Hei!
Sai siis ka endale Saab soetatud ning et autoga toimetamisel mingi ülevaade oleks, otsustasin ka endale ühe autoteema teha.
Auto ostsin endale Inglismaalt seal tööl olles. Otsustavaks sai hea hind ja fakt, et sel katus maha käib.
Tegemist siis 1998 aasta Saab 9-3 SE Cabrio-ga, mida veab edasi 2.0 Turbo mootor (110kw). Värvuselt tumesinine, sisuks beez nahk. Ostes oli selline:
UK-s ma temaga midagi muud peale sõitmise teha ei jõudnud. Eestisse saabusin masinaga 2014 oktoobri lõpp ja pidas sõidu inglismaalt ilusti vastu. Esimese asjana sai eestis pilk peale visatud katusele, mis ei toiminud elektriliselt juba ostes. Netis kolamisel selgus, et põhi probleemiks on vähene õli hüdraulika süsteemis. Ostsin siis õli juurde, leidsin istme tagant pumba üles ning tõesti tõesti - õli oligi seal vähe. Täitsin paagi ära, ja ennäe, katus hakkaski kenasti elektriliselt tööle!
Novembris ilmade jahenedes sai auto aga katte alla pandud kevadet ootama.
Auto sai uuesti liikvele 27.märts 2015. Vahetasin õli, õlifiltri ja ka rihma koos ühe rullikuga, mis oli oma plastikosa sootuks ära kaotanud. Pildil siis hea võrdlus vana ja uue rulliku vahel:
Hetkel auto veel UK registris, kuid see kuu peaks ehk esituled vahetatud saama ning eestis arvele võetud. Autoga on plaanis nii mõndagi ette võtta, kuid eks kõik tuleb jooksvalt siia üles. Täna sain juba veidi katus all ringi sõita ja naeratus tuli igatahes näole!
Saab 9-3 Cabrio UK, 1998, Snuffit
Nonii, hunnik kilomeetreid vahepeal taas kogutud ning paras aeg auto täiustamisega pihta hakata.
Tavaliselt on üks esimesi asju, mis ma autoga teen, helitehnika uuendamine. Nii ka selle autoga:
Sisse läks uus makk - Sendai CD998BT. Makk cd ja mp3 võimekusega, USB ja AUX sisenditega ning mis põhiline, toetab ka bluetoothi. Ehk siis saan telefonist ilma juhtmeta muusikat lasta. Lisaks on sel ka sim kaadi sisend ning mikrofon, et saaksin sellest soovi korral autotelefoni teha. Igatahes, võib rahule jääda
Teisena läksid vahetusse ees armatuuril olevad kõlarid. Originaalid lendasid prügikasti ning nende koha võtsid üle kaks Alpine Type-E, SXE-0825S-i, 150W. Mängivad kõrgeid ja keskmisi helisid. Tagumisi kõlle vahetama ei hakanud, sinna oli eelmine omanik juba korralikud soetanud. Nüüd jääb vaid volüüminupp põhja kerida ja mõnusa muusika saatel ringi kruiisida
Toas vedeleb ka Alpine Type-E subwoofer koos võimuga, kuid selle autosse panemise üle pean veel mõtlema. Üheks probleemiks on ruumi nappus ja teiseks see, et kui palju sealt kinnisest pagassist seda bassi ette ikka kuulda on. Aga see selleks.
Tavaliselt on üks esimesi asju, mis ma autoga teen, helitehnika uuendamine. Nii ka selle autoga:
Sisse läks uus makk - Sendai CD998BT. Makk cd ja mp3 võimekusega, USB ja AUX sisenditega ning mis põhiline, toetab ka bluetoothi. Ehk siis saan telefonist ilma juhtmeta muusikat lasta. Lisaks on sel ka sim kaadi sisend ning mikrofon, et saaksin sellest soovi korral autotelefoni teha. Igatahes, võib rahule jääda
Teisena läksid vahetusse ees armatuuril olevad kõlarid. Originaalid lendasid prügikasti ning nende koha võtsid üle kaks Alpine Type-E, SXE-0825S-i, 150W. Mängivad kõrgeid ja keskmisi helisid. Tagumisi kõlle vahetama ei hakanud, sinna oli eelmine omanik juba korralikud soetanud. Nüüd jääb vaid volüüminupp põhja kerida ja mõnusa muusika saatel ringi kruiisida
Toas vedeleb ka Alpine Type-E subwoofer koos võimuga, kuid selle autosse panemise üle pean veel mõtlema. Üheks probleemiks on ruumi nappus ja teiseks see, et kui palju sealt kinnisest pagassist seda bassi ette ikka kuulda on. Aga see selleks.
Võimu hetkel vahel ei ole jah, sai otse ühendatud, kuna makk on suht võimekas ise. Kõlarid mängivad väga hästi ja kurta ei saa. Originaaliga võrrelda ei oska, kuna tagumised kõllid olid juba ostes välja vahetatud ja esimesed tegid kehva häält. Hetkel tuleb siis esimestest keskmisi ja kõrgeid helisid ja tagant bassi ning sound on väga hea.
Auto hetkel endiselt UK registris, kuna pole leidnud vasaku liikluse esitulesid vahetuseks. Siit ka küsimus, kas keegi teab, sobivad saab 9-5 tuled ka minu masinale või peab kindlalt 9-3 tuled olema?
Auto hetkel endiselt UK registris, kuna pole leidnud vasaku liikluse esitulesid vahetuseks. Siit ka küsimus, kas keegi teab, sobivad saab 9-5 tuled ka minu masinale või peab kindlalt 9-3 tuled olema?
- rantto
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Viska pilk peale: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid262540
Peaks kõik vajalikud jupid veel olemas olema.
Peaks kõik vajalikud jupid veel olemas olema.
Okei, tänud. Vaatan, kui tartu poole satun tulema, siis võtan kindlasti ühendust.
Aga samal ajal jätkub ka saabi täiustamine!
Nimelt sai autole uued veljed ostetud. Uueks mõõduks siis 17 tolli ning näevad väga head välja. Mõte on ka mingi hetk need mõnda teist värvi värvida, kuid kuna hetkel on mu värvija puhkusel, läksid kohe alla.
Vanad veljed seega huvilistele müügis. Küsin 100 eurot 4ja velje eest, korralikud, kriimudeta, peal sõidetavad suvekad ja kõik keskkapslid olemas
Aga samal ajal jätkub ka saabi täiustamine!
Nimelt sai autole uued veljed ostetud. Uueks mõõduks siis 17 tolli ning näevad väga head välja. Mõte on ka mingi hetk need mõnda teist värvi värvida, kuid kuna hetkel on mu värvija puhkusel, läksid kohe alla.
Vanad veljed seega huvilistele müügis. Küsin 100 eurot 4ja velje eest, korralikud, kriimudeta, peal sõidetavad suvekad ja kõik keskkapslid olemas
Järjekordne nädalavahetus möödas ning taas sai auto kallal veidi nokitsetud.
Nimelt vahetasin ma UK miilides spido ära EU kilomeetrite vastu. Ja kes veel ei tea, siis sellise toimingu jaoks peab pea et terve armatuuri lahti lammutama
Kui uus spido paigas ja armatuur taas koos, sai ka igasugu vahenditega auto üle käidud. Hüdraulika sai õli juurde, kõik liikuvad osad puhastatud ning ära õlitatud ja lõpuks veel tihendid silikoonspreiga üle käidud.
Ja lõpetuseks käisin pagassi varustuse üle. Ehk siis sai sinna kõik Eestis kohustuslik olev varustus pandud (Ohukolmnurk, helkurvest, tõkiskingad ja kustuti) ning lisaks oma äranägemise järgi ka korralik veoköis, krokodillid, nuga, lisapirnid, töökindad jms.
Kokkuvõttes kulus pool laupäevast autoga toimetamisele
Nimelt vahetasin ma UK miilides spido ära EU kilomeetrite vastu. Ja kes veel ei tea, siis sellise toimingu jaoks peab pea et terve armatuuri lahti lammutama
Kui uus spido paigas ja armatuur taas koos, sai ka igasugu vahenditega auto üle käidud. Hüdraulika sai õli juurde, kõik liikuvad osad puhastatud ning ära õlitatud ja lõpuks veel tihendid silikoonspreiga üle käidud.
Ja lõpetuseks käisin pagassi varustuse üle. Ehk siis sai sinna kõik Eestis kohustuslik olev varustus pandud (Ohukolmnurk, helkurvest, tõkiskingad ja kustuti) ning lisaks oma äranägemise järgi ka korralik veoköis, krokodillid, nuga, lisapirnid, töökindad jms.
Kokkuvõttes kulus pool laupäevast autoga toimetamisele
Jep, see auto plaanis pikemalt endale jätta.
Ja rooli kohapealt ei saa kurta. Esialgu arvasin ka, et parempoolne rool ulme, kuid kui sellega ära harjud, siis pole mingit vahet kumbal pool istud. Kodus lisaks saabile ka teine auto parempoolse rooliga ja sellega sõitnud eestis alates eelmise aasta juulist.
Nii, et kui kellelgi on ka mõte soetada parempoolse rooliga masin, siis mina kiidan aina takka. Huvikorral võime kokku leppida ka proovisõidu minu masina(te)ga
Ja rooli kohapealt ei saa kurta. Esialgu arvasin ka, et parempoolne rool ulme, kuid kui sellega ära harjud, siis pole mingit vahet kumbal pool istud. Kodus lisaks saabile ka teine auto parempoolse rooliga ja sellega sõitnud eestis alates eelmise aasta juulist.
