900 klassik käivitub halvasti

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#1

Sai üks uus SAAB taas hangitud. 16V 1990.
Esimene mure on selles, et käivitamisel tahab mitu ringi starterit saada, enne kui käima läheb. Kui läheb, käib väga hästi ja ühtlaselt.
Millest selline asi võiks tulla? Bensiin vajub ära kuskile? Suurt vahet ei ole, kas soe või külm mootor.
Teine värk on sellega veel, et check engine tuli põleb pidevalt, kuid see võib tingitud olla sellest, et mitmed juhtmed on kapoti all lahti lihsalt.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

aga miks ei võiks ka käiviumise mure olla seotud nende lahtiste juhtmetega??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

võtsin aku klemmi mõneks hetkeks maha, nüüd check engine mõnda aega pole põlenud.
ma ei kujuta ette, kuhu need juhtmed võiksid minna, mootori peale nad jõuavad igal juhul. täiesti korralikud juhtmed, kummiisolaatorid ka veel ümber, kaks paari ja üksik ümmargune tegelane ka. :poke:
kui kuskilt saaks selle mootori pildi, tundub nagu mu ploki küljest on mingi asi ära kruvitud. vähemalt kaks poldiauku seal on ja midagi nagu kunagi oleks seal olnud ka..
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

tagumise osa juurde?? Sinna kus riihmad on? Seal käib kondi pump. 16v mootori pilte peaks leidma netist oksendamiseni..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#5

Lambdaandur võib põhjustada check engine põlemist. Huvitav masin tundub, kust pärineb, kui saladus pole?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#6

punasega märgitud kohani jõuavad juhtmed ja seal ploki küljes on ka 2 auku, kus oleks nagu midagi olnud. mingi vaakumi asi vb? minul pole seal igal juhul midagi :o

Kui lambdaandur põhjustab check engine tulukest, siis mis mõju see mootorile avaldab?

Auto sai Soomest äsja toodud. 16klapiline 2.0 mootor, 5ukseline, liigub suhteliselt hästi, püsikiirusehoidja, mis on väga mõnus.. interjöör on päris hästi säilinud. odomeeter ei tööta, aga kõik märgid viitavad, et läbisõit alla 300 tuhande (rool on täitsa kobe, istmed korralikud ja ilma suitsuaukudeta ja SAABi esiembleemil on veel sinist värvigi peal :P)
Uste alumised servad on ainult roostesed. Tumehall muidu..

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#7

Vaatan siit tagantjärele seda pilti ja näen seal punase ringi kõrval kahte punase kummiisolaatoriga otsasid.. täpselt nagu mul üle seal on. Mida see andur seal vooliku vahel teeb?:wtf:
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#8

See lambaada mõõdab CO hulka heitgaasides...ei anna ajule õigeid andmeid, kui rikkis....seguvahekord paigast ära...on vist nii.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#9

see seal vooliku vahel peaks puudutama konditsioneeri, ehk siis selle mingi andur vist...

üldiselt näiteks Boschi pritse tahabki natuke käiamist, kuna keegi väitis, et pump hakkab tööle alles siis kui starter taha tuleb.

Ja igasugune pritse käivitub pikema käiamisega kui karburaator;)
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: andreas
See lambaada mõõdab CO hulka heitgaasides...ei anna ajule õigeid andmeid, kui rikkis....seguvahekord paigast ära...on vist nii.

Lamda andur mõõdab ikka jääkhapniku hulka heitgaasis, mitte co-d:wise:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Algselt postitas: mart96
üldiselt näiteks Boschi pritse tahabki natuke käiamist, kuna keegi väitis, et pump hakkab tööle alles siis kui starter taha tuleb.
Ja igasugune pritse käivitub pikema käiamisega kui karburaator;)
1-2 sekundit minu autol...16v mootor..;) pumba töö oli vist seotud sellega, et kõigepealt starteriga paar ringi, õlirõhk saabub ja siis pump järgi ja käima... Või käis see tonnise kohta..?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#12

