Saabi müüdid
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
no samamoodi on minulgi osa tuttavaid on nn rullnokad bemmidega. Väga truud oma margile ja loomulikult tagaveole kuid saabijutupeale jäävad kuidagi vaikseks, tekitab vist aukartust.
Jah tugriku annaks küll sellele tegelasele kes Saabi saladuse avastaks, ise veeren ringi doonoriks ostetud punase 85 aasta 2,0 liitrise saab 90-nega mis pärast 3 aastast seismist sai soetatud 2000 eegu eest lasnamäe hoovi pealt, ühtegi krooni sisse pole pannud, ainult õli vahetanud. Ja pärast päeva mille pidin veetma töö auto (2003 a mondeo 2,0 diisel, kliima jne.) roolis oli nii mõnus õhtul oma Saabi pääseda, no on hoopis midagi muud.
Eks paljudele ei mahugi pähe, et 4-silindriline pill saab ka võimas olla.
Kunagi 2,0T-ga sai veidi kiirust ületatud ja politseipoiss kohe saua vibutama. Kuna eksimine maanteel oli ainult ~15km/h ja oma süüd tunnistasin, siis kiskus meil jutt üsna sõbralikuks. Mundrimees heitis pilgu auto passi ja tegi suured silmad: kuidas kaheliitrisel saab olla nii palju kilovatte. Polnud härra vist turbodest palju kuulnud. Targu jätsin mainimata, et tegelikult oli passis märgitu ainult osa sellest, mis tegelikult bleederi abiga kapoti all tuksus. Võibolla selle pärast trahvi ei saanudki, et vait olin
Et siis turbot seostatakse ainult diisliga ja "küllap see Saabil mingi aretis on". Porsche võib turbo olla, see ju sportmasin, aga Saab...nojahh.
Teine, hoopis toredam väljend Saabi kohta on asfaldilõhkuja
Sellist suhtumist olen kohanud.
Kunagi 2,0T-ga sai veidi kiirust ületatud ja politseipoiss kohe saua vibutama. Kuna eksimine maanteel oli ainult ~15km/h ja oma süüd tunnistasin, siis kiskus meil jutt üsna sõbralikuks. Mundrimees heitis pilgu auto passi ja tegi suured silmad: kuidas kaheliitrisel saab olla nii palju kilovatte. Polnud härra vist turbodest palju kuulnud. Targu jätsin mainimata, et tegelikult oli passis märgitu ainult osa sellest, mis tegelikult bleederi abiga kapoti all tuksus. Võibolla selle pärast trahvi ei saanudki, et vait olin

Et siis turbot seostatakse ainult diisliga ja "küllap see Saabil mingi aretis on". Porsche võib turbo olla, see ju sportmasin, aga Saab...nojahh.
Teine, hoopis toredam väljend Saabi kohta on asfaldilõhkuja

Sellist suhtumist olen kohanud.
Noh kW järgi on BMW ja ntx Toyota samuti üsna tublid tegijad. Vabalthingavast 2.0 motost võetakse 110 ja rohkem kW. Samas turbolaetav 2000 a. 1,8T Passat mulle küll mingisugust muljet ei jätnud. Kere vist liiga raske selle moto jaoks.
edit: kusjuures auto24 originaalteema läheb järjest lõbusamaks
edit: kusjuures auto24 originaalteema läheb järjest lõbusamaks

Laiema Euroopa perspektiivis olen kohanud suhtumist Saksas, mille kohaselt SAABiga sõidavad need kes põhimõtteliselt ei taha sõita Mercedese või BMWga (mingil põhjusel VW ja Audiga ei võrrelda). Samuti on mu tuttavad sakslased väitnud et SAAB olla intellektuaalide auto (kah väga omapärane tähelepanek). Igatahes ollakse siinmail veendunud et saabiomanik on väga põhimõttekindel ja väljakujunenud maailmavaatega, kuna "kodumaiseid" marke ei eelista. Itaallased on aga arvamusel et SAABiga sõidavad väga rikkad. Millel see arvamus põhineb, ei oska öelda. Minu meelest maksab Maserati 1,5 korda rohkem kui kõige kallim SAAB, aga maine on rootslasel võimas. Tuttavad britid evivad seisukohta et SAAB on parim alternatiiv Jaguarile (liiga palju juppe pidi otse Fordilt tulema, ei ole enam "ehtne" inglise auto see Jaguar).
Veidi OT aga võtsin postkastist sinna potsatanud viimase Tehnika Maailma, kus kasutatud auto rubriigis luubi all Saab 900 e. NG900. Kirjutatakse üldiselt kiitvalt ning tumedas trükis on ära märgitud ka saabnet.ee. Foorumi osas soovitatakse ettevatlikult suhtuda seal kirjeldatud "ajuoperatsioonidesse" 
Pisut kummutab ka artikkel müüte.

