
SAAB 9-5 2.0 Vector Griffin Estate MY2009 I-Vaari
Juba ca 2000 km on SAAB korrastatud mootoriga veerenud ja uus käiguvahetushoovastik on veidi sobitunud ja ka tagurpidikäigu saab väikse nikerdamisega töötava mootoriga sisse lülitada. Kuid SAABi liikumine ei ole sama kui enne kolvi sulamist. Veeren sujuvalt , et mootorit mitte löhkuda kuid hälbeid on mootori töös nii külmkäivitamisel kui vabakäigule lülitades(kipub seiskuma). Eks paari kuu pärast söidutan SAABi talvepuhkusele kuhugi varjulisse kohta , eks siis aega need vead körvaldada. Kui originaalsummutiga ei kuule mootori töö omapära siis see Maptun twinpipe exhaust kömiseb madalatel pööretel (1200rpm) kuid körgematel pööretel päris vaikne vist. Ei tea kas on sepiskolbide vöi möne muu seade omapära kuid normaalselt toimib mootor alles 3000+ rpm puhul. 

SAAB puhkab nüüd talveund. Sooja ja kuiva garaazhi ei leidnud kuid aegajalt käivitades, väikest tiiru kuiva teega söites ja autot seest sooja öhuga kuivatades ehk see talv väga halvasti ei möju. Piisava tuulutuse tagajärjel on see "uue hiinaauto" löhn ka kadunud mille dödöpurgi kogemata kunagi SAABi salongis avasin. SAAB käivitub poolest pöördest iga ilmaga nagu üks pöhjamaa auto toimima peabki. Lumekuhi tuleb aga regulaarselt SAABi pealt maha lükata kuid eks need möned minutid selleks tegevuseks ikka aega leiab
Kevadilm tegi SAABi röömsaks. Aeg lendab nii ruttu ja töö/harrastused/tegevused vötavad oma aja. Kaua aega ei olnud häid tuttavaid pisikesest Ohekatku külast näinud. SAAB il ei olnud midagi sellise Viimsi - Raplamaa- Viimsi sahistamise vastu. Sidur küll puikles veidi kuid vahegaasiga önnestus käiguvahetus. Kuid Tallinna ringteel meenutas SAAB järjekordselt , et mootor hakkab korralikult nurruma ja tömme tekkib alles kusagil 150 km/h juures. Sellise kiirusega aga pole viisakas kaua Eestimaa teedel söita. Jääb ainult kas Saksa autobahnidele vöi Kiltsi lennuväljale pääsemist oodata.
SAAB on vöetud argipäevakasutusse möne teise SAABi körval ja täidab chillimisrolli. Ülevaatus läbitud ilma märkusteta ja liikluskindlustus aasta löpuni olemas. Tellisin uue sidurivooliku ja mönel vabamal hetkel krutin selle ametit täitma. Ja siis vaid kallan ja tallan. 

Hmmm. Mootor täisremondi saanud kuid turbo on mingi "kasutatud" ja kuigi väideti , et peaks olema korras siis siiski lekib öli. Önneks nii vähe , et ca 1000 km ja 1 l mootoriöli. Tundub , et kasutatud detaili ostes head asja saada on harv vöimalus maksa millist raha tahes. Kiltsi lennuvälja OMC ks peab vähemalt imucobra kompressori sisselaskega sobitama, hetkel veel imucobra ahistab veidi. Kuid kui parem jalg sirgu lükata siis SAAB liigub mönusalt. Mingi "ökoauto" juttu pole mötet ajada kuid vähemalt RE85 kütuse puhul fosiilne CO 2 "jalajälg" väga suur ei ole. 

- Mairold
- Postitusi: 7
- Liitunud: N Juun 27, 2024 9:16
- Asukoht: Meriküla
- Auto: SAAB 9-3 SE 2002 Anniversary 2.0 T B205R 151 kW
- Kontakt:
Mönusad jutud ja tarkust, mida kõrva taha panna. Ootan lisa 

Kui on vaja autot, mis mahutab rohkem kui Mercedes, Volvo või BMW ja sõidab nagu Porsche, on ainult üks valik 

SAAB OG 9-5 saab veic vöimsamaks teha T7 tarkvara muutmisega. Mingi 270-280 HP puhub Mitsu turboga välja. 400 HP /600 NM puhul aga peab paaaaaaaaaaaalju detaile raudvarast välja vahetama ja ka käigukasti tugevdama.
Kuid ka visuaalne tuuning on ilus vaadata kui see on oskuslikult teostatud. Minu SAABil kahjuks välimust ei ole kohendatud. Paukku aga küll saadud enam välja. Kui uued Continental rehvid pole soojaks söidetud siis vilgutab ka 3 käiguga siledamal asfaldil esp märgutuld.
Kuid ka visuaalne tuuning on ilus vaadata kui see on oskuslikult teostatud. Minu SAABil kahjuks välimust ei ole kohendatud. Paukku aga küll saadud enam välja. Kui uued Continental rehvid pole soojaks söidetud siis vilgutab ka 3 käiguga siledamal asfaldil esp märgutuld.
MUST SAAB valmistas väikese üllatuse eelmisel nädalavahetusel "testisöidul". Tallinn - Pärnu maanteel sai auto hetkeks peatatud ja siis "täisgaasil" kiirendatud 4. käiguga hakkas kusagil 80 km/h kiirusel SAABi esiosa vöbisema ,100 km/h oli see juba väga ebameeldiv vibratsioon ja kui vaikselt 120+ km/h kiiruse sain siis vöbin veidi vähenes. Vabalt veeredes vöi kerge koormusega vöbinat nagu ei tunnegi. Läbisöit küll vaid veidi üle 200 kkm kuid vöbin kiirendamisel viitab vigastele veovöllidele.
Noh kuluvad juu NG 9-5 rattalaagrid ja 2.0T mootorikett ka kusagil 200kkm läbisöiduni risuks. Kas töesti ka veovöllid/püsikiirusliigendid ka sel SAABil nii kehvakesed , et korralikult tallamist ei kannata. Muidugi neid veovölle ka korduvalt lahti/kokku monteeritud mootori remondi käigus , pidurisüsteemi vahetades ja rattalaagreid vahetades. Kuid tömmitsaga veovölli rattalaagrist eemaldades ei peaks mingit üleliigset koormust püsikiirusliigenditele rakenduma.
Ehk lähiajal saan SAABi korraks töstuki peale ja uurida kas möni esisilla kinnitus järgi andnud vöi ongi poolteljed "eilsed".

Ehk lähiajal saan SAABi korraks töstuki peale ja uurida kas möni esisilla kinnitus järgi andnud vöi ongi poolteljed "eilsed".

-
- SaabiJumal
- Postitusi: 498
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Sellist vibra teevad tavaliselt sisemised liigendid. Need suht õrnakesed ja kuna neid eraldi väga saada pole, siis tuleb terve veovõll ära vahetada. Enne võiks muidugi kontrollida, aga seda peaks tegema sõidu asendis rattad maas ehk siis mingi plate peal( sillastend) või kanalis.
Teed ka Soomes soolaga konserveeritud ja see kindlasti SAABile head ei tee kui temaga söita. Seisab nüüd Espoos tänava servas. Aegajalt harjan pealesadanud lumekuhja maha ja soojendan mootorit ja samas ka salongi. Nagu teiselgi autol tuleb elektriseadmete lülitid iga x läbi näppida. Tundub ka köik veel hetkel toimivat. Lähiajal ehk saan ta Riihimäele kuiva garaazhi söidutada.
Enamusjaolt paistab Espoos päike kuid mönikord sajab hetkega 5 cm lund maha. See sulas aga kärmelt ära ja maanteed jälle kuivad. Tänavatolm oli SAAB i katnud ja mingi 1 km kaugusel on autopesula. SAAB pesuhalli , 10 pesuminutit tasutud ja vöib veic veega lobistada - SAAB sai puhtamaks. Helsinki - Turku kiirtee kodu körval ja sahistasin sellele SAAB i kuivatama. Kiirus 80 kmh köik tiptop , kiirus 100 kmh köik tiptop , kiirus 120 kmh köik tiptop. Kiirendus sujuv midagi ei värise. Noo vot arumaaeisaa mis "fantoomviga" sügisel oli , et 100 - 120 kmh kiirendades jube värin SAAB i vaevas. Kuid peab siiski kontrollima mis seisukorras veovöllid ja esisilla detailide kinnitused on , see sinderlamellsiduriketas vist koormab käiguvahetusel löökidega kogu jöuülekannet. Ja muide ka selle SAAB i tagumine kojamees on talvekülmadega haiget saanud , öhuke kummiriba servas katki ja peab uuega asendama.
Kunagi ammu "nöukaajal" esines seline probleem , et auto kütusepaagis oleval bensiinil oli omaduseks pikaajalise seismise tagajärjel "vaigustuda". Ja kui peale sellist pikaajalist seismist oli söiduk vaja käivitada siis see ei önnestunud kuna töökoja mehed ütlesid , et vötsid selle vaigutüki paagist välja. Et minu SAAB il sellist vaigutüki moodustumist ei tekkiks viisin ta eile Helsinki/Espoo kehäteide ja väyläde asfaltti möötma. Ja järjekordselt külmalt ei märkimisväärseid värinaid kiirendades ja käigud vahetuvad normaalselt , mootoriruumi ja käigukasti soojenedes ei enam söit nii sujuv. Möned ajad tagasi pesin SAABi kuid musta värvi auto puhul see kaua "ilusana" ei püsi. Linnatänavate tolm katab autot ja arvatavasti idanaaberriigi pealiku Putleri käsilased on saadetud mulle kätte maksma selle eest, et ma ryssäde tegutsemist Ukraina riigi maa-aladel ei aksepteeri. Pean jälle autopesulasse söitma kuna öhust pasaga tulistamise jälgi on SAABi mölemad küljed täis. 

Viimati muutis I-Vaari, N Mai 08, 2025 8:44, muudetud 1 kord kokku.
JUST NII. Veeren mündipesulasse , seejärel St 1 suunas ja tangin RE85 te , selles bensiini osakaal ehk nüüd 15 - 20 % ja märkimisväärseid "vaigutükke" ei teki ka pikemal seismisel. Kuid kevad käes , teed soolavabad ja vöib selle SAAB iga ka pikemaid argipäevasöitte teha.

-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 2005
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Jah, Saabiga on ikka heaI-Vaari kirjutas: ↑T Mai 06, 2025 10:53JUST NII. Veeren mündipesulasse , seejärel St 1 suunas ja tangin RE85 te , selles bensiini osakaal ehk nüüd 15 - 20 % ja märkimisväärseid "vaigutükke" ei teki ka pikemal seismisel. Kuid kevad käes , teed soolavabad ja vöib selle SAAB iga ka pikemaid argipäevasöitte teha.![]()

Ei see OG 9-5 nüüd sama mugav ole kui NG 9-5 . Paukku küll selle mootoris vist enam kui 225 KW ja kiirendus "normaalne" kuid kuna XL sarja madalaprofiilsed rehvid velgedel siis söidumüra kiirteel kindlasti suurem kui NG 9-5 salongis. Siiski on ka see MY 2010 OG 9-5 tunduvalt vaiksem , stabiilsem ja enamate mugavuslisadega kui paljud uued autod.
Kuid kui aus olla siis tööautoks/vahendiks on V8 SCANIA mil paukku märkimisväärselt rohkem ja mis palju mugavam kui SAAB. Ise sidurdab , ise pidurdab , hoiatab söidurajalt väljumise eest , hoiatab kui arvab et roolikeeraja väsinud on jne jne , et pöhimötteliselt vöiks istme seljatoe taha kallutada ja jalad rooli peale tösta nagu Pan Poolakad teevad Saksa autobahnidel vöi mujal kiirteedel.

Tere ! Vabandust segamast . Vaigu tükkidest bensiinis kuulen esimest korda ,küll aga võin kinnitada ,et pikalt vaadis seistes (nii 0,5 -1a) tekkis põhja sade , 200l. vaadi kohta -u 10-15 l. Lihtsal vene ajal oli igal bensuga sõitval juhil alati vaaditäis (oma tarbeks)seismas , kui nädalas korra kankutäie välja vahetasid ,siis ei pruukinud tekkida. Talvisel ajal muutus jääks ,kuna sade sisaldas vett.
Saan harva sõita SAABIGA.
See minu vastavasisuline jutt oli tolle nöukaaja huumor. Oli endalgi möni 200 l vaat hoovinurgas bensa täis nende mustade päevade tarbeks , kui seda tanklatest ei saa. Kuid kuidagi ikka sai tankida kui "tanklatädi" tuttav oli ja tünnike bensa igavles aastaid aianurgas. Noo ei täheldanud mina , et see vaiguks muutuks kuid kui autobaasi töökojamehed nii ütlesid siis pidi seda uskuma. Eks nad tegelikkuses voolikuga selle "vaigutüki" seisva veoki paagist vaikselt eemaldasid.


SAAB üllatas eile ebameeldivalt , tahtsin väikese tiiru teha kuid kesklukk ei toiminud , vötmega sain juhiukse avada. Noo ei imet , et kesklukk töövöimetu , voolupojakestki akus ei olnud. Söidutulede lüliti nullasendis , laevalgustite lültid samuti,tagumine luuk suletud ja ei loksunud. Arumaeisaa mis möne päeva jooksul oli toimunud. Kas töesti tegeletakse Espoo s vooluvargustega , katalüsaatoreid on küll ära tassitud parklas seisvate söidukite küljest. 
