soovitage akut NG-le

Teemad elektroonikast...
zetoog
Postitusi: 17
Liitunud: N Juun 29, 2006 13:38
Asukoht:
Auto:

#1

Mure selles, autol on aku lõppenud. Hetkel peal veel 100 Ah jurakas, aga kui ma uut ostma lähen, kas see võiks olla ka näiteks 75 või midagi veel väiksemat. Üldiselt mida soovitate mootor on autol 2.0 vabalthingav.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

Võib ikke olla 75 Ah. Endalgi on peal Varta Bluepower 75 Ah aku. Käivitamisel loeb nigunii ainult max voldid mida ta välja annab ning Ah järgi võid ennustada kaua sa võid oma suppakat võdistada. ;)
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

Iff! Nurka seisma! Kuna veoka akut peale panna ei saa siis voldid loevad ainult kui klemmid tagurpidi ühendada. Siis saab nalja.

Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

Kontakteeru foorumikasutaja Morrisega. Ta oskab sulle kindlasti midagi soovitada ja ehk saad ka ilusa hinna SAABi puhul..;) Ta no ennegi siinseid inimesi hädast aidanud. Pesitseb Tondil, miski Akukeskus vms oli seal.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.

Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.

terv, teager

P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
zetoog
Postitusi: 17
Liitunud: N Juun 29, 2006 13:38
Asukoht:
Auto:

#6

nii ja minu küsimus siis selline. milline aku on originaalis 900 ngl, kas keegi valdab infot?
Kasutaja avatar
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#7

Manuaali järgi peaks olema 60 Ah aku
kaameraklõpsud @ phogulum.com
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#8

Ilmselt kasutusjuhend annab vastuse.

EAC'st leidsin 98 aasta 9-3 akud:

Petrol : Technical data: 60Ah: 580 CCA (SAE), LxWxH=242x175x190, weight 17.5 kg.
Petrol: Technical data: 70Ah: 700 CCA (SAE), LxWxH=278x175x190, weight 19.2 kg.
Diesel: Technical data: 90Ah: 760 CCA (SAE), LxWxH=353x175x190, weight 25.0 kg.

Usun, et 75Ah peaks väga hästi kärama.
Aga võta ühendust Morrisega foorumist, tal kõik risttabelid olemas.

P.S Abiks ka Suure kunagi toodud link - Varta akude sobivus

EDIT: Varta lehelt tuhnides sain teada, et NG900 igasugu mootoritele (2.0, 2.3, 2.5 V6) sobivad ainult 60Ah akusid.

terv, teager
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Kui te seal Varta akude sobivuse lehe pealt klassikule akut otsite siis näitab see leht valepidi polaarsust... + ja - on tegelikult teistpidi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#10

Vikingh pani mulle 62se Boschi
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#11

mis mõõduvahemikus akusid ültse tehakse? Ah-des. Nagu min. ja max.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: jupats
mis mõõduvahemikus akusid ültse tehakse? Ah-des. Nagu min. ja max.
Akude mahutavus antakse Ah , mis tähendab kui palju elktrienergiat aku mahutab nominaalse(ütleme 1/10A Ah suurusest) koormuse juures. Teine tähtis asi on käivitusvool, see viimane on odavamatel akudel just külmaga väiksem, kusjuures olen tähele pannud et piisab 200kroonisest hinnavahest. Muidugi omaette asi on see et uuematel autodel on elektritarviteid rohkem, et väga väikest akut pole mõtet panna, aku ikka nati aitab "ekstreemsematel momentidel" generaatorit.
Kui nüüd mõõtudest rääkida siis akusi on alates mündi suurusest kuni kes teab kui suurte kastideni. Mõne suure traktori paned nt käima akuga mis annab nt 2kA voolu välja, samuti on akusid väga erineva tehnoloogiaga pliiaku, geelaku,NiCd, Nimh, jne, jne. Läks küll vähe küsimusest mööda aga võibolla abiks siiski.
Minu arust see aku mis Viking saabidele paneb, see 62Ah-ne on minu arvates vägagi optimaalne valik.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

60...65
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.

Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.

terv, teager

P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
teager, nurka seisma!:P
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

Algselt postitas: morris
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.

Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.

terv, teager

P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
teager, nurka seisma!:P
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!

ei ,ole nii, et mida suurem mahult, seda parem! :wise:
see selline kolhoosimehejutt;)

teager teab, mida räägib!:
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: morris
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.

Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.

terv, teager

P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
teager, nurka seisma!:P
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!

ei ,ole nii, et mida suurem mahult, seda parem! :wise:
see selline kolhoosimehejutt;)

teager teab, mida räägib!:
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
ivomets ka nurka!:P
Eesti tingimustes (ööpäev läbi tuledega sõit ja 9 kuud sitta suusailma) tuleks ikkagi paigaldada võimalikult suurem aku.
võib ka väiksema panna kuid selline aku ei pea vastu normaalset eluiga.:gun:
hakkasin nüüd alles vaatama:red::
teager räägib ampritest, aga minu jutt käib ampertundide kohta!
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#17

Nii, leidsin üles algallika, keda süüdistada :D
Algselt postitas: sebastian teemas Uus aku Saabile?

Aku "võimsus" ei loe elektroonikale midagi. Akul on olemas mahutavus, mida rahvasuus võimsuseks nimetatakse ja Saabidel peaks see olema 63...70 Ah (ampertundi). Liiga "võimas" pole ka eriti hea, sest laadimise vool sõidu ajal jääb ikka samaks ja sõidetakse enamuse ajast lihtsalt pooltühja akuga, eriti kui on palju linnasõite ja vaja tihti starterit kasutada.
Veel halvem on "nõrk" aku ~55Ah...igasugused tarbijad tõmbavad selle kiiresti tühjaks (kui mootor seisab) ja siis laeb generaator selle sõidu ajal liiga kiiresti täis.
Pidev 100% laetus pole akule hea: ideaalis peaks generaatori pingeregulaator siis laadimise lõpetama aga reaalselt alati nii ei ole ja aku "laetakse üle", mis mõjub kohe aku elueale.

Adminid, ehk oleks mõistlik see teema sinna otsa liita ja natuke risust puhastada?

terv, teager
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

Algselt postitas: morris
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: morris
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Amprid loevad! Mahtuvus ei koti kedagi, kui just aku põhieesmärk pole tundide kaupa tantsulka apastraati toita. Ka 55Ah aku veab lõdvalt mootori pakasega käima kui ampreid on mehemoodi.

Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.

terv, teager

P.S saatke mind ka nurka, kui väga lolli juttu suust välja ajasin...
teager, nurka seisma!:P
Sest: mida suurem aku seda parem(gabariidid seavad muidugi tingimused), sest: nt: (see on ainult näide) 100Ah akust võetakse käivitamise hetkel ära nt. 10%, kuid 36Ah võetakse ära nt 60% ja alati on sõiduga kergem tagasilaadida just seda väikest osa, mitte suuremat!
Saladuskatte all võin veel öelda, et pole vahet kes on aku tootja, oluline on , et ka muud komponendid (starter ja genekas) oleksid korras. aku EI OLE tuumaelektrijaam!

ei ,ole nii, et mida suurem mahult, seda parem! :wise:
see selline kolhoosimehejutt;)

teager teab, mida räägib!:
Kusagilt oli meelde jäänud, et pole mõtet rohkemate ampritega akut peale panna, kui tehase poolt ettenähtud - lühikestel linnasõitudel genekas ei suutvat sellist akut täis laadida.
ivomets ka nurka!:P
Eesti tingimustes (ööpäev läbi tuledega sõit ja 9 kuud sitta suusailma) tuleks ikkagi paigaldada võimalikult suurem aku.
võib ka väiksema panna kuid selline aku ei pea vastu normaalset eluiga.:gun:
hakkasin nüüd alles vaatama:red::
teager räägib ampritest, aga minu jutt käib ampertundide kohta!

tutvu natukene ka kirjandusega.
muidugi igalyhel on õigus oma arvamusele, aga see peab ka millegile toetuma, ja mitte vaid oma enese fantaasiale ja naabrimehe jutule.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#19

Ei hakkaks siin mingit pikka teooriat akudest ja laadimi-tühjandmistsüklitest ajama aga reeglina see mahutavus, mis on autole tehase poolt antud ikkagi n.ö tavakasutajale hea lähtekoht. Auto tootjapoolt on pingeregulaatori- generaatori - aku(mahutavus) vahelised "suhted" paika pandud ning leitud optimaane suurus. Mina soovitaks mitte sellele mahutavusele väga suurt tähelepanu pöörata las olla ta see 62Ah või mis iganes soovituslik suurus. Vaadata tasuks käivitusvoolu suurust eriti just külmaga. -20kraadi juures võib 62ah-ne korralik aku anda välja samapalju kui mõni kehvem 85Ah-ne.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#20

tutvu natukene ka kirjandusega.
muidugi igalyhel on õigus oma arvamusele, aga see peab ka millegile toetuma, ja mitte vaid oma enese fantaasiale ja naabrimehe jutule. [/quote]
ivomets, palun anna mõni viide, mis kirjandusele tuginedes arvad Sa , et suurem mahtuvus ei ole hea?
K.Aleksiuse raamatule ei ole mõtet viidata, sest praeguseid starterakusid ei saa võrrelda keemilise koostise poolest nõuka-aegsetega.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#21

kõik nurka ja kohe. Morrisel on õigus.

1. Ampertunnid (mahtuvus) mõjutavad laadimist, ehk siis mida suurem väärtus, seda kauem laeb täis.
2. Käivitusvool on see, mis mõjutab väga suuresti uutel autodel külma ilmaga käivitumist, kuna teenendada on oluliselt rohkem asju: ajud, soendusmootorid, mingil määral tuled ja bensiinipumbad.

Vanadel karburaatormootoritel, millel käivitamise hetkel oli vaja teenendada ainult starterit ja süüdet, samuti oli vaja käiata mootorit paar korda ringi, et bensiin üles vedada uuesti ja silindritesse imeda(ideaalselt pidavaid klappe ei ole olemas), puhusid oluliselt suuremat pilli ampertunnid.

Laadimisest. Kogemusest võin öelda, et Varta 36Ah aku pidas minul vastu neli aastat nagu kell. Ja kusjuures see aku oli peal mul auto saksast toomisel juba, ehk siis kui kaua see aku seal tegelt peal oli, ei tea keegi kurat.

Samas jälle seisan Morrise poole ja väidan, et 75Ah on juba selle poolest parem, et tõesti käivitamise hetkel väiksemast akust võetakse ära suurem protsent, ehk siis aku ei suuda genekat toetada jamadel hetkedel (ntks. automaatkastiga käik sees foori taga seistes), kus tegelikult generaator ei suuda üksinda kogu teemat teenendada ja eeldab aku poolt kaasa aitamist.

Ja siis veel see teema, et ideaaljuhul, kus kõik andurid ja muu pahn töötab ideaalselt, on jah tore, kui aku käib tühjaks-täis. Kurb elutõde on see, et need asjad ei tööta kunagi ideaalselt, ehk siis väiksema mahtuvusega akul toimub ülelaadimine, mis ei ole mette aku tervisele kasulik. Samas kui aku on pidevalt 'poolvinnas', ehk siis laetuse tase on miski 70-80%, on OK, kuna jõuab ära teenendada, ei laeta üle ja samas ka sellise pooles vinnas hoidmise tõttu mahtuvuse vähenemine on kaetud mingil määral.

Ei lähe nurka. Ei taha. :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

ka vene ajal olid startertyypi akud.
ja generaatorid. ei ole suurt midagi muutund- ikka seesamune seatina ja väävelhappe vesilahus( kui me räägime tavalistest nn. igapäevastest akudest)
ja need asjad kokku peavad moodustama terviku; pole kasu akust, kui teda genekas täis laadida ei jõua, siis sõidadki pool tyhja akuga. ja sellest tulenevalt
aku tyhjenemisel kattuvad selle plaadid seatinasulfaadi kihiga. pikemaajalisel aku hoidmisel täislaadimata, või poolikult laetuna, kristalliseerub seatinasuklfaat ja hakkab katma aku plaate valge kõvastunud kihiga, mis juhib väga halvasti elektrivoolu ja takistab elektrolyydi juurdepääsu plaatide aktiivmassile, mistõttu aku kaotab oma normaalse töövõime.
samas sellele kõigele, mis aku mahutavust pärsib, aitab kaasa sellest tulenev pooltyhja aku koormamine käivitamisel.
ja nii see ring käib, kuni taas vaja uut akut.

edit: tavaliselt ylelaadimist korras pingeregulaatori puhul ei toimu.
just see ongi probleemiks, et akud ei ole täis, et ongi vaid ...50....70 %. ja sellest loe eestpoolt, mis siis saab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#23

huvitav, kas kogu selle targutamise peale nüüd sõber raafael ka omale uue aku autole osta oskab :D
Kasutaja avatar
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#24

Kas keegi teab, kus kohas Tallinnas müüakse Optima akusid? Talv tulemas ja ostaks oma Saabile ka ühe hea aku :headbang:
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: ivomets
; pole kasu akust, kui teda genekas täis laadida ei jõua, siis sõidadki pool tyhja akuga.

vaidleks veel edasi:
Miks Sa arvad et suurema mahutavusega aku pooltühi on?, sealt võetakse ju käivitamisel ainult väike protsent ära, mida on kergem alati tagasi laadida.
Tavaline genekas annab välja 50-70 A laadimisvoolu.
75Ah akust (bensu mootoriga autol) võetakse käivitamisel ära 1-3 Ah-d
Genekal kulub selle tagasilaadimiseks 0,06 tundi(kui ei arvesta muid el. tarbijaid) ST et aku ei saagi kunagi tühjaks.
Need näitajad kehtivad ideaaltingimuste puhul (starter ja genekas korras, signa ei tarbi üle 20mA voolu)

NB! Starterakule ei tehta tsükleid!
Vanasõna: tühjenda starterakut üks kord, nu...ib see sind üheksa korda!:wise:
Vasta