Katalüsaator umbes?

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Kasutaja avatar
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#27

Algselt postitas: kasparius
Pane sportkat. ca3k eek. Aero hakkab hingama ilusti. Metallist sisuga.
Tegelikult on ka universaalseid katalüsaatoreid. Vaata Lakiauto kodulehte.

Sai veits asja uuritud. VM sõnul jälle igasugused universaalid ei pidavat sobima! Check engine tuli pidi põlema ikka jääma, vaatamata sellele et asi toimib ikkagi. Kas oled ise mingit sportkati proovinud? probleeme pole saabiga ühildamisel?
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#28

U2U
Sent from my Monte Carlo using B236
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#29

OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust? Või plähmerdad niisama?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#30

Algselt postitas: wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Neljataktilisel mootoril ei ole sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
Eriti ei ole neljataktilisel turbomootoril sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
On küll väljalaske häälestus, aga seal tegeletakse dünaamiliste sündmustega, mis kohe kindlasti ei kvalifitseeru termini alla "surve".

Kui sa oskaksid mõne hea tehnilise põhjenduse tuua, mis näitaks ära, mismoodi "ebapiisav vastusurve" mootori tööd halvemaks teeb, siis võiks ju selle teooria üle arutleda.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#31

Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Neljataktilisel mootoril ei ole sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
Eriti ei ole neljataktilisel turbomootoril sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
On küll väljalaske häälestus, aga seal tegeletakse dünaamiliste sündmustega, mis kohe kindlasti ei kvalifitseeru termini alla "surve".

Kui sa oskaksid mõne hea tehnilise põhjenduse tuua, mis näitaks ära, mismoodi "ebapiisav vastusurve" mootori tööd halvemaks teeb, siis võiks ju selle teooria üle arutleda.

Minu jaoks on põhjendus siin. http://www.flowmastermufflers.com/backpressure.html
Summuti ei ole ainult müra summutaja vaid optimaalselt töötava mootori osa :facts:
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#32

Ega seepärast vahetatakse ka ju väljalaset jämedama vastu, eemaldades kat, ning mida sirgem seda parem, et kiirendada gaaside liikumist ja aidata kaasa turbo pöörlemiseks.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#33

kas turbokal on vaja vastusurvet?
Küll võib ikka lolle küsimusi esitada onju.
Kõik väljalase eemaldada ja tänavatele proovima minna.
Sent from my Monte Carlo using B236
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#34

Väga õige! Aga seda täpselt õiges koguses ja kooskõlas mootori karakteristikaga. Et parim variant on jõu kohapealt ilma downpipeta lajatada?
Lembit
Postitusi: 113
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#35

Algselt postitas: wilddog
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddog
OT: Äkki seletad lollile ka oma erutumise põhjust?
Algselt postitas: Lembit
Algselt postitas: wilddogKull aga võib ebapiisav vastusurve mootori tööd häirida.
:head:"Ebapiisava vastusurve" korral võid väljalaske lõppu paigaldada sobivas mõõdus auguga puupunni. :fight:
Saabifoorumist "ebapiisava vastusurve" juttu kuulda poleks uskunudki.
Neljataktilisel mootoril ei ole sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
Eriti ei ole neljataktilisel turbomootoril sellist asja nagu "vajalik vastusurve".
On küll väljalaske häälestus, aga seal tegeletakse dünaamiliste sündmustega, mis kohe kindlasti ei kvalifitseeru termini alla "surve".

Kui sa oskaksid mõne hea tehnilise põhjenduse tuua, mis näitaks ära, mismoodi "ebapiisav vastusurve" mootori tööd halvemaks teeb, siis võiks ju selle teooria üle arutleda.

Minu jaoks on põhjendus siin. http://www.flowmastermufflers.com/backpressure.html
Summuti ei ole ainult müra summutaja vaid optimaalselt töötava mootori osa :facts:
Vabalthingava mootori puhul, mis on disainitud mingi konkreetse tugevalt takistava summuti jaoks, see seletus võib-olla isegi midagi selgitab, aga nende muutuste suurusjärk ei ole mitte "vasturõhkude" erinevuse jagu vaid pigem heli liikumiskiiruste erinevuse jagu erinevates rõhkudes ja temperatuuridel.
Vabama väljalaskega muutub väljalaske häälestussagedus natukene ja nendel konkreetsetel pööretel, millele oli väljalase ennem häälestatud, tõepoolest võib silindrisse jääva küttesegu hulk väheneda. Samas kuna see häälestussagedus liikus mingile muule pöörlemissagedusele, siis tänu faktile, et mootoril on vabama väljalaske tõttu vähem pumpamiskadusid, on selles uues kohas tekkiv tipp kõrgem, kui oli vanas kohas.

Turbomootorite puhul suurendab vabam väljalase rõhulangu turbiinil, mis parandab turbiini tööd. Turbiinist ülesvoolu jäävad muutused ei ole märkimisväärsed, kuna seal olevat rõhku reguleerib pigem wastegate sisselaskerõhu järgi. Väljalaske takistuse vähendamisega turbomootoril saad kiirema spool-up'i ja sellega seoses rõhu madalamatel pööretel. Selle kasulikkust vist ei ole vaja lahti seletama hakata?

Ja selle flowmasteri jutule ju juurde, et kui see asi täpselt nii käibki, siis nad ju saaksid müüa ka summuti otsa käivaid seibe, mis taastavad tehase vastusurve taseme ja sellega siis parandavad mootori tööd. Miskipärast ei ole ma selliseid seibe küll kusagil müügil kohanud :)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#36

Algselt postitas: wilddog
Väga õige! Aga seda täpselt õiges koguses ja kooskõlas mootori karakteristikaga. Et parim variant on jõu kohapealt ilma downpipeta lajatada?

Muidugi ilma.... siin väike näide, kuidas saada 1300cc mootorratta mootorist ca 500hp, loomulikult turboga ja pöörake tähelepanu väljalaskele, kus siin on vastusurve?

http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#37

see 500 hp teele küll ei jõudnud...
Poiss oleks täis gaasiga kuu peal juba:D
Vasta