soovitage akut NG-le
Võib ikke olla 75 Ah. Endalgi on peal Varta Bluepower 75 Ah aku. Käivitamisel loeb nigunii ainult max voldid mida ta välja annab ning Ah järgi võid ennustada kaua sa võid oma suppakat võdistada. 

Iga ratas veab and then some!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Iff! Nurka seisma! Kuna veoka akut peale panna ei saa siis voldid loevad ainult kui klemmid tagurpidi ühendada. Siis saab nalja.
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Algselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
terv, teager
P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
Manuaali järgi peaks olema 60 Ah aku
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Ilmselt kasutusjuhend annab vastuse.
EAC'st leidsin 98 aasta 9-3 akud:
Petrol : Technical data: 60Ah: 580 CCA (SAE), LxWxH=242x175x190, weight 17.5 kg.
Petrol: Technical data: 70Ah: 700 CCA (SAE), LxWxH=278x175x190, weight 19.2 kg.
Diesel: Technical data: 90Ah: 760 CCA (SAE), LxWxH=353x175x190, weight 25.0 kg.
Usun, et 75Ah peaks väga hästi kärama.
Aga võta ühendust Morrisega foorumist, tal kõik risttabelid olemas.
P.S Abiks ka Suure kunagi toodud link - Varta akude sobivus
EDIT: Varta lehelt tuhnides sain teada, et NG900 igasugu mootoritele (2.0, 2.3, 2.5 V6) sobivad ainult 60Ah akusid.
terv, teager
EAC'st leidsin 98 aasta 9-3 akud:
Petrol : Technical data: 60Ah: 580 CCA (SAE), LxWxH=242x175x190, weight 17.5 kg.
Petrol: Technical data: 70Ah: 700 CCA (SAE), LxWxH=278x175x190, weight 19.2 kg.
Diesel: Technical data: 90Ah: 760 CCA (SAE), LxWxH=353x175x190, weight 25.0 kg.
Usun, et 75Ah peaks väga hästi kärama.
Aga võta ühendust Morrisega foorumist, tal kõik risttabelid olemas.
P.S Abiks ka Suure kunagi toodud link - Varta akude sobivus
EDIT: Varta lehelt tuhnides sain teada, et NG900 igasugu mootoritele (2.0, 2.3, 2.5 V6) sobivad ainult 60Ah akusid.
terv, teager
Akude mahutavus antakse Ah , mis tähendab kui palju elktrienergiat aku mahutab nominaalse(ütleme 1/10A Ah suurusest) koormuse juures. Teine tähtis asi on käivitusvool, see viimane on odavamatel akudel just külmaga väiksem, kusjuures olen tähele pannud et piisab 200kroonisest hinnavahest. Muidugi omaette asi on see et uuematel autodel on elektritarviteid rohkem, et väga väikest akut pole mõtet panna, aku ikka nati aitab "ekstreemsematel momentidel" generaatorit.Algselt postitas: jupats
mis mõõduvahemikus akusid ültse tehakse? Ah-des. Nagu min. ja max.
Kui nüüd mõõtudest rääkida siis akusi on alates mündi suurusest kuni kes teab kui suurte kastideni. Mõne suure traktori paned nt käima akuga mis annab nt 2kA voolu välja, samuti on akusid väga erineva tehnoloogiaga pliiaku, geelaku,NiCd, Nimh, jne, jne. Läks küll vähe küsimusest mööda aga võibolla abiks siiski.
Minu arust see aku mis Viking saabidele paneb, see 62Ah-ne on minu arvates vägagi optimaalne valik.
teager, nurka seisma!:PAlgselt postitas: teagerAlgselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
terv, teager
P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: morristeager, nurka seisma!:PAlgselt postitas: teagerAlgselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
terv, teager
P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!
ei ,ole nii, et mida suurem mahult, seda parem!

