
Sama hea on trussikud pähe tõmmata ja öelda, et näe niimoodi töötab ka ja turbotriipu teksadele ei tule, jääb ikka trussaritele.
First world problems
:DVbl tasuks küsida rehvi ametliku pakkuja käest, nad peaks "kõike teadma".
Äkki neil on mahti vastata.
Kaks päeva kamarajura, aga selgust ei ole..Aga et võtaks Google abiks ja tuhniks natuke?
Asümmeetriline muster ja suunaga muster on 2 eri asja.
Conti on talverehvidel kasutanud justnimelt asümmeetrilist, mitte suunaga mustrit. Asümmeetriline tähendab seda, et rehvi välis ja sisekülgedel on erinevad omadused. Välimine serv on kuivas omaduste parandamiseks ja sisemine on märjas/lumes omaduste parandamiseks. Talverehvil on muster selline, et tal ei ole vahet kumba pidi see sooneke on, kas natuke üles või natuke alla. Kontaktpinna suuruse (õigemini väiksuse) juures töötab ta nii või teisiti.
Sellel IceContactil EI OLE paremat ja vasakut. End of Story.
Üldse on maailmas väga vähe selliseid rehve, mis on mõlemat, nii asümmeetrilised kui ka suunaga.
EDIT:
Loeme korralikult selle jutu läbi: http://www.continentaltire.com/www/tire ... le_en.html
Vaatame sinna kõrvale pilti ka. Saame aru, et auto teel püsimiseks on vajalik rehvi haarduvus teekattega, ehk vesi on vaja teekatte pinnalt minema pressida ja rehv teekatte vastu suruda. Mida rohkem vett, seda suurem takistus teekatteni jõudmiseks. Vesi võib küll olla vedelas olekus, kuid teda pole võimalik kokku pressida, vaid ainult juhtida.
Nüüd mõtleme, et paneme rehvi ühte pidi alla ja teistpidi. Pildil toodud muster näitab, et peaaegu pool rehvi kontaktpinnast on ühes suunas vett juhtiv, vastavalt sõidusuunale. Mind kohe väga huvitab, kuidas ta mõlemal juhul vett rehvi alt eemale juhib
Loeme ka esimest punkti ja saame aru, et välimine pool on rohkema kummiga ning et see asjaolu parandab dramaatiliselt kurvide võtmist. Tõesti? Ainult ühe poole rehv osaleb kurvi läbimises ja teise poole rehv samal ajal ei olegi samasuunalise surve all (küll mitte nii suure kui välimie), kuid teeb seda sisemise küljega(räägin maantee näitel, kus suuremal kiirusel võetakse mitte väga teravaid kurve)
Talverehvide näited tippudelt: Nokian Hakkapeliitta R2, Continental ContiIceContact, Michelin Pilot Alpin PA4. No mis nipiga need mõlemat pidi märjal teel vett eemale juhivad?
Ainus lootus on, et kõik lörts, sulavesi ja vihm mahub rehvi soontesse ära. Seda tuttuue rehvi puhul võib veel loota, kuid mitte enam kulumispiiril oleva rehviga.
Meie ilmad on nagunii 12 kuud kehva suusailma, mis tähendab, et sademete hulk on kesk-euroopast suurem ning meil tuleks rehvi hoolikamalt valida. Või siis vaiksemalt sõita. Just viimasele tootjad loodavadki.
Müügiargumendiks sobib aga kõik ning müügipunktides kohtame koolitustel käinud inimesi. Kui juba apteegis määritakse pähe toodet, mida raviks pole vaja, vaid tootja on teinud ajupesu ning kampaania ja seeläbi mängitakse otseselt iniemese tervisega, siis meie teema puhul on ju tegu kõigest tükikese kummiga:)
Rehvidega on ka tegelikult umbes sama teema-pane alla kumbapidi tahad ja kärab küll kui normaalselt sõidad ja kui ise ka rahul oled ning usud müügimeeste imetabast juttu siis ongi kõik hästi.
Ma vist sain aru, milles seisneb rehvitootjate vandenõu: kuna ebasümmeetrilise puhul suunatakse osa (vett) ettepoole ja osa tahapoole, siis osa valvsaid kodanikke on vist sellest häiritud?
Mehed, mina olen selle teema algataja ja mulle tundub see asi lihtsalt valesti, loomulikult me ei saa sellest aru kui üks pool on teistpidi all, aga et lihtsalt sellist asja vältida, olgem targemad järgmine kord, vähemalt saab teenusepakkujale öelda, et ära müü mulle neli ühesugust ratast, võib-olla saab järgmine klient neli teisepoole oma, kui on selline võimalus olemas:drink:18.03 tehti see teema. Enne seda suutsid kõik kodanikud oma autodega sõita, nii lompides kui ka kuival ja isegi lumes. Ka 3mm mustrisügavusega polnud probleemi. Nüüd ei julgegi enam autot käima panna, hoovist välja tagurdades juhib vee ratta alla ja võin kellegi hekki sõita. Midagi muud ei ole siin elus teha?
18.03 tehti see teema. Enne seda suutsid kõik kodanikud oma autodega sõita, nii lompides kui ka kuival ja isegi lumes. Ka 3mm mustrisügavusega polnud probleemi. Nüüd ei julgegi enam autot käima panna, hoovist välja tagurdades juhib vee ratta alla ja võin kellegi hekki sõita. Midagi muud ei ole siin elus teha?
Ja peab ki nii olema.Ja mis tunne sellise kliendiga on, kui iga minut on arvel.On ennegi samal teemal lubatud tarbijakaitsesse kaevata.