P1200 ja P1312

Vasta
rriiel
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 19, 2016 10:42
Asukoht:
Auto:

#1

Tervist!

On minu ausal tööloomal (MY2007 9-5 Aero, atm) väike mure:

Pärast pikemaid sõite (mõnikord) lööb ette veakoodid P1200 ja P1312. P1312 tavaliselt viitab lõppevale DI-le (misfire 1. ja/või 2. silindris, üldjoontes kipub tulema koos P1334-ga e. vastavalt 3. ja/või 4. silinder) kuid P1200 seal kõrval (pihustite pinge vale?) suunab mõttele, et 1. ja/või 2. pihusti ei toiminud ja sellest tulenevalt ka misfire.

Lihtsa vaatluse käigus ei tuvastanud ühtegi ebatihedat ühendust -- pealegi vaadates võimalikke veakoodide nimekirjasid, oleks mõne konkreetse pihusti ühendus tõenäoliselt eraldi välja tulnud.

Küsimus nüüd ongi: mis võiks veel põhjustada sellist DTC-de kombot ja kuidas seda ravida? Kas see võib olla seotud mingi üldise süsteemipinge jamaga? T7 suremas? Vaja teostada lihtne (või keerulisem) jiggle-a-wire operatsioon? Ikkagi DI suremas? Kõik korraga?! Või lihtsalt tõeotsingutest loobuda ja sõita Tallinna spetsialisti jutule?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

alustaks küünaldest
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
rriiel
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 19, 2016 10:42
Asukoht:
Auto:

#3

Praegu peal ca 20k sõitnud NGK PFR6H-10 küünlad, peaks veel justkui 80% ressurssi alles olema -- ebatõenäoline, kuid piisavalt odav, et katsetada, kui ideed lõppevad. Seost P1200-ga ma praegu ei suuda tuvastada...

Või ehk on nii, et lambikale BT OBD vidinale Saab ei jaga täpsemat veakoodi ning Tech2ga oleks pilt kohe selgem?
No_Limit
Postitusi: 51
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#4

Endal hetkel sama jama, hakkas viskama P1312 ja P1334. Korduvalt kustutanud ja tuleb alati tagasi. Küünlaid kontrollides tundusid küünlad ok, aga tellisin uued ära ja eks näis mis saab.
WIS ütleb küünalde vahetuse kohta järgmist:

Pilt

Endal B235R, aga selle kohta ei ole eraldi vahetuse sagedust välja toodud, aga peaks olema sama ma eeldan.
Tech2 saad kindlasti rohkem infot. DI kassetti saab eraldi diagnoosida, tavalise OBDII seda teha ei saa.
rriiel
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 19, 2016 10:42
Asukoht:
Auto:

#5

Ma jälle olen lugenud, et välp võib nendel küünaldel ikkagi 100kkm olla. Ning P1312+P1334 tavaliselt suunavad ikkagi järgmist DI-d ostma; vähemalt on enda kogemus ja internet niisuguse mulje jätnud.

Mind endiselt huvitab ikkagi see P1200. On õige mu oletus, et kui silindris pole kütust, süttimist ei toimu ja T7 loeb selle misfire-ina ära? Ja sellepärast ka siis see P1312?
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#6

WIS ei tunnista MY07 9-5l sellist veakoodi kui P1200?!
Tuleks Tech2 järgi panna ja saab ka vea teada
No_Limit
Postitusi: 51
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#7

Pilt

Selle loogika põhjal kui kütust peale ei tule, peaks ta ka lööma P1312 või P1334 sulle ette.
No_Limit
Postitusi: 51
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#8

Viimased 3 päeva pole veakoodi andnud, aga vahetasin küünlad ikka ära. Vahetuse kägus avastasin, et kõikidel poolidel sellised põlemisjäljed:

Pilt

Tundub läbilöögi moodi. Peaksin uue DI peale mõtlema hakkama?
Kasutaja avatar
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#9

Vaatan et profiilis on Hirsch ja sa ülal mainisid et B235R.

Mul on ikkagi natuke arusaamatuks jäänud B235R Hirschi küünla mark. Meil kõik panevad PFR6H-10 peale, aga Inglismaal üks Saabi lammutaja ütles et see on BS ja peab olema BCPR7ES-11 või BCPR6ES-11. Nii 280hp kui 305hp versioonil.

Milliseid sina kasutad?
No_Limit
Postitusi: 51
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#10

Hirsch jah. PFR6H-10 olid peal ja läksid peale. Vanadel oli vahe liiga suureks kulunud.
Ma ei ole mingi küünla ega saabi ekspert, aga võta nüüd näpust mis jutt see õige.
Stock 184kw küünal on PFR6H-10. Kõrgema performance juures peaks küünla vahe väiksem olema, mis BCPR7ES-11 ja BCPR6ES-11 on ju suuremad.
Performance juures on ka oluline, et küünal annaks hästi sooja ära, mis on järgmised:
PFR6H-10 heat range 6
BCPR6ES-11 heat range 6
BCPR7ES-11 heat range 7
Selle juures mängib ka rolli kas sõidad lühikesi otsi või pikkasi ja palju piitsa annad.
Oluline on ka mis materjalist elektroodid on, parema kulumiskindlusega materjal hoiab vahet kauem õigena.
Selle loogika järgi oleks nagu PFR7H-10 või BCPR7ES-10 kõige paremad performance jaoks, aga nagu ma ütlesin see sõltub väga palju su sõidust.
Ma ei ole ka Saabi ekspert, aga ma tean et masin kasutab küünlaid ka anduritena ning ma ei tea kuidas väiksema vahega küünla paigaldamine seda mõjutada võib.
Kindlasti on siin foorumis korralike saabiveterane :wise: kes oskavad seda kommenteerida!?
Vasta