Ostuabi vaja: Saab 9-5 universaal

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#1

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/863/auto_php-id=250863-www_auto24_ee.html#

Nimelt sõbral ka plaan endale üks Saab soetada, aga kuna pisipere tulekul, ja selle tarbeks ka suurema mahtuvusega autot vaja, jäi tal see silma. Hinnapiiriks oleks tal a´la120000.- !!!

Milliseks see Hiiu Autode maine kujunenud on?

Või on siit foorumist kellelgi midagi pakkuda(sel juhul võib ka sedaan olla)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

Seest paistab olevat hästi hoitud.
Mul sama sisu näeb nac parem välja, aga ma olen ka küüsi puhastades murdnud:cool:

Nii esmapilgul paistab olevat OK!

Aga oota ja kuula mida tõsised saabivennad ütlevad. Elagu saabism:wise:
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#3

Hiiu Autode kohta on igasugu jutte räägitud, eks kõik sõltub konkreetsest autost.
Vanasti sai ka Trionicu abi auto ostmisel, ning Hiiu platsil vist ei pahandatud, kui ta Tech'iga möllas. Kõige lihtsam on helistada Trionicule ja küsida, kas tal on aega ostuabi osutada.

EDIT: Lisaks ostuhinnale peaks igaks juhuks arvestama raha ka esmasele remondile - a'la õlide, filtrite vahetused, puksid, rattalaagrid ja muud kulutarbed.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

9-5 ja 9-3 puhul pea alati ka ketid vaja vahetada kohe ja 9-5 tagasilla puksid ja - sharniirid ka.
Kasutaja avatar
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#5

Endal isiklik kogemus Hiiu Autod platsiga täitsa olemas. Ühest küljest oli positiivne, see pikemat kasvu heleda peaga ülemuse tüüpi mees oli täitsa ok inimene, samuti platsil olev müügimees Kaido. Ka Antil lubati Tech'iga möllata. Kuid kui minul ostuks läks, oli see esimesena nimetatud mees välismaal ja olin sunnitud tegelema teise ülemuse tüüpi mehega (kelle nime kahjuks ei mäleta). Selle mehe kohta ei leia mina küll ühtki head sõna. Iga kord kui talle helistasin, jäi tunne, et olen suur rahvavaenlane. Jutt mis telefonist tuli oli ülbe ja suhtumine klienti jättis ikka tõsiselt soovida :wall:. Kui mu saabism ei oleks nii lootusetu olnud ja ma seda autot ei oleks nii väga tahtnud, oleks ma selle mehe saatnud sinna kus päike ei paista ja ostnud Tartust tiba kallima 2,3t. Kui platsile autole järgi läksin, siis müügimees Kaido veel vabandas, et see teine ülemus ongi selline omamoodi ja mitte eriti hea suhtleja. Kahjuks ei oska seda "härrat" isegi kirjeldada, sest suhtlesin temaga vaid telefonis. Seega kui sa ei satu asju ajama pikemat kasvu heledate juustega nooremapoolse mehega, siis lükka asi natuke edasi. Võib juhtuda, et vihastad ennast herneks ja jääd heast autost ilma :wise:
Silver
Postitusi: 4
Liitunud: L Veebr 24, 2007 13:34
Asukoht:
Auto:

#6

Tulen siin teemas oma murega välja, kuna see haakub hästi juba püstitatuga.

Kuna varasemalt pole millegipärast tulnud pähe mõtet Saabi omada, siis olen täiesti uus "Saabinduses" ja viimased päevad on möödunud käesolevat foorumit ning siit saadud viiteid uurides. Olen vist tasapisi aru saamas mudelite kronoloogiast ning valikust. Samas tehnilised detailid on veel üsna segased... Kõik see kurssiviimine on ajendatud soovist hankida endale vahelduseks auto, millest üsna mitmed tuttavad on rääkinud ülivõrdes ja seega minus huvi tekitanud.

Kui ma olen õigesti aru saanud, siis universaali soovi korral on ainumas valik 9-5?
Vaadates nüüd mis hetkel turul toimub, siis auto24 näitab ainult 4 minu kriteeriumitele vastavat autot.
auto1
auto2
auto3
auto4

Siinkohal täpsustaks ära, mis "peab" olema: universaal, hind kuni 120k, kliimaautomaatik/kont,
Oleks tore, kui oleks - püsikiirusehoidja

Ülaltoodud mudelid on kõik täiesti erinevate mootorite ja kW ning heakorra / varustatuse astmega. Lisaks veel igal omad kiiksud. Nt ühte müüb Hiiu Autoaed, mille reputatsioon on erinevates foorumites kõvasti pihta saanud. Ja üks on valge (mitte, et mul isiklikult valge värvi vastu midagi oleks) aga hilisem edasimüük võib osutuda problemaatiliseks. Ja ühel on beez sisu/nahk, mis tundub piltide järgi üsna käest ära. Ja ühel 3,0; 147kW ; automaat kooslus, mis väga ökolt vist ei kõla jne.

Kuidas kommenteerite - kas antud näidete puhul on autod ja selle eest küsitav hind balansis? Või kehtib suuresti reegel "küsida võib kõike"...

Kas on mingid mootoritüübid, mida peaks tingimata vältima?

Kui keeruline on järelturg - kas Saabi on pigem lihtne või keeruline müüa?

Kas sellisel autol on velgede kinnitus 5x110?

Kas automaatkast on Saabil töökindel?

Kas Griffin mudelinimes on müügiargument või ettevaatlikusele manitsev?

Mitme kõlariga on originaal audiosüsteemid 9-5l? Kuidas hindate selle kvaliteeti (hea, rahuldav)?

Neid küsimusi on veel ning tekib kindlasti juurde aga esialgu ehk aitab :)

Ette tänades.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Isuzu V-6 diiselmootoriga tasuks uurida,kas plokk on sünnipärane,või juba vahetatud,muidu superhea mootor

Erilisi isendeid saab müüa küll,kuid masinaid tuuakse massiliselt,seetõttu müük komplitseeritud.

Jah

Kast,nagu kast ikka,on töökindel.

Griffin on varustuspakett ja kindlasti müügiargument.

Erinevad paketid.Harman-Kardoni AS-3 on juba väga hea heliga.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

auto nr 4 EI OLE griffin
vaid SE
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

Kas universaalGriffinid on üldse olemas? Mumeelest olid kõik Griffinid sedaanid. Silver, Sulle teadmiseks, et Griffin on (üldistades) kõikide lisadega 3,0 V6 mootoriga Saab. Muuseas mõnelegi küsimusele saad vastuse ka otsingut kasutades.

EDIT: Rääkisin jälle mälu järgi ja fakte ei kontrollinud. Griff eksisteerib ka universaalina.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

auto 1 - 2.0 turbo (141 kW) ?? Kas see kw number pisut palju ei ole?

auto2 - Itaaliast toodu, ilmselt igasugu põhjamaine varustus puudu, tulede pesu jms.

auto 4 - naguöeldud, ei ole Griffin. 3.0 siiski on sõidumõnu, öko kindlasti mitte, aga siin on see naeratuse koefitsent juures..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Gunn
Postitusi: 188
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#11

Auto 4 on üle aasta kindlasti juba müügis olnud. Algne hind 155000 on vähenenud 119000-ni. Seal võib olla kõvasti veel tingimisruumi (ega siis müüjad teda ka lõputult ei viitsi müüa :P).
Kasutaja avatar
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#12

tuginedes erinevate (paljude) tuttavate jutule, soovitaksin siiski autot vaadata (osta) mitte autoaiast vaid mõne foorumlase käest. kadaka tee autoplatsidele ja hiiu autosse on minul isiklikult soovitatud...noh, mitte minna.
aga alati on erandeid, kas sul jätkub aega neid erandeid välja sõeluda?

mis puudutab ökot, siis arvesta, et 9-5 kuulub luxautode klassi, pane teised konkurendid kõrvale ja minu meelest on SAAB võidumees. rääkimata turbost, mis naeratuse kauaks näkku naelutab. mis puudutab Griffinit, siis on see SAABi tippvariant, mida võid uhkusega eksponeerida, või mis iganes sul mõttes on:headbang:
Kasutaja avatar
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Cyber
auto 1 - 2.0 turbo (141 kW) ?? Kas see kw number pisut palju ei ole?

auto2 - Itaaliast toodu, ilmselt igasugu põhjamaine varustus puudu, tulede pesu jms.

auto 4 - naguöeldud, ei ole Griffin. 3.0 siiski on sõidumõnu, öko kindlasti mitte, aga siin on see naeratuse koefitsent juures..;)

Mul ka 141 kw 2.0
See on saabi originaal tuningu pakett ja vist osadel turgudel oli see kohe peal.
aga minu pill ei suuda sõita nende kütusenäitajatega, mis seal kuulutuses on
Mul linnas kuskil 14 kanti ja maanteel 8-9 kanti
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#14

Griffin oli enne AERO-t 9-5 puhul. Jah on olemas universaalgriffineid, ise näind vikingis müügis, oleks äärepealt ära ostnud, takistuseks sai helebeezh nahksisu.
Silver
Postitusi: 4
Liitunud: L Veebr 24, 2007 13:34
Asukoht:
Auto:

#15

Suured tänud vastajatele (sh, "inside" infole u2u-s :))
Algselt postitas: wyxx
soovitaksin siiski autot vaadata (osta) mitte autoaiast vaid mõne foorumlase käest.
Suurima heameelega ostaks siinsete kodanike käest aga vähemalt foorumi müüginurk ei pakkunud ühtegi. Ma millegipärast usun, et see info tavaliselt dubleeritakse ka auto24 ning seega ei saanud mul midagi ka märkamata jääda.
Algselt postitas: suur
Muuseas mõnelegi küsimusele saad vastuse ka otsingut kasutades.
Usu mind, ma olen seda foorumit lugenud nagu jutukat ja võibolla isegi nii vanu teemasid, mille olemasolust sa ei mäletagi ;) Aga noh, kuna uut infot on liiga palju, siis mõni detail võib esialgu märkamata jääda. Loodan, et andestad.
Algselt postitas: Trionic
Erilisi isendeid saab müüa küll,kuid masinaid tuuakse massiliselt,seetõttu müük komplitseeritud
Kui mõtled siinkohal Saabi üldiselt, kui erilist isendit, siis tuleb tunnistada, et minu kriteeriumitele väga kerge leida pole. Või on siis hetkel turul ajutine tühimik. Järgmised autod (mis loomulikult näevad välja apetiitsemad) maksavad ca 40-50k enam ning selline lisaraha polnud hetkel plaanis. Või siis sama raha eest teha eelistustes järeleandmisi. Aga universaalkerest ei taha kindlasti loobuda.

Kokkuvõtteks ongi seis selline, et nendel masinatel, mis hetkel turul saada, on igal omad hädad juures, mida ilusaks mõelda ei kannata. Nt auto4 "griffin", mis Gunn'i sõnade järgi juba üle aasta platsil seisnud. Miski kiiks peab tal juures olema, et müügiaeg nii pikk :S
Huvitav on see, et ühtegi kommentaari pole tulnud auto3 (Hiiu) kohta. V.a. siis see, et ta on sattunud "valele" platsile. Või on tegu nii mannetu isendiga, et ei väärgi kommentaare :( Cruisi tal muidugi pole, aga selle puudumise suudan ilusaks mõelda küll :) Aga kas on infot, et kui lihtne on originaal püsikiirusehoidja installeerida? Et kas valmidus on tehases külge pandud, jääb üle vaid vahetada miski kang ja progeda?
Igatahes lähen vaatan selle Hiiu isendi üle ja äkki õnnestub mitte sattuda ülbikute kätte ning suudame tekitada konstruktiivse vestluse.
Kasutaja avatar
methodik
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 11, 2007 23:23
Asukoht:
Auto:

#16

see nr 3 (http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=250863) 9-5 Estate on Hiiul ka vähemalt sügisel seisnud.
siis heitsin sellele pilgu väljast peale, väljast nägi küll igati kobe välja, ent lähemalt ei hakanud uurima kuna manuaalkast - ise tahan automaati.

kas püsikiirusehoidja 9-5 puhul standardvarustuses ei ole?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: Silver
Algselt postitas: suur
Muuseas mõnelegi küsimusele saad vastuse ka otsingut kasutades.
Usu mind, ma olen seda foorumit lugenud nagu jutukat ja võibolla isegi nii vanu teemasid, mille olemasolust sa ei mäletagi ;) Aga noh, kuna uut infot on liiga palju, siis mõni detail võib esialgu märkamata jääda. Loodan, et andestad.
Väga ei usu:P. Samas mis mul andestada on, see otsinguvihje oli pigem soovitus või suunamine. Ei viitsi siin foorumis iga tühja-tähja peale ärrituda.

Vastaks siis su küsimustele. Mõned jätsin meelega välja kuna siin teemas juba juttu olnud.
Algselt postitas: Silver
Kas on mingid mootoritüübid, mida peaks tingimata vältima?
Kui traktorit vaatad, siis garantiita (ja vahetamata mootoriga) 3,0 diislid on paras riskibisnes. Märksõnaks hülss/hülsid
Kas sellisel autol on velgede kinnitus 5x110?
Jah, 900NG, 9-3 ja 9-5 sama auguvalemiga. Aerole alla 16" velg alla ei lähe.
Kas automaatkast on Saabil töökindel?
Üldiselt pole väga palju hädaldamist kuulnud. Tonnisel on muidugi töökindlam. 9-5 aut. kastil on mõned sõlmed mis kipuvad lagunema. Otsinguga leiad ka pisut detailsemat juttu.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#18

2003 aastas alates muutus 9-5 automaatkast ja harvast õlivahetusest tulenev solenoidide probleem peaks olema ajalugu. Kui hävinenud solenoide õigel ajal välja ei vaheta, saab uue kasti. Vigast kasti on lihtne kindlaks teha: Käik D peale, kui paigalt võtt on absoluutselt sujuv - on kõik korras. Kui aga terava jõnksuga, siis võib probleeme esineda. Samas kas see oli mingi müstiline kokkulangevus aga mu sõbra automaatkast hakkas pehmelt tööle peale väntvõlli anduri väljavahetamist.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: qdwin
2003 aastas alates muutus 9-5 automaatkast ja harvast õlivahetusest tulenev solenoidide probleem peaks olema ajalugu. Kui hävinenud solenoide õigel ajal välja ei vaheta, saab uue kasti. Vigast kasti on lihtne kindlaks teha: Käik D peale, kui paigalt võtt on absoluutselt sujuv - on kõik korras. Kui aga terava jõnksuga, siis võib probleeme esineda. Samas kas see oli mingi müstiline kokkulangevus aga mu sõbra automaatkast hakkas pehmelt tööle peale väntvõlli anduri väljavahetamist.
Pole need hädad kuhugi kadunud ka uuematel. 2 kundet 04 ja 05 saabid,sarnased kastiprobleemid:poke:

to Silver: pidasin silmas erilisi saabe,a´la Troll,Viggen,mõne mehe hästi tuunitu,anniversary mudelid jne.
Silver
Postitusi: 4
Liitunud: L Veebr 24, 2007 13:34
Asukoht:
Auto:

#20

Käisin siis Hiiul SEDA autot vaatamas, millest muuhulgas ka teemaalgataja räägib. Kui ühes teises teemas keegi Saabi naisterahvaga võrdles, siis minu esmatutvuse puhul võib analooge leida :)
Auto oli kosmeetika abil kenasti lille löödud. Tulemus nii hea, et kiire vaatluse põhjal oli isegi raske nn parklakriime vms eksterjööris leida (parempoolsel tagauksel oli vist vaevumärgatav mõlk). Sama jutt ka interjööri kohta. Make-up oli tehtud hoolikalt ning üldmulje oli korrektne (väike koniauk tagaistmel käib asja juurde).
Meie esmatutvust tumestas asjaolu, et ma ei suutnud sissejuhatuseks teda kuidagi "käima" saada. Ja nagu ka naiste puhul, oli probleemiks see, et drinki polnud piisavalt. Kahjuks toodi vaid paar liitrit lisa ning see ei andnud võimalust pikemalt sadulas püsida. Seega esimesel korral asjaks ei länud ning sõit jäi ära...
Minu kõrva jaoks (mis pole iseenesest mingi parameeter) töötas aga mootor korralikult.

Probleemidest. Loomulikult oli SID kutu. Veidral kombel logises üsna palju suunatule/cruise kang (auto kirjelduses millegipärast cruisi pole märgitud ja meelest läks küsida, et kas see siis ei tööta). Pisidetailiks veel, et remondimehed on pidanud mingil põhjusel iluvõre eemaldama ning selle millegipärast silmatorkavalt halvasti tagasi pannud.
Hooldusraamatu (mis siis tõendas, et ls tõesti selline on nagu kirjas) vahel oli ka mingi kohaliku remondiettevõtte arve koopia, kus kirjas miskiste tihendite jms vahetus.

Kokkuvõtvalt päris õiget emotsiooni veel niisama silitamise ja süles istumisega ei saanud. Küll aga niipalju huvi tekitas, et võiks teine kord veel kokku saada ja üritada enamat.

Hinda nad ka ei olnud valmis järele andma, väites, et nad just on selle väga soodsaks teinud.
PS: Kas läbisõit viitab sellele, et peaks kohe ka mootoris kette vahetama?
Vasta