mure 9000 T turboga

Tonnised ja nende mured
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#26

Et siis turbo. Või veistgeidindus.

Katsu wastegate varras pöördklapi küljest lahti saada, et kontrollida kas klapp ei ole jäänud poolde vinna - heitgaasid lähevad turbost mööda siis. Ja vaata kuidas wastegate liigub. Wastegate varras hakkab end liigutama kuskil 0,3 barise surve puhul.

Aga katki võivad olla ka intercooler, kummipõlved jne. kustkaudu raske vaevaga tekitatud suruõhk kosmosesse pääseb.

Kas bypassi jämedatest aukudest puhudes-imedes on kõik tihe?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#27

WG peaks tõesti rohkem kui mõni mm liikuma.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#28

Algselt postitas: qdwin
Et siis turbo. Või veistgeidindus.

Katsu wastegate varras pöördklapi küljest lahti saada, et kontrollida kas klapp ei ole jäänud poolde vinna - heitgaasid lähevad turbost mööda siis. Ja vaata kuidas wastegate liigub. Wastegate varras hakkab end liigutama kuskil 0,3 barise surve puhul.

Aga katki võivad olla ka intercooler, kummipõlved jne. kustkaudu raske vaevaga tekitatud suruõhk kosmosesse pääseb.

Kas bypassi jämedatest aukudest puhudes-imedes on kõik tihe?

tundub, et see wastergate varras suurt ei liigu. ligi ei pääse. ta peaks ju ca 10 mm vähemalt avanema ??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#29

Alt pääsed ligi. Väga hull ei ole, mõningatel juhtudel on veidi palavavõitu see toimetamine seal.
Oma 10 mm liikus varras tõesti. Proovi siiski varras klapist eraldada ja vaata kuidas nad ühekaupa liiguvad.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#30

edusammud!
Wastergate varrasja pöördklapp olid omavahel kinni/kokku roostetanud :gun:
sai möginaga määritud ja rõhuga liigutatud ja nyyd liigub ca 10 mm! aga arvan , et päris kinni see klapp ei jää veel? tundub et jääb lahti,,kuna päris punase peale asi ei lähe veel.
ja lahtise W otsaga on asi punase ja kollase vahel- yhesõnaga sõita juba saab.
kinnise w otsaga vaid ca 3...4 mm kollase peal. ja yldse tundub, et 9000 hakkab vilistama ca 3000 p peal. on nii??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#31

Minu oma vilistab 2000 p/min juures juba.

Aga kuidas saab veistgeidindus kokku roostetada??? See ei ole võimalik! Kogu see kupatus on ju pidevas liikumises, heitgaasid üritavad pidevalt kasvõi natukenegi klappi lahti kangutada, lisaks surve membraanile. Seda on piisavalt, et midagi kinni ei jääks. Vardad võivad küll poole õhemaks roostetada aga liigend küll mitte. Turboni jõuab märga teesodi ka ainult niipalju, kui radika ribide vahelt läbi mahub.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#32

no olid kinni ja roostes varras ja sinna sisse minev ymmargune liigend! nyyd juba liigub päris kenasti- a mis seal imestada, kui igalt poolt susiseb ja läbi ajab ja siis ju ei tekigi sellist rõhku, mis wastergatet liikuma sunniks.
kas ma nyyd jätakski W otsa lahti? ja BPS Otsa kah?

edit:
nyyd kui sõita juba vilega saab, peaks saama ka pidurdada- onju nii?
anti lock tuli näitab ennast vahest. ja on ka nii, et kui pidurdad ja tuli ei põle, lähevad rattad loha. lihtne kysimus-mis teha??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#33

Algselt postitas: ivomets
no olid kinni ja roostes varras ja sinna sisse minev ymmargune liigend! nyyd juba liigub päris kenasti- a mis seal imestada, kui igalt poolt susiseb ja läbi ajab ja siis ju ei tekigi sellist rõhku, mis wastergatet liikuma sunniks.
kas ma nyyd jätakski W otsa lahti? ja BPS Otsa kah?
Kas lahtise otsaga maanteekiirusi ka proovisid? Maantekiirustel kiirendades võib liig suure rõhu tõttu fuel cutoff tulla.
Ehk siis ära W otsa päris lahti jäta. Muidu WG ei lasegi häda korral heitegaase turbost mööda.
Kui BPC rõhkusid liialt pidurdab (ei tööta korralikult), siis areta parem mingi bleeder W ja C vollade vahele.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#34

Vaada kui antilock ei põleks, siis ei saaks jälle vilega sõita. Kah jama ju. Looduses peab valitsema tasakaal, kui ühel juhul vilistab - peab ka teisel juhul vilistama! Pidurdamisel näiteks.
Anti lockist oli kuskil pikalt juttu.

Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#35

Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Qdwin, on 1 variant. auto on vahepeal seisnud. Seistes aga kipuvad siuksed jamad juhtuma.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#36

Nuu jahh. Liikumine hävitab masinat tihtipeale tõesti vähem kui seismine.
ken
Postitusi: 180
Liitunud: K Nov 24, 2004 20:23
Asukoht:
Auto:

#37

Mul teeb BPC klapp hästi suurt klõbinat.
Kas see tähendab et on otsad andnud?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#38

Algselt postitas: ken
Mul teeb BPC klapp hästi suurt klõbinat.
Kas see tähendab et on otsad andnud?

Hei,

Kui klõbinat teeb siis järelikult veel töötab. kui ta täitsa vait oleks siis oleks asjad nukramad. Otsi kdanik Sebastian lahkab seda BPC klapi teemat siin foorumis ikka korralikult. :facts:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#39

Wastegate liigend võis roostetada ka sellepärast, et aastate jooksul miski selle varrast ei surunud ja klapp ise oli irvakil.

BPC klõbin on normaalne, aga ei tähenda sugugi seda, et klapp enam korras on. Kui üldse ei klõbise, siis on küll põhjust muretsemiseks. Terasest membraan seal sees peksab magneteid tunni aja jooksul veerand miljonit korda, kui korralikult gaasitada. Pole siis ime, et asi pikapeale otsad annab...
ken
Postitusi: 180
Liitunud: K Nov 24, 2004 20:23
Asukoht:
Auto:

#40

ega mul siis enam pikka pidu pole jah.
peab manuaalse ostma
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#41

Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Mina loll!
Tuleb välja, et lisaks eakusest tulenevale, on see liigend võimeline kinni roostetama hetkega! Piisab kui kuuma turboga loigust läbi sõita ja mingite füüsikalis keemiliste protsesside tagajärjel roostetab liigend hetkega kokku. Eriti tüüpiline pidi see olema 9-5 puhul. Lisaks aitab tonnise puhul kaasa ka vanadusest tulenev pöördklapi puksi kulumine, mille tagajärjel klapp poob end veidi kinni ja pind mis ei ole enam kontaktis korrodeerub.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#42

peaasi et igav ei hakka..:wtf:

muidugi vaataks kindluse mõttes ikka klapivoolikud lapiga üle, kas voolikul on ikka klapp küljes mis turbost tuleb mööda voolikut klapini kus keemilised protsessid roostetavad..eks ta ole tüüpiline. mis ikka korrudeerub, see võib ka end puua kui seisma jääb.füüsika siin ei aita, pigem gaasitamine, vahel ka klõbistamine:wall:

tore kui sõbrad aitavad ja elu nii lihtsaks läeb
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 499
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#43

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Mina loll!
Tuleb välja, et lisaks eakusest tulenevale, on see liigend võimeline kinni roostetama hetkega! Piisab kui kuuma turboga loigust läbi sõita ja mingite füüsikalis keemiliste protsesside tagajärjel roostetab liigend hetkega kokku. Eriti tüüpiline pidi see olema 9-5 puhul. Lisaks aitab tonnise puhul kaasa ka vanadusest tulenev pöördklapi puksi kulumine, mille tagajärjel klapp poob end veidi kinni ja pind mis ei ole enam kontaktis korrodeerub.

vastupidi. eriti tüüpiline on see just tonniste puhul. kui kinnijäämine toimub westgate kinnises asendis, tekib igal kiirendusel fuel cut off( väga paha on sõita:wall:)

9-5-l juhtub pigem see, et splint, mis varrast hoiab, lendab minema ja klapp kukub alla lahti ja kogu rõhk lendab mööda( vahest paneb ka check engine põlema)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#44

Algselt postitas: qdwin
Minu oma vilistab 2000 p/min juures juba.

Aga kuidas saab veistgeidindus kokku roostetada??? See ei ole võimalik! Kogu see kupatus on ju pidevas liikumises, heitgaasid üritavad pidevalt kasvõi natukenegi klappi lahti kangutada, lisaks surve membraanile. Seda on piisavalt, et midagi kinni ei jääks. Vardad võivad küll poole õhemaks roostetada aga liigend küll mitte. Turboni jõuab märga teesodi ka ainult niipalju, kui radika ribide vahelt läbi mahub.

kusjuures selle liigendi kinniroostetamine hetkega on täiesti tüüpviga.Sõidad hõõguva vurriga,mis pooles vinnas lahti loigust läbi ja ongi käes.Eriti 9-3 ja 9-5`l garretitega olen mina viimastel aegadel korduvalt võlle lahti kangutanud.Tonnistest ma üleüldse ei räägi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#45

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: qdwin
Aga wastegate klappi üritavad juba ainuüksi heitgaasid lahti kangutada, seega mingi kinniroostetamist segav liikumine toimub pidevalt.
Mina loll!
Tuleb välja, et lisaks eakusest tulenevale, on see liigend võimeline kinni roostetama hetkega! Piisab kui kuuma turboga loigust läbi sõita ja mingite füüsikalis keemiliste protsesside tagajärjel roostetab liigend hetkega kokku. Eriti tüüpiline pidi see olema 9-5 puhul. Lisaks aitab tonnise puhul kaasa ka vanadusest tulenev pöördklapi puksi kulumine, mille tagajärjel klapp poob end veidi kinni ja pind mis ei ole enam kontaktis korrodeerub.
öine jutt mõjus:thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#46

ja veel yks kysimus abivalmis sõpradele: tulede kojamehed töötavad vaid siis, kui kangi all hoian, kui lahti lasen , jäävad seisma suvalisse asendisse. vanal 96 on 2 kaitset tulede kojameeste jaoks-- kas ka 9000 -l?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14425
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#47

Miski relee äkki pekkis hoopis?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 499
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#48

pole seal releed. tuleb pidev vool lõpulüliti jaoks ja vool mis läbi kojameeste lüliti aktiveerib mootorid. kaitsmed olid vist 7 ja 8.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#49

Ivomets, kui mootoripatju tahad, siis võin ka ühtteist pakkuda.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml
Vaata sealt, millist soovid ja anna teada.
romza
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#50

Algselt postitas: romza
Ivomets, kui mootoripatju tahad, siis võin ka ühtteist pakkuda.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml
Vaata sealt, millist soovid ja anna teada.

tänan pakkumast!

ja edasiminekuid auto arenduses taas toimunud-- tulede kojamehed jäävad oma õigesse asendisse!
pea lähevad ka luudade kummid vahetusse!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta