Nujah, algsesse teemasse tagasi pöördudes, tuleb vist alustada sellest ülestunnistusest, et mul on (tegelt elukaaslasega 2-pääle;)) koguni 2 900 classicut - esialgu sai maha salatud 1981 aasta GLs

Esimene auto üldse, millega omanikumuresid-rõõme tundsin. Sai tema ostetud 2001. aasta mais Tartust kuulutuse pääle, kuna mõlemal oli vaja jõuda oma välitõid tegema - kord Alam-Pedjale, kord Mustjõe äärde Läti piirile. Kuigi eelmine omanik väitis, et viimase aasta jooksul mitu olulist sõlme vahetanud on saime meiegi juba esimese kuu-kahe jooksul veel omajagu töökodade uksi kulutada. Siduri peasilinder vahetati Paki OÜ-s Kreutzwaldi tänaval, kus masin eelmise omaniku ajal juba remondis käinud oli - töö tehti suht hästi - kuigi tudengi rahakoti jaoks ehk pisut kallilt (275.-/h), nende poole sai pöördutud veel kord-paar hiljemgi. Umbes samal ajal tekkis probleem kütusekuluga ja musta suitsuga - ühelt sõbralt saadud soovituse järgi sai pöördutud Utility'sse. Seal leiti viga kärmelt üles - mõlema karburaatori memraanid olid purud ja üllatuseks oli neil kohapeal ka uued asemele panna. Pärast seda oli masinal hoopis teine minek.

Pea kaks aastat hiljem, enne ülevaatust reguleeriti edukalt CO paika. Paraku ei taheta seal firmas enam nii vanadest masinatest ja vist ka SAABidest üldse midagi kuulda.

Paar kogemust on ka sellise kohaga nagu Tareli Kaubandus OÜ Pikal tänaval :
Esimene vägagi positiivne - asendati edukalt klapikambris olev raam, kaks klappi ja nukkvõll, kusjuures treiti pritsungmootori võllile otsa bensiinipumba ekstsentrik - igatahes saadi masin tööle ja seda vaid paari päevaga.
Ka teise kogemuse liigitaks pigem positiivsete kilda - vahetati ära purunenud ketipinguti.
Kolmas kord aga võttis ära isu sama firmat vähemalt mootori küsimustes tülitada. Ühel halval veebruarikuu päeval kadus Tartus mootorit käima pannes ära õlirõhk ja tagasi ei tulnudki (oma rumalusest ei taibanud ka kohe momentaalselt pärast õlitule põlema jäämist mootorit välja suretada:wall:). Seejärel otsis kohalik meister viga ca 4 kuud (!!) ja ega vist ei leidnudki, aga mski isiklik jonn või uhkus ei lubanud tal ka tunnistada, et sedakorda tema mõistus masinast üle ei käi. Lõpuks sai ta asja küll jooksma, kuid nii et moootori kuumenedes hakkab õlituli madalatel pöötetel jällegi põlema. See remont jäigi õnnelikku lõppu jõudmata (seni).
Vahepeal, mais aga sai Arest ostetud järgmine 900(sissepritsega, 84), millega Tartu teenindustesse veel läinud pole - kuigi lähiajal tuleb minna.
Kui keegi oskab soovitada kohta, kus veermikuga hästi hakkama saadakse, andku teada. Kas Tartus on sellist firmat, kus töökojas on pidurdusjõudude kontrolli võimalus?