Saab 9-5 Aero Estate 2.3T CR Perfomance 205kW, 2004, polukoli

Vasta
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#276

Ei tohiks eriline teadus olla. Peegel küljest, korrosioon maha lihvida, krunt peale, värv peale, lakk peale.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#277

Täpsustan - peegel lahti võtta pole küsimus, vaid küsiks, mis krunt ja värv peale läheks ?
Ei tahaks läikivat pinda, vaid sellist satiinset nagu nad on.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#278

Ma viiks värvitöökotta ja laseks kerevärvi värvida. Mustal autol jääb väga viisakas :)

Põlve otsas aerosoolidega tehes seda ussitanud alumiiniumpinda väga ilusaks niikuinii ei saa.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#279

Mõtlesin just nokitseda, sest niipalju kui netis tuhnides leidsin, ei tundunud väga ulmeline olevat ja piltidel nägi asi kaunis välja :)
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#280

Pole seda ise teha ka võimatu ega isegi mitte keeruline. Aerosoolidega autot muidugi ei värvi, aga hoolsalt tehes saab vägagi korraliku tulemuse, piisab tahtmisest. Pinna lihvid siledaks, puhastad ära ning krundiks paneks midagi korrosioonivastast ja alumiiniumile sobivat. Värv selga ja mattlakk peale, et ei läigiks.

Ise aerosoolidega üsna palju nokitsenud nii rattaraamide kui autodetailide ja velgede kallal, saab asja küll ja saab väga korralikult teha kui endal on huvi. Värvimisprotsess on alati sama - kõige tähtsam on korralik eeltöö, siis peale läheb aluspinnale sobiv krunt ja seejärel loomingulisem osa - värv ja lakk.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#281

Seda pinda siledaks andis lihvida. Ma ei tea mis seisus sinu omal see kolmnurk on aga mul oli see pind nii poorne ja auguline, et tuli pisut pahtlit peale tõmmata ja lihvida uuesti, et siledaks saada.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#282

Eks ta nö krobeline ole. Huvi pärast küsisin VM-st hinnapakkumist korda tegemiseks ja kalkulatsiooniks tuli 354 €.
Oskab keegi soovitada Tlnas töökodasid kuhu julgeks hinnapäringu saata või on häid kogemusi mõne kohaga.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#283

Jep, kui ta ikka rohkem näritud on, siis pahtlist on abi. Saab "uueks".
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#284

Pole väga lammutanud kuid tegu ju alumiiniumiga. Kui nüüd juppideks tõmmata, liivaprits ja pulbervärv selga, reaks tulemuse väga heaks saama väikese raha eest.
30-40eur prits ja värv. Hiljem võib ju vedelvärviga üle tuisata ja kerevärvi teha.

Minu jaoks oleks kõige olulisem see oksüdatsioon sealt välja saada ja prits seda teeb.

Küsi pakkumist Rando käest:
Kontakt: 56499535 info@amr.ee www.amr.ee
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#285

Rantto, ole tänatud. Läks minupoolne kiri neile teele. Vaatame, mis vastatakse :)
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#286

kui mälu ei peta siis vist olid kolmnurk ja peegel üks detail? St lahutamatud tava meetodil.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#287

Lõpuks ometi sai leitud isetumenev soojendusega peegliklaas. :drink::drink::drink: Selle otsimine on nii valus ja ei soovita väga kellelegi, sest alternatiivi ei paku ükski tootja. Muidugi oleks võinud osta niisama tavalise peegliklaasi asemele, kuid oli soov säilitada võimalikult origiaanlilähedast olekut. Aga sain õigel ajal käed külge. Täna vahetasin ära ja nüüd on väga OK

Vana vs uus:

Pilt
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#288

Reedel sai ette võetud siis käigukasti leevendipadja ja puksi vahetus:

Pilt

Padi oli ikka väga läbi omadega ehk pehme ja praguline:

Pilt
Pilt

Varda puks ise oli OK seisukorras, kuid kui teha, siis juba korralikult:

Pilt

Kogu vahetus võttis aega 45 minutit ja tulemus mõnus:

Pilt
Kuidas sul see polüuretaan puks mõjub käigukasti vibratsioonile? Need kummist ei pea absoluutselt vastu seal :freak: ja vaja jälle uus panna, aga ma kardan et see polüuretaan kannab käigukasti vibratsioonid jäiga puksiga edasi?
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#289

