soovitage akut NG-le

Teemad elektroonikast...
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: Jaanus
Kas keegi teab, kus kohas Tallinnas müüakse Optima akusid? Talv tulemas ja ostaks oma Saabile ka ühe hea aku :headbang:

minu juures müüakse, kuid kirjade järgi ei tohiks Optima 9-3 sobida ja õige polaarsusega mul ka pole seda.
aga uuri www.aku.ee
konkurendid küll.......aga äkki saad abi
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#27

Algselt postitas: morris
Algselt postitas: Jaanus
Kas keegi teab, kus kohas Tallinnas müüakse Optima akusid? Talv tulemas ja ostaks oma Saabile ka ühe hea aku :headbang:

minu juures müüakse, kuid kirjade järgi ei tohiks Optima 9-3 sobida ja õige polaarsusega mul ka pole seda.
aga uuri www.aku.ee
konkurendid küll.......aga äkki saad abi

piinlik peaks olema, ise myygimees ja asjade olemusest vaid väga pealiskaudne ettekujutus.
ei tohi valet infot jagada, sest siin nii mõnigi võtab kõike kirjutatut tõepähe ja pärast spetsialisti juures maksab end poollolliks! kus sa koolitusel käisid?? :P

natuke netis surfamist ja kõik saab selgeks:

http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... 2&lang=est


ehk akuaabits.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#28

Selles on Morrisel õigus, et generaatorile on kergem "peaagu täis" akut laadida, kui "pooltühja", aga seda mitte alati, sest suurema mahutavusega isendi sisetakistus on tavaliselt ka väiksem, mistõttu võib ikkagi generaatorile suurem koormus langeda.
Oma postituses ma ei väitnudki, et suurema mahutavusega isend on halb. Küll aga seda, et normaalsest väiksema mahutavusega aku on tõesti vilets variant.
Asi on hoopis selles, et kõikide akude jaoks on nende eluea pärast kasulikum kui neil ei laeta pidevalt seda "viimast kümmet protsenti". See kehtib ka autode Pb akude kohta. Ainukeseks erandiks (vähemalt praegu) on Li-Ion ja Li-Poly akud (kasutatakse mobiilides, sülearvutites jne.)...neid võib laadida millal iganes, tähtis on ainult õige laadija.
Soovitatust nõrgema mahutavusega aku on kindlalt halb variant.

Sellest samast "Akuaabitsast" lõik:

Valesti seadistatud regulaatorist tingitud suur ülelaadimine põhjustab plussplaatide aktiivse materjali pudenemist ja aku võimsuse kadu.

Jutt jumala õige ja suurema mahutavusega aku kannatab rohkem ülelaadimise all, kui pideval on ta "liiga täis". Auto generaator ei ole teatavasti mingi täppislaadija, et nüüd sai aku täis ja klõpsti laadimine välja :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#29

Parematel masinatel reguleerib laadimisevajadust vastav ecu,et optimeerida
nii gene,kui aku tööd.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#30

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: morris
Algselt postitas: Jaanus
Kas keegi teab, kus kohas Tallinnas müüakse Optima akusid? Talv tulemas ja ostaks oma Saabile ka ühe hea aku :headbang:

minu juures müüakse, kuid kirjade järgi ei tohiks Optima 9-3 sobida ja õige polaarsusega mul ka pole seda.
aga uuri www.aku.ee
konkurendid küll.......aga äkki saad abi

piinlik peaks olema, ise myygimees ja asjade olemusest vaid väga pealiskaudne ettekujutus.
ei tohi valet infot jagada, sest siin nii mõnigi võtab kõike kirjutatut tõepähe ja pärast spetsialisti juures maksab end poollolliks! kus sa koolitusel käisid?? :P

natuke netis surfamist ja kõik saab selgeks:

http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... 2&lang=est


ehk akuaabits.
Tead, ivomets, mina kui ebaprofessionaalne müügimees ei leidnud sellest akuaabitsast ühtegi viidet sellele et AKU EI TOHI OLLA SUURIM (nii mahtuvuselt ja gabariitidelt), MIS PEALE MAHUB. ainult seda olen mina väitnud!!!
koolitused: JCI Industries - Optima koolitus 2005.a
Celltech- NiMH akude koolitus 2004 ja
Panasonic Industrial Europe - tööstusakude koolitus 2003,2004,2005,2006 ja kindlasti ka 2007 tuleb minna.

Sinu akualasedkoolitused????______________________________

Palun ütle siis ka mis oleks õige info?
A: aku peab olema minimaalse võimaliku mahtuvusega
B:aku peab olema täpselt sellise mahtuvusega nagu ivomets ütleb
C:osta endale selline aku, mis Eesti tingimustes töötab ja ka vastu peab.(suurim, mis mahub)

ma ei sea ivometsa teadmisi kahtluse alla kui asi puudutab saabe, kuid starterakudest on tema teadmised küll sovjetiaegsed.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#31

:) 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

Vaatad,loed ja imestad. Mõned on ikka veel kõvasti nõuka ja pellarussiaegsetes pühades tõdes kinni.Ka paljud kohalikud aabitsate autorid.
Ise olen kuulanud kunagi nõukaaegset ja viimastel aastatel korduvalt Bosch`i
teemakohaseid koolitusi. Viimased ühilduvad täielikult Morrise/Miku/Sebastiani teesidega.
Minu autol on 2 akut X 65Ah Generaator on 140A. Max. vajalik käivitusvool 350-450A
Akud tuleb vahetada paaris,sama brandi ja samade näitajatega omade vastu,mahtuvus peab olema min. 65,või rohkem Ah. ja käivitusvool suurim võimalik. Jutt on tehasemanuaalis.:headbang:
Kasutaja avatar
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#33

Vahelduseks tänud Morrisele, kelleejuurest täna uue Varta 75 Ah aku oma 93 kapotialla soetasin.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#34

" erinevalt inimestest on pliiaku jaoks kõige tervislikum kogu aeg võimalikult täis olla" kirjutab mees, kel elektripobeeda ja kes ametilt hoopis it-mees.
kui ikka inimesel tõsine huvi asja olemusse syybida, siis ei loe amet ega nahavärv ega parteilisus.
nii et jääb ikka elama muinasjutt tuhkatriinust ja tema kasuõdedest ja kuldkingadest ja lõigatud varavastest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
zetoog
Postitusi: 17
Liitunud: N Juun 29, 2006 13:38
Asukoht:
Auto:

#35

Tervist, aku sai ostetud ja kõik tundub korras olevat, nii, et siis vastu talvele.
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#36

Ei hakka eraldi teemat tegema, jutt ikka akust.
Öelge rumalale kas mingi priboriga on võimalik aku konditsiooni "mõõta" ka, et kas on õhtal või esialgu piisaks pikemast sõidust / korralikust laadimisest? :red:

Kui on võimalik mõõta siis kes/kus?
Kui selgub, et ikka vaja uut akut siis otsene küsimus hr.Morrisele - kas võib ühe rootsi autoga kohale tulla ja akut küsida? ;)

Palju küsimusi aga õnneks ei vaja pikki vastuseid.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#37

Algselt postitas: KaidoV
Ei hakka eraldi teemat tegema, jutt ikka akust.
Öelge rumalale kas mingi priboriga on võimalik aku konditsiooni "mõõta" ka, et kas on õhtal või esialgu piisaks pikemast sõidust / korralikust laadimisest? :red:

Kui on võimalik mõõta siis kes/kus?
Kui selgub, et ikka vaja uut akut siis otsene küsimus hr.Morrisele - kas võib ühe rootsi autoga kohale tulla ja akut küsida? ;)

Palju küsimusi aga õnneks ei vaja pikki vastuseid.
Kõige lihtsam on sõita kohe Morrise juurde. Temal mõõtmiseks vajalik aparatuur kah olemas. Selle mehega on hea asju ajada.
Kasutaja avatar
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#38

sealsamas Morrise juures saab ka aku "olekut" mõõta :)

Minuoma kohta näitas päris adekvaatselt - surnd
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#39

OK, võtan ette aga kas keegi kasvõi U2U kaudu mulle ta nime ka ütleb? Poodi ma vist tean juba aga tiba nadi oleks sisse lennata ja hakata saabneti Morrist nõudma :D
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#40

ei häbenegi, aga ju ma siis selline vanamoodne, et tahaks meest ikka mehe nimega kutsuda IRL

lisaks: oled sa kindel, et Morris soovib oma netinime afisheerida?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#41

Algselt postitas: KaidoV
OK, võtan ette aga kas keegi kasvõi U2U kaudu mulle ta nime ka ütleb? Poodi ma vist tean juba aga tiba nadi oleks sisse lennata ja hakata saabneti Morrist nõudma :D

Ei küsi Morriselt luba ja annan renovaari kodulehelt võetud andmed (siin foorumis kõik vajalik selle info leidmiseks ka olemas):
Martti Moosus
müügijuht
martti punkt moosus ätt renovaar punkt ee
tel: +372 6 556 988
gsm: +372 51 72 171
Vasta