klassiku pumbareleel (nagu oletatavalt ka paljudel teistel pritsemootoritel) on veel 1 funktsioon , mis tagab pumbale korraks toitesutsu juba süüte sissekeeramisel, aga see osa küpseb soliidsesse ikka jõudnud releedel tihti ära ja siis tekib olukord kus relee kannab voolu pumbale üle alles starteriandmise hetkest alates, tulemuseks pikem käiamine (relee säilitab mõnigasel tasemel siiski oma töövõime, ainult et toimub eespoolkirjeldatud viivitus käivitamisel), niimoodi sain aru hr trionicu jutust ükskord. kui sellele lisada veel võimalikud ummistunud/kulunud pihustiotsad , väsinud kõrgepingering ( vanad juhtmed küünlad) , ja mõningad "häälest ära vajuvad" kütte/õhu vahekorda seadvad klapid jms, siis streigib seda enam ilmselt.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#13

Pumba töötamist ei ole tõesti kuulda, kui süüte sisse keeran, mul oli üks 8v pritsung vahepeal, sellel küll tegi pump väikse töötsükli, kui võtit keerasid.
Kas see pumba relee võib sarnane olla 84. aasta omaga?:freak:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: andreas
Lambdaandur võib põhjustada check engine põlemist. Huvitav masin tundub, kust pärineb, kui saladus pole?

Kordan järjekordselt: pole olemas sellist asja,nagu lambdaandur,
lambda on matemaatiline väärtus,õhu ja bensiini koguste suhtarv.
HAPNIKUANDUR on detaili nimi.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#15

formaalsused :head:
aga selgus, et 16v klassikul polegi kaitsmeplokis seda bensupumba releed.
kust seda küll otsida?
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: Trionic
Kordan järjekordselt: pole olemas sellist asja,nagu lambdaandur,
lambda on matemaatiline väärtus,õhu ja bensiini koguste suhtarv.
HAPNIKUANDUR on detaili nimi.

Sügavad vabandused HAPNIKUANDURI ees :notworthy::poke:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#17

see on kaassõitja parema jala juures sissepritse ajust üleval pool kohe põrandamati taga-seal kaks releed:
system relay ja pumba relee. see oli istmele lähemal

..oli see nüüd lihtlause vä?:)
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#18

Algselt postitas: mart96
see on kaassõitja parema jala juures sissepritse ajust üleval pool kohe põrandamati taga-seal kaks releed:
system relay ja pumba relee. see oli istmele lähemal

..oli see nüüd lihtlause vä?:)

tänud asukoha eest. seal nad tõesti on.

Aga mis seal koolema hakkab siis? Need releed on lahtivõetavad, ehk ka taastavad? Sai lahti võetud ja puhastatud, aga mitte kõppugi :fight:
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#19

Nonii, lõpuks see check engine kood välja loetud.
12223 - fuel air mixture too lean - vacuum leak,oxygen sesor,air mass meter

Õhu massi mõõtja tagant ära võttes hakkavad pöörded üles-alla kõikuma. Selles vb siis viga pole?
Mis vaakumit kontrollima peaks? Mida see kood mulle üldse ütleb? Autol lihtsalt vähem jõudu?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

Segu liiga lahja.Kontrolli hõrendust,õhumõõturit,mõõda O2 andurit. Samuti nii õhu-,kui mootori temp.andureid,pihustitele tuleva signaali väärtust,mootori massi,
jne.
Millega veakoode lugesid,või kasutasid vilgukoode?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#21

Vilgutades lugesin. Tundub selline "universaalne" viga olevat... põhimõtteliselt tuleb kõike kontrollida :wtf:
On kõike asju tavalise multimeetriga võimalik mõõta?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

On küll,ka õhumõõturi signaali.Häda on selles,et sul see Lucas CU juhib mootorit(pildi järgi tundub).Sellele pole juppe,ega ka korralikke andmeid kusagil(Vana brittide ütlus: "sealt,kus algab Lucas,kaob elekter").
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#23

Ülevalolev pilt on illustreeriv. Mul on sama 16V mootor, kuid ilma turbota ja konditsioneerita... Kas siis ikka juhib Lucas CU mind?
Kuidas neid asju nüüd mõõtma hakata? Pihusteid saan omavahel võrrelda, aga ülejäänud vist nii lihtsalt ei lähe. Peab teadma, mida kuskilt mõõta. :o
Kus kaugel see hapnikuandur tal ka on? Polegi teist nagu kuskil märganud. Uuematel autodel suht "pükste" juures.
Vasta