Ei saa küll midagi halba öelda. Teeb oma tööd hästi, vibra vms pole täheldanud. Pigem läks asi tunduvalt sujuvamaks.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#290

Kolmnurga enda saab kenasti haljaks lastud, selles pole küsimustki, kuid kogu peeglikonstruktsioon on korralik ämber SAAB-i puhul olnud. Linnapildid enamikel mingi aastakäigu omadel need mädanevad. Siin üks näide ühest seisvast kolmnurgast, mis vedeleb. 20 minutit lihvimist ja alumiinium kenasti haljas, kuid mastaapse probleemi tekitab kogu see sitt, mis sealt edasi tuleb ehk peeglivars ja selle ümbrus, seda puhtaks saab vist ainult kuuli või liivapritsiga, mis jällegi on pretsedent, sest üldjuhul tahetakse, et pritsitav ala oleks muust jamast vaba. SAAB muidugi on oma peeglikonstruktsiooni ehitanud nii, et juhtmeid kätte ei saa :gun:

Pilt
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#291

Lase mingi rust-stopi laadne pläust sinna peale krundi alla või selle asemel. Peaks kärama küll.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#292

Juhtmed saab lahti lõigata ja uuesti kokku tinutada või siis parem variant on vist nad pressitavate hülssidega ühendada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#293

See alumiiniumi jama ja paljudki teised kerekonstruktsioonid ongi töeline GM SAAB i insinööride loovuse tase. Ainsad metallid vist mis körvuti sobivad oma elektrokeemilise ekvivalendi töttu on teras ja vask. Alumiinium ja tsink,magneesium jne hävivad esimestena ja tegelikult kaitsevad teraskonstruktsiooni seni kuni nad on oksiidiks muutunud. Mingit rust-stop ehk veel halvendab selle peegliraami olukorda. Pigem alumiiniumile sobiv kruntvärv ja mitu kihti kvaliteetvärvi mitte aerosooli ,et tagada värvikihi vastupidavus.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#294

Keegi kojamehe tõmmitsaid oskab kogemuse põhjal soovitada ?
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#295

Sai nädalavahetusel kätt harjutatud ühe seisva kolmnurga peal. Vana värvi eemaldamine + võimalikult siledaks asi saada. Seejärel korrosioonikindel krunt + uus matt must värvi näol peale. Peab ütlema, et jäin tulemusega väga rahule. Arvestades, et tegin seda küllaltki hõlpsalt, et aru saada, kuidas asi lõpuks välja näeb, sest antud kolmnurk ei lähe praegusele masinale külge. Pigem selline töötuba enne reaalset tegemist :)

Pilt

Sai huvi pärast ka kõrvutatud praegu masina küljes olevatega ja vahe on öö ja päev. Ootan juba, et reaalselt asi ette võtta. Hästi läheb, siis hakkab järgmine nv nokitsema.

Pilt
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#296

Soovitusi, kuidas kojamehevarred lahti saada ? Ilma tõmmitsata neid vist ära ei võta eest ?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#297

Keerad lahti ja jätad mutri otsa, haamriga koputad peale samal ajal vart üles alla logistades.
Siiani olen kõik lahti saanud.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#298

Sai nädalavahetusel siis esimene peeglikolmnurk masina küljest maha võetud ja värskendama asutud. Kolmnurga enda puhtaks saamine pole probleemi, kuid sealt edasi on vaja juba kenasti liivapaberiga nikerdada. Haljaks ta lõpuks sain. Tolmust puhtaks ja konksu otsa rippuma ning esimene kiht korrosiooni vastast krunti sai peale pandud, millele järgnes teine. Lõpuks paar kihti matt musta ja pean tõdema, et tulemusega ülirahul. Silm puhkab totaalselt. Mõned pildid ka:

Pilt
Pilt Pilt
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#299

Ilus töö :thumb:
Loodetavasti panid ikka lakki ka lõpus peale? Oleneb küll värvist, mida kasutasid, aga ilma lakita võib üsna kergelt värv kahjustada saada.
Kasutaja avatar
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#300

Mis tootja värve kasutasid ? Enda 9-3 peeglid vajaksid ka värskendust.
Vasta