Õlialast nõu vajaka...

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#51

Äkki on see hoopis diislite eripära?
Ma turbomootoris küll pärast ~2000km läbimist erilist õli- värvimuutust pole täheldanud. Eks mingil määral ikka, aga no must kohe kindlasti ta pole.
Oleneb mootori kulumisastmest? Eelmine omanik õli vahetamisel laisk olnud ja nüüd sinu uus õli on korjanud kõik metallijäägid mootorist kokku. Tilk tõrva meepotis :o
Jürgen

#52

Mida arvate erimelli õlidest?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#53

Algselt postitas: ml
Kaks kuud uus õli sees olnud ja silmaga vaadates ilgelt must juba. Sõidetud 2000 km. Eelmine omanik on vist mingi laiskur olnud. Ja kütusekulu ka tõusnud, maanteel võtab endise 4,7 asemel nüüd 5,3 L/100 km, teeb ikka väga murelikuks küll.:P

Ma pole enda masinas veel heledat õli näinud isegi mitte tund aega peale õli vahetamist. See ongi diisli eripära, et õli on must, peale käivitamist muutub juba värvi.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#54

Algselt postitas: krss
Mis neil Essol ja Mobilil ühist on?

Minu arvates ei oma see üldse tähtsust, kas on mineraalõli või on see valmistatud sünteetiliselt või segatud sünteetiliselt valmistatud õli mineraaliga. Te ei arutle ka suhkru puhul, kas see on tehtud suhkruroost või suhkrupeedist või osaliselt sünteetiline, teid huvitavad ikka omadused. Samuti tuleks vaadata õli puhul eelkõige KVALITEEDIKLASSI ja seejärel ka viskoossust. Tõsi, enamik kõrge kvaliteediklassiga multiviskoosseid õlisid, millel need viskoossusnumbrid (5W50) on võimalikult kaugel teineteisest, on reeglina ka täissünteetilised. Üksikud on ka täiesti mineraalõlid, aga kuna maksab kvaliteediklass (mitte saia küpsetusviis), on need mineraalid ka samas hinnaklassis sünteetilistega. Kvaliteediklasside puhul on lihtne vaadata nende S/C-de süsteemi, kus S tähistab bensumootoreid ja C diiselmootoreid, ning nende järel olev täht peaks olema võimalikult kaugel tähestikus. Näiteks SH/CC õli on väga hea õli bensiinimootorile, kuid diisli jaoks (CC) täidab napilt vanadele diiselmootoritele esitatud kvaliteedinormid.

Nende samade tähtede põhjal on mulle ADNOC nimelise tooja õlisid soovitatud, teadajamad ehk kommenteerivad?

http://www.balterex.ee/?c=2

Eelmised Toyota ja Audi sõitsid selle õliga mul, Saabis hetkel valvoline poolsünt. Talve alguseks tuleb 8t-10t km täis ja siis vaja ilmselt mingi korralik õli vahetuseks vaadata.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#55

ADNOC täissünti kasutan isegi juba paar aastat. Ei ole nagu häda miskit. Astun tühja kanistriga üle tänava poodi ja 200L tünnist mulle pumbatakse :P
Eks laiskus mängib ka oma osa, aga miks selle värvilisete siltidega pakendi eest siis eraldi maksma peaks, kui õli on OK..
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#56

Algselt postitas: sebastian
ADNOC täissünti kasutan isegi juba paar aastat. Ei ole nagu häda miskit. Astun tühja kanistriga üle tänava poodi ja 200L tünnist mulle pumbatakse :P
Äkki vihjad, millise tänavaga tegu, sel Balterexil paistab Tallinnas päris mitu edasimüüjat olema. Ja mis aegadel sinna sisse astuda saab ning kas seal on ka nende muud määrded müügil?
Eks laiskus mängib ka oma osa, aga miks selle värvilisete siltidega pakendi eest siis eraldi maksma peaks, kui õli on OK..
Ja mõttetut prügi tekib ka jälle ühe ühiku võrra vähem :P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Jürgen

#57

Algselt postitas: Jürgen
Mida arvate erimelli õlidest?
Tõstaks küsimust esile, tegi 5w40 õliga.
Kasutaja avatar
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#58

Algselt postitas: saabu
Hetk kestab juba 5aastat ja kolvi purunemise tõttu mootorit osandades oli sisu täiesti ilus ja puhas.

ega ometi üks õli 5 aastat? siis nagu kolvi purunemine suht loogiline.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#59

Süvene teksti ja mõtle loogiliselt;)5aastat olen kasutand sama marki mitte ühte ja sama 4 liitrit.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#60

Algselt postitas: Ryhkija
Äkki vihjad, millise tänavaga tegu, sel Balterexil paistab Tallinnas päris mitu edasimüüjat olema. Ja mis aegadel sinna sisse astuda saab ning kas seal on ka nende muud määrded müügil?
Paldiski mnt. 26a, kauplus "Autokaubad". Samas majas ka endine Fuji, praegu "Digifoto"...
Parkimine on siin nüüd tasuline, aga mingi tasuta 15 min. ikka jõuab vast ära käia :)
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#61

Selgus, et mul on nüüd bensiinimootorile mõeldud õli diiselmootoris, täpsemalt Mobil Synth S 5W40. Kas peaksin muretsema?
Või tuleb suhtuda nii, et spets diisliõlid on diiselmootorile eriti head ja bensuomad lihtsalt tavaliselt head..?
Iga päev avastan, et midagi uut jälle välja mõeldud.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2000
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#62

Pole olemas erilisi diisli või bensiiniõlisi, õlidel on viskoosusindeks SAE ja kvaliteediklass API ja ACEA. Viskoosusindeksis enne W olev number näitab õli voolavust talvel (mida väiksem number, seda madala temperatuurini voolab) ja peale W-d number voolavust suvel ehk kuumataluvust (mida suurem number, seda kõrgema temperatuurini säilitab määrivad omadused). API kvaliteediklassi märgitakse näiteks SJ/CF, kus S (spark) on kvaliteediklass bensiinimootoriele ja C (compression) diislitele. Peale S ja C olev täht peaks olema võimalikult kaugel tähestikus. Ma usun, et Mobili õlid vastavad täielikult viimastele kvaliteedinõutele ja muretsemiseks pole põhjust.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#63

Loodame et siis kõik ok, hakkan asja uurima, millised näitajad antud õlil on, tänan vastamast.
Sohne
Postitusi: 42
Liitunud: R Juun 09, 2006 9:25
Asukoht:
Auto:

#64

Lugesin teema läbi, aga ei saanudki endale vastust. Mind kui auto tavakasutajat mitte tulihingelist fänni vaevab küsimus, millise viskoossusindeksiga mootoriõli enda auto mootorisse valada. Arvan, et loosi läheb ikka täissünt õli.

Milline õli automaat käigukasti?

9-5 aero 2000
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#65

Mootoris täissünt 5w40
Käigukastis dextron III
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
pistyk
Postitusi: 432
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#66

ma kasutan Gastrol Magnatec täissünti 5w40,käigukastis dextronII,trionic ütles,et võib ja dextron kolme polnud tol hetkel saada ligidusest
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#67

Kas keegi oskaks õelda, et millist õli valada diisel 9-3OG manuaalkäigukasti?
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#68

Kas 9-5 aero mootorisse sobib panna Mobil (ESP vist oli ka mingi mark seal juures) 5W30 õli? Just kas 5W30, sest seni olen koguaeg 5W40 kasutanud, kuid praegu juhtus nii, et sain tasuta enda valdusesse sobiva koguse eelpool mainitud 5W30.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#69

sobib kyll, eriti talvel.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#70

Algselt postitas: saab9-3
Kas keegi oskaks õelda, et millist õli valada diisel 9-3OG manuaalkäigukasti?

Ühelt arvelt loen välja: Transm.õli 75W80 GL3+
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#71

ise kasutan ka automaatkastiõli, nagu mõned soovitanud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#72

Kas see 75W80 tähendab seda, et see on talvel ilgelt paks? Ja suvel hästi vedel?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#73

Algselt postitas: ml
Kas see 75W80 tähendab seda, et see on talvel ilgelt paks? Ja suvel hästi vedel?

see ei lähegi vedelaks, kui täpne olla.

sellest veel paksem saab olla vaid masuut, või seesama õli koos saepurulisandiga, mis sisse pandud, et tagasild ei undaks
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#74

Jajah, nüüd me teame, miks Ranttol sidur läbi läks..
minu loba
Ei, väga koomiline.
Üks kahest, kas Rantto vaatas valesti või on mingi muu vigur selle õliga.
Arutame seda asja homme edasi, mul seisab ka sama asi ees koos sidurivahetusega, korv ilmselt läbi. Ise oleks kasutanud vist 5W30 mineraalõli.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#75

Selle paksu transmissioon õliga on selline naljakas lugu rääkida, olin noor siis veel ( :D ) ja meil oli Audi 100, hommikul käivitan, et garaasist välja ajada. No käiku ma välja ei saanud seistes esialgu. Sain siis pusimise peale välja, starter ka ei jõudnud vedada kui käik väljas. No siis jäi üle veel sidurit vajutada, läks kuidagi käima. Ja enne ma sidurit lahti ei saanud lasta kui käigukast oli pisut soojenenud, et õli vedelam oleks. Õli oli lihtsalt nii külmunud, et võllid olid nii öelda kinni kiilunud. No meil külm garaas siis veel ja "tol" ajal polnud -30 väljas probleem compared to today:wtf:
Vasta