Sai mõni aeg tagasi ostetud sõbraliku foorumlase käest omale jupiauto õuele, classic, 8v vabalthingav ja aasta 85 nagu minu oma täpselt, ainult värv ja uste arv on erinev. Aga nad on tegelikult ikka väga erinevad aparaadid, nt väljalaskesüsteem hakkab pükstega peale, samal ajal kui minu omal lähevad kõik 4 tuletoru ühte torusse kokku. Aga küsimus nüüd selles, et kogu selle jupiauto väljalaskesüsteem on umbes 25% jämedam kui minu omal. Võtsin sellelt autolt juba õhuklapi, mis oli suurema läbimõõduga ja mootor hakkas palju paremini hingama, kuid kõrgetel pööretel ei kogu väga hoogsalt tuure. Kas peaks nüüd väljalaskesüsteemi ka suurendama?
Ja siis veel küsimus, et kui tuletorud võtan ka jupiautolt, siis seal ei ole auku lambdaanduri jaoks, kas siis selle võib lihtsalt pistikust lahti võtta ja koerale närida anda?
Väljalaskesüsteemi optimaalne läbimõõt
Parandage mind targemad, aga kas pole selline rusikareegel:
jämedam/vabam väljalase - rohkem võimu suurtel pööretel
peenem väljalase - rohkem momenti madalatel poöretel ?
Seda muidugi mõistlikuse piirides - umbes sumps ei anna max
momenti ja sumpsi puudumine max kW.
jämedam/vabam väljalase - rohkem võimu suurtel pööretel
peenem väljalase - rohkem momenti madalatel poöretel ?
Seda muidugi mõistlikuse piirides - umbes sumps ei anna max
momenti ja sumpsi puudumine max kW.
Algselt postitas: Tan
Parandage mind targemad, aga kas pole selline rusikareegel:
jämedam/vabam väljalase - rohkem võimu suurtel pööretel
peenem väljalase - rohkem momenti madalatel poöretel ?
Seda muidugi mõistlikuse piirides - umbes sumps ei anna max
momenti ja sumpsi puudumine max kW.
sa oled õigel teel.mõnel masinal on nii sisse-,kui väljalaskearvutused nii täpseks aetud,et nihe originaalist alla,või
ülespoole viib kogu väände ja jõu(bmw näiteks).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
lamdaandurit ei ole tark koerale anda-eks ta seal ikka on selleks, et küttesegu paremini paika ajada. Ei ole ju kuigi raske uude väljalaskesse auk puurida ja mingi vahetükk sinna keevitada, kus siis lamdaandurile sobiv keere sees.
Pannakse ju neid ise ka juurde näiteks turbodele, kasvõi segukella lamda jaoks. Turbo puhul pannakse ta tavaliselt umbes 10-15 cm kaugusele turbost, eks siis sellel vabalthingaval ka umbes samasse kohta, kus ta teisel autol oli...
Lihtsalt igaks juhuks mainisin, et ei tuleks mõtet panna see näiteks kuhugi väga kaugele(auto alla näiteks)...
Pannakse ju neid ise ka juurde näiteks turbodele, kasvõi segukella lamda jaoks. Turbo puhul pannakse ta tavaliselt umbes 10-15 cm kaugusele turbost, eks siis sellel vabalthingaval ka umbes samasse kohta, kus ta teisel autol oli...
Lihtsalt igaks juhuks mainisin, et ei tuleks mõtet panna see näiteks kuhugi väga kaugele(auto alla näiteks)...
Juba pikemat aega on keerelnud mõtetes tonnisel väljalaskesüsteemi uuendamine kogupikkuses. Kevade-suve poole võiks selle operatsiooni ette võtta.
Ei otsi taga suuri lõppkiiruseid, võimsaid hobuseid ega lõukoera lörinat; selge on see, et oma tonnise võimsust enam edasi ei tuuni; seda on piisavalt. Lisaks eelpool kirjeldatule on kõrvu jäänud, et eespool peenem ja taga jämedam tekitab mõnusama hääle tagaotsas...
Mõnusat momenti tahaks küll allapoole, kas siis tuleks lähtudagi sellest, et ees väiksem toru ja kui häält tahta, siis hiljem jämedam?
Mida vabam hingamine, seda parem. Mis vahe on resol, sport katil ja race katil?
Mis ma oma peaga mõlenud olen variantidest:
Standard downpipe - kat - 2.5" väljalase
Standard downpipe - no kat/reso - 2.5" välalase
3" täisväljalase ilma katita
3" täisväljalase koos sport/race katiga
Ootan teie mõtteid...
terv, teager
Ei otsi taga suuri lõppkiiruseid, võimsaid hobuseid ega lõukoera lörinat; selge on see, et oma tonnise võimsust enam edasi ei tuuni; seda on piisavalt. Lisaks eelpool kirjeldatule on kõrvu jäänud, et eespool peenem ja taga jämedam tekitab mõnusama hääle tagaotsas...
Mõnusat momenti tahaks küll allapoole, kas siis tuleks lähtudagi sellest, et ees väiksem toru ja kui häält tahta, siis hiljem jämedam?
Mida vabam hingamine, seda parem. Mis vahe on resol, sport katil ja race katil?
Mis ma oma peaga mõlenud olen variantidest:
Standard downpipe - kat - 2.5" väljalase
Standard downpipe - no kat/reso - 2.5" välalase
3" täisväljalase ilma katita
3" täisväljalase koos sport/race katiga
Ootan teie mõtteid...
terv, teager
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Sport ja racekat on erineva kärjega, ehk siis tiheduse ja ka läbilaskevõimega. Resonaator võtab natuke häält maha. Enda 3'' resot vaadates paistis otse läbi, aga mingid augud paistsid seal sees. Kuidagi see heli seal sees võngub ja lained summutavad üksteist.
Midagi taolist
Minu enda masinal 3'' downpipe, sportkat (Täitsa toimib. Ülevaatusel ei mingit kobinat) ja keskmise püti kohal pikk 3''reso. Tagumine pütt on veel originaal. Uus on olemas aga alla pole veel kruttinud. Hääl ei ole vali kuskilt otsast, küll aga mitu nooti madalam.
Midagi taolist

Minu enda masinal 3'' downpipe, sportkat (Täitsa toimib. Ülevaatusel ei mingit kobinat) ja keskmise püti kohal pikk 3''reso. Tagumine pütt on veel originaal. Uus on olemas aga alla pole veel kruttinud. Hääl ei ole vali kuskilt otsast, küll aga mitu nooti madalam.
3" täisväljalase sportcatiga pakun ma. Racecat tänu suuremale läbilaskevõimele pläriseb rohkem.
Ega see hääl nii hull ei olegi, katalüsaator ise teeb ka asja veidi vaiksemaks. Eks veidi ka harjumise asi, alguses tundub salongis tõesti mürarikkam. Just kõrgematel pööretel. Kui lisamatid põhjal, on kõik juba vaiksem. Katalüsaatorit päris eemaldada ei soovitaks.
Sa ei taha ju hullu perfoormansit autost nagu aru saan
Ega see hääl nii hull ei olegi, katalüsaator ise teeb ka asja veidi vaiksemaks. Eks veidi ka harjumise asi, alguses tundub salongis tõesti mürarikkam. Just kõrgematel pööretel. Kui lisamatid põhjal, on kõik juba vaiksem. Katalüsaatorit päris eemaldada ei soovitaks.
Sa ei taha ju hullu perfoormansit autost nagu aru saan

Igal pütil/resokal/katil on vastavalt kujule/pikkusele/läbimõõdule oma hääl/sound . Püttide arv ja torustiku kuju ning erinevad x-pipe jms . lahendused on sammuti olulised õige hääle saamiseks. Autotootjad teevad ju oma väljalaske süsteemidele hulgaliselt kuulamis/sobitamis katseid ja simulatsioone ning nagu näha on tulemused ikkagi väga märkimisväärsed: Focus ST, Audi a5/s5
Kõige lihtsam on leida mõni "tuunitud" Saab, mille väljalaske hääl meeldib ning sama asi (sama läbimõõuga) järgi teha.
Kõige lihtsam on leida mõni "tuunitud" Saab, mille väljalaske hääl meeldib ning sama asi (sama läbimõõuga) järgi teha.
Ettevaatust pudiseb!
Miks mitte sama lahendus nagu minul on?
Downpipe, sukk on originaal mõõtudega (mitte küll originaalid täpselt enam)
Reso on ka originaal kati mõõtudega, edasi aga läheb 3".
Antud juhul on minu Klotsi puhul hääl suhteliselt ära tuntav tegelastele, kes on seda kuulnud.
Edit:
Sul vist ei ole madaldatud vedrud ka seega peaks 3" kenasti ära mahtuma.
Downpipe, sukk on originaal mõõtudega (mitte küll originaalid täpselt enam)
Reso on ka originaal kati mõõtudega, edasi aga läheb 3".
Antud juhul on minu Klotsi puhul hääl suhteliselt ära tuntav tegelastele, kes on seda kuulnud.

Edit:
Sul vist ei ole madaldatud vedrud ka seega peaks 3" kenasti ära mahtuma.
Iga ratas veab and then some!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Allar88
Igal pütil/resokal/katil on vastavalt kujule/pikkusele/läbimõõdule oma hääl/sound . Püttide arv ja torustiku kuju ning erinevad x-pipe jms . lahendused on sammuti olulised õige hääle saamiseks. Autotootjad teevad ju oma väljalaske süsteemidele hulgaliselt kuulamis/sobitamis katseid ja simulatsioone ning nagu näha on tulemused ikkagi väga märkimisväärsed: Focus ST, Audi a5/s5
Kõige lihtsam on leida mõni "tuunitud" Saab, mille väljalaske hääl meeldib ning sama asi (sama läbimõõuga) järgi teha.
no mida see hääl sulle annab??
teeb tilli pikemaks, või?
kuulamiskatsed õige hääle saamiseks

KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: ivometsAlgselt postitas: Allar88
Igal pütil/resokal/katil on vastavalt kujule/pikkusele/läbimõõdule oma hääl/sound . Püttide arv ja torustiku kuju ning erinevad x-pipe jms . lahendused on sammuti olulised õige hääle saamiseks. Autotootjad teevad ju oma väljalaske süsteemidele hulgaliselt kuulamis/sobitamis katseid ja simulatsioone ning nagu näha on tulemused ikkagi väga märkimisväärsed: Focus ST, Audi a5/s5
Kõige lihtsam on leida mõni "tuunitud" Saab, mille väljalaske hääl meeldib ning sama asi (sama läbimõõuga) järgi teha.
no mida see hääl sulle annab??
teeb tilli pikemaks, või?
kuulamiskatsed õige hääle saamiseks:headbang:
See peab paika kusjuures. Õige saund aitab müüa. Kas ostaksid neljasilindrilise plärina või V6/V8 möirgamise. Ma eelistaks igal ajal viimaseid. Õnneks on Saabil turbo, mis rida nelja hääle ära sööb.
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Et mõnusamat momenti saada, siis abiks on kindlasti 3'' downpipe. Vahe originaaliga on päris suurelt tuntav.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
WORD! Ka 2,5" DP aitab kui on custom ja ilusa sujuva nurgaga.Algselt postitas: Homersimpson
Et mõnusamat momenti saada, siis abiks on kindlasti 3'' downpipe. Vahe originaaliga on päris suurelt tuntav.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kahetaktiline moto on vähe teine teema, seal ju väljalase ja sisselase väga lähestikku toimuvad. Seetõttu on väljalasketrakti resonantsikõverad (või kuidas seda õieti nimetadagi?) väga olulised. Muudetav väljalase võimaldab optimaalset resonantsi hoida laiemas pööretevahemikus.
Neljataktilisel on ka välja ja sisselaske resonantsid olulised kuid paljud asjaolud on erinevad ja effekt väiksem. Oluliselt mõttekam on neljataktilisel dünaamiliselt muuta klappide avanemise ja sulgumise nurki. Ehk siis igasugu VVT tehnoloogiad.
Neljataktilisel on ka välja ja sisselaske resonantsid olulised kuid paljud asjaolud on erinevad ja effekt väiksem. Oluliselt mõttekam on neljataktilisel dünaamiliselt muuta klappide avanemise ja sulgumise nurki. Ehk siis igasugu VVT tehnoloogiad.
Et arutelu veidi konkreetsemaks muuta, siis veidi teoreetilist tagapõhja.
Netis tuhnides leidsin sellised teadmised, et gaaside liikumiskiirus väljalaskesüsteemis võiks soovituslikult olla kuni 250 ft/sec (jalga/sek). Valemitega arvutades sain alltoodud lähteandmetega tulemuseks, et 1.6 bar rõhu korral on 2.5" sumpas gaaside kiiruseks 248 ft/sec. Ehk siis 2.5" sumps peaks pädev olema kuni 1.6 bar rõhuni. Kolmetollisele siis kuni ~2,8 bar.
Algandmed:
kubatuur 2290 cm3
toru diam 60 mm (2.5" sumps toru seinapaksusega 2mm)
pöördeid 5000 rpm
Mootori VE (volumetric efficiency) 0,85 (on see õige number turbomotodele antud rõhkude juures?)
pressure ratio 1+ülelaaderõhk baarides
Küsimus - kuipalju max väänet tuleb tonnise 2.3 motost rõhul 1.6 bar?
Netis tuhnides leidsin sellised teadmised, et gaaside liikumiskiirus väljalaskesüsteemis võiks soovituslikult olla kuni 250 ft/sec (jalga/sek). Valemitega arvutades sain alltoodud lähteandmetega tulemuseks, et 1.6 bar rõhu korral on 2.5" sumpas gaaside kiiruseks 248 ft/sec. Ehk siis 2.5" sumps peaks pädev olema kuni 1.6 bar rõhuni. Kolmetollisele siis kuni ~2,8 bar.
Algandmed:
kubatuur 2290 cm3
toru diam 60 mm (2.5" sumps toru seinapaksusega 2mm)
pöördeid 5000 rpm
Mootori VE (volumetric efficiency) 0,85 (on see õige number turbomotodele antud rõhkude juures?)
pressure ratio 1+ülelaaderõhk baarides
Küsimus - kuipalju max väänet tuleb tonnise 2.3 motost rõhul 1.6 bar?
...Mitsu turboga. Ja see on juba tiba üle mõistliku piiri. Soovituslik maksimum on 1,5Algselt postitas: Cyber400-500 kantiAlgselt postitas: olaviv
Küsimus - kuipalju max väänet tuleb tonnise 2.3 motost rõhul 1.6 bar?
Tegelikult juba natuke aega tagasi sai ära otsustatud variant nr. 2 kasuks. Ehk siis tuleb standartne downpipe, originaal bosali reso ning sealt edasi ilmselt siis Simonsi 2.5" lõpuosa. Tänud kõigile soovitajatele hea nõu eest.
terv, teager
terv, teager
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Algselt postitas: olaviv
Nii ta vist on jah. T25 ilmselt üle 1.4 bar ei soovita.
Sealt valemist koorub veel välja tõsiasi, et originaalsumpsi (sise diam kusagil 56-57 mm) väljavahetamiseks ei olegi suurt vajadust, kui turbo jääb T25...
Minu arust see valem pigem eeldusel, et katte ega muud jama seal 2,5" torul takistamas pole.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Algselt postitas: teager
Tegelikult juba natuke aega tagasi sai ära otsustatud variant nr. 2 kasuks. Ehk siis tuleb standartne downpipe, originaal!!! reso ning sealt edasi ilmselt siis Simonsi 2.5" lõpuosa. Tänud kõigile soovitajatele hea nõu eest.
terv, teager
Tahad säilitada madala otsa väänet ja saavutada head heli/müra?
Sent from my Monte Carlo using B236
Algselt postitas: kasparius
Tahad säilitada madala otsa väänet ja saavutada head heli/müra?
Kust sa aru said

Mind eriti ei huvita vääne ja võimsus suuretl pööretel, vaid just seal, kus seda igapäevaselt vaja on.
Originaalreso peaks tagama hea hääle, sebastian võibla oskab rääkida, miks tema masinal kena häält pole, kuna reso asemel on otse toru pandud. (IFFil aga bosali originaalreso ning kena hääl)
terv, teager