikku on see suhteliselt ära kadunud ja alles on jäänud meeldivalt värske lõhn

Rantto käest sain pagassi manti siini katete, siini kinnituste ja pagasivõrgu näol - eks näis kas ma neid ka reaalselt vajan aga olemas need nüüd on

Siis oli võimalus vähe seenel käia (pildistamas)...
...ning Tartu Rattamaraton sai ka kenasti ära sõidetud

JA nüüd softi teemast lähemalt - Sebastiani poolt sai sisse loetud uus soft mis minu masinal töötab väga hästi

Auto on varasemate softi katsetamistega võrreldes tunduvalt erksam ja tujumeeter turboseieri näol liigub viisakalt punases skaalaosas ringi

Et see sisetunde teema tagumikudüno näol on suhteliselt udune ja piiritlemata jutt, siis tuli seda uut softi ka dünostendile näidata ning oodatud tulemus sai saavutatud

Uueks võimsuseks on nüüd - Max kW = 168,95x1,2=203kW
Sinine skaala oli tavaline graafik, punane "Sport" nupu graafik!

Esimene tõmme: http://youtu.be/V1PVKK38mf8
Teine tõmme (S-ga): http://youtu.be/9WB5PJ4AT5k?t=3s
WinPEP7 failid asuvad siin:
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-y_2h ... sp=sharing
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Siia oleks paslik ära tuua ka graafikud stock vs Crossroad Performance 

Ilma "S"-ita režiimis kast vs. CR softiga kast (punasega) - 185kW vs. 191kW

"S" režiimis kast vs. CR softiga kast (punasega) - 173kW vs. 203kW...
NB! Originaal softi võimsus saavutati natukene hiljem!


Ilma "S"-ita režiimis kast vs. CR softiga kast (punasega) - 185kW vs. 191kW


"S" režiimis kast vs. CR softiga kast (punasega) - 173kW vs. 203kW...

NB! Originaal softi võimsus saavutati natukene hiljem!

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
- skyline
- Postitusi: 1053
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kiirvaha kasutamine on ilmne märk kasvavast vanusest ja vähenevast vabast ajastSeptembri algusest alates katsetan uut Mequiars-i kiirvaha Ultimate Quik. Peale pesu ja korralikku kuivatamist tuleb seda vahendit autole piserdada ning puhta mikrokiudlapiga peab kogu auto üle käima. Töö ise võtab aega ca 15 minutit ja vaha on peal. Teoorias peaks see kestma vähemalt 3 autopesu ja hetkel peab see jutt paika![]()

Omale sai 2a tagasi soetatud Meguiars Deep Crystal System nimeline komplekt, mis koosnes potsikutest nimega: Cleaner, Polish ja Carnauba wax. Sellega sai autost AUTO tehtud ehk lõpuks sain särama oma eelmise auto, mis eelnevalt oli ilmselt viimased 5a näinud vaid automaatpesulaid. Kole piinarikas oli muidugi 3 eri vahaga kogu auto käsitisi ülekäimine, ilma abilisteta seda enam väga ette võtta ei viitsi.
Ehk julgen ka soovitada Meguiarsi tooteid. Pealekandmine käsitsi pole neil väga lihtne, aga need tooted, millel see lihtne, ongi pigem kiirelt peale, kiirelt maha tüüpi.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Maksimum 2x aastas on nö. vanakooli vaha peale panemine veel mõeldav aga tihedamini seda teha ei tahaks
Vahepealseteks perioodideks nüüd katsetangi seda kiirvaha meetodit 


Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Terav kotkasilm fikseeris google abiga sellised kohad:Kus sellist vaha müügil võib leida ?
www.benefit.ee
www.varvifoorum.ee
www.meguiars.ee/jaemuujad
www.ladu24.ee/et/kemikaalid//7065,0
www.autokaubad24.ee/et/tooted/0/0/?mf=meguiars-usa
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Jälle on üks meeleolukas aasta seljataga 
Nagu kombeks, siis paneksin kirja mõningad olulisemad asjad oma rõõmudest ja muredest ja kuludest - väike statistika annab asjast hea ülevaate
. Tagumine parkimisandur+1 tagavaraks
. Tagumise (lisa)uduka pesa+install
. Tutikad suverehvid Continental SportContact 5
. Suvevelgede sirgestamine
. Universaalne pagasimatt
. Vasak esimene kont
. Geneka remont
. Toitekaablite vahetus aku-starter-geneka vahel
. Roolivõimuõli vahetus
. Pagasiruumi võrk, klambrid, siinide katted
. Tagumise parempoolse rattalaagri vahetus
. Kogu perioodi peale 2 õlivahetust+sügisel õhufiltrivahetus
. Lisaks vahad, pesud, hooldusvahendid, jne...
. liiklus- ja kaskokindlustus
Rahalises vääringus kokku 1309,68 €
Aastane LS - 18 130 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2345,21 liitrit (keskmine kulu ~12,9l/100), mis summaliselt on kokku 2915,68 €
Rahaliselt 0,23€/km (kogu kuluga)
Jätkuvalt tuleb teha palju sõite linnas (Tartus - keskmine on ca 13-15). Maanteel on keskmine küttekulu 7,6l/100-le.
Uue perioodi plaanides on:
1) kohe on ees õlivahetus ning oleks mõistlik ka õhufilter ära vahetada
2) salongiõhufiltri vahetuse võiks ka ette võtta
3) enne talve tahaks esituled korda teha (tuhmunud plast pärsib päris korralikult valgusviljakust)
4) seejärel tahaks kaugtuledesse pisut valgemat valgust ja katsetan siis Philips H7 x-treme visionid ära
5) On tekkinud väike jahutusvedeliku kadu. Väike vaatlus selgitas välja, et radika üks külgmistest vannidest pisut immitseb - ehk siis see mure on vaja ära lahendada
6) käigukangil on see "liikuv siin" pooleks läinud, tuleb uus panna
7) mõned pirnid tuleb salongis välja vahetada
8) küünalde vahetus
9) kevadel tahaks miilisõidul 220 kätte saada (vana softiga tuli 213km/h)
10) peale miilisõitu tuleks üks lambda ja katt vahelt välja võtta ning üks downpipe asemele sättida
11) after that oleks tore saada miilil 225 kätte aga elame-näeme
12) suvel tahaks pisut salongimüra vähemaks saada ja tuleb pigimati/vildi tööd ette võtta
Lõpetuseks mõned avaldamata pildid...










Nagu kombeks, siis paneksin kirja mõningad olulisemad asjad oma rõõmudest ja muredest ja kuludest - väike statistika annab asjast hea ülevaate

. Tagumine parkimisandur+1 tagavaraks
. Tagumise (lisa)uduka pesa+install
. Tutikad suverehvid Continental SportContact 5
. Suvevelgede sirgestamine
. Universaalne pagasimatt
. Vasak esimene kont
. Geneka remont
. Toitekaablite vahetus aku-starter-geneka vahel
. Roolivõimuõli vahetus
. Pagasiruumi võrk, klambrid, siinide katted
. Tagumise parempoolse rattalaagri vahetus
. Kogu perioodi peale 2 õlivahetust+sügisel õhufiltrivahetus
. Lisaks vahad, pesud, hooldusvahendid, jne...
. liiklus- ja kaskokindlustus
Rahalises vääringus kokku 1309,68 €
Aastane LS - 18 130 km
Kütet on läinud ühe aastaga 2345,21 liitrit (keskmine kulu ~12,9l/100), mis summaliselt on kokku 2915,68 €
Rahaliselt 0,23€/km (kogu kuluga)

