Äkki on see hoopis diislite eripära?
Ma turbomootoris küll pärast ~2000km läbimist erilist õli- värvimuutust pole täheldanud. Eks mingil määral ikka, aga no must kohe kindlasti ta pole.
Oleneb mootori kulumisastmest? Eelmine omanik õli vahetamisel laisk olnud ja nüüd sinu uus õli on korjanud kõik metallijäägid mootorist kokku. Tilk tõrva meepotis
Algselt postitas: ml
Kaks kuud uus õli sees olnud ja silmaga vaadates ilgelt must juba. Sõidetud 2000 km. Eelmine omanik on vist mingi laiskur olnud. Ja kütusekulu ka tõusnud, maanteel võtab endise 4,7 asemel nüüd 5,3 L/100 km, teeb ikka väga murelikuks küll.
Ma pole enda masinas veel heledat õli näinud isegi mitte tund aega peale õli vahetamist. See ongi diisli eripära, et õli on must, peale käivitamist muutub juba värvi.
Algselt postitas: krss
Mis neil Essol ja Mobilil ühist on?
Minu arvates ei oma see üldse tähtsust, kas on mineraalõli või on see valmistatud sünteetiliselt või segatud sünteetiliselt valmistatud õli mineraaliga. Te ei arutle ka suhkru puhul, kas see on tehtud suhkruroost või suhkrupeedist või osaliselt sünteetiline, teid huvitavad ikka omadused. Samuti tuleks vaadata õli puhul eelkõige KVALITEEDIKLASSI ja seejärel ka viskoossust. Tõsi, enamik kõrge kvaliteediklassiga multiviskoosseid õlisid, millel need viskoossusnumbrid (5W50) on võimalikult kaugel teineteisest, on reeglina ka täissünteetilised. Üksikud on ka täiesti mineraalõlid, aga kuna maksab kvaliteediklass (mitte saia küpsetusviis), on need mineraalid ka samas hinnaklassis sünteetilistega. Kvaliteediklasside puhul on lihtne vaadata nende S/C-de süsteemi, kus S tähistab bensumootoreid ja C diiselmootoreid, ning nende järel olev täht peaks olema võimalikult kaugel tähestikus. Näiteks SH/CC õli on väga hea õli bensiinimootorile, kuid diisli jaoks (CC) täidab napilt vanadele diiselmootoritele esitatud kvaliteedinormid.
Nende samade tähtede põhjal on mulle ADNOC nimelise tooja õlisid soovitatud, teadajamad ehk kommenteerivad?
Eelmised Toyota ja Audi sõitsid selle õliga mul, Saabis hetkel valvoline poolsünt. Talve alguseks tuleb 8t-10t km täis ja siis vaja ilmselt mingi korralik õli vahetuseks vaadata.
ADNOC täissünti kasutan isegi juba paar aastat. Ei ole nagu häda miskit. Astun tühja kanistriga üle tänava poodi ja 200L tünnist mulle pumbatakse
Eks laiskus mängib ka oma osa, aga miks selle värvilisete siltidega pakendi eest siis eraldi maksma peaks, kui õli on OK..
Algselt postitas: sebastian
ADNOC täissünti kasutan isegi juba paar aastat. Ei ole nagu häda miskit. Astun tühja kanistriga üle tänava poodi ja 200L tünnist mulle pumbatakse
Äkki vihjad, millise tänavaga tegu, sel Balterexil paistab Tallinnas päris mitu edasimüüjat olema. Ja mis aegadel sinna sisse astuda saab ning kas seal on ka nende muud määrded müügil?
Eks laiskus mängib ka oma osa, aga miks selle värvilisete siltidega pakendi eest siis eraldi maksma peaks, kui õli on OK..
Ja mõttetut prügi tekib ka jälle ühe ühiku võrra vähem
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB!
Algselt postitas: Ryhkija
Äkki vihjad, millise tänavaga tegu, sel Balterexil paistab Tallinnas päris mitu edasimüüjat olema. Ja mis aegadel sinna sisse astuda saab ning kas seal on ka nende muud määrded müügil?
Paldiski mnt. 26a, kauplus "Autokaubad". Samas majas ka endine Fuji, praegu "Digifoto"...
Parkimine on siin nüüd tasuline, aga mingi tasuta 15 min. ikka jõuab vast ära käia
Selgus, et mul on nüüd bensiinimootorile mõeldud õli diiselmootoris, täpsemalt Mobil Synth S 5W40. Kas peaksin muretsema?
Või tuleb suhtuda nii, et spets diisliõlid on diiselmootorile eriti head ja bensuomad lihtsalt tavaliselt head..?
Iga päev avastan, et midagi uut jälle välja mõeldud.
Pole olemas erilisi diisli või bensiiniõlisi, õlidel on viskoosusindeks SAE ja kvaliteediklass API ja ACEA. Viskoosusindeksis enne W olev number näitab õli voolavust talvel (mida väiksem number, seda madala temperatuurini voolab) ja peale W-d number voolavust suvel ehk kuumataluvust (mida suurem number, seda kõrgema temperatuurini säilitab määrivad omadused). API kvaliteediklassi märgitakse näiteks SJ/CF, kus S (spark) on kvaliteediklass bensiinimootoriele ja C (compression) diislitele. Peale S ja C olev täht peaks olema võimalikult kaugel tähestikus. Ma usun, et Mobili õlid vastavad täielikult viimastele kvaliteedinõutele ja muretsemiseks pole põhjust.
Lugesin teema läbi, aga ei saanudki endale vastust. Mind kui auto tavakasutajat mitte tulihingelist fänni vaevab küsimus, millise viskoossusindeksiga mootoriõli enda auto mootorisse valada. Arvan, et loosi läheb ikka täissünt õli.
Kas 9-5 aero mootorisse sobib panna Mobil (ESP vist oli ka mingi mark seal juures) 5W30 õli? Just kas 5W30, sest seni olen koguaeg 5W40 kasutanud, kuid praegu juhtus nii, et sain tasuta enda valdusesse sobiva koguse eelpool mainitud 5W30.
Jajah, nüüd me teame, miks Ranttol sidur läbi läks..
minu loba
Ei, väga koomiline.
Üks kahest, kas Rantto vaatas valesti või on mingi muu vigur selle õliga.
Arutame seda asja homme edasi, mul seisab ka sama asi ees koos sidurivahetusega, korv ilmselt läbi. Ise oleks kasutanud vist 5W30 mineraalõli.
Selle paksu transmissioon õliga on selline naljakas lugu rääkida, olin noor siis veel ( ) ja meil oli Audi 100, hommikul käivitan, et garaasist välja ajada. No käiku ma välja ei saanud seistes esialgu. Sain siis pusimise peale välja, starter ka ei jõudnud vedada kui käik väljas. No siis jäi üle veel sidurit vajutada, läks kuidagi käima. Ja enne ma sidurit lahti ei saanud lasta kui käigukast oli pisut soojenenud, et õli vedelam oleks. Õli oli lihtsalt nii külmunud, et võllid olid nii öelda kinni kiilunud. No meil külm garaas siis veel ja "tol" ajal polnud -30 väljas probleem compared to today:wtf: