Pool-xenoonid ja Bi-xenoonid

Vasta
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#1

Ei tea ksenoonituledest midagi, seega küsimus järgmine. Kuidas teha välisel vaatlusel vahet, kas ksenoonid on ainult lähituled või mõlemad? Sinine valguse olemasolu päise päeva ajal ereda päikese käes võibolla nii hästi ei tuvasta. Aga bi-xenoonidel on ju tegemist ühe ja sama pirniga, mille valgusvihu nurka muudetakse. Kuidas selline asi laternasse installitud on, originaalis? Kas see tähendab seda, et tehases paigaldatud bi-xenoontuli on ainult ühes laterna "kambris" ja teine kamber, mis halogeenide puhul mõeldud kaugtulede jaoks, on jäetud tühjaks? Või on tehase bi-ksenoonide laternal sootuks teistsugune ehitus, kui tavalisel laternal?

Jutt siis peamiselt 2002 (lähituled xenon) ja 2003 (bi-xenon) üheksa-viiest.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#2

Ise küsin, ise vastan :) Täna vaatamas käinud "viiesel" oli bi-xenon lähitule kambris ja kaugtule kambris veel lisaks tavaline halogeen. Sain ise vaadata, kuidas kaugtule lülitumisel halogeen süttis ja lähituli oma valgusvihu ülespoole muutis. Lausa üllatas, kaugtulesid ju siis lausa topelt :cool:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#3

mina sellest kaugtule xenon-st küll aru ei saa...tundub nagu tavaline halogaan, kui põleb.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#4

Suhteliselt kehvasti näitab ka see xenon-kaug tuli. Kui panna AMG ning hõbenool(millel tavalised halogeenid) kõrvuti siis on saabi omad kõvasti etemad.
Kasutaja avatar
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#5

Algselt postitas: MaxPower
mina sellest kaugtule xenon-st küll aru ei saa...tundub nagu tavaline halogaan, kui põleb.

Ära vaata kaugtuld vaid lähituld ;) Loe mu teist postitust. Las keegi teine vahetab tulesid ja ise vaata samal ajal, mis laternas sees toimub. Ega ma muidugi ei tea, mismoodi teistel on, ise olen ainult ühte uurinud.

Kui Jupatsi jutt vastab tõele, siis on küll superlux :notworthy: On mõned asjad, mille poolest rootslased sakslastest ikkagi üle on. OT, aga lugesin kuskilt, et '98 9-5 seljatas NCAP punktides 2004 5-seeria BMW :thumb:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 571
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#6

teine lahendus bi-xenoni puhul on see, et laterna/pirni kaldenurka ei muudeta, vaid asjal on nö. klapid ees. Kui kaugtuled peale lükata, siis lükatakse ka klapp eest ära. Pirni asend jääb samaks.

Reeglina bi-xenonil halogeeni küll kõrval ei ole. Siis on tegemist ikka tavalise lähitule xenoniga...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#7

Saab.com
Bi-xenon headlights give a broader low beam and better kerbside visibility. For high beam, the bi-xenon lights are supplemented with halogen lights that give a long and broad throw. Beam length is adjusted automatically to maximise capacity and to reduce the risk of blinding oncoming traffic.

Ja nii on algusest saati olnud, halogeen süttib LISAKS ksenoonile (mis läheb ka eredamalt põlema).
Xenoon on aeglane, tulede vilgutamiseks halogeen süttib tunduvalt kiiremini, kui xenoon jõuab end sütitada või seal klapikesi liigutada/kaldenurka muuta.

terv, teager
Vasta