Roolivõimu vedelik

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#26

Vahetamine toimus nii - roolivõimu pumba küljest volla lahti, kansa otsa, mootor tööle ja siis rooliga vasakule ja paremale lõpuni keerata mõned korrad, kuni enamus vedelikust on välja tulnud. Siis mootor seisma, volla kinni, uus vedelik sisse ja mootor käima. Jälle rooliga mõlemale poole lõpuni mõned korrad, lisad vedelikku, mõõdad, roolid, lisad vedelikku kuni normini. Ehk teadjamad parandavad kui midagi ütlemata jäi.
Ilma vedelikuta töötamine rikub roolivõimu süsteemi!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#27

Tegelikult oleks õhutamisel kasulik autot peale õli villimist u. tunnike mitte käivitada,aeg-ajalt aeglaselt/sujuvalt rooli servast-serva keerata.Õli läheb kergesti vahutama,kui õhk sees ja siis ei määrita pumpa-latti piisavalt.
Ohmoon
Postitusi: 48
Liitunud: E Aug 21, 2006 14:40
Asukoht:
Auto:

#28

Kuna ilmselt roolivõimu vedeliku vahetamine ees seisab, pean elustama selle teema.
Küsimus siis, et palju NG900 T 97 a. seda roolivõimu vedelikku mahutab? Kesise saksa keele oskusega leidsin numbrid 3,0 koos mingi tekstiga manuaalist, et kas 3 L ongi?
Teine asi, et mis värvi see vedelik originaalis on (oletades, et seda üldse vahetatud pole - paberitest ei leidnud)? Hommikul vaatasin, et kas on punane, sinine või roheline, aga oli pruun nagu kohvi vähese koorega:wtf:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#29

0,75 l. ja spetsõli.
Ohmoon
Postitusi: 48
Liitunud: E Aug 21, 2006 14:40
Asukoht:
Auto:

#30

Väga hea, et nii vähe, siis pole vaja hakata seda pruuni millegagi segama, vaid vahetan välja.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#31

ma vaatasin oma tonnisel (92a) roolivõimu õli - värvuse poolest peaaegu kirsipunane, hästi tume. Hõljuvat sodi sees polnud, ilus klaar värv, nagu vein :D
Ilmselt siis ka vaja õige ehk sinise vastu vahetada.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

Tegelikult kasutab sama pumpa,aga tavalist atf õli näiteks VAG(vanematel masinatel).Ju siis on vahe latis olevates tihendites,et Saab niiväga rõhub oma eriõlile.
to olaviv:ära siis filtrit vahetamata jäta.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#33

Segadus õli värvidega jätkub. Ostsin troostist õli ja anti purk helepunast (peaaegu roosa) vedelikku. Mina sinist nõudma. Selle peale kinnitati, et punane on õige ja sinist enam ammu ei tehta. Kirjad ka purgi peal, et "genuine Saab -98" ning hind samuti "genuine" mõõtu - 300+ eeku liiter. Ja filtrit ei suudetudki üles leida...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#34

Värv ei oma mingit tähtsust,spetsifikatsioon on tähtis.Tonnise õli pole ei sinine,ega punane.Sisse valades on sinaka varjundiga(roosakas-sinakas).Filter asub paagis,nagu mainisin.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#35

Ma pidasin silmas seda filtrit, mis oleks pidanud kusagil Troost auto laos asuma :D
kuna seda ei suudetud ka teisel päeval üles leida, siis jäi see ostmata.
schlaam
Postitusi: 121
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#36

'87 aasta klassik, paremale poole pöörates käib rool raskelt, vasakule kergelt. Sõites tunda ei ole, aga kohapeal keerates on vahe märgatav. Tundub, et roolivõimu vedelikku lekib kuskilt, igatahes tase on alla normi. Praegu on sees mingi tumedat värvi vedelik, mille päritolu on mulle teadmata. Paar kuud tagasti Troostis käies valati vist vedelikku juurde ka. Foorumist jäi kuskilt silma, et kui ühele poole keerata ei lase, on roolilatt õhtal, aga mõtlesin, et esialgu proovin vedelikku juurde kallata/vahetada. Samuti olen siin lugedes aru saanud, et minu klassikule sobib suvaline ATF õli.
Küsimus oleks siis, et kas ma võin seda punast ATF õli sinna tumedale vedelikule lihtsalt juurde kallata või lasen enne selle välja ja ATF asemele või hoopis oleks mingi kolmas variant parem?

Tänud

edit: ja kuidas te seda ühele poole raskema keeramise ja roolilati seost kommenteerite? Kas peaksin uut latti otsima hakkama?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#37

Latt ilmselt jah. Kulunud teine. Vahel aitab kui kogu tihendimajandus ära vahetada, aga kui juba põhjalikult ovaalseks kõik kulunud on, siis pole enam miskit muud, kui uus latt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
schlaam
Postitusi: 121
Liitunud: P Juun 12, 2005 3:50
Asukoht:
Auto:

#38

Kas see raskem keeramine ei või olla sellest tingitud, et õli lihtsalt vähe? Pärast Troostis juurde kallamist ma seda eriti ei tundud, nüüd hiljuti hakkasin märkama. Enne Troostis käiku ei kasutanud seda autot mina, nii et varasema kohta ei tea.
Ja ikka veel ootaks infot, et kas ma peaksin selle eelmise õli välja laskma enne uue ATF-i sisse kallamist või võin niisama peale kallata? Või peaksin ATF-ga läbi pesema värgi?

Ja mis see roolilatt ja vahetus maksma võiks minna?

Põhjus miks ma praegu roolilatti vahetama ei kipu, on ilge ajapuudus :red: Ja kuu aja pärast jääb auto suveks seisma, kuna lähen Eestist ära.. siis sügisel saaksin Saabiga põhjalikumalt tegelema hakata, siis on ka aega Troostist läbi käia.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#39

Ega klassikul aita ussi-,ega püssirohi.Rasket rooli põhjustab üldiselt kulunud pump.Kui "raskus" soojenedes väheneb ja aeg-ajalt jälle suureneb,on latt ka pees. Latt maksab 11-19000.-(remontlati saab u.5-8 000.- eest).
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#40

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: stennadi
Klassikule võib ikka seda punast ja tavalist atfi /psf i panna?

viimase otsa omadele ei või.

Kui ma õigesti aru sain, siis algab see viimane ots 1989. aastast, seega oma 88.a masinasse võin ma ikkagi veel ATF-i valada? Hetkel seal sees olev ollus pole just kuigi selge ja tahab kiiret välja vahetamist.
Ega klassikul vist seal mingit filtrit ole?? :freak:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#41

Kas on mingi selline variant, et roolivõimule on pandud miskit grafiiti sisaldavat möginat (loe õli), sest just seda meenutas väljalastud kraam kõige enam? :freak:
Või tähendab see miskit jama roolilatiga?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#42

Tekkis selline küsimus, et SAAB NG900 latt on sama mis Opel Astra latt, kas siis nii Opeli latt kui ka SAABi latt kasutavad sama õli?
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#44

Taaselustan vana teema. Nimelt oleks vaja enda NG900 roolivõimu vedelik ära vahetada.

Kas see sobiks? http://www.salome.ee/est/autokaubad/oli ... uctID=3142

All on kirjas
GM Dexron III, GM Dexron II Type “D” ja “E”, Catepillar TO-2 Ford Mercon WSP-M2C-185-A, Ford WSP-M2C-138-CJ Ford WSP M2C-166-H, Ford WSP-M2C-195-A, Allison C4

Ehk siis GM Dexron III ja II peaks ju nagu tähendama, et kuna NG900 on GM toodang, siis peaks ju sobima?
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#45

Külmade ilmade tulekul ilmnes asjaolu, et rooli keeramisel kostub siukest kummist krigisevat häält, vaatasin, et roolivõimu õlitase min-maxi vahel veerandi peal. Nagu ma aru saan, on sobivale õlile väga kindlad nõuded, aga üldiselt kas võib peale ka valada või peaks ikka kindlasti välja vahetama? Ise vist nagunii seda õiget õli kuskilt ei leia. Teine asi, et külmaga on aukudest läbi sõites hakanud amordid samasugust kumm-kummi vastu krigisevat häält tegema, põhjus muretsemiseks või tavaline asi?
Helista Viking Motors-isse, nad saavad saata ka postiga. Kui ei ole vahetanud, kindlasti vaheta ära.
__In Boost We Trust__
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#46

Ja filtrit ei tohi unustada.
Vasta