Avastasin romu.ee lehel ühe esiotsalaksuga 9000CDE müügis olevat. Õnnetusi ikka juhtub, aga imelikuks teebõnnetuse see, et turvapatja pole lahti löönd. Kas pauk on liialt väike olnud või on siin põhjust jälle kivike autoplatside kapsaaeda teele saata?
Kuulutus ise siin: http://romu.ee/soidukid_avarii.php?acti ... k&uid=3623
Mina olen näinud umbes samasuurte vigastustega tonnist, millel padjad lahti olid. Sõideti ninapidi vastu posti, kui tänavanurka pisut liialt kiiresti võeti libedaga. Kiirus võis olla laksu hetkel ~30km/h. Stanges oli ilus kumer posti jälg, kapotiserval ka. Esitiib pisut paigast, tuli ühel pool katki. Padjad kõik lahti.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Arvan, et sellised vigastused võivad ka üsna väikse hoo pealt tulla, nii et ei pruugigi patja lahti lüüa, aga vabalt võib ka lihtsalt mingi turvapadja erroriga olla...
Kui õieti mäletan, siis lahtise turvavöö puhul turvapadi ei avane.
Aga pauk pidi olema mehine või takistus väga terava nurgaga, kuna üsna plastne ja tugev tonnise kaitseraua plastkate on lõhki.
Piisab, et SRS hoiatustule pirn on pimedaks tehtud ja ei avanegi. Sellel masinal pidi ikka korralikumat sorti pauk olema, pildil oleval 9000-l ju stange täiesti lömmis. Peale enda esimese tonnise matsu nägin stange ehitust - see on SAABil erinevalt Jaapani plekkvankritest korralik. Plastmassikiht ümber paksust metallist karpraua, mille sees om paks vahtkumm.
Selleks ei pea üldse tagurdama. Minu aia ääras parkivale saabile suutis naabrimees oma ZAZ tüüpi sõiduautoga päris hea hooga tagant sisse keerata. Peale paari värvikraapsu stangel ei tuvastanud midagi, ehkki auto oli ligi pool meetrit edasi liikunud. Käik oli muidugi sees ja käsipidur peal, see mul harjumuse asi. Naabrimees tagurdas pisut ja tõmbas jeehat. ZAZi nurk oli üsna sees. Üleeile viisin talle stangeotsa ja veel paar mahajäänud jubinat tagasi aga päris ei hakanud, vana mees ka juba.
MB C näiteks on kaks andurit, kumbki pikitala otsas. Aga koi väikese läbimõõduga post tuleb kahe anduri vahele, siis võib padi ka üsna tugeva avarii korral avanemata jääda, kuna piirväärtust kumbki andur ei ületa...
Seda enam, et antud auto puhul on tegemist nurgaavariiga, mis võib anda pikiteljele väga väikese impulsi --> löögianduri piirväärtust ei ületata ja padi jääb avanemata.
Samas on see mutikese video kahjuks vägagi tõsi. Teades anduri asukohta on võimalik ka jalalöögiga padi (-jad) lahti lüüa ja nii teisele ca 50 kEEK arve tekitada...
pätside avanemine sõltub mitte niipalju auto kiirusest kui peatumise inertsi suurusest.
kui põrutada alusraamiga otse äärekivisse näiteks piisab kiirusest umbes 30 km/h
samas kui pauk tuleb nn "pehmelt" stange pihta (vahtplast) läheb vaja palju suuremat kiirust