gaasi kuidas tankida?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

huvitav oleks teada, millised kogemused teil gaasi tankimisel ja kuidas seda ohutult teha??
ja kas ikka ise võib tankida, või vaid õppinud koolitusega inimene??
ise käisin tankimas ja peale pikka palumist mul ära tankida soovitati ise tankida ja õpetuseks sai , et pane ots sisse....
tulemus pildil

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

Huvitav küll. Tallinnas Betooni tänaval tangib küll spetsiaalne onu. Ei ole veel mina näinud, et kedagi teist sinna gaasitankuri lähedale alstakse. Isegi neid väikseid nn priimusied täidab tema.

Sellise asja eest tuleks neile vesi peale tõmmata. :fight:
Iga ratas veab and then some!
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#3

Pärnu olerexis olen küll ise tankinud. natuke mõtlemist ja nuputamist esimesel korral oli aga polnud probleeme. Viljandis tuleb ka ainult spets onu tankima. Peamine et püstol oleks ilusti fikseeritud ja siis lased kraani lahti alles.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#4

Mis siis juhtus? Läks põlema või? :o
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

ei läind õnneks põlema.paagis olev gfaas kargas hirmsa hooga välja ja kylmetas/põletas käed ära.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#6

täitsa pees ei oska kohe midagi öelda kas tankimisfitma valuraha ka pletib see pole nagu sinu süü ju
Kasutaja avatar
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#7

assaraisk. :( päris kole.
kiiret paranemist sulle.
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#8

Vähemalt ühe eesti gaasifirma seisukoht on, et tankida võib ainult koolitusega inimene. Gaasitankla käivitub üldjuhul ainult autoriseerimiskaardi peale ja selle kaardi saamiseks pead läbima koolituse.

Ma ei kujuta praegu ette, mis sul viltu läks.
Midagi keerulist minuarust selles tankimiseprotseduuris ei olnud - olen seda ühekorra pealt vaadanud. Kui saad ise ratta vahetatud, siis saad ilmselt ise tangitud kah.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#9

Päris jube lugu.
Mina õnneks olen võtnud sellise põhimõtte, et ühtegi gaasiseadmega autot ma küll kunagi ei osta.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

njaa... ma olen tükk aega mõelnud, mis temperatuuriga see külm rõhu all olev gaas olla võib, olen ise kah ennast ära külmetanud niimoodi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

arvatavasti kuskil -42 C. kuskilt uurisin
mõnus lumi oli hetkega kõikjal

edit: paagis muidugi tava temp.-l.
aga kui see surve läheb võrdseks atmosf. rõhuga, siis pidavat minema kuni -42 kraadini. sõltub ka välistemperatuurist.
muidugi huvitav oleks see fyysikaylesanne lahendada.
sos-ile näiteks võiks see jõukohane olla.

edit2:
aga tundub, et gaasi tankimiskogemust ikka vähe?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

No paagis on ta ikka samal temperatuuril, mis väljas on. Lihtalt surve all ja kui sealt välja pääseb, siis see aurustumise protsess neelab soojust, või kuidas seda öeldakse, selle tõttu jahtub ümbritsev kiiresti, sellest ka lumi...

Muidu oleks ju jõhker külmkamber pagassis pidevalt..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#13

Just tuli üks eelnev teema meelde ja see gaasiseade peaks ju kenasti sobima turbokale sisselaske vahejahuti jahutamiseks :D

Ameerikamaal järgneks sellisele apsakale kannatanu sissetulekute märkimisväärne tõus :poke:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

Algselt postitas: triibutu

Ameerikamaal järgneks sellisele apsakale kannatanu sissetulekute märkimisväärne tõus :poke:

esindajale pool summast
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#15

Kes meil see ahvukaat oligi? aljoga? Teeb selle väikse triki ära ehk ;)
Igatahes - head paranemist - põletushaav on krdi valus teema.
urmas900
Postitusi: 45
Liitunud: K Mär 08, 2006 19:35
Asukoht:
Auto:

#16

Eelmine aasta kui ühte gaasiseadmega masinat proovisin siis käisin tankimas Tallinnas seal Järve Neste taga tanklas. Seal küll omapead tegutsema (tankima) ei lastud. Kas tankisid Pärnus ja kui Tallinna poolt linna sisse tulle siis kohe vasakut kätt? Ei mäleta tankla marki.
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#17

mõtled olerex´i?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

olerex jah.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#19

Algselt postitas: ivomets
edit: paagis muidugi tava temp.-l.
aga kui see surve läheb võrdseks atmosf. rõhuga, siis pidavat minema kuni -42 kraadini. sõltub ka välistemperatuurist.
muidugi huvitav oleks see fyysikaylesanne lahendada.
sos-ile näiteks võiks see jõukohane olla.
Ma olen piisavalt mitte-haritud, et osata mitte midagi lahendada nende andmete põhjal :poke:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: SoS
Algselt postitas: ivomets
edit: paagis muidugi tava temp.-l.
aga kui see surve läheb võrdseks atmosf. rõhuga, siis pidavat minema kuni -42 kraadini. sõltub ka välistemperatuurist.
muidugi huvitav oleks see fyysikaylesanne lahendada.
sos-ile näiteks võiks see jõukohane olla.
Ma olen piisavalt mitte-haritud, et osata mitte midagi lahendada nende andmete põhjal :poke:

Aegade hämarusest meenub lihnte ideaalgaasi seaduspära:
algruumala x algrõhk / altemperatuur = lõppruumala x lõpprõhk / lõpptemperatuur :facts:

Kahjuks napib andmeid :( Mis rõhu all see gaas alguses (nt balloonis) on ? Kes teab, mitu korda balloonist välja lastud gaas paisub, saab saavutatava temperatuur kergelt leida (arvutama peaks ilmselt absoluutse temperatuuri e Kelvinitega).
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#21

Algselt postitas: Tan
Aegade hämarusest meenub lihnte ideaalgaasi seaduspära:
algruumala x algrõhk / altemperatuur = lõppruumala x lõpprõhk / lõpptemperatuur :facts:
Jup on siuke valem olemas küll, aga pisut nõutuks võttis see lõppruumala seal. Kui teaks kui palju gaasi eraldus siis saaks muidugi ruumala ja muud värki arvutada (22,4 l/mol)
Ma nüüd pole ühegi gaasiseadmega kokku puutunud ja ei tea palju seal gaasi sees olla saab ja mis rõhul (kuskilt lugesin, et 16 atm??)
Kuna tegemist oli tankimisega, siis oletan, et balloon oli juba vähe tühjavõitu,mis lisab jällegi hulgaliselt faktoreid...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#22

Pole eales probleeme olnud gaasitankimisega.
Väga kahju, et sinuga niimoodi läks.
Muide see betooni tänaval tankla on ainuke mida olen näinud, kus on abimees juures. Igalpool mujal muudkui tangi ise ja Reola Gaas küll mingit koolitust tankimiskaardi soetamiseks ei tee.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#23

aiaiai
kole asi
Kasutaja avatar
waldoS
Postitusi: 134
Liitunud: L Mai 20, 2006 9:30
Asukoht:
Auto:

#24

Anna asjale kindlasti ametlik käik!

Selliste asjadega tegeleb Tehnilise Järelvalve Inspektsioon, esiteks on gaasiseadme valdaja ise juba kohustatud õnnetusest teavitama.

http://www.tji.ee/?op=body&id=227

http://www.tji.ee/?op=body&id=131&art=58#art58
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#25

Mina seda asja ka nii ei jätaks, seni tuleb kangutada kuni tankla kinni pannakse. :fight:
Vasta