Saab 9-5 SportEstate 2.3t, 1999, eston21

Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#1

nonii
panen siis ka enda lennuki siia.
autoks siis 9-5 kombi, mille õnnelik omanik ma nüüd juba 9 ja pool kuud olen. aga saabismi põen juba väga pikka aega. algas see aastal 92, kui vanamees soomest 96 V4 ostis. auto oli meie pere kasutuses paar aastat, kuid miskipärast jäi ta lõpuks seisma tuttava hoovi ja seal ei liigutanud teda tükk aega keegi. saabismile andisd hoogu ka rootsi sugulased, kelle peres oli saab 9000. paar korda käisid nad ka eestis sellega ning see tulede ja nuppude meri kokpitis vaimustas noort poissi:) kui ma endale juhiload sain aastal 1999, siis oli autot vaja ja esimesena sai päevaklorda võetud meie vana saabik. aega oli oma töö teinud ja juba niigi roostes kere oli juba täitsa läbi, kuid mootor korras. seetõttu sai soetatud ka teine 96, millele peale too mootor tõsta. tegelesin autoga ise, nõu ja jõuga oli ka tuttav abiks. mitme nädala sebimise peale sai lõpuks auto liikuma, kuid ilmnesid mõned probleemid, nii ajalised kui majanduslikud, ning auto jäi kahjuks seisma. paar sõitu sai siiski tehtud ja olin väga sillas. seisis terve talve maja ees, kui kevadel mul tast kahju hakkas ja sai otsitud ostja, kes ta oma autole doonoriks viis. vahepeal sai sõidetud vanamehe vana opeliga, mille ma ümber puu sõitsin:red: ning ka suzuki balenoga. vaikselt sai vaadatud ka saabe aga ühegi ostmiseni siiski ei jõudnud. 2004 juulis sai ka rootsis trollhättanis käidud, kus religioon sõvenes veelgi ning siis lubasin, et nii pea kui võimalik soetab ka endale lennuki. sama aasta detsembris aga ostis sõber käesoleva saabi ja ma olin ikka väga pahane ja kade. aga sõber läks eelmisel aastal välismaale õppima ning nii ma augustis 2005 selle lennuki ära võtsingi.

teinud pole ma temaga suurt midagi, kuigi plaanis on mitsu turbo peale panna ning ka temast Aero aretada.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt:drive:
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#2

mis kurat toimub. esimeses postituses olevatel piltidel on just äsja puhtaks kasitud veljed, kuid nüüd umbes 2 kuud hiljem on veljed piduritolmu ja tont teab, mis solgiga koos. olen jälginud ka teisi 9-5si ja pole nagu sellist kogust paska märganud velgedel.

lisan pildi, mis on tehtud umbes 3 nädalat tagasi. saasta on selle ajaga veel juurde tulnud

Pilt
Kasutaja avatar
toolip
Postitusi: 178
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:37
Asukoht:
Auto:

#3

eks shampoo ja vesi aitab selle mure vastu:)

ilus nippel seal pildil:)
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#4

hmh. üldiselt mina tormasin sama murega saabijumal werneri juurde, et pidurid jooksevad peale, kuna soojad olid ka veel katsumise hetkel.

Tuleb välja, et odavamad klotsid eritavadki sellist tolmu ja paska pidurdamisel. Täiesti tavaline näht, tuleb panna korralikud klotsid.
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#5

nu siis on VMis pandud odavad klotsid, sest ka veljed on päris soojad ka peale lühemat otsa. aga tänud
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

No vähemalt on näha, et pidurdab ..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: eston21
mis kurat toimub. esimeses postituses olevatel piltidel on just äsja puhtaks kasitud veljed, kuid nüüd umbes 2 kuud hiljem on veljed piduritolmu ja tont teab, mis solgiga koos. olen jälginud ka teisi 9-5si ja pole nagu sellist kogust paska märganud velgedel.

lisan pildi, mis on tehtud umbes 3 nädalat tagasi. saasta on selle ajaga veel juurde tulnud

Siis sa pole ilmselt minu oma vaadanud, sest ka mul koguvad just esimesed veljed samat tooni sodi endale külge :(
Tagumised klotsid said Troostis hiljuti vahetatud ja sealt ei ladestu veljele midagi seesugust.
Eks järgmisel klotsivahetusel teab, kust head klotsi ostma minna.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: tripp
Siis sa pole ilmselt minu oma vaadanud, sest ka mul koguvad just esimesed veljed samat tooni sodi endale külge :(
Tagumised klotsid said Troostis hiljuti vahetatud ja sealt ei ladestu veljele midagi seesugust.
Eks järgmisel klotsivahetusel teab, kust head klotsi ostma minna.
Tegelikult tekitavad ka minu tonnise esimesed klotsid rohkem tolmu kui tagumised, kuigi tean, et taga on odavad käkid. Vana oopelirondiga oli ka samamoodi (kuigi seal oli taga trummelpidur). Kas teate miks? Aga vat sellepärast, et esipidurid pdurdavad oluliselt rohkem ja võimsamalt kui tagumised. Nii et alati pole mõtet ka klotsi süüdistada (või esimest-tagumist omavahel võrrelda).
Kui nüüd meenutada natuke, siis kiirendamisel tõuseb natuke auto esiots ja langeb tagaots, mistõttu esimeste rataste haakumine asfaldiga väheneb (esiveoliste autode puhul annab tunda rehvikulus). Piduramisel seevastu vajub ju esiots pisut alla ning tagaots kerkib, mistõttu tagumiste rataste haardumine väheneb ja esimeste oma suureneb. See lihtne füüsika selgitab ka ehk põhjuse, miks esirattad alati rohkem pidurdavad. Tsiklimees ju teab, et mootorrattaga pidurdamisel on rohkem tolku esi- mitte tagarattast (ainult viimasega pidurdades ei jõua kaugele või õigemini vastupidi :)).