see selline kolhoosimehejutt;)
teager teab, mida räägib!:
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



ivomets ka nurka!:PAlgselt postitas: ivometsAlgselt postitas: morristeager, nurka seisma!:PAlgselt postitas: teagerAlgselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
terv, teager
P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!
ei ,ole nii, et mida suurem mahult, seda parem!
see selline kolhoosimehejutt;)
teager teab, mida räägib!:
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
Eesti tingimustes (ööpäev läbi tuledega sõit ja 9 kuud sitta suusailma) tuleks ikkagi paigaldada võimalikult suurem aku.
võib ka väiksema panna kuid selline aku ei pea vastu normaalset eluiga.

hakkasin nüüd alles vaatama:red::
teager räägib ampritest, aga minu jutt käib ampertundide kohta!
Nii, leidsin üles algallika, keda süüdistada 
Adminid, ehk oleks mõistlik see teema sinna otsa liita ja natuke risust puhastada?
terv, teager

Algselt postitas: sebastian teemas Uus aku Saabile?
Aku "võimsus" ei loe elektroonikale midagi. Akul on olemas mahutavus, mida rahvasuus võimsuseks nimetatakse ja Saabidel peaks see olema 63...70 Ah (ampertundi). Liiga "võimas" pole ka eriti hea, sest laadimise vool sõidu ajal jääb ikka samaks ja sõidetakse enamuse ajast lihtsalt pooltühja akuga, eriti kui on palju linnasõite ja vaja tihti starterit kasutada.
Veel halvem on "nõrk" aku ~55Ah...igasugused tarbijad tõmbavad selle kiiresti tühjaks (kui mootor seisab) ja siis laeb generaator selle sõidu ajal liiga kiiresti täis.
Pidev 100% laetus pole akule hea: ideaalis peaks generaatori pingeregulaator siis laadimise lõpetama aga reaalselt alati nii ei ole ja aku "laetakse üle", mis mõjub kohe aku elueale.
Adminid, ehk oleks mõistlik see teema sinna otsa liita ja natuke risust puhastada?
terv, teager
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: morrisivomets ka nurka!:PAlgselt postitas: ivometsAlgselt postitas: morristeager, nurka seisma!:PAlgselt postitas: teagerAlgselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
terv, teager
P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!
ei ,ole nii, et mida suurem mahult, seda parem!
see selline kolhoosimehejutt;)
teager teab, mida räägib!:
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
Eesti tingimustes (ööpäev läbi tuledega sõit ja 9 kuud sitta suusailma) tuleks ikkagi paigaldada võimalikult suurem aku.
võib ka väiksema panna kuid selline aku ei pea vastu normaalset eluiga.
hakkasin nüüd alles vaatama:red::
teager räägib ampritest, aga minu jutt käib ampertundide kohta!
tutvu natukene ka kirjandusega.
muidugi igalyhel on õigus oma arvamusele, aga see peab ka millegile toetuma, ja mitte vaid oma enese fantaasiale ja naabrimehe jutule.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Ei hakkaks siin mingit pikka teooriat akudest ja laadimi-tühjandmistsüklitest ajama aga reeglina see mahutavus, mis on autole tehase poolt antud ikkagi n.ö tavakasutajale hea lähtekoht. Auto tootjapoolt on pingeregulaatori- generaatori - aku(mahutavus) vahelised "suhted" paika pandud ning leitud optimaane suurus. Mina soovitaks mitte sellele mahutavusele väga suurt tähelepanu pöörata las olla ta see 62Ah või mis iganes soovituslik suurus. Vaadata tasuks käivitusvoolu suurust eriti just külmaga. -20kraadi juures võib 62ah-ne korralik aku anda välja samapalju kui mõni kehvem 85Ah-ne.
tutvu natukene ka kirjandusega.
muidugi igalyhel on õigus oma arvamusele, aga see peab ka millegile toetuma, ja mitte vaid oma enese fantaasiale ja naabrimehe jutule. [/quote]
ivomets, palun anna mõni viide, mis kirjandusele tuginedes arvad Sa , et suurem mahtuvus ei ole hea?
K.Aleksiuse raamatule ei ole mõtet viidata, sest praeguseid starterakusid ei saa võrrelda keemilise koostise poolest nõuka-aegsetega.
muidugi igalyhel on õigus oma arvamusele, aga see peab ka millegile toetuma, ja mitte vaid oma enese fantaasiale ja naabrimehe jutule. [/quote]
ivomets, palun anna mõni viide, mis kirjandusele tuginedes arvad Sa , et suurem mahtuvus ei ole hea?
K.Aleksiuse raamatule ei ole mõtet viidata, sest praeguseid starterakusid ei saa võrrelda keemilise koostise poolest nõuka-aegsetega.
kõik nurka ja kohe. Morrisel on õigus.
1. Ampertunnid (mahtuvus) mõjutavad laadimist, ehk siis mida suurem väärtus, seda kauem laeb täis.
2. Käivitusvool on see, mis mõjutab väga suuresti uutel autodel külma ilmaga käivitumist, kuna teenendada on oluliselt rohkem asju: ajud, soendusmootorid, mingil määral tuled ja bensiinipumbad.
Vanadel karburaatormootoritel, millel käivitamise hetkel oli vaja teenendada ainult starterit ja süüdet, samuti oli vaja käiata mootorit paar korda ringi, et bensiin üles vedada uuesti ja silindritesse imeda(ideaalselt pidavaid klappe ei ole olemas), puhusid oluliselt suuremat pilli ampertunnid.
Laadimisest. Kogemusest võin öelda, et Varta 36Ah aku pidas minul vastu neli aastat nagu kell. Ja kusjuures see aku oli peal mul auto saksast toomisel juba, ehk siis kui kaua see aku seal tegelt peal oli, ei tea keegi kurat.
Samas jälle seisan Morrise poole ja väidan, et 75Ah on juba selle poolest parem, et tõesti käivitamise hetkel väiksemast akust võetakse ära suurem protsent, ehk siis aku ei suuda genekat toetada jamadel hetkedel (ntks. automaatkastiga käik sees foori taga seistes), kus tegelikult generaator ei suuda üksinda kogu teemat teenendada ja eeldab aku poolt kaasa aitamist.
Ja siis veel see teema, et ideaaljuhul, kus kõik andurid ja muu pahn töötab ideaalselt, on jah tore, kui aku käib tühjaks-täis. Kurb elutõde on see, et need asjad ei tööta kunagi ideaalselt, ehk siis väiksema mahtuvusega akul toimub ülelaadimine, mis ei ole mette aku tervisele kasulik. Samas kui aku on pidevalt 'poolvinnas', ehk siis laetuse tase on miski 70-80%, on OK, kuna jõuab ära teenendada, ei laeta üle ja samas ka sellise pooles vinnas hoidmise tõttu mahtuvuse vähenemine on kaetud mingil määral.
Ei lähe nurka. Ei taha.
1. Ampertunnid (mahtuvus) mõjutavad laadimist, ehk siis mida suurem väärtus, seda kauem laeb täis.
2. Käivitusvool on see, mis mõjutab väga suuresti uutel autodel külma ilmaga käivitumist, kuna teenendada on oluliselt rohkem asju: ajud, soendusmootorid, mingil määral tuled ja bensiinipumbad.
Vanadel karburaatormootoritel, millel käivitamise hetkel oli vaja teenendada ainult starterit ja süüdet, samuti oli vaja käiata mootorit paar korda ringi, et bensiin üles vedada uuesti ja silindritesse imeda(ideaalselt pidavaid klappe ei ole olemas), puhusid oluliselt suuremat pilli ampertunnid.
Laadimisest. Kogemusest võin öelda, et Varta 36Ah aku pidas minul vastu neli aastat nagu kell. Ja kusjuures see aku oli peal mul auto saksast toomisel juba, ehk siis kui kaua see aku seal tegelt peal oli, ei tea keegi kurat.
Samas jälle seisan Morrise poole ja väidan, et 75Ah on juba selle poolest parem, et tõesti käivitamise hetkel väiksemast akust võetakse ära suurem protsent, ehk siis aku ei suuda genekat toetada jamadel hetkedel (ntks. automaatkastiga käik sees foori taga seistes), kus tegelikult generaator ei suuda üksinda kogu teemat teenendada ja eeldab aku poolt kaasa aitamist.
