SAAB 9-5 2.0 Vector Griffin Estate MY2009 I-Vaari

I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#51

Juba ca 2000 km on SAAB korrastatud mootoriga veerenud ja uus käiguvahetushoovastik on veidi sobitunud ja ka tagurpidikäigu saab väikse nikerdamisega töötava mootoriga sisse lülitada. Kuid SAABi liikumine ei ole sama kui enne kolvi sulamist. Veeren sujuvalt , et mootorit mitte löhkuda kuid hälbeid on mootori töös nii külmkäivitamisel kui vabakäigule lülitades(kipub seiskuma). Eks paari kuu pärast söidutan SAABi talvepuhkusele kuhugi varjulisse kohta , eks siis aega need vead körvaldada. Kui originaalsummutiga ei kuule mootori töö omapära siis see Maptun twinpipe exhaust kömiseb madalatel pööretel (1200rpm) kuid körgematel pööretel päris vaikne vist. Ei tea kas on sepiskolbide vöi möne muu seade omapära kuid normaalselt toimib mootor alles 3000+ rpm puhul. ;)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#52

SAAB puhkab nüüd talveund. Sooja ja kuiva garaazhi ei leidnud kuid aegajalt käivitades, väikest tiiru kuiva teega söites ja autot seest sooja öhuga kuivatades ehk see talv väga halvasti ei möju. Piisava tuulutuse tagajärjel on see "uue hiinaauto" löhn ka kadunud mille dödöpurgi kogemata kunagi SAABi salongis avasin. SAAB käivitub poolest pöördest iga ilmaga nagu üks pöhjamaa auto toimima peabki. Lumekuhi tuleb aga regulaarselt SAABi pealt maha lükata kuid eks need möned minutid selleks tegevuseks ikka aega leiab
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#53

Kevadilm tegi SAABi röömsaks. Aeg lendab nii ruttu ja töö/harrastused/tegevused vötavad oma aja. Kaua aega ei olnud häid tuttavaid pisikesest Ohekatku külast näinud. SAAB il ei olnud midagi sellise Viimsi - Raplamaa- Viimsi sahistamise vastu. Sidur küll puikles veidi kuid vahegaasiga önnestus käiguvahetus. Kuid Tallinna ringteel meenutas SAAB järjekordselt , et mootor hakkab korralikult nurruma ja tömme tekkib alles kusagil 150 km/h juures. Sellise kiirusega aga pole viisakas kaua Eestimaa teedel söita. Jääb ainult kas Saksa autobahnidele vöi Kiltsi lennuväljale pääsemist oodata.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#54

SAAB on vöetud argipäevakasutusse möne teise SAABi körval ja täidab chillimisrolli. Ülevaatus läbitud ilma märkusteta ja liikluskindlustus aasta löpuni olemas. Tellisin uue sidurivooliku ja mönel vabamal hetkel krutin selle ametit täitma. Ja siis vaid kallan ja tallan. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#55

Hmmm. Mootor täisremondi saanud kuid turbo on mingi "kasutatud" ja kuigi väideti , et peaks olema korras siis siiski lekib öli. Önneks nii vähe , et ca 1000 km ja 1 l mootoriöli. Tundub , et kasutatud detaili ostes head asja saada on harv vöimalus maksa millist raha tahes. Kiltsi lennuvälja OMC ks peab vähemalt imucobra kompressori sisselaskega sobitama, hetkel veel imucobra ahistab veidi. Kuid kui parem jalg sirgu lükata siis SAAB liigub mönusalt. Mingi "ökoauto" juttu pole mötet ajada kuid vähemalt RE85 kütuse puhul fosiilne CO 2 "jalajälg" väga suur ei ole. :)
Kasutaja avatar
Mairold
Postitusi: 7
Liitunud: N Juun 27, 2024 9:16
Asukoht: Meriküla
Auto: SAAB 9-3 SE 2002 Anniversary 2.0 T B205R 151 kW
Kontakt:

#56

Mönusad jutud ja tarkust, mida kõrva taha panna. Ootan lisa :)
Kui on vaja autot, mis mahutab rohkem kui Mercedes, Volvo või BMW ja sõidab nagu Porsche, on ainult üks valik :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#57

SAAB OG 9-5 saab veic vöimsamaks teha T7 tarkvara muutmisega. Mingi 270-280 HP puhub Mitsu turboga välja. 400 HP /600 NM puhul aga peab paaaaaaaaaaaalju detaile raudvarast välja vahetama ja ka käigukasti tugevdama.
Kuid ka visuaalne tuuning on ilus vaadata kui see on oskuslikult teostatud. Minu SAABil kahjuks välimust ei ole kohendatud. Paukku aga küll saadud enam välja. Kui uued Continental rehvid pole soojaks söidetud siis vilgutab ka 3 käiguga siledamal asfaldil esp märgutuld.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#58

MUST SAAB valmistas väikese üllatuse eelmisel nädalavahetusel "testisöidul". Tallinn - Pärnu maanteel sai auto hetkeks peatatud ja siis "täisgaasil" kiirendatud 4. käiguga hakkas kusagil 80 km/h kiirusel SAABi esiosa vöbisema ,100 km/h oli see juba väga ebameeldiv vibratsioon ja kui vaikselt 120+ km/h kiiruse sain siis vöbin veidi vähenes. Vabalt veeredes vöi kerge koormusega vöbinat nagu ei tunnegi. Läbisöit küll vaid veidi üle 200 kkm kuid vöbin kiirendamisel viitab vigastele veovöllidele. :( Noh kuluvad juu NG 9-5 rattalaagrid ja 2.0T mootorikett ka kusagil 200kkm läbisöiduni risuks. Kas töesti ka veovöllid/püsikiirusliigendid ka sel SAABil nii kehvakesed , et korralikult tallamist ei kannata. Muidugi neid veovölle ka korduvalt lahti/kokku monteeritud mootori remondi käigus , pidurisüsteemi vahetades ja rattalaagreid vahetades. Kuid tömmitsaga veovölli rattalaagrist eemaldades ei peaks mingit üleliigset koormust püsikiirusliigenditele rakenduma.
Ehk lähiajal saan SAABi korraks töstuki peale ja uurida kas möni esisilla kinnitus järgi andnud vöi ongi poolteljed "eilsed". :(
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#59

Sellist vibra teevad tavaliselt sisemised liigendid. Need suht õrnakesed ja kuna neid eraldi väga saada pole, siis tuleb terve veovõll ära vahetada. Enne võiks muidugi kontrollida, aga seda peaks tegema sõidu asendis rattad maas ehk siis mingi plate peal( sillastend) või kanalis.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#60

Teed ka Soomes soolaga konserveeritud ja see kindlasti SAABile head ei tee kui temaga söita. Seisab nüüd Espoos tänava servas. Aegajalt harjan pealesadanud lumekuhja maha ja soojendan mootorit ja samas ka salongi. Nagu teiselgi autol tuleb elektriseadmete lülitid iga x läbi näppida. Tundub ka köik veel hetkel toimivat. Lähiajal ehk saan ta Riihimäele kuiva garaazhi söidutada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#61

Ilusad ja kuivad ilmad hetkel. Teed ka kuivad. Saab SAAB iga umbtänavas veic tiirutada , SAAB i soojendada/ salongi kuivatada ja elektriseadmete lüliteid näppida. 😏
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#62

Enamusjaolt paistab Espoos päike kuid mönikord sajab hetkega 5 cm lund maha. See sulas aga kärmelt ära ja maanteed jälle kuivad. Tänavatolm oli SAAB i katnud ja mingi 1 km kaugusel on autopesula. SAAB pesuhalli , 10 pesuminutit tasutud ja vöib veic veega lobistada - SAAB sai puhtamaks. Helsinki - Turku kiirtee kodu körval ja sahistasin sellele SAAB i kuivatama. Kiirus 80 kmh köik tiptop , kiirus 100 kmh köik tiptop , kiirus 120 kmh köik tiptop. Kiirendus sujuv midagi ei värise. Noo vot arumaaeisaa mis "fantoomviga" sügisel oli , et 100 - 120 kmh kiirendades jube värin SAAB i vaevas. Kuid peab siiski kontrollima mis seisukorras veovöllid ja esisilla detailide kinnitused on , see sinderlamellsiduriketas vist koormab käiguvahetusel löökidega kogu jöuülekannet. Ja muide ka selle SAAB i tagumine kojamees on talvekülmadega haiget saanud , öhuke kummiriba servas katki ja peab uuega asendama.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#63

Kunagi ammu "nöukaajal" esines seline probleem , et auto kütusepaagis oleval bensiinil oli omaduseks pikaajalise seismise tagajärjel "vaigustuda". Ja kui peale sellist pikaajalist seismist oli söiduk vaja käivitada siis see ei önnestunud kuna töökoja mehed ütlesid , et vötsid selle vaigutüki paagist välja. Et minu SAAB il sellist vaigutüki moodustumist ei tekkiks viisin ta eile Helsinki/Espoo kehäteide ja väyläde asfaltti möötma. Ja järjekordselt külmalt ei märkimisväärseid värinaid kiirendades ja käigud vahetuvad normaalselt , mootoriruumi ja käigukasti soojenedes ei enam söit nii sujuv. Möned ajad tagasi pesin SAABi kuid musta värvi auto puhul see kaua "ilusana" ei püsi. Linnatänavate tolm katab autot ja arvatavasti idanaaberriigi pealiku Putleri käsilased on saadetud mulle kätte maksma selle eest, et ma ryssäde tegutsemist Ukraina riigi maa-aladel ei aksepteeri. Pean jälle autopesulasse söitma kuna öhust pasaga tulistamise jälgi on SAABi mölemad küljed täis. :(
Viimati muutis I-Vaari, N Mai 08, 2025 8:44, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#64

Tuleb vana küte seest välja tallata ja uus sisse kallata :drive: :headbang:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#65

vmaster kirjutas: T Mai 06, 2025 10:28 Tuleb vana küte seest välja tallata ja uus sisse kallata :drive: :headbang:
JUST NII. Veeren mündipesulasse , seejärel St 1 suunas ja tangin RE85 te , selles bensiini osakaal ehk nüüd 15 - 20 % ja märkimisväärseid "vaigutükke" ei teki ka pikemal seismisel. Kuid kevad käes , teed soolavabad ja vöib selle SAAB iga ka pikemaid argipäevasöitte teha. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#66

I-Vaari kirjutas: T Mai 06, 2025 10:53
vmaster kirjutas: T Mai 06, 2025 10:28 Tuleb vana küte seest välja tallata ja uus sisse kallata :drive: :headbang:
JUST NII. Veeren mündipesulasse , seejärel St 1 suunas ja tangin RE85 te , selles bensiini osakaal ehk nüüd 15 - 20 % ja märkimisväärseid "vaigutükke" ei teki ka pikemal seismisel. Kuid kevad käes , teed soolavabad ja vöib selle SAAB iga ka pikemaid argipäevasöitte teha. :)
Jah, Saabiga on ikka hea :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#67

vmaster kirjutas: T Mai 06, 2025 10:59
Jah, Saabiga on ikka hea :drive:
Ei see OG 9-5 nüüd sama mugav ole kui NG 9-5 . Paukku küll selle mootoris vist enam kui 225 KW ja kiirendus "normaalne" kuid kuna XL sarja madalaprofiilsed rehvid velgedel siis söidumüra kiirteel kindlasti suurem kui NG 9-5 salongis. Siiski on ka see MY 2010 OG 9-5 tunduvalt vaiksem , stabiilsem ja enamate mugavuslisadega kui paljud uued autod.

Kuid kui aus olla siis tööautoks/vahendiks on V8 SCANIA mil paukku märkimisväärselt rohkem ja mis palju mugavam kui SAAB. Ise sidurdab , ise pidurdab , hoiatab söidurajalt väljumise eest , hoiatab kui arvab et roolikeeraja väsinud on jne jne , et pöhimötteliselt vöiks istme seljatoe taha kallutada ja jalad rooli peale tösta nagu Pan Poolakad teevad Saksa autobahnidel vöi mujal kiirteedel. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#68

Tavavedrustusega ng9-5 suurem asi pole aga DriveSense adaptiivse vedrustuse 20" 35 profiili rehvi ja madaldusvedrudega sõit mulle meeldib.
entson
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#69

Tere ! Vabandust segamast . Vaigu tükkidest bensiinis kuulen esimest korda ,küll aga võin kinnitada ,et pikalt vaadis seistes (nii 0,5 -1a) tekkis põhja sade , 200l. vaadi kohta -u 10-15 l. Lihtsal vene ajal oli igal bensuga sõitval juhil alati vaaditäis (oma tarbeks)seismas , kui nädalas korra kankutäie välja vahetasid ,siis ei pruukinud tekkida. Talvisel ajal muutus jääks ,kuna sade sisaldas vett.
Saan harva sõita SAABIGA.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#70

entson kirjutas: T Mai 06, 2025 21:33 Tere ! Vabandust segamast . Vaigu tükkidest bensiinis kuulen esimest korda ,küll aga võin kinnitada ,et pikalt vaadis seistes (nii 0,5 -1a) tekkis põhja sade , 200l. vaadi kohta -u 10-15 l. ...
See minu vastavasisuline jutt oli tolle nöukaaja huumor. Oli endalgi möni 200 l vaat hoovinurgas bensa täis nende mustade päevade tarbeks , kui seda tanklatest ei saa. Kuid kuidagi ikka sai tankida kui "tanklatädi" tuttav oli ja tünnike bensa igavles aastaid aianurgas. Noo ei täheldanud mina , et see vaiguks muutuks kuid kui autobaasi töökojamehed nii ütlesid siis pidi seda uskuma. Eks nad tegelikkuses voolikuga selle "vaigutüki" seisva veoki paagist vaikselt eemaldasid. ;) Kuid see vastas töele , et ka tanklast tangitud kütus sisaldas vett ja midaiganes , kütuseveokite juhid kes oleks pidanud ca 100 l mahutavat filtrit puhastama tegid endale "taskuraha" sama vörd puhast kütust kankudesse villides ja filtri sisu tanklate mahutitesse pumbates. Elu oli omapärane , oli vöimalus kas vireleda vöi elada veic paremini. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#71

SAAB üllatas eile ebameeldivalt , tahtsin väikese tiiru teha kuid kesklukk ei toiminud , vötmega sain juhiukse avada. Noo ei imet , et kesklukk töövöimetu , voolupojakestki akus ei olnud. Söidutulede lüliti nullasendis , laevalgustite lültid samuti,tagumine luuk suletud ja ei loksunud. Arumaeisaa mis möne päeva jooksul oli toimunud. Kas töesti tegeletakse Espoo s vooluvargustega , katalüsaatoreid on küll ära tassitud parklas seisvate söidukite küljest. :(
Vasta