Ehk siis kordaks Cyberi sõnu - on vähemalt näha et pidurdab
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Veljevaha peale ja sodi tuleb hiljem kergesti maha.
Mingite x-arvu kodaratega cross-spoke velgede vahatamist ei kujuta ette, aga selliseid velgi pole raske üle võõbata.
Esisillale langeb kuni 70% pidurdusjõust, kui ainukeseks koormaks on juht ja sellest ka kettad/klotsid ees hulga suuremad. Eks siis tolmavad ka rohkem.
Üks tähelepanek küll...kui velge puhastada, et tohi kindlasti kraapida. Enda ühel veljel nühkisin lakikihi (plastmassi tükiga!) natuke triibuliseks ja nüüd koguneb just sinna sellist klotsipuru, mis kohe kuidagi ei eemaldu.
Loll pea ikka kere nuhtluseks...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

Mis kurat toimub. esimeses postituses olevatel piltidel on just äsja puhtaks kasitud veljed, kuid nüüd umbes 2 kuud hiljem on veljed piduritolmu ja tont teab, mis solgiga koos. olen jälginud ka teisi 9-5si ja pole nagu sellist kogust paska märganud velgedel.


Eks need teised 9-5 omanikud pesevad enda Saabe tihedamalt ,kui sina.Ei kujutakski ette,milline käkk mu enda masin(ja eriti esiveljed) välja näels,kui seda juba 2 nädalat pestud pole,saati siis 2 kuud...
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#11

isikliku hoovi puudumisel on iganädalase pesupäeva korraldamine raskendatud ja pesulas ei tule see solk maha ja pesulas sabas passimiseks pole aega ka nii palju. ja piduritolmu on esiratastel tagumistest kordades rohkem. tagumised on lihtsalt teetolmused.

aga noh eks nüüd tean, et pole see ainult minu probleem :)
Kasutaja avatar
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#12

ma Tallinnas kasutan käsipesula teenuseid, seal saab auto vähemalt igalt poolt puhtaks. Ja vähemalt Jazzi pesula pole ka oluliselt kallim, kui môni harjakas. Ülemiste keskuses poes käies on veel eriti mugav, annad poodi minnes auto poiste kätte ja tagasi tulles on ta ilusti puhtaks küüritud :)
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#13

Johhaidii, must velg näitab, et autoga ikka sõidetakse... Miskid pesumaniakid siin koos? :evil:
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#14

nüüd siis aasta ja natuke rohkem auto omanik olnud.. väike pilt ka :)

Pilt
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: Arno
Johhaidii, must velg näitab, et autoga ikka sõidetakse... Miskid pesumaniakid siin koos? :evil:

Arno, eks (auto)hügieen on koduse kasvatuse teema ;)
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#16

kange kiusatus on võtta ühispangast soovilaen ja lennukile natuke rõõmu valmistada
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#17

Mis on plaanis ette võtta?
Algselt postitas: eston21
kange kiusatus on võtta ühispangast soovilaen ja lennukile natuke rõõmu valmistada
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#18

ei teagi kohe kust alustada :) aga tahaks ta sinna aero kanti upitada
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

feisslifti nina ette ja aeroks....
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#20

ninaga on mul ka üks eriline perversus peas ringi käimas. kuna mulle see eraldiolev kroomvõre meeldib rohkem kui stangega ühes tükkis olev plastik, kuid feisslifti järgse aero spoileri alumine udutulede osa on jälle lennukam, siis olen mõelnud nende 2 ühendamise peale..
Kasutaja avatar
Cordis
Postitusi: 43
Liitunud: E Aug 14, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#21

aja aeroks vana jah... krt ma ütlen 170 kw kisub tagaistmele kenasti.... muahh... :wise:
Kasutaja avatar
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#22

Palju see faselifti tegemine maksta võib ja
kas neid tulede kaase saab ka lihtsalt vahetada, et paned uuemad nö selged klaasid?
Kasutaja avatar
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#23

feisslifti tuled on natuke teise kujuga. nii et tuleb terve morda ära vahetada
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: Cordis
aja aeroks vana jah... krt ma ütlen 170 kw kisub tagaistmele kenasti.... muahh... :wise:

170-ga mina ei viitsiks hullata,stock 200kW soft,plus enese nihilismid sinnajuurde ja ma pigistaks sealt rõõmsad 250-280kW välja.Tegelt peaksingi sellise talveautoks ruttu omale ehitama,praegune oma 10cm. kliirensiga hakkab kindlasti talvel peavalu valmistama.
Sry,et OT. ja et vale nime all(Trionic olen):red:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
kinks
Postitusi: 19
Liitunud: E Okt 23, 2006 20:13
Asukoht:
Auto:

#25

Eile juuksuris käies nägin kah sinu masina ära. Täitsa aus tundus.. eriti aus tundus see sisu :)

kinks@kah lennukiroolis
Vasta