SAAB 900 T16 MY92 SoS

Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#1

R Veebr 03, 2017 15:18

Mulle saabus keskeakriis ikka maruvarakult elupakkumisega. Refreshisin rutiinselt 24h postitusi, sest mida muud paremat naisega õhtust süües ikka teha on, ja klikkisin järjekordsel müügiteemal, mis sellegi poolest oli intrigeeriva pealkirjaga. Olles pooldiagonaalselt kuulutuse lõpupoole juba jõudnud ja heietanud mõtet, et küll oleks ikka vägev sellist pilli omada kuni jõudsin hinnani. Ütlen ausalt, ei tõmmanud suutäit kurku, sest hind oli niivõrd ebareaalne, lihtsalt ei uskunud noh. Kontrollin uuesti juba põhjalikult üle ja jälle jääb toit kurku tõmbamata, sest suu on juba terve aega lahti olnud. Kerin ülesse ja vaatan postituse aega. 13 minutit tagasi. Huh, korraks juba mõtlesin, et mul olekski võimalik jaole saada, aga c'mon 13 minutit ja siuke kuulutus. Kujutan juba ette kuidas omanikul on 5 täispikka kõne kätelöömisega juba olnud ja 142 sms'i pakkumistega "Võtan kohe" ning "Olen juba poole maa peal, kuhu edasi?"ning mõtlesin, et ega küll küllale liiga tee ja äärmisel juhul saan olla järjekorras 3-5 tahtja ning pean lihtsalt lootma, et esimestest kokkuleppijatest saavad Eesti esimesed taifuuni, tornaado ja vulkaanipurske ohvrid, et mul üldse võimalust tekiks. Igatahes number sai valitud ja täiesti uskumatul kombel hakkas ka kutsuma. Mhh äkki kutsub ainult selle pärast, et tal on koputamise funktsioon sees ja esimese ostjaga alles pikem kõne käib ning huvitav palju teisi samamoodi kutsuval liinil järge ootavad. Aga suur oli mu üllatus kui hoopis kõne vastu võeti ning ma pidin ähmides oma miljoniküsimuse pudistama, et kas Teil olla üks SAABilaadne toode müügis ning huvi olla päris kui päriselt ongi pakkumisel päris auto koos päris dokumentidega. Vastuse peale ei teadnud ma enam, kas tuleks kohe lotopilet ka otsa osta või hoopis, et nüüd pole tarvis sellega enam vaeva näha, sest kogu õnnekrediit on just laiaks löödud. Igatahes särasin ma terve õhtu nagu väike päike. Tegelikult pole see õige, särasin tervelt kaks nädalat nagu väike päike kuni lõpuks omanik Eestisse saabuks, et reaalselt müügitehingu lõpuni viia saaksime. Muidugi sattus ainuke sobiv tehinguhetk sellisele ajale, mil ma pidin 100km kaugusel komandeeringus olema ja ei saaks ise kohal olla. Noh mis sest ikka, pakkumine oli aus (ei ole päris aus väljend tegelikult, sest olin nõus selle ostma ka oluliselt kehvemas seisukorras kui algne kuulutus lubas) ja saatsin tuttava bemmimehe kohapeale raha üle andma. Kui ta kohapealt mulle esimene kord helistas, siis ei saanud tast esimese korraga üldse aru, poiss oli nii ähmi täis sellest kui vägev auto see on ja kui heas korras veel. Asusin kohe korraliku e-kodanikuna telefonis eteeninduses omanikuvahetust vormistama, kus oli kõik tore senikaua kuni ta nõudis et ma rippmenüüst aadressi valiks, aga aadressil valimisel tegi leht refreshi ja käskis uuesti aadressi valida. No siis tuli keset merd ja metsa päris arvutit taga ajama hakata, aga SAABi nimel hakkama ma sain. Autot ennast nägin ma alles järgmise päeva lõunal, ei teagi kuidas ma vahepealse aja üle elasin, sest kõik oligi täpselt nii nagu kirjeldatud ja veel paremgi. Vanarahvas aga ütles, et pikk jutt s*tt jutt ja näitan parem pilti lõpuks:

Pilt
Pilt
Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

R Veebr 03, 2017 15:27

Mis ajal sa nii hea valgusega pildi suutsid siin töökoja ees klõpsida? Eile oli päris pime ju
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#3

R Veebr 03, 2017 16:10

Nüüd on siis kaks rasket haigust. Saabihaigus ja keskeakriis. See teine läheb tõenäoliselt mööda, aga saabihaigus üksnes nakkab ja levib.
SAAB on tegusõna!
lsoonvald
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 02, 2015 18:55
Asukoht:
Auto:

#4

R Veebr 03, 2017 20:11

Ostsid mult nina eest ära selle. :mad:
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#5

R Veebr 03, 2017 20:18

Väljamaal olla selle kohta üks fraas välja öeldud "You snooze, you lose"

Muidu pildi tegin pühapäeval, mõtlesin kas härrad unetud äkki siis ka tööl on, et varem eputada :D
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#6

R Veebr 03, 2017 21:41

Õnnitlused!
Peab hakkama ikka tunnis korra-paar, neid "24h postitusi" lugema. :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#7

L Veebr 04, 2017 9:11

Eks minagi vaatasin seda kuulutust siis, kui juba läinud, aga hea, mul niigi liiga palju neid autosid. Oled kindlasti hea peremees. Mis programmiga sa nende värvitoonidega mängisid?
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#8

L Veebr 04, 2017 11:05

Ja minagi vaatasin seda kuulutust pisut liiga hilja ;) aga õnnesoovid Sulle ikka ja ehk ükskord Hiiumaal trehvame.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#9

K Veebr 08, 2017 16:43

Väike ajaloo tund kah. Lõunasoomlased ehk aitaks tõlkida paar rida.
Lisavarustus

Auto letihind: 176900.-

Tehase lisavarustus:
ABS-pidurid: 14200.-
Konditsioneer: 10500.-
Metallikvärv: 3700.-
Püsikiirusehoidja: 2600.-

Muu lisavarustus:
Mootori tuuning 185hj: 8500.-
Veokonks: 2600.-
ilmajousetehostei (pidurivõimendi?): 1200.-

Lisaks:
Defa vargavastene kaitse: 2500.- (Mis see olla võiks? Immo ju mitte?)
RDS Panasonic raadio kassetikaga: 3500.-
säädelläna tihkukytkin ?
tavaratilan sähköpistoke
kuljettajan penkin selkä säätö ja rokvistus?? - Juhi reguleeritav nimmetugi ja ??
Istuinsuojat - Istmekatted?
alustasarja - teine vedrustus?

Kokku siis 226200 Marka
Interneti väitel kui keskmine palk oli vääringus ~1500€ siis teeks tänapäevaseks ekvivalendiks ~28000€
Baasvarustuse hinnad algasid alates 128900.- ja cabrio alates 226500.-

Täisvarustuse jaoks oleks saanud veel tellida
automaatkast 8550.-
katuseluuk 8150.-
nahksisu 8150.-
elektriistmed 7000.-

1991a Saab 9000 hinnad algasid 188900.- kuni 9000CS Turbo S alates 350000.-
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#10

K Veebr 08, 2017 17:30

... Defa vargavastene kaitse: 2500.- (Mis see olla võiks? Immo ju mitte?) ...

Ühel Soome ajalooga 1991 klassikul oli kah selline, liikumisanduriga (vist lae peal?) + kütusepumba katkestus + pult), andis ka puldist uksi sulgeda (kesklukk).
+ Defa plokisoojendus.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#11

K Veebr 08, 2017 20:47

säädelläna tihkukytkin
googeldamine näitab nagu oleks seadistatav kojameeste intervall. Proovi korra kojamehed lülitada intervalli peale, siis välja ning oodata kui pikalt sa tahaks, et intervall oleks, siis jälle intervalli peale panna. Vaata kas niimoodi nokkides saad seadistada seda. Minu tonnisel(VW kojameeste releega) täpselt niimoodi regul. toimibki.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

N Veebr 09, 2017 9:04

säädelläna tihkukytkin
googeldamine näitab nagu oleks seadistatav kojameeste intervall. Proovi korra kojamehed lülitada intervalli peale, siis välja ning oodata kui pikalt sa tahaks, et intervall oleks, siis jälle intervalli peale panna. Vaata kas niimoodi nokkides saad seadistada seda. Minu tonnisel(VW kojameeste releega) täpselt niimoodi regul. toimibki.
Wut? :freak: Krt, seda peaks proovima... isegi ei teadnud, et selline võimalus võiks olla..:) Räägi nüüd täpsemalt, kui pikalt seda annab käima sättida ja mingeid eritunnuseid ka on, et selline võimalus küljes on?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#13

N Veebr 09, 2017 9:08

säädelläna tihkukytkin
googeldamine näitab nagu oleks seadistatav kojameeste intervall. Proovi korra kojamehed lülitada intervalli peale, siis välja ning oodata kui pikalt sa tahaks, et intervall oleks, siis jälle intervalli peale panna. Vaata kas niimoodi nokkides saad seadistada seda. Minu tonnisel(VW kojameeste releega) täpselt niimoodi regul. toimibki.
Wut? :freak: Krt, seda peaks proovima... isegi ei teadnud, et selline võimalus võiks olla..:) Räägi nüüd täpsemalt, kui pikalt seda annab käima sättida ja mingeid eritunnuseid ka on, et selline võimalus küljes on?

Siiski ilma Volkswageni releeta see ei toimi. Muidu paigaldus on ulmeliselt lihtne. Võtad mõne vana volkswageni relee, 99 või 109(pean järgi vaatama) kirjaga ja vahetad tonnise tavalise relee vahel välja(kes peab selleks eemaldama kindalaeka, kes peab lihtsalt kaitsmekarbi jalgade juures lahti kruvima, oleneb autost) Lammarites aeg-ajalt olen leidnud neid. kuskil jäi mingi volvo oma silma, pole proovinud veel kas töötab.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

N Veebr 09, 2017 9:11

Ma teadsin, et seal on mingi konks.:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

N Veebr 09, 2017 9:41

ilmajousetehostin - isegi kõrval istuv soomlane ei suutnud päris täpselt öelda (that sounds like very old finnish...:P) tehostin on võimendi, aga ilmajouset viib soomekeelsetele õhkvedrustuse müügiga tegelevatele saitidele..:) Niiet midagi, mis võimendab õhuga midagi...:)
säädelläna tihkukytkin ? - jah, see on regullitav kojameeste intervall
tavaratilan sähköpistoke - elektripistik pagassis.
alustasarja - ilmselt jäigem vedrustus.
kuljettajan penkin selkä säätö ja rokvistus?? - viimane sõna on seal paberil vahvistus..:) Aga jah nimmetugi jms.
Istuinsuojat on istmekatted
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#16

N Veebr 09, 2017 9:45

ilmajousetehostin - isegi kõrval istuv soomlane ei suutnud päris täpselt öelda (that sounds like very old finnish...:P) tehostin on võimendi, aga ilmajouset viib soomekeelsetele õhkvedrustuse müügiga tegelevatele saitidele..:) Niiet midagi, mis võimendab õhuga midagi...:)

ennustan, et tegu on tagumiste õhkpatjadega, et tagaosa kõrgemale tõsta kui laadung peal on. Lisavarustuste kataloogides on need asjad alati pakkumisel olnud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Veebr 09, 2017 11:26

Jälle midagi uut..:P Jälle mingi peatükk, mis mul on vahele jäänud..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
margusl
Postitusi: 76
Liitunud: N Okt 21, 2010 19:46
Asukoht:
Auto:

#18

N Veebr 09, 2017 18:24

Hei,

Võin paari asja valgustada:

Reguleeritav kojameeste intervall - töötab ja kasutatakse täpselt nii nagu eelpool kirjeldatud

vedrustus - sellel autol on lisavarustusena nö. sportvedrustus (20mm madalam, jäigem)

Defa - see on, õigemini oli, defa sigalisatsioon ja puldist toimiv kesklukk. Eelmisel omanikul ei olnud pikalt toiminud, ma tegin korda ja kasutasin seni kuni hakkas uuesti jupsima. Kuna tüütas ära see, et uksed avanesid ja sulgusid nagu ise tahtsid ja kuna tahtsin raadiole ruumi teha, siis eemaldasin kogu süsteemi. See karp asus seal kus praegu on raadio ja oli ka mõõtudelt umbes 1/3 raadiost.

Juhiistme nimmetugi - sellest mustast pallist, mis ripneb istme taga/kõrval, saad pumbata seljatoe jäigemaks ning nupust vajutades uuesti pehmeks lasta.

