9000 käib kiirendades järsk jõnks

Tonnised ja nende mured
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#1

Lugu selline, et vahest kui järsult kaasi anda käib autost läbi selline jõnks nagu oleg kõiega traktor taha pandud:mad: ja siis jälle normaalselt edasi.Asja juhtub mingi kuus korra võibolla.Äkki keegi oskab miskit mõistlikku seletust pakkuda:notworthy:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

Tudndub täitsa fuelcutoffi moodi olevat(juhul kui sul turbo mootor on, mida ei ole su profiilis kirjas). Samas kui sa rohkem infot ei anna siis ei tea enamat keegi suurt midagi öelda.
Iga ratas veab and then some!
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#3

muidu pakuksin, et westgate varras kinni, aga kuna nii harva, siis ilmselt midagi muud. või oled sa nii kerge jalaga, et fuel cut offini ei jõuagi:)
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#4

tegu jah 2,3 turbomootoriga ja kerge jalaga just pole pigem raske teine:nono:.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: heiti
tegu jah 2,3 turbomootoriga ja kerge jalaga just pole pigem raske teine:nono:.

Kas LPT või FTP? Ehk siis kas sul Turbo seier on? Üldiselt saab Fuelcuttoffi väga edukalt välja kutsuda näiteks 3 käiguga madalatel pööretel (ca 1800-2000) ülesmäge sõites näiteks gaasi põhja vajutamisega. Pöördeid nigu ei olegi eriti aga turbo rõhud lendavad taevasse. Kui sellistel kiirendamistel tuleb järsk jänks ongi ilmselgelt tegu fuel cutoffiga ning siis peaks vaatama tõesti seda wastegate varrast nagu T8 mainis.
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

Kui FPT ja tegemist tõesti fuel cut offiga (mitte mingite elektroonika kaladega), võib ka BPC (rõhuregulaator) olla katki. wastegatele ei lasta survet pähe.
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#7

turbo seierit pole ja enim on seda jõnksu 5 käigu peal kui gaasi anda suht madalatel pööretel.Ja võhik nagu ma olen- kus see wastwgate varras asub?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: heiti
turbo seierit pole ja enim on seda jõnksu 5 käigu peal kui gaasi anda suht madalatel pööretel.Ja võhik nagu ma olen- kus see wastwgate varras asub?

Siis on tegemist LPT'ga. 5 käiguga on selle tekkimine ka täiesti tavaline, sest siis on turbol vinge koormus taga.
Iga ratas veab and then some!
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#9

Aga rääkige sellist asja...kui cutoff peaks toimuma olematu koormuse juures, ütleme mingi softi või muu vea tõttu...kas siis raudpolt käib see jõnks ja lendad peaga vastu rooli, või ei...?
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#10

Selge siis laseme siis muudkui edasi:drive:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

Algselt postitas: andreas
Aga rääkige sellist asja...kui cutoff peaks toimuma olematu koormuse juures, ütleme mingi softi või muu vea tõttu...kas siis raudpolt käib see jõnks ja lendad peaga vastu rooli, või ei...?
jah, peaga esiklaasi lendamine on cutoffi puhul vältimatu. Uunol on pärast kolmandat Cutoffi tõsine ajukahjustus.
Aga tegelikult. Andreas, Cutoff on funktsioon, mille insenerid on lisanud mootori säästmiseks. Vaevalt need insenerid mootori säästmisega nii kauele on läindu, et see turvalisust nii hullult mõjutama hakkaks, et peaga klaasi lendad. Sisulislt käib üks tuntav pauk, küte kaob tagant ära ja minek koos sellega.

Tegelikult pole cutoff siiski väga tavaline, vaid viitab, et miskit on korrast ära. WG varrast on ehk reguleeritud? LPTl tuleb cutoff juba üsna madalatel rõhkudel.
Seal on Wastegate a selle varras piltidelt päris hästi näha
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... ostadj.php
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: suur

jah, peaga esiklaasi lendamine on cutoffi puhul vältimatu. Uunol on pärast kolmandat Cutoffi tõsine ajukahjustus.
Aga tegelikult. Andreas, Cutoff on funktsioon, mille insenerid on lisanud mootori säästmiseks. Vaevalt need insenerid mootori säästmisega nii kauele on läindu, et see turvalisust nii hullult mõjutama hakkaks, et peaga klaasi lendad. Sisulislt käib üks tuntav pauk, küte kaob tagant ära ja minek koos sellega.

Tean küll, misasi cut-off on. Ma lihtsalt tuginen oma kogemustele klassikupanniga, millel see rõhuandur, mis cutoffi tekitab lolliks läks ja tekitas cut-offi nt. 45 km/h juures pea ilma gaasi vajutamata. Sellele järgnes vahest küll tugev kõmakas, aga ei mingit äkk-blokki. muidugi räägin ma siin iidsestest saabidest ja täiesti "ajuvabast" mootorist :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

Cutoff ei tähendagi äkk-blokki. Pidureid keegi ei pressi. Lihtsalt küte keeratakse kinni. Nagu mootoriga pidurdamine hetkeks.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: suur
Cutoff ei tähendagi äkk-blokki. Pidureid keegi ei pressi. Lihtsalt küte keeratakse kinni. Nagu mootoriga pidurdamine hetkeks.

ma ei räägigi piduritest :poke: vaid sellest kas hetkelise kütuse kadumisega kaasneb alati tuntav jõnks, või toimub see ainult teatava koormuse juures....
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

Kütuse äralõikamisega kaasneb tõesti tuntav jõnks, kuid vastu rooli see sind ei viska. Cutoff pole äkkpidurdus ega ka laupkokkupõrge. Füüsikaseadused ju nõu.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#16

Et cut off tekib korras auto puhul ikkagi suurema koormuse juures, siis hetk kui vedu kaob järsult ära, mõjub üsna ehmatavalt.
Kasutaja avatar
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#17

Enda kahesel bensukal tekkis kirjelduse järgi samasuguseid jõnkse, kiirendamisel, peamiselt madalate käikudega... See sai aetud natuke katkise plokikaane ja tihendi ning segaste mahlade süüks, sest enne riknemist antud viga ei olnud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: heiti
Selge siis laseme siis muudkui edasi:drive:

pidevad "cut offid" tapavad turbokompressori üpris kiiresti.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#19

Tegu on jah 2,3 lpt 125 kw mootoriga. No mis asiis juhtub kui wastgate varrast lühemaks keerata, oluliselt midagi. Kui üle keerata siis peaks tekkima koheselt "fuel cut off". Või on siiski hilisemad tagajärjed? Põhimõtteliselt on tegu siis jah minu vana autoga ja suvel käis mul ja wastgate klapp maas. Pärast sõitsin ise ise ilma igasuguste probleemitete edasi:)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: melka
Tegu on jah 2,3 lpt 125 kw mootoriga. No mis asiis juhtub kui wastgate varrast lühemaks keerata, oluliselt midagi. Kui üle keerata siis peaks tekkima koheselt "fuel cut off". Või on siiski hilisemad tagajärjed? Põhimõtteliselt on tegu siis jah minu vana autoga ja suvel käis mul ja wastgate klapp maas. Pärast sõitsin ise ise ilma igasuguste probleemitete edasi:)
Kui peale keerasid, siis tuleb ilmselt maha tagasi mudida. Eks järskude rõhumuutuste korral reageerib aju kiiremini, kui wastegate ja cutoff käes.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#21

No aga miks see alles nüüd märku andis. Miks mitte kohe kui seda varrast keerasin. tookord oli mul küljas ka rõhukell. Rõhk oli nagu ikka 0,4 bar i ja pärast varda kruttimist tuli no 0,5 bar i välja, mingil aja hetkel ka suts peale. Tegu oli muidugi odava kolmesaja kroonise kellaga. Ja eks see wastgate varda lühendamise idee pärineb ikka siit saabnetist, kui keegi (ei viitsi hetkel täpsemalt otsida) kirjutas et üks pööre lisab juurde 0,2 bar i
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: melka
No aga miks see alles nüüd märku andis. Miks mitte kohe kui seda varrast keerasin. tookord oli mul küljas ka rõhukell. Rõhk oli nagu ikka 0,4 bar i ja pärast varda kruttimist tuli no 0,5 bar i välja, mingil aja hetkel ka suts peale. Tegu oli muidugi odava kolmesaja kroonise kellaga. Ja eks see wastgate varda lühendamise idee pärineb ikka siit saabnetist, kui keegi (ei viitsi hetkel täpsemalt otsida) kirjutas et üks pööre lisab juurde 0,2 bar i

Näiteks temperatuuri kõikumine. 10C alanemine toob kaasa 0,1barise muutuse kuskil. Usun, et võid vastust sellest otsida. Kuna LPT'l on cuttoff 0,6 bari, siis poelgi vaja kaugelt otsida.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#23

Nagu ma mäletan, väitis keegi asjalik mees, et wastegate varda keeramine tegelikult eriti palju mõju ei pidanud avaldamagi.. samas on LPT-l see cutoffi piir nii lähedal et ehk sellele isegi piisab. Igatahes kui minu LPT-l kunagi wastegate kinni oli, siis linnas hädapärast isegi sõita sai, maantee oli aga puhas piin (mööda sõita praktiliselt ei saanud, KOHE oli cutoff külas, aga venimine hakkas jällegi närvikavale). Igatahes, nüüdseks on turbo ka vahetatud, kes teab palju tolleaegne "paugutamine" ta eluiga lühendas..
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

varda keeramine viib selleni,et klapp ei saa enam piisavalt avaneda,kuna varda käiguulatus jääb ebapiisavaks.seepeale muutub auto eriliseks püssiks,aga kompressor kestab ca.3-40 tuh.km.
Korduvalt järeleproovitud endal
heiti
Postitusi: 28
Liitunud: E Aug 07, 2006 20:44
Asukoht: Otepää
Auto: Saab 9-5 Vector

#25

Siis tuleb seda varrast ikka vist vähe tagasi kruttida,aga kui palju seda peax keerama ja kas seda saab ise ära teha?
Vasta