Saab 9-5 Arc -> Libaaero 2.0t, MY02, Pootsman

Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#26

5) Aero istmetest ja vedrustusest tunnen puudust

Kas elektrilisi mäludega istmeid annab liikuma panna autos kus tehasest on käsitsi liigutatavad istmed?
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#27

5) Aero istmetest ja vedrustusest tunnen puudust

Kas elektrilisi mäludega istmeid annab liikuma panna autos kus tehasest on käsitsi liigutatavad istmed?
Rantto vist tegi seda.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#28

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=242451

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... &start=120

Et siis releedele vool peale, nt tagumisest sigaret süütajast ja peaks olemas olema.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#29

Mul oli kaks masinat kõrvuti, ühel sisu, EL, soojendus, vent, mälu. Teisel polnud midagi.
Harutasime sõbraga mitu päeva, kõik sai veetud nii nagu tehasest tulnud. Vent jäi aga olemata, limiit sai täis, juhtmeid oli liiga palju.
EL töötas, soojendus ja mälu samuti.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#30

Veepump, pinguti ja juhtrull kohal. Läheb lühikese rihmaga variant, s.t keskmise juhtrulli jätan välja.
DIY link neile keda huvitab rihmavahetus protseduur. See on minul kuues Saab seitsmest mis tahab veepumba vahetust. Nubliku autol läks pump kogu jutuga vahetusse 192500km pealt. Eelmisel Aerol 315000km pealt, teiste läbisõite ei mäleta. Konkreetsel autol kellal 306000km ja veepumbal on päris tugev lõtk sees. Pinguti ja juhtrull on päris otsas. Jupid tellisin AeroMotorist, pole küll järgmise päeva tarne aga alla nädala on jupid kohal ja väga mõistliku hinnaga.

Pilt

Pilt

Pilt

Muudetud, veepump, pinguti ja juhtrull vahetatud. Lisaks käigukasti õlitorud üle vaadataud ja banjod pingutatud. Tundub et viimane tegevus jäi tegemata kui sai kokku laotud esiots, enam igatahes ei leemenda torud.

Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#31

~1000km sõidetud. Kodukootud soft ei saanud üldse hea. 2006.a 185hp B205E põhi + Aero õhumassi väärtused + 9-3 Aero boost controll andis küll 1150mg/s aga käiguvahetused oli jubedad. Madalal koormusel käike ei tahtnud vahetada, maantee kiirusel väikese puudutuse peale vahetas käigu alla ja boost tuli taha üsna hilja. Pisut paremaks sain aga mingi hetk panin 2.0t 110kw softi tagasi ja eile saatsin sebastianile kirja. Täna õhtul panin CR-i softi peale. See tunne, 150hp/250nm pealt minna 280hp/400nm softi peale. :P Soft väga mõnus agressivne, 2.0T üldiselt ei lähe nii alt liikuma aga selline 2.3 Aero maik jäi suhu küll hetkel.

:head: Crossroad Performance
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#32

S9K ja I-Vaari eilne Pärnus käik andis motivatsiooni oma tagumik täna garaazi vedada. Vahetasin kütusepumba, kütusefiltri ja kütuserõhu regulaatori. Filtrit on keegi isegi kunagi vahetanud, Manni filter ja täpselt samade kirjadega mis külge läks. Väga roostes ei olnud väljast ja kehva välja ka ei näinud, aga kuna olemas oli uus filter siis vahetusse ta läks. Lisaks sai üks õhuleke eemaldatud ajutiselt, klassikaline leke EVAP süsteemi kolmikust ennem BPC-sse minekut. Mul klapid on ammu olemas aga 6mm voolikut ei olnud, peab tegelema mingi hetk ennem kui meelest läheb. Kuradi pidurivõimendi teema tuleks korda ajada ja raadio vaikus hakkab ka häirima juba. Pehme vedrustusega hakkan harjuma, mitte Aero iste ka juba vaikselt käib kah. Sõitnud olen nüüd viimasest postitusest ca. 4000km (pea iga nädal 4 x TLN-PRN edasi tagasi :wall: , ilma raadiota) Õli oli pisut kadunud, alt oli kuiv - loomulik kadu ? Muud mahlad on paigas. Mõned polüuretaan puksid on olemas ja ootel. Vahetama ennem ei hakka kui on ka esimeste õõtshoobade tagumised puksid olemas, tagasilla silikoonpuksid ja esimesed sarniirid. Siis S9K-l hea korraga kõike nokitseda. :P
Välimuse poole pealt on kevadeks lootus Aero suunas liikuda.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#33

Hea lugeda ja kõrva taha panna :beer:
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#34

Kolvid ja pihustid on stock?
Palju mAir ja boost näitab nüüd ja kui stabiilsed?
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#35

Kolvid ja pihustid on stock?
Palju mAir ja boost näitab nüüd ja kui stabiilsed?

Pihustid ja kolvid on originaalid, kolbide pärast ma ei muretse, sellel surveaste madalam ju - 8,8. Probleem on aga selles, et õhumassi kogus on olematu mida mootor saab hetkel, 1000mg/s paremal juhul ja kõik. Ei ole aega olnud otsida ka kus ikaldus on, aga kuna pidurivõimendi lekib ja AMUL on 1800 siis pole pointi ennem otsida viga kui see viga on kõrvaldatud.

Summuti võib piirata, ilge hais on üleval kui kuuma anda - katid umbes?

Õhuleke võib kuskil olla, pole 6mm voolikuid kõiki kontrollinud ja klappe vahetanud, ega ka sisselaset survestanud.

Knocke ei näita ühtegi, vajuta kuidas tahad, neid ei ole tulnud isegi mitte 1-te! See tundub kahtlane.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#36

AMUL kõrge, tõenäolisel voolikud, aga ka stock IC palju ei kannata, aastad ka teevad metallil oma tööd. Survestamine näitab :)
Väljalase ka stock? Stock-iga kuskil 240hp oleks mõistlik piir. Turbo elule pole see hea, kui gaasid ei saa välja normaalselt ja tekkib surve.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#37

AMUL on kõrge kuna pidurivõimendi lekib ma arvan, Nubliku masinal oli sama probleem ja samad sümptomid. Kui ma piduripedaali põhja vajutan siis OPENSIDis lambda näita läheb paika, hakkab ilusti üles alla käima. Kui piduripedaal nüüd lahti lasta siis mootor korra puterdab ja lambda näit jookseb 2500 peale. Iga piduri vajutusega tuleb OPENSIDi meeletu hunnik MIFI-isi. Piduripedaalilt jala võttes kõib susin, selline korralik pikk kohe. Aga ma ei usu, et see on põhjuseks, et MAIR üle 1000 ei lähe, aju küsib kuni 1300. Summuti on stock. Välisel vaatlusel täpselt sama mis 260hp Aerol aga minu auto oma on jube roostes ja kurat teab mis seisus need katalüsaatorid on veel.
Kütusepumba vahetusest veel nii palju, et Walbro paagisisesed GSS340; 341 ja 342 ei ole "pista paaki" lahendus päris. Tuleb modifitseerida filtrikorpust kuhu sisse istub pump ja kummi jullat mis pumpa ülevalt kinni hoiab. Pumbaga kaasas olnud vooliku jupp ei olnud pikkuselt piisav, et ära ühendada pump ja kolmik. Voolikukambrid mis kaasas olid pumbaga ei tundunud mulle usaldusväärsed ja sai poest korralikumad võetud. Ja pumba enda pistik vajab vahetust, see on kerge jootmis töö. Tark mees oleks seda tööd teinud ilmselt tühja paagiga aga saab ka pooliku paagiga hakkama. Mõnus kütuse aroom on endiselt salongis :love:
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#38

Lekkiva pidurivõimendiga olid mul tõesti sarnased nähtused, aga nii suurt langust nagu 1300 pealt 1000 peale küll polnud.

Vaata, et sa tallumisega mootorile haiget ei tee, kui tundub, et kat võiks umbes olla.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#39

Lekkiva pidurivõimendiga olid mul tõesti sarnased nähtused, aga nii suurt langust nagu 1300 pealt 1000 peale küll polnud.

Vaata, et sa tallumisega mootorile haiget ei tee, kui tundub, et kat võiks umbes olla.

Ega kati probleemile muud moodi vist jälile ei saa kui downpipe lahti ja peenestama minna? :) Soovitatavalt kell 3 öösel
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#40

Mul esimesel Tonnisel murdus kunagi sukk pooleks, keset Tartu linna. Põhimõtteliselt siis turbost välja, läbi kati ja sealt otse õue. See hääl ei jätnud küll kedagi külmaks. Haha.
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 85
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto: 9-3SS Aero Cabriolet

#41

Oled omanud kahte täiesti asjalikku Aerot, need maha müünud ja nüüd ehitad tavalist Arc-i Aeroks? :D
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#42

Ma ikkagi pean ütlema, et Saab jäi neliveo tulekuga hiljaks :P. Huvitav ikkagi mõelda, et ostetakse/tehakse ikka ja jälle seda sama marki või mudelit ja see on esivedu ka veel pealekauba. Pisut keerad peale ja rattad ei hakka maha enam.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#43

Oled omanud kahte täiesti asjalikku Aerot, need maha müünud ja nüüd ehitad tavalist Arc-i Aeroks? :D

Oled sa ise neid autosi näinud ja katsunud, et saad oma väites kindel olla ? :)
Esimese Aero müük kripeldab küll, olen ka pakkunud Nublikule, et müügu maha aga ei võta vedu :D Viimane mis Soome läks sellest on üsna ükskõik, automaat universaal Aerosi on iga nurga peal.
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#44

Mõned asjad taas koju veetud - pidurivõimendi, kojameeste pealse plastiku, karbilaiendid, raadio, hõbedase armatuuri paneeli, Aero rooli ja Aero näidikuteploki. Nubliku varudest tuli minu varudesse üks katalüsaatorideta 2.5" downpipe.



Kas näidikuploki vahetusel on sama teema mis raadio vahetusega - kõige pealt "divorce" TECH2-s vana auto andmetega ja siis "marriage" minu auto andmetega? Kasutaja Piktor nt ei saanud üldse tööle oma MY00 masinat MY02 kelladega. UK foorumis soovitati aju VINi 8-s number ringi muuta Aero omaks ja siis pidi toimima hakkama boost gauge. Eks mõni õhtu katsetab. Kui kellelgi kogemusi võiks kirjutada siia.

EDIT: rantto must MY05 Vector on üks kuradi hea doonor olnud:
tiivad, esimene pamper, esimesed tuled, diisli snorkel, Mitsu turbo, vasak logar, raadio, alu dash, kellad, rool, plastik kate kojameestele, üks kapoti amort, roolivõimu toru, udukate ja temp. anduri juhtmestik, õhufiltri kopsik, mootori alusraam, klaasipesu paak, karbilaiendid, jahutus radiaator, 17" veljed

Lisatud failid
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#45

Näidikute plokk tahab tõesti vist sidumist, ei läinud masin tööle Aero kelladega. Halli tuhatoosi kellelgi pakkuda? Sobib ka lihtsalt sahtel.

Enne
Pilt
Nüüd
Pilt
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#46

Kus selliseid DP jagatakse? Mul oleks ka hädasti vaja :eureka:
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4340
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#47

Mul see hõbedane sahtel olemas, sahtel on küll avatud asendis aga vast Saab seal midagi välja mõelda :)

2-st saad ühe toimiva ikka teha ;)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#48

Mul see hõbedane sahtel olemas, sahtel on küll avatud asendis aga vast Saab seal midagi välja mõelda :)

2-st saad ühe toimiva ikka teha ;)

Ma arvan et me teeme diili. ;)
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#49

Kus selliseid DP jagatakse? Mul oleks ka hädasti vaja :eureka:

Hetkel prooviks sain Nubliku käest. Kui kasu ka on pidime rääkima müügist. Ideaalis peaks ikka 3" panema, kõne alune tükk on 60mm
Piktor
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#50

Sa pead istmed ka ikka uued sebima, mäletan, et minul olid nädal aega sees ja kohe sebisin uued. Oluliselt meeldivam on.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Vasta