Plokikaane tihendi vahetus ja keti vahetus osade nimekiri.

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#1

Tere.
Kuna ees ootab kaanetihendi vahetus siis sai möeldud et kuna örnalt on kuulda ka ketti ja vahetaks siis keti ka ära kui juba kaas maas on. Mis tavaliselt keti vahetusel vahetusse läheb? Hammakad vast ei lähe nagu täis komplektis aga mis seal oleks möistlik vahetada veel peale keti? Mingid tallad, pinguti? Ja kas selle töö tegemine, kui mootor on autol peal, on teostatav? Mul nimelt pole just väikseimad kämblad mis igale poole mahuks :conf:

Parimat!
Sven
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
vunts123
Postitusi: 209
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#2

Ideaalis soovitatakse vahetada ikka kogu kupatus - ketid, hammasrattad, pingutid, tallad.
innar11
Postitusi: 119
Liitunud: E Sept 30, 2013 23:20
Asukoht:
Auto:

#3

Keti vahetus ilma taldade ja pingutiteta on sama nagu käiks sital ja tagumikku ei pühiks.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#4

Ikka kõik vahetada. Ma ise jätsin balansivõllid ketita. Tonnisel saab seda teha ka nii, et mootorit maha ei võta
hard0
Postitusi: 86
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#5

OG9-3 puhul on liiga vähe ruumi otsakaane ja poolraami vahel, et mootor peal ketti vahetada saaks. Küll aga saab nii et lasta mootor lahti ja liigutada seda koos käigukastiga mootoriruumis poolraamist eemale(kuskil inglisekeelses foorumis kirjeldati). Ise tegin nii, et eemaldasin mootori alusraami, toestasin mootori-käigukasti altpoolt ja tõstsin auto kere nii palju ülespoole, et sain rattakoopa kaudu keti vahetatud. Midagi lihtsat, mugavat ja glamuurset sellisel lähenemisel igatahes polnud, kuid sain omade jõududega lõpuks tehtud.

Poenimekiri võiks olla umbes selline:
* Ketikomplekt koos kõikide taldede ja hammasratastega(tegelikult saab ka ilma balanssvõllide ketita hakkama kui see ära jätta)
* Õlipumba kaanes olev väntvõlli simmerling
* Plokikaane tihend
* Plokikaane poldid
* Väljalaskekollektori tihend
* Turbo ja väljalaskekollektori vaheline tihend
* Sisselaskekollektori tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Tuub tihendisilikooni(Victor Reinz näiteks)
* Õlipumba kaane kummirõngas
* Nukkvõlli otsatihend(tõenäoliselt juba lekib)
* Termostaat, temperatuuriandur ja jahutusvedelik(kui juba siis juba)

Lisaks mainin ära et plokikaane poltide keeramiseks on vaja E-padrunit ning õlipumba kaane mahavõtmiseks on vaja eriti suuri vedrurõnga tange.

Koos nende töödega tuleks üle vaadata ja hinnata ka õlipumba ning reduktsioonklapi seisukord. Samuti vaadata üle ja puhastada karter ning õlivõtusõel, kui seda tehtud pole.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#6

Kas veepumpa poleks ka mõistlik siis juba ära vahetada? See pole vist ka eriti lihtsalt vahetatav?
hard0
Postitusi: 86
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#7

Õige jah, ei meenunud esimese hooga. Otsakaane mahavõtmiseks tuleb esmalt veepump ka eemaldada. Veepumba ja ploki vahel oleva ühendusmuhvi kummirõngad ning pumba külje pealt sisse tuleva pisema toru kummirõngas võiks uued panna kui need mõõdu järgi eraldi osta - ei maksa palju ka.

Ja nii võib pisikesest kaanetihendi vahetusest saada suuremat sorti mootoriremont. Siinkohal peab kaine peaga olukorrale, detailide seisukorrale ja rahakotile otsa vaatama. Kui kokku vaja hoida, siis hoiaksin näiteks termostaadi, temp anduri ja veepumba pealt - neid on üpris lihtne vahetada ja on ligipääsetavad. Küll aga kõik raskesti ja väga raskesti ligipääsetavad asjad vahetaksin kindlasti, et mitte uuesti lahti harutada lähemas tulevikus seda kohta.
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#8

hard0 kirjutas: T Mai 07, 2019 14:36 OG9-3 puhul on liiga vähe ruumi otsakaane ja poolraami vahel, et mootor peal ketti vahetada saaks. Küll aga saab nii et lasta mootor lahti ja liigutada seda koos käigukastiga mootoriruumis poolraamist eemale(kuskil inglisekeelses foorumis kirjeldati). Ise tegin nii, et eemaldasin mootori alusraami, toestasin mootori-käigukasti altpoolt ja tõstsin auto kere nii palju ülespoole, et sain rattakoopa kaudu keti vahetatud. Midagi lihtsat, mugavat ja glamuurset sellisel lähenemisel igatahes polnud, kuid sain omade jõududega lõpuks tehtud.

Poenimekiri võiks olla umbes selline:
* Ketikomplekt koos kõikide taldede ja hammasratastega(tegelikult saab ka ilma balanssvõllide ketita hakkama kui see ära jätta)
* Õlipumba kaanes olev väntvõlli simmerling
* Plokikaane tihend
* Plokikaane poldid
* Väljalaskekollektori tihend
* Turbo ja väljalaskekollektori vaheline tihend
* Sisselaskekollektori tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Tuub tihendisilikooni(Victor Reinz näiteks)
* Õlipumba kaane kummirõngas
* Nukkvõlli otsatihend(tõenäoliselt juba lekib)
* Termostaat, temperatuuriandur ja jahutusvedelik(kui juba siis juba)

Lisaks mainin ära et plokikaane poltide keeramiseks on vaja E-padrunit ning õlipumba kaane mahavõtmiseks on vaja eriti suuri vedrurõnga tange.

Koos nende töödega tuleks üle vaadata ja hinnata ka õlipumba ning reduktsioonklapi seisukord. Samuti vaadata üle ja puhastada karter ning õlivõtusõel, kui seda tehtud pole.
Peab vist ämma autole pigem teise mootori vaatama mis kuiv, vaevalt ta poolenisti pensionär suudab panna u.800 raha remondi alla :conf:
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1258
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#9

Iseasi kaua see kasutatud mootor kuiv püsib, need asjadenda omal ära teha, siis vähemalt võiks tükk aega rahulik selles osas olla.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#10

Eks peab ämmaga arutama asja, kui aga pole raha remondiks korraga välja käia siis peabki leppima kasutatud mootoriga mis tuleb kordi odavam siiski hetkel. Vöi on minek üldse teise auto suunas. Saab siiski suht janune ka.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Vasta