Mootori tuuning - tehasetuuningukomplekt, mis originaalis sisaldas aero APC'd, erinevat kütuserõhuklappi ja mäletamist mööda kleepekat kütuseluugil, mis tuletab meelde, et peab kasutama pliivaba kütust. Kahjuks originaal APC (mis muide oli punast värvi) lõpetas mingiaeg töö, olin sunnitud tavalise APC'ga asendama. Oli küll plaan speedpartsi saata, et originaalseis taastada, aga jäi tegemata. Punane APC korpus on muidugi veel alles kuskil, kui soovid, siis annan selle sulle üle.

Konditsioneeri üritasin täita, see toimis paar päeva. Ei pidanud vajalikuks isegi üritada leket kindlaks teha.


T.
Margus
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

N Veebr 09, 2017 19:44

Tavaliselt tahab vana gaasi peale mõeldud kont uue gaasi kasutamisel ka uusi tihendeid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#20

E Juul 10, 2017 16:23

Kuigi lisavarustust autol jagus siis hingas hing veel uhkemat ja sai hangitud endale pagasikattelaua hoidik. Suur aga oli üllatus kui selgus, et seda polegi kuhugi kinnitada. Võtsin siis mõõdulindi kätte ja läksin linnapeale klassikuid luurama, et kust õnnestuks leida õiged kruviaukude asukohad. Ülesanne edukalt täidetud, puuriga augud sisse lastud ja nagu naksti oligi kõik parem kui varem.


Elu oli ilus ja linnapeal sai feimi kogutud kuni suure suuga lubasin 4 neiut korraga koju viia keset jahedaks kippuvat kevadööd. Istume kõik uhkete kommentaaride saatel autosse, nii et vedrud pinges, keerame võtit mootor möiratab, laseme siduri lahti jaaa auto sureb välja... väike piinlikuse hetk, kiirelt uuesti võtit, ja tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu .... piinlik vaikus ... tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu-tsiu .... "Me vist läheme jala" ja enne kui ma murduval häälel jõudsin midagigi vabanduseks pobistada, oldi juba autost väljutud.

Järgmine päev sai siis kõrvad lontis end sleppi võetud

Esmane kahtlus oli bensupump, sest kaitsmele voolu andes mingit eluvaimu ei tekkinud. Mingi hetk proovisime loomakatsekorras pumbale teise aku pealt otse voolu anda ja nagu naksti hakkas klassik nurruma. Nüüd läks jälle keerulisemaks kuna sõber polnud nõus "krokodillidega" pagassis istuma igakord kui ma sõita tahtsin.
Harutasime lahti pumba releede ja aju pesa ning pärast mõnenädalasi katsetamisi ja ootamisi ja testimisi jõudsime järelduseni, et millegipärast ei liigu särts peareleest edasi pumbareleeni.

Tegime testsildamise ja jälle mootor nurrub ning polegi enam vaja pagassist mingit virinat kuulata. Põlema jäi küll piduri hoiatustuli, aga kuna kõik tundus ok ja autoorienteerumise alguseni oli alla poole tunni sai rahvas sisse kamandatud, kaks lisa tulekustutit kaasa ja starti sõidetud. 10km kaugusel stardis aga enam sadamaparklas pidama ei saanud, pedaal vajus põhja ja silme ees terendas rannapromenaadi all loksuv merevesi.
Sai nenditud, et niipalju siis "lihtsast" lahendusest ilmselt juhib see tähtis relee veel mingeid ilmselgelt vajalikke komponente.
Karistuseks (endale?) lasin tal nädalapäevi ilusate päikselite ilmade all parklas passida kuni lõpuks end kokku võttsin ja netist elektriskeemid välja otsisin ja paberile lasin. Hakkasin juba peaaegu aru saama, mis kust ühendatud ja et piduri ja kütusereleed ei saa kuidagi seotud olla kui järsku voltmeetriga pigneid kontrollides masin kontrollkäivitamisel ilma kütusereleed sildamata tööle hakkas :freak: No jumal temaga, kui tahab, las ta siis töötab. Aga miks pidurituli ära ei kustu vot sellest aru ei saa, käid ja mässad ja vahetad ning möödad neid releesid, aga mitte mingit soiku. Pearelee justnagu toimiks ja teine relee toimiks ka aga millegipärast tasemeanduri kontrollist edasi mitte. Tükk aega mässan ja poolkogemata satun pidurivedeliku paagi juurde, et sealt pingeid ja takistusi kontrollida kui järsku võtavad võimust sügavad pettumuse ja iroona tunded. Piduri süsteemi hoiatustuli, ehk pidurivedeliku hoiatustuli põleb lihtsalt sel põhjusel, et pidurivedeliku paagis pole pidurivedelikku. Natuke uut kraami sisse ja koheselt tuvastatud leke parema tagumise ratta juures. Kuna ligipääs kehvake ja mutrid roostest üle keeratud oli otsustamine teeninduse kasuks kerge tulema. 54€ eest mõlemad uued tagumised piduritorud ja auto samal päeval käes. Mis sa veel elult ei taha? :drive: Murhpy:"Ah, küsimus? Mulle? Saab ikka!" - ja nii ma teenindusest ära sõites tee äärde jäingi. Otsisin aga oma sildamise juhtme üles, kakkusin polstri laiali, ühendasin pumbareleele ja sain uute elumõtetega parkimiskohani ära sõita.

Ma nüüd ei tea kui paljud siiamaani lugemisega jõuda suutsid, aga äkki keegi oskab mind ikkagi aidata selles osas. El.skeemi järgi tundub mu murelaps olevat releest 229 väljuv (87) pruuni-valge juhe, mis on relee 102 käivitajaks (86). Mõlemast releest läheb ta sügavale juhtmekimpu ja ei tahaks seda kõike esimese asjana lahti harutada. Juhul kui ei ole tegemist lihtsalt katkestusega juhtmes, siis mis?

Kütuse pumba el. skeem
Viimati muutis SoS, E Okt 09, 2017 10:33, muudetud 1 kord kokku.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#21

E Juul 10, 2017 17:46

Juhtmes endas katkestus, alustaks kummagi relee alusest pistikust. Ääremärkusena, kui minul kunagi Ford Scorpiol niimoodi bensiinipump tagant ärakadus siis kojusaamise eesmärgil võtsin mina pumbale voolu numbritule alt.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#22

E Juul 10, 2017 23:45

vb ma ei suutnud nüüd järjel püsida, aga pumba releed iga kord aju siis ei lülita või kõik lülitub, kuid pumbani ei jõua? skeemi järgi on mängus süütelukk, 2 releed ja aju, mis annab käsu releed "triggerdada". ennekõike usun relee surma(halb ühendus kontaktoritel) kuivõrd juhtme katkestusse...
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#23

T Juul 11, 2017 8:27

Releed on omavahel vahetatud ja vahetatud ka identsete konditsioneeri releedega. Samuti kõik releed "klõpsuvad" ilusasti kui käsitsi 12v anda
Pearelee lülitatakse sisse koos süütega ja sealt läheb +12 kütusereleesse, kui kütuserõhk on madal, siis lülitab aju kütusepumba releele massi järgi ja vool pääseb pumpa.
Mul aju lülitab massi järgi (kontrollin kindlasti üle), aga +12v ei jõua releeni. sellejaoks seda üleminekut kasutasingi ja siis saan käima.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#24

