Autoremondi hüvitus

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#1

P Dets 17, 2017 19:43

Tere!

Probleem siis selline, et autol oli vaja vahetada hooratas ja sidur.
Kuna sain varuosad ise oluliselt soodsamalt, kui olid töökoja hinnad, otsustasin need osta ise.
Hooratas+ sidur sai võetud LUK aga kuna kogu asi läks nii kalliks, otsustasin survelaagri võtta odavama.


Lugu selline, et survelaager andis kohe peale paigaldamist esimesel katsel otsad.
Kuna sai tõestatud, et odavaga ikka ei maksa mängida, pandi ka survelaager LUK ja kuna käigukasti pidi uuesti maha võtma küsis töökoda minult topelt tööraha.

Küsimus siis selline, kas saan müüjalt varuosa + topelttöö raha välja nõuda, kuna müüdud varuosa oli ebakvaliteetne?
On kellelgi sellega kogemusi?


Parimat

Lauri
vunts123
Postitusi: 93
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#2

E Dets 18, 2017 6:13

Endal kogemus puudub aga pigem hakkab varuosa müüja süüdistama paigaldajat valedes töövõtetes ja paigaldaja süüdistab praak varuosa!
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 495
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 199kw Arc

#3

E Dets 18, 2017 10:41

Üldiselt katab garantii toote valmistaja defektid. Tööraha sellise toote paigaldamiseks ei ole toote defekt. Kibe küll aga tööraha hüvituse võid sa saada ainult siis kui varuosa müüja selle hea tahte märgiks otsustab vabatahtlikult anda.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 741
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 18, 2017 11:05

Oli sarnane kogemus, kus varuosa ostsin ühe firma käest ja paigaldada lasin teise firma juures. Kahjuks oli varuosa defektne ja läksin selle jutuga varuosa müüja juurde. Kuna nendel endal oli ka remonditöökoda, siis vahetasid nad vaurosa garantii korras ära ehk garantii alla läks nii varuosa kui paigaldus. Samas tegemist oli suurema varuosade müüjaga ja väga hea suhtumisega müügimehega.
Regular Saab Guy
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 495
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 199kw Arc

#5

E Dets 18, 2017 12:05

KorK kirjutas:
E Dets 18, 2017 11:05
Oli sarnane kogemus, kus varuosa ostsin ühe firma käest ja paigaldada lasin teise firma juures. Kahjuks oli varuosa defektne ja läksin selle jutuga varuosa müüja juurde. Kuna nendel endal oli ka remonditöökoda, siis vahetasid nad vaurosa garantii korras ära ehk garantii alla läks nii varuosa kui paigaldus. Samas tegemist oli suurema varuosade müüjaga ja väga hea suhtumisega müügimehega.
Kahjuks on selline õnnelik lõpplahendus erand. Reeglina ütleb varuosa müüja, et too katkine tükk tagasi ja siis kui selgub, et on tootja viga anname uue samasuguse. Aga küsida muidugi tööraha hüvitust tasub. Äkki on ikkagi mõistlik müüja.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7190
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

E Dets 18, 2017 18:59

No mis selle survelaagriga siis ikka juhtus??
Tykk rauda, mis muud ?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
13piisab
Postitusi: 350
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 2tk 9-5, 2tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140(6)

#7

T Dets 19, 2017 0:25

hüdrosiduri puhul kipub "rauatükil" ka õlivoolik külge käima ;)
...ja sellelt pinnalt on jamad täitsa võimalikud. Ma hoidsin 9-5 töösilindrit muude tegemiste käigus uue vastu vahetades küll hinge kinni - narr oleks ju töötav asi mittetöötava vastu vahetada...

hüvitamine on taolisel puhul kliendisõbralikkus. Kasti maha-pealepanekuks peab väga sõbralik müüja olema...
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#8

T Dets 19, 2017 20:14

Olen üldjuhul ise ka seda meelt, et lase kogu asi töökojal teha, siis ise vastutusest vaba aga kui hinnaerinevus küünib paarisaja euroni, siis kahtlemata tekib kiusatus ise asjad kokku korjata.
Samas ei pea õigeks, et varuosatarnija võib midaiganes müüa ja millegi eest ei vastuta. Ja kui nii ongi, siis see võib juhtuda ainult Eestis ja mõnes teises endises nõukogudeliidu riigis.


Lisan mõned pildid.
Ise ei ole nii suur spetsialist, et võiks täpset seletust anda aga töökoja jutust sain aru umbes nii, et laager oli ilmselt juba pakist väljavõttes kinni, tõmbas vedru ringi ja rikkus simmeri ära vms.
Piltidelt on näha, et all servas on vedru kraapimise jäljed.

Auto: Saab 9-3, 2007 1,9 tdi
IMG20171219191252.jpg
IMG20171219191252.jpg (639.5 KiB) Vaadatud 1441 korda
IMG20171219191509.jpg
IMG20171219191509.jpg (747.22 KiB) Vaadatud 1441 korda
IMG20171219191434.jpg
IMG20171219191434.jpg (761.98 KiB) Vaadatud 1441 korda
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Juun 12, 2018 9:04

Läks pool aastat mööda ja lõpuks hüvitati nii varuosa, kui ka täiendavalt kulunud remondi kulud.
Alguses vaadati mind küll nagu idiooti, et mida siit tahad, kuid kokkuvõttes loll sihikindlus viis võidule.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 280
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#10

T Juun 12, 2018 15:55

Minul asi lihtne. Kui klient tuleb oma osadega, siis ei ole tööle garantiid ning tunnihind kõrgem. Miks?
Mul on omal niipalju jamasid olnud klientidega varuosadega, et ma ei taha seda enam. Ma tellin varuosa ja kui tekib probleem, siis ei pea klient jooksma ja mõlema aeg kulub. Ma saan otse tarnijaga rääkida. Ning siis sellest sõltuvalt saan kiirelt tegutseda. Küll on tuldud valede osadega ja jälle jääb auto tõstukile. on läinud asjad katki jääb auto tõstukile. on vahetusfondi asjad katki läinud ja kliendil pärast mingid omad kokkulepped.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1041
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#11

T Juun 12, 2018 20:52

Mul sõna B-osa ja garantii juba tõmbab vererõhu üles. SKFi rattalaagriga müran. Minu närvid ja aeg on nüüdsest ainult originaal varuosa väärilised :mrgreen:

"PRETENSIOONI KIRJELDUS: Rattalaager hakkas undama peale 1000 km läbisõidu.

GARANTIIOTSUS.

TÄNAME, ET TE VALISITE MEID.
Rattalaagri ülevaatus näitas, et antud laagri poolel mis on käändmiku küljel liitud, kinnituse kõrva
vahel on ilmsed ülekuumenemise jäljed. Pidevatel ülekuumenemistel määre mis on laagri sees hakkab
vedelikuks muutuma ning sellega on tingitud määrde välja ajamine. Kui rattalaager läheb kuivaks ta
kuumeneb üle veel rohkem ja laagri kuulid muutavad oma geomeetriat ning hakkavad undama.
Riknemise põhjus sel juhul on ületõmmatud laagri kinnituse mutter. Selle komplekti paigaldamisel
tuleb mutrite pingutamisel alati kasutada pöördemomendi dünamomeetri mutrivõtit, sellele tuleb
seadistada tootja poolt määratud pöördemoment. Antud juhul sellele tootele ja auto mudelile kinnituse
pöördemoment on 170Nm + 45`graadi. Eeldatavasti kasutati tavalist võtit või nanomeetrilist
reguleerimata võtit, millel puudub metroloogialabori sertifikaat.

Tuvastatud deffekt ei ole tootja tehase praak ja on tingitud valest paigaldamist ning ei ole seotud kauba
kvaliteediga. Kahjuks me ei saa antud pretensiooni rahuldada.
GARANTIISPETSIALIST XXXXX "

2010.a Saab 9-5 remondi manuaalis WIS on veovõlli mutri pingutus moment järgnev 1) pingutad 150NM, keerad 45 kraadi lahti ja siis 250NM on viimane pingutus, MITTE 170Nm + 45`graadi nagu väidab garantiispetsialist. Dünamomeetriline mutrivõti käib iga aasta kontrollis ja omab kehtivat sertifikaati. See vastus sai ka edastatud kodanikule, vastus on ka käes aga see ei sobi. Peab edasi uurima.

Fakt on see, et laagris määret oli vähe ja selle nahka ta läks. SKFi laager tuli repackitud kujul, see on koht kus ise olin loll ja üldse olin nõus vastu võtma sellise laagri. Teine laager mis tellisin oli SKFi pakendis ja see kestab. Maaletooja black ja mina leian, et siin peaks ta kehva varuosa kulud enda kandma võtma.
timutit
Postitusi: 578
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#12

K Juun 20, 2018 1:18

Kogu see varuosateema on üks suur müstifikatsioon, millest päris täpselt ei saa mitte keegi aru.Pakend kannab üht kirja , detail teist kirja ja lõppeks võib üht või teist kirja kandev detail ka täpselt ühe ja sama liini pealt tulla.Kaine loogika ütleb , et kõike nomenklatuuri pakutavaid osasid ei suuda mitte keegi ise toota- ikka tulevad suures osas asjad tellimusena teistelt-kolmandandatelt, jne tootjatelt.Originaalosi tootvad firmad reeglina peaksid oma märgi usaldusväärsust kontrollima ja kõik toodetud detailid läbivad mingid testid.Ja see originaalosi tootvate nimekiri on ka üks suur virr-varr.Näiteks ZF. Lemförder, TRW , Sachs on kõik originaalosatootjad, kes on tegelikult kõik ühe omaniku erinevad kaubamärgid.Üsna raske jälgida, kes kellega käib.Ja see, et ostad OEM juppe tootva märgi all osa, ei ole ka mingi garanti.Mul on kogemus Lemförderi nime kandva mootoripadjaga, mis ei kõlvanud kasutada- müra-vibra läks hoopis suuremaks ja ostsin uue originaalosa, mida ei tootnud ju ka tegelikult Volkswagen ise.

Ja siis tuleb veel mängu see , et originaalosade suurtootjate nime kandvaid asju ka võltsitakse.Ehk siis kuuenda nurga taga olev tootja tagus näiteks SKF kirjad enda rämpsule peale.

Viimane huvitav avastus oli see , et ostes Febi nime all müüdavat mootoripadja, avastasin karbist originaalosa.Ja febi nime all müüdav 9000 lamerihma pingutusamordi osas olen saanud korduvalt negatiivset tagasisidet , et ei kesta üldse.

Mul oli ka üks kamm ühe rattalaagriga.Ja selgus, et seal ei olnud pea-aegu üldse määret sees.Tutikal. Ma vaatasin, et selle NG 9-5 laagril on raske ilma vigastamata katteid maha võtta, et määret lisada.Ja see laager on sellise ehitusega , et ülepingutamise jutt ei ole eriti loogiline.Seal peaks väga suurt jõudu kasutama, et see metall nii palju deformeeruks, et kuulidel kitsaks läheks.Ma kahtlustan, et veovõll venib enne järgi, kui see laager kokku läheb.Mingi teoreetiline võimalus oleks selt müüjalt uus täpselt sama välimusega (st suva pakendis SKF) laager võtta ja kangutada see kate maha ja vaadata teise laagri sisse, kas seal on piisavalt määret.Ja ega sealgi pole mitte mingit kindlust tõde leida, kuna järgmine laager võib olla toodetud juba teisipäeval, mitte sinisel esmaspäeval ja sinna on määret pandud.

Selge on see, et see rattalaagrimüüja eesmärk on igal juhul kott pähe tõmmata.

Mis puudutab seda siduri survelaagrit, siis see ju hakkab kohe silma, kui seal midagi valesti on.Teisalt ei saa paigaldajat ka süüdistada.Jupp toodi- pane peale ja ju siis ei vaadatud eriti jupi peale, eeldades, et toodi korras ja sobilik osa.

SEEGA - SEE MÜSTIKITSIOON ÜLETAB INIM-MÕISTUSE PIIRID JA SELLEST EI SAA MITTE KEEGI ARU.Need kes väidavad, et saavad, ei tea, mida nad räägivad.
Vasta