gaasi kuidas tankida?
Kindlasti KÕIK arstirohtude ja muude õnnetusega seotud kulude tšekid kokku koguda ja alles hoida ning iga liigutuse kohta arstilt paber küsida. Nõua tanklaomanikult toimunu rahalist hüvitamist ning kindlustunnet, et järgmiste inimestega sellise asja juhtumine on välistatud. Keegi, kes seal ohutuse eest vastutab, on oma palga välja võtnud, kuid jätnud töö tegemata. Las nüüd kompenseerib. 
Selle asjaajamisega aitad võib-olla isegi mõne suurema õnnetuse ära hoida.

Selle asjaajamisega aitad võib-olla isegi mõne suurema õnnetuse ära hoida.
Algselt postitas: stennadi
Vabandust , mul lihtsalt mingi isiklik pahameel gaasiautode vastu, täiesti mõtetu üritus minu silmis. ...ja nüüd nad tapavad veel inimesi ka.
(see arvamus on väga subjektiivne)![]()
Selge see, et asi peab turvaline ja korras olema, aga mõtte puudumise üle võiks vaielda. Gaasi on maamunal ikka oluliselt rohkem kui naftat, seega iga gaasiga sõitja säästab suurte kW sõpradele mingi hulga eluvedelikku, mida mootoris põletada ja kaudselt aeglustab ka hinnatõusu.
Gaasist niipalju, et minuarust ta ikkagi ei tasu ära. Ta võib küll odavam olla, aga gaasi läheb 20% rohkem, mootori pead käivitama ja soojaks sõitma ikkagi bensiinga (uutel gaasiseadmetel on see aeg muidugi väiksem, millal võib gaasi peale lülitada). Tankida pole kuskil, nt minu igapäevasele liikumisteekonnale ei jää küll ühtegi gaasitanklat ja tankimiseks eraldi kuhugi sõita on jälle ju mõtetu kulu.
Gaasiseade ise ja selle paigaldus on kallis - selle raha eest võib juba mailm bensiini osta.
Ja mis kõige olulisem: need gaasipaagid näevad ikkagi eriti värdjalikud välja ning võtavad pagasnikust pool ruumi ära.
Samas kui sul joppab ja ostad kasutatud auto kus see gaasiseade peal on ja ka normaalselt töötab(, mis pahatihti pole nii) siis miks mitte. Ise muidugi ei kavatse sellist kasutatud autot isegi mitte vaatama minna kus see nilbus peal on. Kui siin juba gaasist juttu on siis tahaks kommentaare teemal gaas ja klappide kiirem kulumine. (kas on ka nii).
Gaasiseade ise ja selle paigaldus on kallis - selle raha eest võib juba mailm bensiini osta.
Ja mis kõige olulisem: need gaasipaagid näevad ikkagi eriti värdjalikud välja ning võtavad pagasnikust pool ruumi ära.
Samas kui sul joppab ja ostad kasutatud auto kus see gaasiseade peal on ja ka normaalselt töötab(, mis pahatihti pole nii) siis miks mitte. Ise muidugi ei kavatse sellist kasutatud autot isegi mitte vaatama minna kus see nilbus peal on. Kui siin juba gaasist juttu on siis tahaks kommentaare teemal gaas ja klappide kiirem kulumine. (kas on ka nii).
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7661
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
natuke gaasist yldisemalt:
http://www.propaan.ee/safetyinfo/?&u=15&lng=3
minu esimene kogemus väga positiivne( va. teine tankimine)
51 liitriga sai sõidetud yle 500 km. autol gaasiseade alates kaheksandast kilomeetrist ( praegu ees ca 170000)
selliste ilmadega käivitub ka gaasiga.
ei tea kas on automaatika, mis mingist temperatuurist alates bensupeale ymber lylitab?
baloon asub tagavararatta asemel. ja tagavararatas paremal pool pysti, mille taga tungraud ja rattavõti. kitsas tagavararatas pagasiruumi suurust ja kasutusvõimalusi ei vähenda. ymberlylitus salongist nupuga.ja toimib nii, et arugi ei saa.sõidul suurt aru ei saa, millega kulged.
muidugi pakun proovimisevõimalust!
ymberlyliti asub tuhatoosi kohal, kus istmesoojenuslyliti tavaliselt asub.
Lisatud failid
http://www.propaan.ee/safetyinfo/?&u=15&lng=3
minu esimene kogemus väga positiivne( va. teine tankimine)
51 liitriga sai sõidetud yle 500 km. autol gaasiseade alates kaheksandast kilomeetrist ( praegu ees ca 170000)
selliste ilmadega käivitub ka gaasiga.
ei tea kas on automaatika, mis mingist temperatuurist alates bensupeale ymber lylitab?
baloon asub tagavararatta asemel. ja tagavararatas paremal pool pysti, mille taga tungraud ja rattavõti. kitsas tagavararatas pagasiruumi suurust ja kasutusvõimalusi ei vähenda. ymberlylitus salongist nupuga.ja toimib nii, et arugi ei saa.sõidul suurt aru ei saa, millega kulged.
muidugi pakun proovimisevõimalust!
ymberlyliti asub tuhatoosi kohal, kus istmesoojenuslyliti tavaliselt asub.
Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



-
- Postitusi: 47
- Liitunud: R Sept 02, 2005 12:43
- Asukoht:
- Auto:
minu sügavaim kaastunne.
ka rakveres tuleb tankimisega endal hakkama saada. isegi poolas tuli vist, kui mälu ei peta. komplikatsioone ei tekkinud kusagil.
aastaid tagasi oli mul esimese põlvkonna gaasiseadmega volvo 440, mille ise hollandist tõin ... ja väga rahul olin. kuna aga ülikooli läksin, müüsin maha.
nüüd kavatsen, kui hästi läheb, ka saabile riias aparaadi pääle panna. niipalju kui eesti firmadest kuulnud-lugenud, usku neisse põle
ka rakveres tuleb tankimisega endal hakkama saada. isegi poolas tuli vist, kui mälu ei peta. komplikatsioone ei tekkinud kusagil.
aastaid tagasi oli mul esimese põlvkonna gaasiseadmega volvo 440, mille ise hollandist tõin ... ja väga rahul olin. kuna aga ülikooli läksin, müüsin maha.
nüüd kavatsen, kui hästi läheb, ka saabile riias aparaadi pääle panna. niipalju kui eesti firmadest kuulnud-lugenud, usku neisse põle
Olen mõnda aega omanud Ameerikamaa bussi, millele sai gaasiseade installeeritud. Sellised ajad on möödas, kus gaasiballoon võttis "pool pagasiruumi" ära. Balloon asub tagavara ratta asemel ja salongi esteetilisus säilib.
Ilmselt pole mõtet siin gaasiseadmete tööpõhimõtet läbi lahata (nt väga põhjalik teemakäsitlus on tqhq.ee foorumis). Ning nagu ivomets mainis, siis tegelikult oma kerega väga seda vahet ei tunne, kas sõita gaasi või bensiiniga. Need vahed on teoreetilised. Pigem tunneb vahet rahakott.
Mis tankimist puudutab, siis ainumas koht, kus regulaarselt olin sunnitud ise tankima, oligi Pärnu mnt Nestes. Ilmselt oli ka asi ressursi puuduses, kuna sama mees toimetas nii pesula kui gaasitankimisega. Ja teda seal oodata oli mõnikord ikka piin. Kusjuures ükskord hiljem, tuli see teadmine kasuks Pärnu Olerexis. Kuna tankija oli juba tööpäeva lõpetanud, siis ääriveeri andsind kassiirid teada, et kui ise oskan tankida, siis saan gaasi.
Oluline oli tõepoolest enne hoolikalt jälgida, et püstol lukustuks. Tavaliselt ikka nn "logistasin" üle, et olla kindel ning alles siis päästsin kütuse liikvele.
Kui aga keegi väitis, et nt Poolas tuleb ise tankida, siis see jutt ei vasta absoluutselt tõele. Teadupärast on gaasitanklaid seal väga palju ja alati tuldi tankima ning seda nii suurtes kettides kui pisikestes eratanklates. Kui gaasitankuri juurde seisma jäin, siis onud juba tormasid. Ja seda kõikides riikides, kus olen gaasi tankinud.
Ja gaasiautoga reisida on üsna mõnus (va kesk- ja lääneeuroopas ):)
Ilmselt pole mõtet siin gaasiseadmete tööpõhimõtet läbi lahata (nt väga põhjalik teemakäsitlus on tqhq.ee foorumis). Ning nagu ivomets mainis, siis tegelikult oma kerega väga seda vahet ei tunne, kas sõita gaasi või bensiiniga. Need vahed on teoreetilised. Pigem tunneb vahet rahakott.
Mis tankimist puudutab, siis ainumas koht, kus regulaarselt olin sunnitud ise tankima, oligi Pärnu mnt Nestes. Ilmselt oli ka asi ressursi puuduses, kuna sama mees toimetas nii pesula kui gaasitankimisega. Ja teda seal oodata oli mõnikord ikka piin. Kusjuures ükskord hiljem, tuli see teadmine kasuks Pärnu Olerexis. Kuna tankija oli juba tööpäeva lõpetanud, siis ääriveeri andsind kassiirid teada, et kui ise oskan tankida, siis saan gaasi.
Oluline oli tõepoolest enne hoolikalt jälgida, et püstol lukustuks. Tavaliselt ikka nn "logistasin" üle, et olla kindel ning alles siis päästsin kütuse liikvele.
Kui aga keegi väitis, et nt Poolas tuleb ise tankida, siis see jutt ei vasta absoluutselt tõele. Teadupärast on gaasitanklaid seal väga palju ja alati tuldi tankima ning seda nii suurtes kettides kui pisikestes eratanklates. Kui gaasitankuri juurde seisma jäin, siis onud juba tormasid. Ja seda kõikides riikides, kus olen gaasi tankinud.
Ja gaasiautoga reisida on üsna mõnus (va kesk- ja lääneeuroopas ):)
täpsustaks, et LPG ehk maakeeli vedelgaas on propaani ja butaani segu, normaalrõhul ja temperatuuril on mõlemad gaasid, surve all aga veelduvad. Sellest siis nimetus vedelgaas, kuigi iseenesest on see absurdne nimi, aine on kas tahke, vedel või gaasiline aga mitte vedelgaasiline. Paagis on ikkagi vedelik, nagu bensiin, aga surve all.
See karm jahtumine, mis käed ära külmetab tuleb jah sellest, et normaalrõhule sattununa see vedelik kibekiirelt auruma (keema) hakkab ja seejuures see aine palju ja kiirelt soojust neelab. Ning võtab ta seda soojust sealt kus võtta on, näiteks õnnetu tankija käe pealt. Ning temp võib langeda väga madalale, mainitud -42C on reaalne.
Endal mul kah gaasiseadmega masin ja sõidab igati ok, kuigi seade ise vist sama vana kui auto. Mul kannatab gaasile üle minna praktiliselt kohe, kui mootor käib. Aga tõmme on nõrgem küll, kui bensiiniga
See karm jahtumine, mis käed ära külmetab tuleb jah sellest, et normaalrõhule sattununa see vedelik kibekiirelt auruma (keema) hakkab ja seejuures see aine palju ja kiirelt soojust neelab. Ning võtab ta seda soojust sealt kus võtta on, näiteks õnnetu tankija käe pealt. Ning temp võib langeda väga madalale, mainitud -42C on reaalne.
Endal mul kah gaasiseadmega masin ja sõidab igati ok, kuigi seade ise vist sama vana kui auto. Mul kannatab gaasile üle minna praktiliselt kohe, kui mootor käib. Aga tõmme on nõrgem küll, kui bensiiniga
