mure selline, et turbokella peal osuti jääb vaid poole kollase peale.
hakkasin uurima ja selgus, et yks mingi jubinas/klapp, mis asub vahetult ennem turbot ja mille kylge läheb yks vaakumvoolik ( nimetust ma veel ei tea ja pbc klapp see pole) laseb õhku läbi selgus, et serva vahelt, kui läbi selle vaakumvooliku sinna klapi sisse survet puhuda.
kas see olema nii peab või mitte?
mida teha?
klapp ise selline
Lisatud failid
mure 9000 T turboga
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
See on blow off klapp. Otsa peaks minema peenike vaakum voolik. Õhku ta niisama läbi lasta ei tohi mitte kuskilt. See klapike laseb üleliigse rõhu tagasi ringlusesse, kui gaasiklapp suletakse.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tänan aga kust sellist saab???
mul susiseb ja vusiseb kaane vahelt. ju see olev tihendsurnd
hetkel läheb epo-liim kasutusse.
mul susiseb ja vusiseb kaane vahelt. ju see olev tihendsurnd
hetkel läheb epo-liim kasutusse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kui ma Märdilt mootori soetasin siis sain talt mõned turbo vidinad kaasa koos selle klapiga. Ma ei tea kas see töötab aga võin selle sulle anda, sest ei tee ise sellega midagi.
Edit: Tundub, et töötab.
Edit: Tundub, et töötab.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui ma Märdilt mootori soetasin siis sain talt mõned turbo vidinad kaasa koos selle klapiga. Ma ei tea kas see töötab aga võin selle sulle anda, sest ei tee ise sellega midagi.
Edit: Tundub, et töötab.
jäta tel kah, ehk satun finlandisse
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
S9K jutt õige, see klapp hoolitseb selle eest, et gaasi lahti lastes ei tekiks turbole kõva vastusurve nätakat. BOV laseb selle liigse surve turbo sisse tuleva poole peale, tekitades ringluse. Tehakse neid nii ringlevaid (nagu see pildil olev), kui avatud variante. Avatud variant laseb üleliigse surve lihtsalt atmosfääri ja tekitab sellise mõnusa sussss-hääle käiguvahetusel, võid ka pardivile sinna otsa keerata näiteks..
.

-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ringleva variandi klapp peaks vist ka seda susssss häält tegema kui ta turbo lõdviku küljest eemaldada. Avelito omal korra proovisin aga sealt nagu kuuldavat häält ei tulnud. No tal LPT ka ja ega me gaasi pedaali eriti põhja ka ei surunud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
aga kas vaid sellest võib olla, et osuti vaid kollase osa poolele liigub??
varsti liim kõva, siis proovin uuesti
varsti liim kõva, siis proovin uuesti
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



"Bypass valve" on see Saabi keeles,maksab 600 raha.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui see klapp läheb läbi, siis ta ka läbi on. Korralikku elulooma epoga ei saa tast teha. Kui tõesti membraan ei ole veel katki, siis kohe läheb.
Ja ma võin kihla vedada, et kõik vaakumvoolikud on ka mädad. Ka nemad on lekete allikaks.
Ja ma võin kihla vedada, et kõik vaakumvoolikud on ka mädad. Ka nemad on lekete allikaks.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
veame kihla jah, aga ma ei tea veel mille yle yldse vaielda.
nii nyyd proovime, mis liim tegi.( membraan oli veel terve.)
ok, nende voolikutega saab ehk ka yhelepoole,
teeme ikka samm, sammu haaval.
nii nyyd proovime, mis liim tegi.( membraan oli veel terve.)
ok, nende voolikutega saab ehk ka yhelepoole,
teeme ikka samm, sammu haaval.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ja vaata et üleval olev väike valge "tagasilöögiklapp" oleks terve ja ei laseks survet karterisse. Ja et sama vooliku sisselaskekollektori kinnituse kõrval oleval torukesel oleks kübar peas.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
õpetussõnad on vajalikud- tänud. aga liim pidama jäi vaid hetkeks, seeda homme klappi otsima. no võrreldes algseisuga osuti mingi 1...2 mm liikus kaugemale. aga ikka seal kollase keskel ;((
vaja oleks veel bensiinipaagi luuki ja mootori patja, seda mis rihmarataste poole käib.
vaja oleks veel bensiinipaagi luuki ja mootori patja, seda mis rihmarataste poole käib.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
suured tänud saabninehundritile, kelle käest ma vajaliku klapi sain. homme saab järgi proovitud, ehk kärab.
veel ikka vaja mootoripatja
ning yks kysimus:
kui compuuter näitab välitemperatuuri +10 kraadi asemel
-2, kas siis segusegamisearvuti või mingi muu asi kah seda arvestab? kas peaks midagi remontima?
veel ikka vaja mootoripatja
ning yks kysimus:
kui compuuter näitab välitemperatuuri +10 kraadi asemel
-2, kas siis segusegamisearvuti või mingi muu asi kah seda arvestab? kas peaks midagi remontima?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Tolle anduriga on nii jah, et mõjutab kliimaseadme töö. pakun välja, et sul mingi probla pistikus. See võib mõnusalt oksüdeerinud olla, mistõttu ühendus kehvapoolne. Ma küll ei tea, kuidas OG tonnise andurile ligi pääseb, aga NG tonnise anduri pistikuni pääses kapoti alt hõlpsasti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nyyd siis uus bypass klapp peal ja taas kellaseier mõne millimeetri liikus edasi.
kurat, miks ta rohkem ei lähe!?
võtsin ka prooviks kõik voolikud kordamööda wastergate kyljest lahti ja ei midagi. mis teha?
ja vaja ikka veel mootori patju!
hr timutil neid enam laos ei ole ;(
kurat, miks ta rohkem ei lähe!?
võtsin ka prooviks kõik voolikud kordamööda wastergate kyljest lahti ja ei midagi. mis teha?
ja vaja ikka veel mootori patju!
hr timutil neid enam laos ei ole ;(
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Vaakumvoolikud on mädad, ülemine vaakumvooliku tagasilöögiklapp on mäda, sisselaske kollektori küljes on ühel torukesel kummimüts puudu, Kui BPC on olemas siis see klapp on surnud (see mis turbo rõhku reguleerib), turbo on väsinud, väljalaskekollektori tihendid lasevad läbi. Ühesõnaga kuskilt midagi lekib mis hirmus. Hirmsasti tahaks lootusetu pessimistina jälle kihla vedada, et kõik need ennustused on õiged.
Vaata Sm. Teageri auto pilte, kõik need punased voolikud olid tal mädad ja BPC surnud. Praeguseks on sedasorti pisiremondi tulemusel Teageri auto jälle Aero mis Aero.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1189
Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.
Vaata Sm. Teageri auto pilte, kõik need punased voolikud olid tal mädad ja BPC surnud. Praeguseks on sedasorti pisiremondi tulemusel Teageri auto jälle Aero mis Aero.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1189
Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.
Vaakumvoolikuid saad testida järgmiselt, nimelt mudi neid tiba näppude vahel. Kui näpud muutuvad mustaks (kohe ikka tõsiselt mustaks) siis ongi voolikute eluiga läbi. Nimelt kuumuse tõttu kaub see nn kummi aine sealt ära ning ta jääb seliseks rabedaks ja hakkab lekkima.
Mul endal oli voolikute vahetamise järgi kohe tunda mineku erinevust kuigi tegemist oli isegi LPT'ga
Mul endal oli voolikute vahetamise järgi kohe tunda mineku erinevust kuigi tegemist oli isegi LPT'ga
Iga ratas veab and then some!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: qdwin
Kas turbo üldse puhub, saad kontrollida kui tõmbad wastegate (tähis W voolikul) vooliku lahti ja teed väikse proovisõidu. Kui turbo on mingilgi määral terve ja totaalseid rõhukadusid pole, saad üsna kergesti seieri punase lõppu.
no ei lähe kaugemale selliselgi juhul.
vaakumvoolikud survestasin ja kontrollisin. aga selle pybass klapi asendusega ju nihkus natuke ja vaakumvoolikute muutmisega kah. ja see karterisse mineva vooliku klapp kah terve. huvitav on see, et kui lasen bps klapi juurest W torusse rõhku, siis wastergate varras vaid mõni mm liigub ( äkki on auk yldse avatud?? et polegi päris kinni.
jube viletsalt pääseb sinna ligi...
edit. aga tegelikult on lahe, et niipaljud 9000 k sõbrad aitavad!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


