9000 käib kiirendades järsk jõnks
Lugu selline, et vahest kui järsult kaasi anda käib autost läbi selline jõnks nagu oleg kõiega traktor taha pandud:mad: ja siis jälle normaalselt edasi.Asja juhtub mingi kuus korra võibolla.Äkki keegi oskab miskit mõistlikku seletust pakkuda:notworthy:
Tudndub täitsa fuelcutoffi moodi olevat(juhul kui sul turbo mootor on, mida ei ole su profiilis kirjas). Samas kui sa rohkem infot ei anna siis ei tea enamat keegi suurt midagi öelda.
Iga ratas veab and then some!
Algselt postitas: heiti
tegu jah 2,3 turbomootoriga ja kerge jalaga just pole pigem raske teine:nono:.
Kas LPT või FTP? Ehk siis kas sul Turbo seier on? Üldiselt saab Fuelcuttoffi väga edukalt välja kutsuda näiteks 3 käiguga madalatel pööretel (ca 1800-2000) ülesmäge sõites näiteks gaasi põhja vajutamisega. Pöördeid nigu ei olegi eriti aga turbo rõhud lendavad taevasse. Kui sellistel kiirendamistel tuleb järsk jänks ongi ilmselgelt tegu fuel cutoffiga ning siis peaks vaatama tõesti seda wastegate varrast nagu T8 mainis.
Iga ratas veab and then some!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui FPT ja tegemist tõesti fuel cut offiga (mitte mingite elektroonika kaladega), võib ka BPC (rõhuregulaator) olla katki. wastegatele ei lasta survet pähe.
Algselt postitas: heiti
turbo seierit pole ja enim on seda jõnksu 5 käigu peal kui gaasi anda suht madalatel pööretel.Ja võhik nagu ma olen- kus see wastwgate varras asub?
Siis on tegemist LPT'ga. 5 käiguga on selle tekkimine ka täiesti tavaline, sest siis on turbol vinge koormus taga.
Iga ratas veab and then some!
jah, peaga esiklaasi lendamine on cutoffi puhul vältimatu. Uunol on pärast kolmandat Cutoffi tõsine ajukahjustus.Algselt postitas: andreas
Aga rääkige sellist asja...kui cutoff peaks toimuma olematu koormuse juures, ütleme mingi softi või muu vea tõttu...kas siis raudpolt käib see jõnks ja lendad peaga vastu rooli, või ei...?
Aga tegelikult. Andreas, Cutoff on funktsioon, mille insenerid on lisanud mootori säästmiseks. Vaevalt need insenerid mootori säästmisega nii kauele on läindu, et see turvalisust nii hullult mõjutama hakkaks, et peaga klaasi lendad. Sisulislt käib üks tuntav pauk, küte kaob tagant ära ja minek koos sellega.
Tegelikult pole cutoff siiski väga tavaline, vaid viitab, et miskit on korrast ära. WG varrast on ehk reguleeritud? LPTl tuleb cutoff juba üsna madalatel rõhkudel.
Seal on Wastegate a selle varras piltidelt päris hästi näha
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... ostadj.php
Algselt postitas: suur
jah, peaga esiklaasi lendamine on cutoffi puhul vältimatu. Uunol on pärast kolmandat Cutoffi tõsine ajukahjustus.
Aga tegelikult. Andreas, Cutoff on funktsioon, mille insenerid on lisanud mootori säästmiseks. Vaevalt need insenerid mootori säästmisega nii kauele on läindu, et see turvalisust nii hullult mõjutama hakkaks, et peaga klaasi lendad. Sisulislt käib üks tuntav pauk, küte kaob tagant ära ja minek koos sellega.
Tean küll, misasi cut-off on. Ma lihtsalt tuginen oma kogemustele klassikupanniga, millel see rõhuandur, mis cutoffi tekitab lolliks läks ja tekitas cut-offi nt. 45 km/h juures pea ilma gaasi vajutamata. Sellele järgnes vahest küll tugev kõmakas, aga ei mingit äkk-blokki. muidugi räägin ma siin iidsestest saabidest ja täiesti "ajuvabast" mootorist

Algselt postitas: suur
Cutoff ei tähendagi äkk-blokki. Pidureid keegi ei pressi. Lihtsalt küte keeratakse kinni. Nagu mootoriga pidurdamine hetkeks.
ma ei räägigi piduritest

-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Et cut off tekib korras auto puhul ikkagi suurema koormuse juures, siis hetk kui vedu kaob järsult ära, mõjub üsna ehmatavalt.
Enda kahesel bensukal tekkis kirjelduse järgi samasuguseid jõnkse, kiirendamisel, peamiselt madalate käikudega... See sai aetud natuke katkise plokikaane ja tihendi ning segaste mahlade süüks, sest enne riknemist antud viga ei olnud.
Algselt postitas: heiti
Selge siis laseme siis muudkui edasi:drive:
pidevad "cut offid" tapavad turbokompressori üpris kiiresti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Tegu on jah 2,3 lpt 125 kw mootoriga. No mis asiis juhtub kui wastgate varrast lühemaks keerata, oluliselt midagi. Kui üle keerata siis peaks tekkima koheselt "fuel cut off". Või on siiski hilisemad tagajärjed? Põhimõtteliselt on tegu siis jah minu vana autoga ja suvel käis mul ja wastgate klapp maas. Pärast sõitsin ise ise ilma igasuguste probleemitete edasi:)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kui peale keerasid, siis tuleb ilmselt maha tagasi mudida. Eks järskude rõhumuutuste korral reageerib aju kiiremini, kui wastegate ja cutoff käes.Algselt postitas: melka
Tegu on jah 2,3 lpt 125 kw mootoriga. No mis asiis juhtub kui wastgate varrast lühemaks keerata, oluliselt midagi. Kui üle keerata siis peaks tekkima koheselt "fuel cut off". Või on siiski hilisemad tagajärjed? Põhimõtteliselt on tegu siis jah minu vana autoga ja suvel käis mul ja wastgate klapp maas. Pärast sõitsin ise ise ilma igasuguste probleemitete edasi:)
- melka
- Postitusi: 232
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
No aga miks see alles nüüd märku andis. Miks mitte kohe kui seda varrast keerasin. tookord oli mul küljas ka rõhukell. Rõhk oli nagu ikka 0,4 bar i ja pärast varda kruttimist tuli no 0,5 bar i välja, mingil aja hetkel ka suts peale. Tegu oli muidugi odava kolmesaja kroonise kellaga. Ja eks see wastgate varda lühendamise idee pärineb ikka siit saabnetist, kui keegi (ei viitsi hetkel täpsemalt otsida) kirjutas et üks pööre lisab juurde 0,2 bar i
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Algselt postitas: melka
No aga miks see alles nüüd märku andis. Miks mitte kohe kui seda varrast keerasin. tookord oli mul küljas ka rõhukell. Rõhk oli nagu ikka 0,4 bar i ja pärast varda kruttimist tuli no 0,5 bar i välja, mingil aja hetkel ka suts peale. Tegu oli muidugi odava kolmesaja kroonise kellaga. Ja eks see wastgate varda lühendamise idee pärineb ikka siit saabnetist, kui keegi (ei viitsi hetkel täpsemalt otsida) kirjutas et üks pööre lisab juurde 0,2 bar i
Näiteks temperatuuri kõikumine. 10C alanemine toob kaasa 0,1barise muutuse kuskil. Usun, et võid vastust sellest otsida. Kuna LPT'l on cuttoff 0,6 bari, siis poelgi vaja kaugelt otsida.
Iga ratas veab and then some!
Nagu ma mäletan, väitis keegi asjalik mees, et wastegate varda keeramine tegelikult eriti palju mõju ei pidanud avaldamagi.. samas on LPT-l see cutoffi piir nii lähedal et ehk sellele isegi piisab. Igatahes kui minu LPT-l kunagi wastegate kinni oli, siis linnas hädapärast isegi sõita sai, maantee oli aga puhas piin (mööda sõita praktiliselt ei saanud, KOHE oli cutoff külas, aga venimine hakkas jällegi närvikavale). Igatahes, nüüdseks on turbo ka vahetatud, kes teab palju tolleaegne "paugutamine" ta eluiga lühendas..
varda keeramine viib selleni,et klapp ei saa enam piisavalt avaneda,kuna varda käiguulatus jääb ebapiisavaks.seepeale muutub auto eriliseks püssiks,aga kompressor kestab ca.3-40 tuh.km.
Korduvalt järeleproovitud endal
Korduvalt järeleproovitud endal
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989