T Okt 10, 2017 10:27

Lõppkokkuvõttes jäigi, et jätsin releest releesse otseühenduse ja ühtegi muret pole pärast seda olnud.
Kogu selle venitamisega jõudis kätte ülevaatuse aeg ja veeresin siis uhkelt kohale. Heitgaasid olid väga head ja aeti tõstuki peale, kus kohe näidati kätte, et värskelt vahetatud piduritorude juurest lekib pidurivedelikku, lisaks loetleti ette veel, et šarniiri lõtk on lubatust suurem ning loomulikult heideti ette, et mootor on õline (Kas on mõni klassik üldse, mis ei saaks seda märkust? :D ). Kui pidurilekkega läksin kohe töökotta garantiiremonti teostama, siis šarniiri kavatsesin oma kuldsete kätega täiesti ise ära vahetada. Hakkasin siis kohe pärast tööd pihta ja 2.5h pärast olingi juba takerdusin selle taha,et vana šarniir ei kavatsenudki sugugi oma mugavast hästi sisse töötatud pesast lahkuda. Õnneks oli veel üks autopood lahti ja jõudsin 10 min enne sulgemist sisse särada ja kuulliigendi eemaldamise varda endale tasku pista. Õigete töövahenditega muutus vana šarniiri hoobilt väga koostööaltiks ja tuli lupsti pesast välja. Sama ilusasti läks ka uus šarniir pessa, küll aga tärkas temas väga kangekaelne soov mitte õõtsa poolsetesse kinnitustesse enam siseneda. Kella üheks öösel oli ta siiski toore jõuga (nii vähe kui mul seda üldse oli) sisenede nii palju, et sain vähemalt ühe poldi läbi ja ratta alla tagasi, et häbiväärselt vabastada Garaažiboxide esine teistele kasutajatele. Lakkusin terve nädala või rohkemgi haavu ja läksin uuele katsele. Lõgistasin tunni kaks ja otsustasin, et nüüd aitab ja lähen toon järgmised vajalikud tööriistad. Seekord sai valitud vedrutõmmitsad (õnneks on neid siiski plaan ka sihtotstarbeliselt rohkem kui korra kasutada) ja jälle muutus šarniiri palju altimaks ning saingi sobivalt pessa. Kas siin aitas nüüd reaalselt vedrupinge leevendamine või lihtsalt profülaktiline hirmutamine jäi tegelikult selgusetuks, aga eesmärk sai täidetud.
Lisaks sai ka mootor altpoolt ära lakutud ja rõõmsalt uuesti ülevaatuse uksetaha sõita. Tõstuk polnud veel poolel maalgi kui paistma hakkas piduritorude ühendus, koos vedelikusillerdusega... Lähemal uurimisel selgus, et töökojas oli mingit kleepuvat mõksi kõige peale lastud, ilmselt siis et välistada igasugunegi leke.Uus šarniir logistati ka läbi ja küsiti, et kas mootorilekkega on ka midagi tehtud, sest 800 meetriga garaažist-uksetaha oli jõudnud juba esimene tilk tekkida rihmaratta alla. Igatahes kätte ma selle ülevaatuse sain ja nüüd ongi paras aeg hakata mõtteid mõlgutama selle sügisralli poole, sest kui terve suvega jõudsin alla 600km sõita, siis seda on ikka piinlikult vähe...
Lõppu väike pilt ka, et mul oleks piisavalt häbi ja võtaksin end kokku ja puhastaksin tulekojamehe mootori lõpuks ära. (kevadeks, ma mõtlen)
IMG_20170912_190623.jpg
IMG_20170912_190623.jpg (259.24 KiB) Vaadatud 16063 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#25

E Okt 30, 2017 15:37

Kuna tagaosa on silmaga nähtavalt madalamal ja tundus ka läbi löövat, sai jõulud varasemaks toodud ja tellitud uued ilusad punased vedrud, mis on tegelikult küll siiski mustad...

Raamat ütleb et sportvedrustus peaks olema 301mm ees ja 293mm taga
vedru_m66dud.jpg
vedru_m66dud.jpg (63.7 KiB) Vaadatud 15953 korda
For info the book says sport springs are:-
-----Coils, Wire diameter, free length
Front----6.5----15.75mm-------301mm
Rear----9-------15.75mm-------293mm

Mina saan mõõdulindiga esivedrule aga ainult 270 ja 6 keerdu. Samas silma järgi paistab samas mõõdus, mis ees hetkel all on...
Pilt

Tagavedru on samas mõõdus raamatu pakutuga.

Kas tegemist on siiski ikkagi õige asjaga?

Mõõtsin ka auto kõrguse ja sain 15" veljega
Ees 230/220
Taga 215/210
k6rgus.jpg
k6rgus.jpg (62.53 KiB) Vaadatud 15953 korda
Vahepeal sai ka mindud korraks tõstuki peale autoga ja sinna sõites tundsin, et kiirendades tahab paremale kiskuda ja gaasi lahti lastes kohe tugevalt vasakule. Tõstuki peal selgus ka kohe põhjus, milleks oli viimase veerandi keermega veel kinni (loe: lahti) olev roolivarda ots. Ilmselt olin šarniiri vahetades mutri ilma sügavamalt kontrollimata hooletult kinni keeranud. Head inimesed aitasid kohe korralikult uuesti kinni fikseerida. Igatahes õnn olgu tänatud, et see sügisralli teisel kiiruskatsel ei kulmineerunud. Uus roolivarda ots on olemas, ootab nüüd ainult külge panemist.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vasta