Saab 9000 110kW, 1996, SoS, (ex janek555)

janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#1

R Okt 02, 2015 13:45

Kolm viimast talve olen sõitnud ühe punase 9000 , kuna ta minu jaoks igav auto , siis pole olnud huvi teemat teha aga nüüd seoses müügikuulutusega vaja vastata küsimustele ja kus seda ikka siis teha kui mitte netis kõigile loetavalt . Loodan ,et reegleid ei riku siin.
Auto siis tuli minule soomest , küll Leedu kodanikult ja Leedu numbritega. Põhi viga oli siduri töösilindris , ehk see ei lahutanud.
Kasutanud olen teda tarbeautona ja vead jooksvalt likvideeritud.



Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#2

R Okt 02, 2015 14:02

Milleks siis nüüd teemat vaja oli? Nimelt üks huviline tahtis , et teeksin autole korrosiooni tõrje , mina aga ette hinda öelda ei oska ja lubasin siis tegevust siin kajastada ja teha nii nagu endale talveks teeksin. Ega ma hea müügimees pole seega võtangi seda teemat kui päevikut endale.
Aga asjast. Juhipoolne esitiib näitas esimesi rooste täppe.




Selge see , et sealt augud läbi ja kui ei tõrju siis kevadeks tiib väga kole. Võtsin autol liistud ja logarid küljest. Pilt oli aimatav.





Terasharja tulid augud nähtavale.




Viimane hetk jaole saamiseks. Rooste harjaga maha , kahelt poolt, esimeseks õhtuks roostesurma alla ja teisel õhtul mingi kõvem värv peale , mul oli käepärast hammerite.





Selliselt kaetud kahjustatud plekk kannatab keevitusega oodata veel mitu aastat , kui korralikult tulevikus ka tõrjet teha siis ehk kauemgi aga siit hea alustada aja võtmisega.
Need augud mis jäävad liistu alla , neid ma ei puutu aga kolm väikest auku on liistust kõrgemal . Nendele panen väljapoole teibi ja tõmban seest klaaskiud pahtli peale . Värvi ei matista , see kleepub värskele värvile piisavalt hästi ja pole vaja värvi tiiva sees kahjustada.


Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#3

R Okt 02, 2015 17:48

Peale pahteldust jäävad üles pahtli peale sellised augud. Need täidan parandus värviga , seni kuni värvi kihiga tasa.



Pintsliga parandan kivitäkke augud ka mujal värvil . Peale tegemist näeb sama hull välja kui enne aga rooste eest mõneks ajaks kaitstud.





Selline tegemine on kere hoidmisel väga oluline , lihtsate vahenditega võimalik kõigil kodus teha. Õues tehes peaks valima sooja suve , sest auto peab kindlasti olema korralikult kuiv. Minul seisis ta enne tegemist nädala soojas toas ja logareid eemaldades oli ikkagi niiskust näha , ka ustes peale polstrite eemaldust.
Rooste kohtade paranduseks auto kere nähtavatel osadel kasutan sellist surma.




Väikseid rooste läinud kivitäkkeid pole vaja isegi värvida , moodustab hea paksu kihi ja ühe talvega edasi ei roosteta. Värvialla pole teda kasutanud , jääb kuidagi imelikult paks ja ebakindel aga sellises töös väga hea.

Lisatud failid
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#4

R Okt 02, 2015 20:50

Tere. Väga sisukas ja vajalik info!
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#5

L Okt 03, 2015 19:04

Veel roosteta aga kivide poolt eemaldatud värviga ukse ääred




Roostesurmaga kokku




Ja värv peale






Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#6

L Okt 03, 2015 19:15

Kui siis kõik sellised roostekolded puhastatud ja värvitud saab alustada tõrje endaga . Juhipoolse tiivaääre pläkerdasin mastiksiga kokku , sest tema olukord polnud just hea ja isegi peale värvimist on ta soolale lihtne saak.




Edasi katan kõik kuivad ja roosteta kohad , mis aga võiksid endasse niiskust ja soola imada , paksu mastiksiga .
Näiteks liited mis kereliimiga koos aga kaotanud värvi.




Need kohad mis ilusti värviall , neid ma kokku ei mäkerda , mulle meeldib näha mis kerega toimub ja niisama kilode viisi sellega mässata ei viitsi . Iga sügis vaja auto talveks ette valmistada ju.
Küll aga näiteks esitiiva sisemise nurga , kus värv juba õrn ja detail pideva soola käes.





Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#7

L Okt 03, 2015 19:27

Kõik pleki liited ja sisemised õnarused, karbid jne. Need lasen üle sellise vedela vahendiga , praegu müügil ML nime all . Kõik kohad , kust paistab punast , jäävad paksu mastiksiga katmata .
Näiteks selline koht.





ML laadne asi poile sinna küll mõeldud aga kui aastas korra tõrjet teha , siis on tulemus parem . Paksu mastiksi all roostetab asi edasi ja näha polegi .



Ise kasutan vanadest varudest grafiitmääret , segatuna vahaga , see ronib eriti hästi.
Siin pildil on näha , kuidas ta seest tehtud tõrjena ennast kahe pleki vahelt välja ajab ja kaugele ronib.




Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#8

L Okt 03, 2015 19:33

Selle vedelaga lasen üle kõik mis roostes on , ta ei kaitse esialgu palju aga peale mitmendat tõrjumist imab ta ennast metallini välja ja roostetamine peatub. Siis võib juba paksu mastiksit selga lasta.







Nüüd on kogu kere kergelt üle käidud ja talveks valmis. Tagumine tiiva serv sa ka tehtud. Jällegi ei midagi ilusat aga hetkeks roostetamisel pidur peal.









Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#9

L Okt 03, 2015 19:36

Selle koleda kriimulise liistu all on nüüd seis selline.




Lisatud failid
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 926
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#10

L Okt 03, 2015 20:30

Ei taha küll su entusiasmi tappa ja "müügiteemat" rikkuda, kuid ei maksa arvata, et roostesurm roostetamise peatab. Jah ta pidurdab protsessi ja annab autole ehk mõne lisa aasta, aga ei ellimineeri roostet täielikult.
Korrosioon muudab metalli struktuuri ja kord juba alanud protsessi ümber ei pööra, lõpuks aitab ikkagi kas terve detaili või auto vahetus.
Möllan paar viimast nädalavahetust ühe sinu autost aasta noorema Škoda kallal ja umbes samal viisil nagu sina seda teed saab samu roostekohti teha umbes üle aasta uuesti ja uuesti kuniks lõpuks hakkad pahtli ja võrguga tiivaääri TÜV tarbeks üles ehitama enne kui uue tiiva ostad või uued tiivaääred keevitad.
Eriti ehe näide rooste toimest on talvises kasutuses olevad plekkveljed- võtad sügisel roostes plekkveljed, puhastad terasharja, liivapaberi või relakaga ära, tapad roostesurmaga, krundid, värvid ja kevadeks on need taas roostekarva ja sügisel saab kogu protsessi uuesti alustada :) Veidi pikemalt püsivad kui rooste eemaldust teha liivapritsiga.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

L Okt 03, 2015 22:10

Janek, mis jama sa teed ja kirjutad!?

Ühesõnaga mingi klaasriide värk, roostesurm- värv ja Hammerite. Need ikka millegi muu jaoks kui auto tegemiseks. Samamoodi ka grafiitõli + asjad mitteoskuslik kasutamine viib tõesti selle õli mitte ainult rooste alla vaid ka värvi alla, mis värvi kobrutama paneb.

Proovi uuesti! :)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#12

P Okt 04, 2015 0:28

Tegu on korrosiooni tõrjega , mitte auto remondiga . Ärge saage valesti aru. Remontida on seda autot veel vara aga ilma sellise kerge hoolitsuseta oleks kevadeks pilt juba kole .
Roostemuundur on selles olulisel kohal , samuti värv , vahet pole tegelikult mis värvi sinna sisse roostemuundurile peale tõmmata . Oluline on , et lahtine rooste saaks eemaldatud ja niiskuse eest kaitstud , muu ju ei loe.
Grafiitõli , või kuidas keegi teda nimetab , olen kasutanud kõigi oma autode juures ja tulemus on väga hea. M-427 sai seda esimest korda üle 10 aasta tagasi ja pole see värvile ega millelegi kahju teinud , kuid on väga edukalt peale korduvat immutamist lõpetanud roostetamise plekkide liidete vahel.
Ja veel kord ... tegemist on korrosiooni tõrjega mis aitab kere kaitsta , mitte remondiga. Reeglina tehakse tõrjet ainult püstoliga õli kõikjale pritsides ja jäetakse ära see lihtne protseduur mis annab väga palju lisa.Enne tuleb eemaldada lahtine rooste! Olen oma töömasinatel seda praktiseerinud ja vahet näinud , see on olnud väga suur .
Aga kriitika on tore ja tänu sellele teemale saame kevadel asja uuesti lähemalt uurida . Nii see tarkus tuleb, pildid on asja võti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#13

P Okt 04, 2015 11:14



Samamoodi ka grafiitõli + asjad mitteoskuslik kasutamine viib tõesti selle õli mitte ainult rooste alla vaid ka värvi alla, mis värvi kobrutama paneb.



Hakkas väga huvitama , et kust selline jutt tuleb? On sul nii siis juhtunud ? Vaatan oma pilte ja kinnitust ei leia , hiljem lähen uurin autosid ka.
Siin pilt roostest mille levikut piirasin just grafiitõliga ja alates 2006 aastast.





Pildil olen lahtise rooste just eemaldanud ja näha on ka sisemist krunti mis saanud seda õli vähemalt viiel korral.
Selline roostes paise püsis oluliselt muutumatuna 2006 - 2012 ja olen kindel , et just tänu tõrjele.
2012 tegin talle uue nuga ja seest jälle grafiidiga kokku.




Ja alles eelmine nädal uurisin seda tehtut ja tegin uuesti grafiidiga seest kokku. Mingit värvi kobrutamist ega ka roostet ei olnud.

Lähen uurin teisi autosid ka , natuke hirmutav on see kobrutamise jutt .

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

P Okt 04, 2015 11:35

Ma ei tea kas mul pilte on aga seda, et grafiitõli puhtal kujul kasutamisel ka värvi alla ronib on jumalasti tavaline.
Ehk siis need värvitud pinnad, mis ennem olid täitsa Ok, võib liigne õlitamine hoopis vussi keerata. Samas metalli ta kaitseb kindlati ja veel teda suhteliselt keeruline ära uhuda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#15

P Okt 04, 2015 15:09

Vaatasin väga hoolikalt kõik oma tehnika üle mis ette jäi ja grafiiti saanud, kokku 9 autot , ei tuvastanud mingit mõju värvile.
Isegi mu elus esimesena värvitud M 407 värv ei ole aastast 2000 alates grafiidiga kobrutama läinud. Kuigi selle auto tegemise kvaliteedist rääkida ei saa ja värviks oli mingi ühe komponentne sadolin .
Lisaks on see auto Talverallidel kõvasti soola saanud . Ukse servad päris paksu tolmu ja õli kihiga juba aga värv ei kobruta. Pakun , et see kobrutamine on ikkagi rooste lagunemine , mitte värvi enda lahustumine.




Roostesurmast ka , imet see ei tee ja auku metalliga ei täida . Siin näide tiivaäärest kus oli 5 mm suurune rooste poolt tekitatud mull. Tõenäoliselt auk all.
Selle värvi mulli lõhkusin 2008 ja panin põhja roostesurma ja pealt värviga augu täis. Soola see auto näinud ei ole aga juba 7 aastat on asi säilinud.




Roostetõrje lõpetuseks. Sellisel tõrjel näen mõtet kui auto on veel ilus ja sile , sellel punasel Saabil oli kahjustatud ainult juhi tiiva serv . Kogu ülejäänud auto on hea ja ka logarite all sees pool tiiba rooste puudub. Seega ei näe veel mingit mõtet selle tiiva keevitamisel ja üle värvimisel . Need kaks pintsliga täidetud täppi riivavad vähem silma kui üleni ülevärvitud tiib , minu silmale siis.
Ilma selle tegevuseta oleks see tiib kevadeks kindlasti kole ja päästaks ainult keevitus.
Kevadel vaatame mis näoga see tiib on.

Lisatud failid
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#16

E Okt 12, 2015 12:42

Vahetasin kulunud suvekad uuet Hankook lamellide vastu välja . Nagu alati muudab see auto täiesti uueks , ma ikka üllatun ,et kuidas saavad suurte klotsidega lamellid olla maanteel vaiksemad kui kulunud mustriga suvekad , kus vastu maad käivad klotsid puuduvad?

Lisaks vahetasin tagumised stabika puksid , vanad olid lõtkuga ja tegid juba kobinat .
Kesklukk oli seismisega taas tõrkuma hakanud . Võtsin selle pedaalide kohal oleva juhtploki ja jootsin uuesti jooteid üle , hakkas tööle . See on imelik , talvel juba tegin seda ja nüüd taas sama viga? Kas mu jootmine oli siis nii vilets , et poole aastaga uuesti ühendused lahti ? Ei tea aga tööle ta hakkas ja praeguseni pole õnnestunud tõrkeid esile tuua.



Lisatud failid
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#17

E Okt 12, 2015 13:35

Tubli töö minuarvates!!
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#18

E Okt 12, 2015 14:32

Aitäh , aitäh aga tööd pole siin midagi tehtud .:) See mu talveauto ja kajastan tema olukorda ühe huvilise soovil kes ise eestist eemal ja tahtis lisa infot. Müügi kuulutuste all on piirangud ja seal seda teha ei saaks.
Juhul kui ise edasi sõidan on ka hea päevikust vaadata mis millal tehtud. Roostetõrje sai juba huvitavaks teemaks mida edasi jälgida , et kuidas siis autol soolas läheb ja kas tegemistest on ka abi olnud .
Järgmisena peaksingi otsima välja juba tehtud tööde lehed ja siia ümber kirjutama .

Aga tonnine on hea talveauto , seda kindlasti . :thumb:
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#19

E Okt 12, 2015 14:43

Mul endal 9000CD. Praegu pole kuskil midagi näha aga tasub kõrvataha panna Teie tegemised küll. Kuidas talvel, kas lamellid või naastrehvid? :)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#20

E Okt 12, 2015 14:57

Ise eelistan lamelle, satun väga harva klaasisele jääle kuskil külateel . Sõidan palju maanteedel ja need valdavalt puhtad ning naastu müra oleks põhjendamatu. Lisaks on uued lamellid tõesti head.
Sinu autole soovitan suverehve ja sooja tuba , nii olen foorumist välja lugenud . :)
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#21

E Okt 12, 2015 16:51

:D
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 439
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5Aero, 9000CSE, 900 T16
Kontakt:

#22

N Okt 22, 2015 21:41

Tuleme siis lõpuks uuesti kapist välja ja tunnistame avalikult, et mina olingi see müstiline kiibitseja, kes seda nillis.
Olin küll pikalt paljusid teisi marke ning mudeleid proovinud vahepeal, mõned jubedamad ja mõned vaat et isegi paremad (eriliselt jäi hinge üks meile kättesaamatu unistus), aga teed mis sa teed, mingi hetk hakkas hinge kriipima, et 96 on olnud, 900OG on olnud, 900NG on olnud, 9-3OG on olnud, 9-5 on olnud ja mingi hetk jõuab ju kätte see hetk, kus aeg teeb oma töö ja pole enam ühtegi viisakat isendit võtta 9000 seeriast. Mäletan veel neid aegu kui alles alustasin saabimaailma klassikuga ja mõtlesin, et koledamat autot annab teha, aga nüüd ajapikku on selgunud, et mõnikord loeb hoopis sisemine ilu.
Seega oli asi otsustatud ning kohe ka mõeldud-tehtud nagu näha.

Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE + 900 T16 MY92 + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9-5 MY01+MY98 2.3t varuosad
HAMSUN
Postitusi: 54
Liitunud: K Sept 23, 2015 0:37
Asukoht:
Auto:

#23

N Okt 22, 2015 21:58

Kena massin...:)
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 439
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5Aero, 9000CSE, 900 T16
Kontakt:

#24

R Dets 11, 2015 13:23

Pisitasa veeretud ja vaadatud, et auto siukses seisus, et pigem tasuks ikka korda teha pigem, mitte niisama ehku peale läbi logistada, ja kuidas muidu kui teha talle meeldejääv 300kkm hoolitsus.
Alustuseks jäi mõnikord siduripedaal alla ja ei tulnud ise üles. Alustuseks sai sidurit õhutatud, aga olulist tulemust see ei andnud ja nüüd sai peasilindrile remont komplekt pandud ja piduri vedelik vahetatud.
Lisaks oli siuke anomaalia, et nii tühikäigul kui ka maanteel sõites järsku kukkus pinge 12,7 peale ning tuled kõik läksid hetkeks tuhmiks ja nii korra kümne minuti jooksul. Kuna pingeregulaator vajas vahetust niiehknaa ja ka laagrid olid pisut häält teinud läks uus renoveeritud 90A generaator peale koos uue rihma ja rihmapingutilaagriga.
Kiirendades vahemikus 1000-1500rpm käis läbi terve auto tugev mootorivibratsioon ja selle leevendamiseks said uued mootoripadjad ja puksid pandud.
Temperatuuri seier tõusis väga loiult ja ka pikemal sõidul ronis ainult sinna 1/3 kõrgusele, samas sooja siiski tuli, aga sai ikkagi uus termostaat pandud. Väga olulist muutust seieri käitumises ei täheldanud. Peaks proovima veel jahutusvedeliku ka tervenisti uue panna.
Südamerahustuseks sai ka karteripõhi ja õlivõtturi sõel puhastatud, mõned uued tihendid ja õlilekke peatamised ning uus Magnateci 5W-40 täissünt sisse pandud.
Loomulikult kõik filtrid uute vastu vahetatud ja ka uued küünlad sisse pandud.
Vahetatud sai veel üks tagaõõtsa esimene puks ja ette esisillapuksi kergmetallsupportid 4tk.
Kokku sai oma neljakohalise summa eest käivet tehtud SaabiAntile.
Lisaks sai vahetatud esiklaas uue vastu, sest kuigi ühtegi mõra ega suuremat täket ei olnud, oli seal piisavalt palju väikeseid kraapse, et vastu päikest sõites oli mõistlikum mitte sõita ja oodata kuni päike ära loojunud/tõusnud

Nüüd pole muud kui üks rumalamaid liigutusi veel teha ja vastu talve endale 9-5bpc klapp külge putitada.:fight: Siis saaks kohe uuemat ja suuremat turbot vaatama hakata (nimme pole kontrollinud mis seisus vana on :evil: )

Nüüd kui tehnilise poole pealt enam ei oskakski midagi teha peale kallamise ja tallamise võiks pilgu sisemusse pöörata kus alustuseks tahaks leida käetoe omale ning pikemas perspektiivis (ärge naerma hakake) lausa Aero sisu (olgu, naerge aga). Unistada ju võib, kuigi märksa reaalsem variant oleks otsida omale kreemjat nahksisu (vihje neile, kes tahaksid müüa sellist)

Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE + 900 T16 MY92 + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9-5 MY01+MY98 2.3t varuosad
heff
Postitusi: 201
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: 9-3 SS MY09

#25

R Dets 11, 2015 14:15

Plaanid on head ja kuigi vahepeal ka ise seda autot piilutud sai, kui autoostu plaane pidasin, tundub siiski, et läks parematesse kätesse ;)
Ilus masin ja hea vaadata, kui tonniste elule pikendust antakse. Muretut kulgemist!
Vasta