Ja siis veel see teema, et ideaaljuhul, kus kõik andurid ja muu pahn töötab ideaalselt, on jah tore, kui aku käib tühjaks-täis. Kurb elutõde on see, et need asjad ei tööta kunagi ideaalselt, ehk siis väiksema mahtuvusega akul toimub ülelaadimine, mis ei ole mette aku tervisele kasulik. Samas kui aku on pidevalt 'poolvinnas', ehk siis laetuse tase on miski 70-80%, on OK, kuna jõuab ära teenendada, ei laeta üle ja samas ka sellise pooles vinnas hoidmise tõttu mahtuvuse vähenemine on kaetud mingil määral.
Ei lähe nurka. Ei taha.

- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ka vene ajal olid startertyypi akud.
ja generaatorid. ei ole suurt midagi muutund- ikka seesamune seatina ja väävelhappe vesilahus( kui me räägime tavalistest nn. igapäevastest akudest)
ja need asjad kokku peavad moodustama terviku; pole kasu akust, kui teda genekas täis laadida ei jõua, siis sõidadki pool tyhja akuga. ja sellest tulenevalt
aku tyhjenemisel kattuvad selle plaadid seatinasulfaadi kihiga. pikemaajalisel aku hoidmisel täislaadimata, või poolikult laetuna, kristalliseerub seatinasuklfaat ja hakkab katma aku plaate valge kõvastunud kihiga, mis juhib väga halvasti elektrivoolu ja takistab elektrolyydi juurdepääsu plaatide aktiivmassile, mistõttu aku kaotab oma normaalse töövõime.
samas sellele kõigele, mis aku mahutavust pärsib, aitab kaasa sellest tulenev pooltyhja aku koormamine käivitamisel.
ja nii see ring käib, kuni taas vaja uut akut.
edit: tavaliselt ylelaadimist korras pingeregulaatori puhul ei toimu.
just see ongi probleemiks, et akud ei ole täis, et ongi vaid ...50....70 %. ja sellest loe eestpoolt, mis siis saab.
ja generaatorid. ei ole suurt midagi muutund- ikka seesamune seatina ja väävelhappe vesilahus( kui me räägime tavalistest nn. igapäevastest akudest)
ja need asjad kokku peavad moodustama terviku; pole kasu akust, kui teda genekas täis laadida ei jõua, siis sõidadki pool tyhja akuga. ja sellest tulenevalt
aku tyhjenemisel kattuvad selle plaadid seatinasulfaadi kihiga. pikemaajalisel aku hoidmisel täislaadimata, või poolikult laetuna, kristalliseerub seatinasuklfaat ja hakkab katma aku plaate valge kõvastunud kihiga, mis juhib väga halvasti elektrivoolu ja takistab elektrolyydi juurdepääsu plaatide aktiivmassile, mistõttu aku kaotab oma normaalse töövõime.
samas sellele kõigele, mis aku mahutavust pärsib, aitab kaasa sellest tulenev pooltyhja aku koormamine käivitamisel.
ja nii see ring käib, kuni taas vaja uut akut.
edit: tavaliselt ylelaadimist korras pingeregulaatori puhul ei toimu.
just see ongi probleemiks, et akud ei ole täis, et ongi vaid ...50....70 %. ja sellest loe eestpoolt, mis siis saab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
; pole kasu akust, kui teda genekas täis laadida ei jõua, siis sõidadki pool tyhja akuga.
vaidleks veel edasi:
Miks Sa arvad et suurema mahutavusega aku pooltühi on?, sealt võetakse ju käivitamisel ainult väike protsent ära, mida on kergem alati tagasi laadida.
Tavaline genekas annab välja 50-70 A laadimisvoolu.
75Ah akust (bensu mootoriga autol) võetakse käivitamisel ära 1-3 Ah-d
Genekal kulub selle tagasilaadimiseks 0,06 tundi(kui ei arvesta muid el. tarbijaid) ST et aku ei saagi kunagi tühjaks.
Need näitajad kehtivad ideaaltingimuste puhul (starter ja genekas korras, signa ei tarbi üle 20mA voolu)
NB! Starterakule ei tehta tsükleid!
Vanasõna: tühjenda starterakut üks kord, nu...ib see sind üheksa korda!:wise: