5Nonii, aega läks aga tegin need pildid ka lõpuks ära. Nüüd tuleb pikk postitus:
Esiteks, kui juba kaameraga auto juures olin siis tuli meelde, et pole siin näidanud ainukest läikivat tükki kapoti all, Rootsist KL-Racingust pärit "BIG" seeria bypassi:
Kaasas oli kolm erineva jäikusega vedru (minumeelest 2tk olid täpselt sama jäigad ja kolmas lahjem

), millest ükski 1,5bar rõhku hoida ei suutnud. Otsisin riiulist sobiva läbimõõduga ca 2mm paksud seibid ning lappisin 2tk vedru vahele, sai täpselt paras. Avaneb ilusti, rõhku hoiab ilusti, compressor surge ei teki. Maksis see tükk vist ca 50€ ja on oluliselt parem lahendus kui lammaritest Boschi "unicorn" 110 lõpuga kasutatud bypassi otsida. 110 on neist ainuke mis reaalselt rõhku hoida suudab, aga nad on kõik vanad ja katki. Uut 110 aga enam ei toodeta ja need mis on selle n-ö asendusdetailid hoiavad vaevu 1,2bar..
Nüüd aga lühidalt intercooleri installist. Kuna selle kohta mina interneti lõpust väga põhjalikku õpetust ei leidnud ja paljudel ilmselt pole võimalust auto mitmeks õhtuks garaazipõrandale laiali jätta, et ise leidurit mängida, siis üritan enam-vähem kõik kirja panna, et saaks teoreetiliselt ühe õhtuga tehtud. Varuda tasub:
- Intercooler (300x450x76mm 3" sisse-välja). Mina ostsin VKMi riiulist, aga eks neid kohti on teisigi kust sellist mõõtu coolerit saada.
- 2x 3" sirge torujupp (ca 10cm pikkusega)
- 2,5" sirge torujupp (ca 10cm pikkusega)
- 2,5 - 3" silikoonlõdvik/üleminek (DB-HP)
- 3" sirge silikoonlõdvik (DB-HP)
- 3" 135 kraadi silikoonlõdvik (ebamõistlikult kallis, aga mina ilma selleta hakkama ei saanud. Jälle aitas DB-HP)
- 2x 2,5" jõuklamber
- 6x 3" jõuklamber
Lisaks on hea kui on olemas:
- madal õlitung, millega autot sillatalast tõsta
- akutrell
- Auto pukid
- Hunnik 6mm ja 8mm polte erinevas pikkuses. Samas mõõdus tava, vedru ja hammastega seibe, mutreid jm. Neid kulub kõvasti.
- Peotäis isepuurivaid plekikruve
- Ca 2mm paksust plekist ribad-nurgad vm millest kinnituskronsteine painutada. Minul olid kasutuses 2mm tsiklplekist valmislõigatud kinnitusdetailid mis on mõeldud kaubikute siseriiulite kinnitamiseks. Eks see osa jääb igaühe enda fantaasiale ja põhimõtteliselt võib osta ka ehituspoest jämedamaid nurkasid
Esimese asjana siis tuleb nina üles tungida ja pukkide peale panna. Põrandal ei maksa isegi proovida, sest originaal intercooler ei tule mahu alt välja kui auto põrandal on. Proovisin ise järgi
Seejärel tuleb kogu nina laiali lammutada nii kaugele, et originaal intercooler on väljas. Selle kohta on internetis infot väga palju. Siin kohas läheb nüüd minu postitus Pootsmani omast lahku: Mina jätsin originaal radikate alumised "suusad" terveks ja panin nad kohe omale kohale tagasi kui intercooler väljas oli.
Esimese asjana on vaja veeradikas oma kohale tagasi panna. Ilma originaal intercoolerita ei saa veeradikat originaal ülemiste kinnitustega paika panna, sest intercooleri otsavannid on osa radikapaki otste kinnitusest, siis tuleb intercooleri otste asemel puurida läbi ninapaneeli kaks 8mm polti. Kirjeldada on seda süsteemi väga keeruline, nii et ma isegi ei ürita. Aga kui ta juba laiali võetud on, siis on lihtne aru saada kuhu need poldid käivad:
Seejärel tuleb kliima radikas lükata toorelt nii palju tagasi kui ta läheb, täiesti vastu veeradikat. Seejuures tuleks jälgida et kapoti all olevatele kliima torudele sellega haiget ei teeks. Kliima torud on väljalaskele niigi väga lähedal ja liigutades läheb ruumi veelgi vähemaks. Vajadusel võiks torusid natuke painutada. Kinni läks kliimaradikas originaalkohtadest, aga mitte intercooleri külge, nagu originaalis, vaid kahe 90-kraadi nurgaga kere külge. Paremal pool oli isegi täpselt õiges kohas auk kuhu polt panna, vasakul läks kere külge isepuravatega.
Nüüd on aeg intercooler paika suruda. Ega üleliia ruumi ei ole, aga kuhugi vastu minna ka ei tohiks ja midagi lõikama ei pea. IC kinnitub siis nii, et alt toetab otstega originaal "suuskade" peale ja ülevalt mingit moodi painutatud kinnituskronsadega esipaneeli/stangetala külge. Minu ülemised kinnitused said visuaalselt ikka väga koledad ja need lasen metallimeestel uued teha. Tegelikult tahtsin mõlemad pooled ikka üles poole esipaneeli külge kinnitada, aga seoses kapoti lukustusmehanismiga tuli vasakpoolne detail natuke liiga keerulise kujuga, et seda silma järgi kruustangide vahel valmis teha, nii et praegu on "ajutine" lahendus stangetala külge:
Ja siis jääb üle veel torustiku lahendamine. Paremal pool läks nii hästi, et originaallõdvik on täpselt sobiva kujuga, et sinna otsa panna 2,5" torujupp, 2,5-3" üleminek ja seejärel juba cooler:
Vasakul pool on kliima kuivatipotsik ja torud, nii et seal nii mugav asi pole. Ma seda nuputasin päris pikalt ja kuidagi viisakat lahendust välja mõelda ei suutnud. Kaalusin vahepeal kasutada 45 kraadist alu toru cooleri otsas ja selle otsas 90 kraadist põlve, mis keeraks ümber kliima torude originaallõdviku juurde. See aga läheks väga kohmakaks ja tõenäoliselt peaks udutule ära võtma, et see kaar sinna ära mahuks. Niisama 90-kraadise põlvega seda kurvi välja ei võta, kliima mudru on liiga palju ees. Lahenduseks on 135-kraadine silikoonpõlv. Intercoolerist tuleb siis: Cooler > sirge lõdvik > torujupp > 135kraadi lõdvik > torujupp > originaal lõdvik. Midagi sellist:
Nüüd jääb üle ainult õliradikale kinnitused välja mõelda. Vasaku külje riputasin intercooleri külge alt, nii nagu originaaliski. Seda on ülemisel pildil näha. Paremal pool kasutasin ära originaal "suusa" ninapoolset auku, mille sees originaalis käib intercooler. Sealt saab 90-kraadi nurgaga täpselt õliradika juurde tulla:
Nüüd jääb üle ainult roolivõimu torud tagasi panna, selle jaoks saab ära kasutada originaalkinnitust, mida tuleb natuke painutada. Ja siis kõik kokku tagasi lapata ja peakski päris hea saama. Aega kulus palju, teist korda tehes (või nii põhjalikku juhendit lugedes

) oleks ilmselt oluliselt kiirem. Lahendamata on veel õhuvõtt, aga selle jaoks plaanin Hydroscandist hankida mingit painduvat tugevamat toru ja sellega kuidagi suunaga üles poole sealt selle õhuvõtu tuua.
Aa pasunate jaoks tuleb ka mingi uus koht leida, minul oli see koht aku ja esitule vahel, seal on ruumi palju.
Tulemus?
Nagu üleval kirjutasin, siis ilma stangeta OPENSID väärtusi ei näe (sest välistemp andur on stange küljes, ära ei viitsinud võtta), aga igatahes rõhku hoiab ja persedüno järgi vabanes ikka suur hunnik kilovatte. Kolmas käik kipub külmade ilmadega ratast ringi võtma

.
Proovin enne NV veel mõni õhtu õhuvõtu välja mõelda ja stange ette panna, eks siis oskan täpsemalt kommenteerida.
Vihma ja lund hakkas kahjuks sadama, nii et eile pestud autost ei ole enam märki, aga üldpilt ka:
Terasem silm ilmselt märkab, et IC jäi ca 1cm jagu viltu. Selle vastu ma lahendust välja mõelda ei suutnud, sest paremat poolt ei saa tõsta (originaallõdvik ei lase) ja vasakut poolt ei saa ka langetada (kliima torud on ees). Lõppude lõpuks see väga ei morjenda, sest stange taga paistma niikuinii ei jää.
Lisaks veel nii palju lõpetuseks, et sellel talvel ma Saabile talverehve osta ei plaani, jääb garaaži kevadet ootama. Kuna kindel soov on veel enne talve üks edev neliveoline turbobokser tuua hobi/kiiresti sõitmise masinaks, siis ei näe suurt mõtet Saabi soolalögas leotada.
:headbang: