Jah nii on, sellepärast ma nende vanade silindritega vaeva nägingi, need võib-olla 30 aasta vanused ...
Aga need paganama piduri rõhu piirajad tagaistuja all (tagapidurile), ehk ka need trikitavad peale õhutust, ehk peaks neid kah kuidagi testima.
Gaasi trossiga link parandatud, paras peavalu oli katkist trossi kätte saada, tirides (üks pool) läks välja tuleku asemel katki. Lisaks korpus on nagu valgevasest, e. pehmem ja puurides puur sõitis mõlemal külje pealt välja. Lõhkusin ka 2 puuri. võtsin siis kätte ja jootsin hoopis uue trossi külge, tundub piisavalt tugev.
.
Saab 96L, 1976, aatom
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Leidsin aja ja vahetasin siis tagumised piduriklotsid ära. Tunduvalt ajamahukam, kui tänapäeva autol nende trummelpiduri klotside vahetus. Järgmisel päeval siis plaanisin uuesti ülevaatusele minna, vaatan veelkord taga auto alla, kas kõik hästi, tuhkagi, ühel poolel piduriõli tilkumine toimunud, vähe aga siiski. Mis seal ikka, taas lahti ja olin sunnitud uue töösilindri panema. Kevadel, kui tegin, tundusid mansetid nagu korras ja sellel poolel ei vahetanud. Kuna uusi mansette polnud, siis läks uus töösilinder sisse, eks näis, millal ta kinni roostetab (tänapäeva asjade kvaliteet).
Siis samal päeval ülevaatusele ja järgmine üllatus, kuu aega anti ju armuaega tagapidurite kordategemiseks, mul oli aga 10 päeva juba üle, tehti uuesti täisülevaatus täistraha eest. Lootsin, et nii range see asi pole aga tuhkagi.
Siis samal päeval ülevaatusele ja järgmine üllatus, kuu aega anti ju armuaega tagapidurite kordategemiseks, mul oli aga 10 päeva juba üle, tehti uuesti täisülevaatus täistraha eest. Lootsin, et nii range see asi pole aga tuhkagi.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ka selle auto hooaeg on alanud, sai pisut Viljandis tiirutatud. Aga esimesed 10 Km olid hirmsad, miski koll oli pugenud tühikäigu ahelasse. Täitsa suvaliselt, vahest sekundilise intervalliga, kas on või ei ole üldse tühikäiku. Maanteel polnud miskit, aga linnas isegi 3 käiguga ja toore klappi peal hoides (kui oleks olnud automaat-toore klapp, siis ikka päris jama) kah jõnksutas. Siis aga järsku kas tormas see koll silindritesse "paugule" külla või puges karburaatoris kuhugile peitu, mootor töötab nigu siidi ... Esimest korda see auto nii teinud, karburaator tükk aega tagasi korralikult puhastatud, uued kütusevoolikud ja filter ...
Eelnevalt sai mootor ka uue õli ja filtri. Peaks aga klapid ka üle käima mingi aeg, viimasest reguleerimisest varsti vist ligi 3000Km möödas.
Eelnevalt sai mootor ka uue õli ja filtri. Peaks aga klapid ka üle käima mingi aeg, viimasest reguleerimisest varsti vist ligi 3000Km möödas.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ülevaatus taas tehtud puhtalt ja saan veel viimaseid ilusaid ilmu nautida.
Kui soneti mootor koos, siis plaan korraks Sonetti V4 mootor sellele masinale panna, et sisse sõita. Originaalmootor vajab värvimist (eriti karter, roostes), tihendite vahetust, karburaatori jala tasaseks lihvimist jne pisitöid.
Kui soneti mootor koos, siis plaan korraks Sonetti V4 mootor sellele masinale panna, et sisse sõita. Originaalmootor vajab värvimist (eriti karter, roostes), tihendite vahetust, karburaatori jala tasaseks lihvimist jne pisitöid.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Homsest masin taas liikluses, tuleb üks 500+Km trip. Pool päeva sai teist ette valmistatud, õlivahetus, hooldus, kerele vaha peale jne. Selle talvega (sügise niiskus) on roosteplekke rohkem välja ilmunud, ikka kivitäkked ja kohad, kust 46 aastat liikluses on värvi maha kulutanud (igatsorti servad, katusesiinid, uste klaasi raam jne.). Lisaks ehk jõuab Sonetti mootori lõpuks valmis ja tõstaks ringi. Peal olev mootor pole küll 100Kkm maha sõitnud, aga vajaks tihendite vahetust, värvimist, ventilaatori laagri vahetust ja ka veepumba voolikuotsad on oksüdeerunud, saaks mugavamalt tegeleda.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
See pikem trip sai tehtud, kuigi alguses tanklas sain ehmatuse osaliseks. Nimelt nii kui tankima hakkasin, mõtles masin "pissima hakata", tuli päris lahinal kütust maha. Sättisin siis kuidagi püstolit ja lasin nirinal. Nii sai paagi täis ja kütus ka seisis paagis, lasi sõidu ära teha. Tegelt juba pikemalt seda tähele pannud, aga nüüd oli asi päris hull. Võtsin siis tankurist paaki mineva kummitoru maha. Nägi teine pealtpoolt väga viisakas, aga võrk peal pettis ära. Seestpoolt pragusid täis. Eks 46 aastat ole oma töö teinud. Olin valmis juba poodi miskite toru juppide, põlve jne. järgi minema, kui meenus, et endal ju üks doonor 96 olemas, koduga nii kokku kasvanud, et ei märkagi enam. Võtsin siis sealt originaaltoru, lõikasin pool senti otstest ära (pragunenud), et sügavamale ulatuks. Ja saingi pidama, auto enam ei pissi maha. Ja oh üllatust, isegi Rootsis auto kokkupanekul leidus sel ajal suva tegelinskeid, tankimisava üks kinnituskruvi oli praakkruvi pandud. Õhutusklapp aga täitsa roostevaba veel, tundub töötavat.
.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Pidupäev!!!
Tegelt oli mõned päevad või isegi nädalad tagasi, kuda võtta, kas alates Rootsi Malmö järgiminekust või Eesti registrisse kribamisest (30.11.2012).
Ehk siis autu on juba 10a. minu käes olnud, kollektsiooni kõige paremas seisus olev ja ka kõige vähem sõitnud (paprid kõik olemas), ikka veel pole 100K km täis saanud
.
Uskumatu, kuis aeg on lennanud...
.
Tegelt oli mõned päevad või isegi nädalad tagasi, kuda võtta, kas alates Rootsi Malmö järgiminekust või Eesti registrisse kribamisest (30.11.2012).
Ehk siis autu on juba 10a. minu käes olnud, kollektsiooni kõige paremas seisus olev ja ka kõige vähem sõitnud (paprid kõik olemas), ikka veel pole 100K km täis saanud

Uskumatu, kuis aeg on lennanud...
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Vaatan, et foorum täitsa vaikne. Annan siis teada, et eile algas selle auto suvine hooaeg, kindlustus 16 euriku eest tehtud ja saab kenasti pool aastat vurada. Väga mõnus oli taas selle auto roolis olla, sõitis väga kenasti. Paar asja tahab ka tegemist, juhiistme poroloon on kuidagi ära vajunud, tahaks taastamist vm. Ja jahutusvedelikku kaob pisut, veepumba alumise suure toru juures palju oksiidi, ja ka radiaatori juures nagu jahutusvedelikku nägin, peab radika korki kontrollima.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Paganama kurjad maanteameti/kindlustuse tegelased saatsid kurja kirja, et kui kindlustust ära ei tee või autot registrist maha ei võta (siis saab kõigepealt vaid üheks kuuks kindlustuse teha) siis ....
No oli nagunii plaanis nüüd sügisel ülevaatus ära teha, et ilusate ilmadega veel sõita, ka järgmine aasta ja kui leian aega Soneti mootor lõpetada, siis ümber sissesõitmiseks vahetada.
Võtsin siis täna kätte, kõigepealt vaatasin karburaatori üle, see kippus viimati jukerdama. Siis avastasin, et jahutusvedelikku niisama aastaga pool liitrit jalga lasknud. Eks veepumba ümbruses oli näha ilusaid "suhkru" kristalle. Eemaldasin veepumba "tagumiku", mis polnud mitte lihtne töö, voolikud ei tahtnud lahti tulla, ruumiga kitsas ja kaks polti väga sitas kohas, ei pääse ligi. See vidin polnudki kõige hullemas seisukorras, olen oluliselt rohkem "ära sööduid" näinud. Puhastus ja krunt + matt must värv selga, et eriti tagumine voolikute ülemineku metallist osa ei roostetaks. Uskumatu, mõned asjad, aga 6 tundi kadunud nigu niuhti.
.
No oli nagunii plaanis nüüd sügisel ülevaatus ära teha, et ilusate ilmadega veel sõita, ka järgmine aasta ja kui leian aega Soneti mootor lõpetada, siis ümber sissesõitmiseks vahetada.
Võtsin siis täna kätte, kõigepealt vaatasin karburaatori üle, see kippus viimati jukerdama. Siis avastasin, et jahutusvedelikku niisama aastaga pool liitrit jalga lasknud. Eks veepumba ümbruses oli näha ilusaid "suhkru" kristalle. Eemaldasin veepumba "tagumiku", mis polnud mitte lihtne töö, voolikud ei tahtnud lahti tulla, ruumiga kitsas ja kaks polti väga sitas kohas, ei pääse ligi. See vidin polnudki kõige hullemas seisukorras, olen oluliselt rohkem "ära sööduid" näinud. Puhastus ja krunt + matt must värv selga, et eriti tagumine voolikute ülemineku metallist osa ei roostetaks. Uskumatu, mõned asjad, aga 6 tundi kadunud nigu niuhti.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Uskumatu, aga kolm päeva läks aega, et auto korda saada. Veepumba tihendit sain kolm korda teha. esimene läks paigaldamisel katki, teine ei jäänud pidama, siis tegin hoopis tihendipapist (eelmised miski parem, sinine materjal, aga liiga jäik), see koos mootorisilikooniga jäi lõpuks pidama. Kontrollisin ka kõverust, väga hull polnud, aga eelmise tihendi all oli alumiiniumis väikseid söövitusauke täis ikkagi. Eraldi peavalu oli voolikud, mis enam pidama ei tahtnud jääda (pisut lekkisid ka enne), klambrid vähe kaugemalt kinni ja sain pidama, veel ei hakanud originaalvoolikud välja vahetama.
Ja pidurituled tegid üllatuse, olin juba ülevaatusele minemas, kui mõtlesin kontrollida, kumbki ei põle. Kontrollin pirne, korras, siis mõõdan piduritule lüliti küljes pinget olemas, selge lüliti. Aga ei, viga polnudki seal, vaid kaitsmepesas, oksüdeerunud ja andis halvasti ühendust. Peab uuesti kogu kaitsmepesa üle käima.
Vaatasin huvi pärast ka elektriskeemi, polegi varem tähelepanu pööranud, uskumatult lihtne on seda autot maha põletada, ei süütelukk, ega ka isegi kaugtuli pole kaitsmete all, otse akult vool peal (aku -> starter -> genekas -> kaitsmeplokk -> sealt ilma kaitsmeta süütevõti jne asju).
Ja pidurituled tegid üllatuse, olin juba ülevaatusele minemas, kui mõtlesin kontrollida, kumbki ei põle. Kontrollin pirne, korras, siis mõõdan piduritule lüliti küljes pinget olemas, selge lüliti. Aga ei, viga polnudki seal, vaid kaitsmepesas, oksüdeerunud ja andis halvasti ühendust. Peab uuesti kogu kaitsmepesa üle käima.
Vaatasin huvi pärast ka elektriskeemi, polegi varem tähelepanu pööranud, uskumatult lihtne on seda autot maha põletada, ei süütelukk, ega ka isegi kaugtuli pole kaitsmete all, otse akult vool peal (aku -> starter -> genekas -> kaitsmeplokk -> sealt ilma kaitsmeta süütevõti jne asju).
Nende "vanade" autode puhul teeb niiskus pahandust. Kui autoga söidad toimib köik ja kui pool a kusagil seismas hoiad on üllatusi piisavalt. MY 2010 OG 9-5 l ei toiminud ületalve seismisel ei pidurituled ega peeglite reguleerimine. MY 2004 OG 9-5 olin talvel korduvalt käivitanud ja kuiva ilmaga väikese tiiru teinud , elektrisüsteemi köikki vidinaid näppides. Siiski nüüd teeb SID parkimisandurite varasema piiksu puhul mingit omapärast mörinat. Peab vist autode hoidmiseks suure kuuri ehitama milles kondinsioneer paigaldatud , saab vähemalt öhu kuivaks , soojus pole nii vajalik.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 867
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Sellel aastal algas hooaeg väga varakult, nimelt sai osaletud Uunikumide Talverallil, korraks vilksasin TV3 uudistes kah. Isegi Ivomets käis kaemas, kas ma ikka starti jõuan
.
Ja tuleb tõdeda, auto, mis on sõitnud vaid pisut alla 100Kkm (dokumendid täitsa olemas), lasi mul suht muretult kulgeda miski 10 aastat, nüüd aga tahab pidevalt miskit hoolt.
Kuna hetkel ju pimedas sõite, sai taaskord remonditud taustvalgustuse dimmerit, miski roheline ollus (vaseoksiid) oli taas vahele pugenud. Siis turritavad uste ülemised liistud, kus vinüül tänu metalli roostetamisele liimist lahti. Puhastasin liimiosa korralikult, aga mujalt ei viitsinud. Värvisin roostemuunduriga krundiga ja suvalise 2K värviga, eks näis, kaua roostet hoiab. Ja vinüüli tagasiliimimisel tekib paratamatult kortse, sai harjutatud ka nende väljutamist soojapuhuriga, täitsa hästi õnnestus.
Nipet näpet veel, aga proovisõidul tunnen, et neljanda käiguga sidur libiseb, pagan nii rallile küll minna ei saa. Hakkasin siis pisut uurima ja avastasin, et siduri vooliku kummiosa üks metallist ots jummala roostes ja pikkipragu kah sees, teine pool nagu tehasest. Mõistagi see siduri libisemisega seotud pole, aga korda tahtsin ikka teha. Läksin siis paremasse hüdropoodi, neil sellisele tollmõõdus torule vaid 15 bar voolikut. Lasin siis ära teha (tegelikult tagantjärgi tarkusena oleks pidanud vaid metalliotsa laskma vahetada või siis mujalt kah küsima, aga oli kiire).
Ühendasin ja õhutasin, töösilinder täitsa liigub, aga sidur ei toimi, pagan ... No tuhlasin siis oma varusid, paraku oli võtta vaid Sonetti oma. Võtsin hoopis siis oma doonorautolt.
Sellega sain siduri tööle ja peale reguleeringut ka toimima, aga päris õige asi ikka pole. Kord nagu töötab, kord tahavad esimene ja tagumine käik raginaga sisse minna (võtsin vabakäigu siduri kasutusele, et tavasidurit hoida, siis 2, 3 ja 4 käik lihtsam). Kokkuvõttes midagi on endiselt seal jama, kuigi sain ralli sõidetud. Nagu siduri kang kojas vm. loksuks, sest reguleering tundub millimeeter+ muutuvat vm.
96 siduri teemaga seoses leidsin netist sellise juhendi (siseserva peab mudima vedrude kohalt) ja Skandix müüb ka tänapäevase korvi/siduri/laagri komplekti asenduseks, mis lihtsam kasutada/paigaldada/reguleerida.
.

Ja tuleb tõdeda, auto, mis on sõitnud vaid pisut alla 100Kkm (dokumendid täitsa olemas), lasi mul suht muretult kulgeda miski 10 aastat, nüüd aga tahab pidevalt miskit hoolt.
Kuna hetkel ju pimedas sõite, sai taaskord remonditud taustvalgustuse dimmerit, miski roheline ollus (vaseoksiid) oli taas vahele pugenud. Siis turritavad uste ülemised liistud, kus vinüül tänu metalli roostetamisele liimist lahti. Puhastasin liimiosa korralikult, aga mujalt ei viitsinud. Värvisin roostemuunduriga krundiga ja suvalise 2K värviga, eks näis, kaua roostet hoiab. Ja vinüüli tagasiliimimisel tekib paratamatult kortse, sai harjutatud ka nende väljutamist soojapuhuriga, täitsa hästi õnnestus.
Nipet näpet veel, aga proovisõidul tunnen, et neljanda käiguga sidur libiseb, pagan nii rallile küll minna ei saa. Hakkasin siis pisut uurima ja avastasin, et siduri vooliku kummiosa üks metallist ots jummala roostes ja pikkipragu kah sees, teine pool nagu tehasest. Mõistagi see siduri libisemisega seotud pole, aga korda tahtsin ikka teha. Läksin siis paremasse hüdropoodi, neil sellisele tollmõõdus torule vaid 15 bar voolikut. Lasin siis ära teha (tegelikult tagantjärgi tarkusena oleks pidanud vaid metalliotsa laskma vahetada või siis mujalt kah küsima, aga oli kiire).
Ühendasin ja õhutasin, töösilinder täitsa liigub, aga sidur ei toimi, pagan ... No tuhlasin siis oma varusid, paraku oli võtta vaid Sonetti oma. Võtsin hoopis siis oma doonorautolt.
Sellega sain siduri tööle ja peale reguleeringut ka toimima, aga päris õige asi ikka pole. Kord nagu töötab, kord tahavad esimene ja tagumine käik raginaga sisse minna (võtsin vabakäigu siduri kasutusele, et tavasidurit hoida, siis 2, 3 ja 4 käik lihtsam). Kokkuvõttes midagi on endiselt seal jama, kuigi sain ralli sõidetud. Nagu siduri kang kojas vm. loksuks, sest reguleering tundub millimeeter+ muutuvat vm.
96 siduri teemaga seoses leidsin netist sellise juhendi (siseserva peab mudima vedrude kohalt) ja Skandix müüb ka tänapäevase korvi/siduri/laagri komplekti asenduseks, mis lihtsam kasutada/paigaldada/reguleerida.
.