Kui suurt pauku on tarvis õhkpadja avanemiseksd?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

Avastasin romu.ee lehel ühe esiotsalaksuga 9000CDE müügis olevat. Õnnetusi ikka juhtub, aga imelikuks teebõnnetuse see, et turvapatja pole lahti löönd. Kas pauk on liialt väike olnud või on siin põhjust jälle kivike autoplatside kapsaaeda teele saata?
Kuulutus ise siin: http://romu.ee/soidukid_avarii.php?acti ... k&uid=3623

Illustreerimiseks mõned pildid ka

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

Mina olen näinud umbes samasuurte vigastustega tonnist, millel padjad lahti olid. Sõideti ninapidi vastu posti, kui tänavanurka pisut liialt kiiresti võeti libedaga. Kiirus võis olla laksu hetkel ~30km/h. Stanges oli ilus kumer posti jälg, kapotiserval ka. Esitiib pisut paigast, tuli ühel pool katki. Padjad kõik lahti.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Sumps
Postitusi: 59
Liitunud: L Dets 31, 2005 13:51
Asukoht:
Auto:

#3

Arvan, et sellised vigastused võivad ka üsna väikse hoo pealt tulla, nii et ei pruugigi patja lahti lüüa, aga vabalt võib ka lihtsalt mingi turvapadja erroriga olla...
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#4

Sõiduki elektroonika hindab matsu ära ehk võtab arvesse kuhu mats tuleb, mis kiirusel jne ning selle põhjal otsustab kas AB avaneb või ei.
Kasutaja avatar
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#5

Äkki antud juhul keegi teine külje pealt otsa sõitnud? Nagu olen aru saanud, siis ei pruugi turvapadi ka kõigi otse kokkupõrgete puhul avaneda.
kaameraklõpsud @ phogulum.com
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

Kui õieti mäletan, siis lahtise turvavöö puhul turvapadi ei avane.
Aga pauk pidi olema mehine või takistus väga terava nurgaga, kuna üsna plastne ja tugev tonnise kaitseraua plastkate on lõhki.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#7

Piisab, et SRS hoiatustule pirn on pimedaks tehtud ja ei avanegi. Sellel masinal pidi ikka korralikumat sorti pauk olema, pildil oleval 9000-l ju stange täiesti lömmis. Peale enda esimese tonnise matsu nägin stange ehitust - see on SAABil erinevalt Jaapani plekkvankritest korralik. Plastmassikiht ümber paksust metallist karpraua, mille sees om paks vahtkumm.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#8

Kas sellise nurgakõksu ei või tekitada mõni teine sõiduk pargitud Saabile sisse sõites ?
Siis ju kah padjad kinni jäävad.. :eureka:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

Selleks pidi ikka väga kiiresti tagurdama..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#10

Selleks ei pea üldse tagurdama. Minu aia ääras parkivale saabile suutis naabrimees oma ZAZ tüüpi sõiduautoga päris hea hooga tagant sisse keerata. Peale paari värvikraapsu stangel ei tuvastanud midagi, ehkki auto oli ligi pool meetrit edasi liikunud. Käik oli muidugi sees ja käsipidur peal, see mul harjumuse asi. Naabrimees tagurdas pisut ja tõmbas jeehat. ZAZi nurk oli üsna sees. Üleeile viisin talle stangeotsa ja veel paar mahajäänud jubinat tagasi aga päris :fight: ei hakanud, vana mees ka juba.
v6sa
Postitusi: 32
Liitunud: K Mär 22, 2006 15:59
Asukoht:
Auto:

#11

Sõltub sellest, kus paiknevad antud auto andurid.

MB C näiteks on kaks andurit, kumbki pikitala otsas. Aga koi väikese läbimõõduga post tuleb kahe anduri vahele, siis võib padi ka üsna tugeva avarii korral avanemata jääda, kuna piirväärtust kumbki andur ei ületa...

Seda enam, et antud auto puhul on tegemist nurgaavariiga, mis võib anda pikiteljele väga väikese impulsi --> löögianduri piirväärtust ei ületata ja padi jääb avanemata.

Samas on see mutikese video kahjuks vägagi tõsi. Teades anduri asukohta on võimalik ka jalalöögiga padi (-jad) lahti lüüa ja nii teisele ca 50 kEEK arve tekitada...
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 499
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#12

pätside avanemine sõltub mitte niipalju auto kiirusest kui peatumise inertsi suurusest.
kui põrutada alusraamiga otse äärekivisse näiteks piisab kiirusest umbes 30 km/h
samas kui pauk tuleb nn "pehmelt" stange pihta (vahtplast) läheb vaja palju suuremat kiirust
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#13

Täpselt! Andurid asetsevad raami sees ja see peab pihta saama, et lahti läheks.
Vasta