Pisut kummutab ka artikkel müüte.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Saaks vastu vaielda honda legendi suhtes, ei ole mina näinud teist masinat mis sõidaks 250000 km eesti kliimas olles 93 a masin ja all on originaalsumbuti ja mis ei ole roostevabast ja senini veel lisaks keevitamata ning kestab veel edasigi
Mootoris pole teadaolevalt vahetatud peale küünalde ja rihmade mitte midagi esimene sarniir vahetati 220000 km pealt. Vastupidavus on märkimist väärt
Mootoris pole teadaolevalt vahetatud peale küünalde ja rihmade mitte midagi esimene sarniir vahetati 220000 km pealt. Vastupidavus on märkimist väärt
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
selljuhul on pilt teine minukätte pole selliseid erandeid tihti sattunud ja mis on need on ka lagunenud ja korralikult eks oma töö teeb loomulikult tallinn ja lühikestd linnaotsad ja vähe maantesõitu .võiks oma autodest ka nimistu luua mis ajapikku läbi käinud
Ka selles artiklis suudeti mainida, et eelistada tasuks manuaalkasti kuna see on automaadist töökindlamAlgselt postitas: Nastix
Veidi OT aga võtsin postkastist sinna potsatanud viimase Tehnika Maailma, kus kasutatud auto rubriigis luubi all Saab 900 e. NG900. ....

OT jätkuks ja aut. kastide toetuseks.
BMW foorumist jäi silma selline väide, et mootorivahetuse korral tuleks eelistada automaatkasti otsas olnud motot. Polevat nii ära hooratud. Jutt jumala õige. Praegu man. kastiga autot vägistades tuleb vahel pisar silma, et miks on müügimehed inimesi karistanud sellise õnnetusega nagu shi(f)t-it-yourself käimakast. Kunagi enne aut. kastiga auto omamist ei mahtunud mulle pähe, miks on vaja aut. kasti - laguneb, kallis remontida ja ebaökonoomne. Elu õpetab
Vaadates USA-s müügilolevaid autokäimarite remondikomplekte, mis maksavad vähem kui uus sidur, siis tekib küll küsimus, et miks tõmmelda mingi pulga otsas. Kütusekulu on muidugi teatud mõttes argument, kuid linnas saab soojemal ajal liigelda ka kondiauru peal või mõne kergelt motoriseeritud kaherattalisega.
BMW foorumist jäi silma selline väide, et mootorivahetuse korral tuleks eelistada automaatkasti otsas olnud motot. Polevat nii ära hooratud. Jutt jumala õige. Praegu man. kastiga autot vägistades tuleb vahel pisar silma, et miks on müügimehed inimesi karistanud sellise õnnetusega nagu shi(f)t-it-yourself käimakast. Kunagi enne aut. kastiga auto omamist ei mahtunud mulle pähe, miks on vaja aut. kasti - laguneb, kallis remontida ja ebaökonoomne. Elu õpetab

Vaadates USA-s müügilolevaid autokäimarite remondikomplekte, mis maksavad vähem kui uus sidur, siis tekib küll küsimus, et miks tõmmelda mingi pulga otsas. Kütusekulu on muidugi teatud mõttes argument, kuid linnas saab soojemal ajal liigelda ka kondiauru peal või mõne kergelt motoriseeritud kaherattalisega.
Siinkohal väärib märkimist, et saabnet.ee keskendub erinevalt teistest autofoorumitest eelkõige viisakusele ja olulisele orienteeritusele, mis väljendab kindlasti seda, et Saab on juba kord intelligentsemate inimeste sõiduvahend. Ühtlasi on väga palju Saabiomanikke ka IT sektori keskastme- ja tippjuhtide seas.
Algselt postitas: martti77
Siinkohal väärib märkimist, et saabnet.ee keskendub erinevalt teistest autofoorumitest eelkõige viisakusele ja olulisele orienteeritusele, mis väljendab kindlasti seda, et Saab on juba kord intelligentsemate inimeste sõiduvahend. Ühtlasi on väga palju Saabiomanikke ka IT sektori keskastme- ja tippjuhtide seas.
Rullnoklus ja "kõvad mehed" on siin foorumis alati välja naerdud

[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
Mis remontimisse puutub, siis nendel kes seda "lennukiks ja uiui-kui-kõrgtehnoloogiliseks-imeteoks" tembeldavad, soovitsksin mõned korrad Jaguare ja Land Rovereid remontida proovida:)) Kui oma valgel 9000 veermikku remontima hakkasin varusin hulga rost offi töökotta.Igaks juhuks. Ma ei ole siiani aru saanud, kuidas Svenssonid sellise asjaga hakkama said.
Kõik poldid-mutrid ilusti krõbinal lahti ja ei mingit keevitamist-freesimist-tagumist. Võibolla olen lihtsalt siis muude euroopa autodega piisavalt palju negatiivset kogenud.
Seesama valge "kosmosesüstik" uppus ka kunagi Pärnus üleujutuse käigus ära ning ainuke "elektroonikajupp" mida vahetama pidin oli istme all asetsev süüteaju. Ülejäänud piirdus kuivatamise,mageveega loputamise ja pistikute contact-oliga ülesuhistamisega. Sõidab teine siiamaani ringi ja ilma probleemideta:)
Müüte on jah igasuguseid ja paraku ka auto24 foorumites igast "idamaa tarku":)
Kõik poldid-mutrid ilusti krõbinal lahti ja ei mingit keevitamist-freesimist-tagumist. Võibolla olen lihtsalt siis muude euroopa autodega piisavalt palju negatiivset kogenud.
Seesama valge "kosmosesüstik" uppus ka kunagi Pärnus üleujutuse käigus ära ning ainuke "elektroonikajupp" mida vahetama pidin oli istme all asetsev süüteaju. Ülejäänud piirdus kuivatamise,mageveega loputamise ja pistikute contact-oliga ülesuhistamisega. Sõidab teine siiamaani ringi ja ilma probleemideta:)
Müüte on jah igasuguseid ja paraku ka auto24 foorumites igast "idamaa tarku":)
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
suurim roostetaja mida veermiku kohapealt näinud olen peale zigulii on loomulikult opel minu praktikas omega nimelt peale üheaastast eestisolekut ei tulnud esisillas ükski mutter lahti.
Saabil on alati kasutuses olnud tihendiga mutikad ja tsingitud poldid, seda juba ka varajastel 70 datel
Saabil on alati kasutuses olnud tihendiga mutikad ja tsingitud poldid, seda juba ka varajastel 70 datel
Pagan! mida rohkem ma loen siit iga päev uute 9-5, 9-3 ( ja ka 9K)lõpututest hädadest, seda enam ma hakkan uskuma vanadesse saabidesse. Ma ei tea, kas see on Opeli sündroom, aga tundub, et 5 aastat vanad saabid lagunevad nagu peaksid seda tegema 20 aastased saanid (st. igast küljest). Kui ma nüüd oma 22 a. vana "saani" peale mõtlen, siis peale 1,5 kuud ja 3500 km on remondi ja täiustamise peale kulunud umbes samapalju kui paagitäiele bensiinile. Lisaks ei tilgu süda verd, et mu autu väärtus iga kuu 10-tes tuhandetes langeks, kui siis ainult tõuseb. Noja kui uurida, milliseid mudeleid kavatsetakse läihaastatel turule tuua, siis tuleb lihtsalt masekas peale......ehk siis Saab ja tema erilisus ongi see, mis on vaikselt müüdiks muutumas
Elagu klassikud
Elagu klassikud

-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ei see elu nii hull ka pole. Kurdetakse reeglina kui probleeme on ja kõik halb erutab ning jääb lugejatele meelde (ajakirjanduse eksistentsi alus???). Vähemalt alguses.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
täna kontoris:
AA sul on Saab v?
Mina: Jah
vastased: see võtab ju palju kütet
mina:
.............10,2l/100km on palju 151kw kohta või?
vastased::red::red:
AA sul on Saab v?
Mina: Jah
vastased: see võtab ju palju kütet
mina:

vastased::red::red:
Sent from my Monte Carlo using B236
Kui kunagi Saabi ostsin ja kohe teenindusse sõitsin et kõik vajalikud hooldused ära teha, siis läks meistriga jutuks. Meister arvas et saab on igati hea auto AGA nii kur**ima inetu ja arvas (mitte pahatahtlikult) et selliste masinate omanikud tugeva kiiksuga:).
Kunagi BBC-s uuriti et mis Saabiomanike fenomen - ühed korralikumad liiklejad Inglismaal. Ei ületa kiirust, vaatavad märke, tunnevad liikluseeskirju ja on ühed viisakamatest liiklejatest. Lõpuks arvati et rolli mängivad sellised asjaolud- Saab ostes suhteliselt kallis, omapärane välimus ja imidz. Seda masinat ostavad peamiselt keskmisest kõrgema intelligentsiga keskklass.
Saabi remondiga Tartus mul probleeme pole, Kastani 64a tegutseb Aini nimeline mees, tema saab küll kõigega hakkama - kuigi jah järjekorrad on pikad.
Kunagi BBC-s uuriti et mis Saabiomanike fenomen - ühed korralikumad liiklejad Inglismaal. Ei ületa kiirust, vaatavad märke, tunnevad liikluseeskirju ja on ühed viisakamatest liiklejatest. Lõpuks arvati et rolli mängivad sellised asjaolud- Saab ostes suhteliselt kallis, omapärane välimus ja imidz. Seda masinat ostavad peamiselt keskmisest kõrgema intelligentsiga keskklass.
Saabi remondiga Tartus mul probleeme pole, Kastani 64a tegutseb Aini nimeline mees, tema saab küll kõigega hakkama - kuigi jah järjekorrad on pikad.
... ja pole nendel uuematel SAAB-del häda miskit. Kuigi jah, ma olen neid just noorematena pidanud, kui klassikuid. Kust vahe sisse tuleb, on see, et kui klassikul läheb ntks. zharniir, siis sellest probleemi ei tehta, ostetakse kohast X 100 EEK-ga uus ja vahetatakse ja elu läheb edasi.
Samas uuema generatsiooni massinatega on see probleem, et kohast X reeglina seda juppi ei saa ja kui saad, siis on kordi kallim, kui klassikute pulikas. Lisak on uuematel masinatel oluliselt rohkem kohti, mis hooldust, remonti jms vajavad, kuna on oma olemuselt juba õrnemad.
Näide.
Klassikul ei ole olemas sellist asja, nagu SID, seal on spido, kell, bensiininäidik ja jahutusvedeliku temperatuuri näidik.
Aga üldiselt. SAAB puhul kehtib sama asi, mis muude kallima otsa autode puhul: jõudsid osta, jõua ka üleval pidada. Kui ei jõua, siis osta pesu
Samas uuema generatsiooni massinatega on see probleem, et kohast X reeglina seda juppi ei saa ja kui saad, siis on kordi kallim, kui klassikute pulikas. Lisak on uuematel masinatel oluliselt rohkem kohti, mis hooldust, remonti jms vajavad, kuna on oma olemuselt juba õrnemad.
Näide.
Klassikul ei ole olemas sellist asja, nagu SID, seal on spido, kell, bensiininäidik ja jahutusvedeliku temperatuuri näidik.
Aga üldiselt. SAAB puhul kehtib sama asi, mis muude kallima otsa autode puhul: jõudsid osta, jõua ka üleval pidada. Kui ei jõua, siis osta pesu