Jätkuvalt tuleb teha palju sõite linnas (Tartus - keskmine on ca 13-15). Maanteel on keskmine küttekulu 7,6l/100-le.
Uue perioodi plaanides on:
1) kohe on ees õlivahetus ning oleks mõistlik ka õhufilter ära vahetada
2) salongiõhufiltri vahetuse võiks ka ette võtta
3) enne talve tahaks esituled korda teha (tuhmunud plast pärsib päris korralikult valgusviljakust)
4) seejärel tahaks kaugtuledesse pisut valgemat valgust ja katsetan siis Philips H7 x-treme visionid ära
5) On tekkinud väike jahutusvedeliku kadu. Väike vaatlus selgitas välja, et radika üks külgmistest vannidest pisut immitseb - ehk siis see mure on vaja ära lahendada
6) käigukangil on see "liikuv siin" pooleks läinud, tuleb uus panna
7) mõned pirnid tuleb salongis välja vahetada
8) küünalde vahetus
9) kevadel tahaks miilisõidul 220 kätte saada (vana softiga tuli 213km/h)
10) peale miilisõitu tuleks üks lambda ja katt vahelt välja võtta ning üks downpipe asemele sättida
11) after that oleks tore saada miilil 225 kätte aga elame-näeme
12) suvel tahaks pisut salongimüra vähemaks saada ja tuleb pigimati/vildi tööd ette võtta
Lõpetuseks mõned avaldamata pildid...

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kuna tänane auto käivitamine lõppes paari starteri klõpsuga siis tuli leida aitaja - rantto abiga sain masina käima 
Käisin siis töökojas kus selgus, et akulaadija akut ei lae ning see võiks seletada vaid üht, aku on otsas. Mõõtsin testriga enne käivitamist akuklemmide pealt pinget ning see oli 12,2V mis ei ole enam piisav auto käima minekuks (starterit andes tegi klõps ja vaikus eetris).
Asemele läks sama aku mis varem - Excide EB740.
Panin klemmidele veel spetsiaalset akuklemmi määret kaa, et asi ikka hea saaks
Käiva auto peal oli laadimine 14,4V mis on minu meelest täitsa piisav, et väikest lisa energiat toota!
Käivitumine on nüüd nii ilus, et rahulikult võib nädalaid külma ilma paugutada
Eelmine aku kestis minu auto peal täpselt 3-aastat ja 4-kuud (1.08.2011-02.12.2014)

Käisin siis töökojas kus selgus, et akulaadija akut ei lae ning see võiks seletada vaid üht, aku on otsas. Mõõtsin testriga enne käivitamist akuklemmide pealt pinget ning see oli 12,2V mis ei ole enam piisav auto käima minekuks (starterit andes tegi klõps ja vaikus eetris).
Asemele läks sama aku mis varem - Excide EB740.
Panin klemmidele veel spetsiaalset akuklemmi määret kaa, et asi ikka hea saaks

Käivitumine on nüüd nii ilus, et rahulikult võib nädalaid külma ilma paugutada

Eelmine aku kestis minu auto peal täpselt 3-aastat ja 4-kuud (1.08.2011-02.12.2014)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Enne aku vahetust soojemate ilmadega oli täitsa mõistlik see käima minemine aga kui juba külmakraadid mängu tulid siis tuli natuke pikemalt käiata, et käima läheks. Oma osa on seal ka õlil, mis on pisut paksem ja seetõttu on starteril lisakoormust juures aga võimalik et ka akust ei tulnud piisavalt käivitusvoolu peale.Korra küsin, et kas Saab 9-5 külmkäivitus ongi natukene pikem kui muidu ?
Kui mul mahti on, siis võin ööläbi seisnud auto käivitumisest väikse video teha - soojemate ilmadega ja siis näiteks -10 juures

Ei tohiks seal midagi ära küpsetada. Pigem tekib probleem suurema aku laadimisega. Bensukal pigem las olla ettenähtud parameetritega aku kui võimas diiselaku...Kui samale masinale mingi võimsam aku peale panna kas siis küpsetab ära ka midagi?

Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab