mure 9000 T turboga

Tonnised ja nende mured
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

mure selline, et turbokella peal osuti jääb vaid poole kollase peale.
hakkasin uurima ja selgus, et yks mingi jubinas/klapp, mis asub vahetult ennem turbot ja mille kylge läheb yks vaakumvoolik ( nimetust ma veel ei tea ja pbc klapp see pole) laseb õhku läbi selgus, et serva vahelt, kui läbi selle vaakumvooliku sinna klapi sisse survet puhuda.

kas see olema nii peab või mitte?
mida teha?

klapp ise selline

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

See on blow off klapp. Otsa peaks minema peenike vaakum voolik. Õhku ta niisama läbi lasta ei tohi mitte kuskilt. See klapike laseb üleliigse rõhu tagasi ringlusesse, kui gaasiklapp suletakse.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

tänan aga kust sellist saab???

mul susiseb ja vusiseb kaane vahelt. ju see olev tihendsurnd

hetkel läheb epo-liim kasutusse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

Kui ma Märdilt mootori soetasin siis sain talt mõned turbo vidinad kaasa koos selle klapiga. Ma ei tea kas see töötab aga võin selle sulle anda, sest ei tee ise sellega midagi.

Edit: Tundub, et töötab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui ma Märdilt mootori soetasin siis sain talt mõned turbo vidinad kaasa koos selle klapiga. Ma ei tea kas see töötab aga võin selle sulle anda, sest ei tee ise sellega midagi.

Edit: Tundub, et töötab.

jäta tel kah, ehk satun finlandisse
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

http://hot.ee/kw107/BOV.jpg

tel: 55 635 439
nimi: Kristjan
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

S9K jutt õige, see klapp hoolitseb selle eest, et gaasi lahti lastes ei tekiks turbole kõva vastusurve nätakat. BOV laseb selle liigse surve turbo sisse tuleva poole peale, tekitades ringluse. Tehakse neid nii ringlevaid (nagu see pildil olev), kui avatud variante. Avatud variant laseb üleliigse surve lihtsalt atmosfääri ja tekitab sellise mõnusa sussss-hääle käiguvahetusel, võid ka pardivile sinna otsa keerata näiteks..:D.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

Ringleva variandi klapp peaks vist ka seda susssss häält tegema kui ta turbo lõdviku küljest eemaldada. Avelito omal korra proovisin aga sealt nagu kuuldavat häält ei tulnud. No tal LPT ka ja ega me gaasi pedaali eriti põhja ka ei surunud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

aga kas vaid sellest võib olla, et osuti vaid kollase osa poolele liigub??
varsti liim kõva, siis proovin uuesti
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

"Bypass valve" on see Saabi keeles,maksab 600 raha.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#11

Kui see klapp läheb läbi, siis ta ka läbi on. Korralikku elulooma epoga ei saa tast teha. Kui tõesti membraan ei ole veel katki, siis kohe läheb.
Ja ma võin kihla vedada, et kõik vaakumvoolikud on ka mädad. Ka nemad on lekete allikaks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

veame kihla jah, aga ma ei tea veel mille yle yldse vaielda.
nii nyyd proovime, mis liim tegi.( membraan oli veel terve.)

ok, nende voolikutega saab ehk ka yhelepoole,
teeme ikka samm, sammu haaval.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#13

Ja vaata et üleval olev väike valge "tagasilöögiklapp" oleks terve ja ei laseks survet karterisse. Ja et sama vooliku sisselaskekollektori kinnituse kõrval oleval torukesel oleks kübar peas.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

õpetussõnad on vajalikud- tänud. aga liim pidama jäi vaid hetkeks, seeda homme klappi otsima. no võrreldes algseisuga osuti mingi 1...2 mm liikus kaugemale. aga ikka seal kollase keskel ;((

vaja oleks veel bensiinipaagi luuki ja mootori patja, seda mis rihmarataste poole käib.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#15

soovitan HR timutile helistada tal neid vanemaid 9000-ndeid lausa hulgim seal hoovipeal ja usun et väikese kommirahaeest paneb ta sulle vajaminevad varuosad ka posti ja et sa vaeva ei peax nägema lisan ka telefoni nri.5063101
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

suured tänud saabninehundritile, kelle käest ma vajaliku klapi sain. homme saab järgi proovitud, ehk kärab.
veel ikka vaja mootoripatja

ning yks kysimus:
kui compuuter näitab välitemperatuuri +10 kraadi asemel
-2, kas siis segusegamisearvuti või mingi muu asi kah seda arvestab? kas peaks midagi remontima?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

Ei tohiks arvestada. Segusegamis aju:freak::D arvestab mootori temperatuuri. Kliima vist arvestab ja AUTO peal reguleerib siis ka sise temperatuuri. Aga ma ei ole endas kindel.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#18

Segusegamise aju see pamperis asuv andur ei loksuta, teda huvitab rohkem õhu temperatuur sisselaskes.
Aga muidu peab ikka ära remontima, kui on midagi remontida :nono:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

Tolle anduriga on nii jah, et mõjutab kliimaseadme töö. pakun välja, et sul mingi probla pistikus. See võib mõnusalt oksüdeerinud olla, mistõttu ühendus kehvapoolne. Ma küll ei tea, kuidas OG tonnise andurile ligi pääseb, aga NG tonnise anduri pistikuni pääses kapoti alt hõlpsasti.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#20

välis temp andur peaks asuma udutule kinnituse taga(juures)
:drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

nyyd siis uus bypass klapp peal ja taas kellaseier mõne millimeetri liikus edasi.
kurat, miks ta rohkem ei lähe!?
võtsin ka prooviks kõik voolikud kordamööda wastergate kyljest lahti ja ei midagi. mis teha?

ja vaja ikka veel mootori patju!
hr timutil neid enam laos ei ole ;(
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

A pane korralik manokas külge ja vaata, mis see näitab. Äkki on hoopis see seier vildakas...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#23

Vaakumvoolikud on mädad, ülemine vaakumvooliku tagasilöögiklapp on mäda, sisselaske kollektori küljes on ühel torukesel kummimüts puudu, Kui BPC on olemas siis see klapp on surnud (see mis turbo rõhku reguleerib), turbo on väsinud, väljalaskekollektori tihendid lasevad läbi. Ühesõnaga kuskilt midagi lekib mis hirmus. Hirmsasti tahaks lootusetu pessimistina jälle kihla vedada, et kõik need ennustused on õiged.
Vaata Sm. Teageri auto pilte, kõik need punased voolikud olid tal mädad ja BPC surnud. Praeguseks on sedasorti pisiremondi tulemusel Teageri auto jälle Aero mis Aero.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1189
Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#24

Vaakumvoolikuid saad testida järgmiselt, nimelt mudi neid tiba näppude vahel. Kui näpud muutuvad mustaks (kohe ikka tõsiselt mustaks) siis ongi voolikute eluiga läbi. Nimelt kuumuse tõttu kaub see nn kummi aine sealt ära ning ta jääb seliseks rabedaks ja hakkab lekkima.

Mul endal oli voolikute vahetamise järgi kohe tunda mineku erinevust kuigi tegemist oli isegi LPT'ga
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

Algselt postitas: qdwin


Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.

no ei lähe kaugemale selliselgi juhul.
vaakumvoolikud survestasin ja kontrollisin. aga selle pybass klapi asendusega ju nihkus natuke ja vaakumvoolikute muutmisega kah. ja see karterisse mineva vooliku klapp kah terve. huvitav on see, et kui lasen bps klapi juurest W torusse rõhku, siis wastergate varras vaid mõni mm liigub ( äkki on auk yldse avatud?? et polegi päris kinni.
jube viletsalt pääseb sinna ligi...

edit. aga tegelikult on lahe, et niipaljud 9000 k sõbrad aitavad!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta