Vahetamine toimus nii - roolivõimu pumba küljest volla lahti, kansa otsa, mootor tööle ja siis rooliga vasakule ja paremale lõpuni keerata mõned korrad, kuni enamus vedelikust on välja tulnud. Siis mootor seisma, volla kinni, uus vedelik sisse ja mootor käima. Jälle rooliga mõlemale poole lõpuni mõned korrad, lisad vedelikku, mõõdad, roolid, lisad vedelikku kuni normini. Ehk teadjamad parandavad kui midagi ütlemata jäi.
Ilma vedelikuta töötamine rikub roolivõimu süsteemi!
Roolivõimu vedelik
Tegelikult oleks õhutamisel kasulik autot peale õli villimist u. tunnike mitte käivitada,aeg-ajalt aeglaselt/sujuvalt rooli servast-serva keerata.Õli läheb kergesti vahutama,kui õhk sees ja siis ei määrita pumpa-latti piisavalt.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kuna ilmselt roolivõimu vedeliku vahetamine ees seisab, pean elustama selle teema.
Küsimus siis, et palju NG900 T 97 a. seda roolivõimu vedelikku mahutab? Kesise saksa keele oskusega leidsin numbrid 3,0 koos mingi tekstiga manuaalist, et kas 3 L ongi?
Teine asi, et mis värvi see vedelik originaalis on (oletades, et seda üldse vahetatud pole - paberitest ei leidnud)? Hommikul vaatasin, et kas on punane, sinine või roheline, aga oli pruun nagu kohvi vähese koorega:wtf:
Küsimus siis, et palju NG900 T 97 a. seda roolivõimu vedelikku mahutab? Kesise saksa keele oskusega leidsin numbrid 3,0 koos mingi tekstiga manuaalist, et kas 3 L ongi?
Teine asi, et mis värvi see vedelik originaalis on (oletades, et seda üldse vahetatud pole - paberitest ei leidnud)? Hommikul vaatasin, et kas on punane, sinine või roheline, aga oli pruun nagu kohvi vähese koorega:wtf:
0,75 l. ja spetsõli.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tegelikult kasutab sama pumpa,aga tavalist atf õli näiteks VAG(vanematel masinatel).Ju siis on vahe latis olevates tihendites,et Saab niiväga rõhub oma eriõlile.
to olaviv:ära siis filtrit vahetamata jäta.
to olaviv:ära siis filtrit vahetamata jäta.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Segadus õli värvidega jätkub. Ostsin troostist õli ja anti purk helepunast (peaaegu roosa) vedelikku. Mina sinist nõudma. Selle peale kinnitati, et punane on õige ja sinist enam ammu ei tehta. Kirjad ka purgi peal, et "genuine Saab -98" ning hind samuti "genuine" mõõtu - 300+ eeku liiter. Ja filtrit ei suudetudki üles leida...
Värv ei oma mingit tähtsust,spetsifikatsioon on tähtis.Tonnise õli pole ei sinine,ega punane.Sisse valades on sinaka varjundiga(roosakas-sinakas).Filter asub paagis,nagu mainisin.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
'87 aasta klassik, paremale poole pöörates käib rool raskelt, vasakule kergelt. Sõites tunda ei ole, aga kohapeal keerates on vahe märgatav. Tundub, et roolivõimu vedelikku lekib kuskilt, igatahes tase on alla normi. Praegu on sees mingi tumedat värvi vedelik, mille päritolu on mulle teadmata. Paar kuud tagasti Troostis käies valati vist vedelikku juurde ka. Foorumist jäi kuskilt silma, et kui ühele poole keerata ei lase, on roolilatt õhtal, aga mõtlesin, et esialgu proovin vedelikku juurde kallata/vahetada. Samuti olen siin lugedes aru saanud, et minu klassikule sobib suvaline ATF õli.
Küsimus oleks siis, et kas ma võin seda punast ATF õli sinna tumedale vedelikule lihtsalt juurde kallata või lasen enne selle välja ja ATF asemele või hoopis oleks mingi kolmas variant parem?
Tänud
edit: ja kuidas te seda ühele poole raskema keeramise ja roolilati seost kommenteerite? Kas peaksin uut latti otsima hakkama?
Küsimus oleks siis, et kas ma võin seda punast ATF õli sinna tumedale vedelikule lihtsalt juurde kallata või lasen enne selle välja ja ATF asemele või hoopis oleks mingi kolmas variant parem?
Tänud
edit: ja kuidas te seda ühele poole raskema keeramise ja roolilati seost kommenteerite? Kas peaksin uut latti otsima hakkama?
Kas see raskem keeramine ei või olla sellest tingitud, et õli lihtsalt vähe? Pärast Troostis juurde kallamist ma seda eriti ei tundud, nüüd hiljuti hakkasin märkama. Enne Troostis käiku ei kasutanud seda autot mina, nii et varasema kohta ei tea.
Ja ikka veel ootaks infot, et kas ma peaksin selle eelmise õli välja laskma enne uue ATF-i sisse kallamist või võin niisama peale kallata? Või peaksin ATF-ga läbi pesema värgi?
Ja mis see roolilatt ja vahetus maksma võiks minna?
Põhjus miks ma praegu roolilatti vahetama ei kipu, on ilge ajapuudus
Ja kuu aja pärast jääb auto suveks seisma, kuna lähen Eestist ära.. siis sügisel saaksin Saabiga põhjalikumalt tegelema hakata, siis on ka aega Troostist läbi käia.
Ja ikka veel ootaks infot, et kas ma peaksin selle eelmise õli välja laskma enne uue ATF-i sisse kallamist või võin niisama peale kallata? Või peaksin ATF-ga läbi pesema värgi?
Ja mis see roolilatt ja vahetus maksma võiks minna?
Põhjus miks ma praegu roolilatti vahetama ei kipu, on ilge ajapuudus

Ega klassikul aita ussi-,ega püssirohi.Rasket rooli põhjustab üldiselt kulunud pump.Kui "raskus" soojenedes väheneb ja aeg-ajalt jälle suureneb,on latt ka pees. Latt maksab 11-19000.-(remontlati saab u.5-8 000.- eest).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: TrionicAlgselt postitas: stennadi
Klassikule võib ikka seda punast ja tavalist atfi /psf i panna?
viimase otsa omadele ei või.
Kui ma õigesti aru sain, siis algab see viimane ots 1989. aastast, seega oma 88.a masinasse võin ma ikkagi veel ATF-i valada? Hetkel seal sees olev ollus pole just kuigi selge ja tahab kiiret välja vahetamist.
Ega klassikul vist seal mingit filtrit ole??

Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Kas on mingi selline variant, et roolivõimule on pandud miskit grafiiti sisaldavat möginat (loe õli), sest just seda meenutas väljalastud kraam kõige enam? 
Või tähendab see miskit jama roolilatiga?

Või tähendab see miskit jama roolilatiga?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Jah
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Taaselustan vana teema. Nimelt oleks vaja enda NG900 roolivõimu vedelik ära vahetada.
Kas see sobiks? http://www.salome.ee/est/autokaubad/oli ... uctID=3142
All on kirjas
Ehk siis GM Dexron III ja II peaks ju nagu tähendama, et kuna NG900 on GM toodang, siis peaks ju sobima?
Kas see sobiks? http://www.salome.ee/est/autokaubad/oli ... uctID=3142
All on kirjas
GM Dexron III, GM Dexron II Type “D” ja “E”, Catepillar TO-2 Ford Mercon WSP-M2C-185-A, Ford WSP-M2C-138-CJ Ford WSP M2C-166-H, Ford WSP-M2C-195-A, Allison C4
Ehk siis GM Dexron III ja II peaks ju nagu tähendama, et kuna NG900 on GM toodang, siis peaks ju sobima?
- D116
- Postitusi: 2071
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Helista Viking Motors-isse, nad saavad saata ka postiga. Kui ei ole vahetanud, kindlasti vaheta ära.Külmade ilmade tulekul ilmnes asjaolu, et rooli keeramisel kostub siukest kummist krigisevat häält, vaatasin, et roolivõimu õlitase min-maxi vahel veerandi peal. Nagu ma aru saan, on sobivale õlile väga kindlad nõuded, aga üldiselt kas võib peale ka valada või peaks ikka kindlasti välja vahetama? Ise vist nagunii seda õiget õli kuskilt ei leia. Teine asi, et külmaga on aukudest läbi sõites hakanud amordid samasugust kumm-kummi vastu krigisevat häält tegema, põhjus muretsemiseks või tavaline asi?
__In Boost We Trust__
Ja filtrit ei tohi unustada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989