Nii, et kui kellelgi on ka mõte soetada parempoolse rooliga masin, siis mina kiidan aina takka. Huvikorral võime kokku leppida ka proovisõidu minu masina(te)ga
Mis see Di on?
No vasaku rooliga on ka ohtlik, kui sõita ei oska. Aga kui vähegi kogemusi on ja autoroolis lollusi ei tee, ei ole see parempoolne rool mitte midagi keerulist ega erilist.
Veelenam, nädalavahetusel panin ka oma äsja load saanud 18 aastase noore õe saabi rooli, ning ta sai sellega täitsa edukalt hakkama!
No vasaku rooliga on ka ohtlik, kui sõita ei oska. Aga kui vähegi kogemusi on ja autoroolis lollusi ei tee, ei ole see parempoolne rool mitte midagi keerulist ega erilist.
Veelenam, nädalavahetusel panin ka oma äsja load saanud 18 aastase noore õe saabi rooli, ning ta sai sellega täitsa edukalt hakkama!
Nii, pole jupp aega midagi kirjutanud, kuid sellel ka oma põhjus.
Nimelt mingi hetk panin tähele et autol kuidagi minekut vähem ja selgus et ühes silindris oli surve pea et olematu. Mis seals ikka, mootor lahti, vajalikud lihvimised, uued mootoritihendid jms ning kokku tagasi. Sai ka undav starteri pendiks lõpuks ette võetud ning nüüd vaikus majas. Kokku läks aega paar nädalat, kuna ei olnud aega asjaga tegeleda pidevalt ja teine auto ka olemas. Aga nüüd kõikides silindrites surve pm ideaalne ja mootor nurrub kui uus! Mõnus on taas saabi roolis ikka olla
Nüüd kui mootori osa on kindel, saan muude mõtete kallale taas asuda
Nimelt mingi hetk panin tähele et autol kuidagi minekut vähem ja selgus et ühes silindris oli surve pea et olematu. Mis seals ikka, mootor lahti, vajalikud lihvimised, uued mootoritihendid jms ning kokku tagasi. Sai ka undav starteri pendiks lõpuks ette võetud ning nüüd vaikus majas. Kokku läks aega paar nädalat, kuna ei olnud aega asjaga tegeleda pidevalt ja teine auto ka olemas. Aga nüüd kõikides silindrites surve pm ideaalne ja mootor nurrub kui uus! Mõnus on taas saabi roolis ikka olla
Nüüd kui mootori osa on kindel, saan muude mõtete kallale taas asuda
Nii, unustasin siia kirjutada, et kuna läksin taas mõneks ajaks välismaale, siis sai auto septebri lõpus talveunne pandud.
Puhkab ta vanavanemate juures heinaküünis kindla katuse all heina vahel soojas ning ootab pikkisilmi kevadet
Puhkab ta vanavanemate juures heinaküünis kindla katuse all heina vahel soojas ning ootab pikkisilmi kevadet
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7638
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Loodetavasti mitte
Aga kui jäi, siis küll ta läbi katuse end välja pureb
Tegelikult on asi naljast kaugel. Hiired võivad küünis teha autos korraliku pahanduse. Ja isegi mitte küünis....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Loodetavasti mitte
Aga kui jäi, siis küll ta läbi katuse end välja pureb
Tegelikult on asi naljast kaugel. Hiired võivad küünis teha autos korraliku pahanduse. Ja isegi mitte küünis....
Kurat hirmutasid ära nüüd, pean vahepeal autot vaatama minema
Õnneks on vanavanemate auto ka seal ja loodan, et kui pere kass hiiri ära ei söö, siis ehk eelistavad eelmainitud närilised hoopis toda Fordi
Nii, talv on läbi saanud ning aeg taaselustada autoteema
Nimelt olen tulemas mai lõpus tagasi eestisse ja siis ajan saabi küünist taas välja ning eesmärk oleks ta eestis arvele võtta.
Sellest lähtuvalt uurin, kas kellelgi on mõistliku hinnaga pakkuda antud masinale vasakusse liiklusesse mõeldud esitulesid? Huvi pakuks ka esimesed udutuled.
Kel on pakkuda, siis mu email: rkikerpill@gmail.com
Nimelt olen tulemas mai lõpus tagasi eestisse ja siis ajan saabi küünist taas välja ning eesmärk oleks ta eestis arvele võtta.
Sellest lähtuvalt uurin, kas kellelgi on mõistliku hinnaga pakkuda antud masinale vasakusse liiklusesse mõeldud esitulesid? Huvi pakuks ka esimesed udutuled.
Kel on pakkuda, siis mu email: rkikerpill@gmail.com