9-5 salongivendi mootori harjad Tallinnast?

Vasta
kaarelcool
Postitusi: 9
Liitunud: N Mai 31, 2007 13:09
Asukoht:
Auto:

#1

Tervitus!

Kas keegi oskab soovitada kust võiks leida 9-5le salongiventika
mootori harju? Trionic küll soovitas asja katki jätta, aga prooviks siiski harjad ära vahetada. Kollektor paistis visuaalselt
heas korras olevat ja vajadusel lihviks seda kah natuke.

Autotarve poes olid kõik harjad liiga väikesed.
Boschi esinduses pakutavad harjad pidid olema liiga kõvast materjalist, rikuvad kollektori ära.

Keegi oskab nõu anda?

Tänud...
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#2

Mina olen kunagi suure hädaga harjad ise viiliga parajaks teinud aga see on muidugi juba paras pornograafia, ei soovitaks kellelegi.
kaarelcool
Postitusi: 9
Liitunud: N Mai 31, 2007 13:09
Asukoht:
Auto:

#3

Väikest viilindus ei morjendaks. Aga just kust leida õigest materjalist harajasid, mis kollektorit ära ei kraabiks.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#4

Kui sa mingitest teistest harjadest neid ehitada tahad siis äkki annad mingid harjade mõõdud kah? Generaatori harjadest saaks vast ka miskit ehitada kui isu piisavalt suur on :)
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#5

Ise olen traktori harjadest uued harjad viilinud ja asi töötas kenasti.Seda küll scorpio peal,saabil pole vajadust olnud ,kuid miks peaks see teistmoodi olema.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

Isegi neid viilinud,aga antud mõõtu ostsin Melasist,olid pea täpsed(veidi viilimist) ja õige kõvadusega.Musti,pehmeid grafiitharju pole mõtet panna.Kuu ajaga kuluvad lõpuni.90% juhtudest on kollektor kriitilise piirini kulunud ja harjavahetus on mõttetu.Lisaks halveneb uute harjadega kontakt "triibuliseks" kulunud kollektoriga ja kuna mootorit käivitatakse sujuvalt ja aeglaselt kasvava pingega(alustatakse paari-kolme voldiga),siis tihti rootori mähistes elektromotoorjõudu ei tekigi-enne tekib tahmakiht kontaktpinnale ning rootorit ei liigutata.
edit: selle mootori õiged harjad maksid ligi 300.- kompl.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: Trionic
... ja kuna mootorit käivitatakse sujuvalt ja aeglaselt kasvava pingega(alustatakse paari-kolme voldiga),siis tihti rootori mähistes elektromotoorjõudu ei tekigi ...
Kas tõesti Saab nii kiviaegseid ja ebaefektiivseid mootorijuhtimisskeeme kasutab? PWM* leiutati ju juba kodanik Noa aegadel ja igas enesest lugupidavas mikrokontrolleris on selle jaoks isegi rauas tugi olemas, samas kui analoogsignaali tekitamine tunduvalt tülikam on?

* Ei karga praegu pähe, kuidas seda eesti keeles nimetatakse
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

Mootori jaoks pole ju vahet,kas kütad PWM`i ,või analoogi. Absoluutväärtus paneb rootori liikuma.Ikka ja ammu ka Saabidel PWM.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#9

No ma kujutasin ette, et harjade-kollektori kontakti seisukohalt on täispingega impulsid lihtsalt paremad...
Aga ega ma eriti teemasse sisse ei viitsi enam mõelda, Warre's Ruby Port segab :beer:
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#10

Sattusin täna järvel Toyota/Volvo keskuste vahel asuvasse autopoodi ja seal oli umbes 5-10 varianti harju müügis lahtiselt.

Et äkki on abiks ;)
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#11

PWM eesti keeles on impulss laius modulatsioon. Mootori paneb pöörlema signaali efektiivväärtus. Lisaks PWM-le on ka muid mooduseid ka kuidas mootoreid juhtida aga see on hästi lihtne mis seal salata ka hästi töötav lahendus.
kaarelcool
Postitusi: 9
Liitunud: N Mai 31, 2007 13:09
Asukoht:
Auto:

#12

Teistele julgustuseks: sai harjad tookord ära vahetatud ja siiamaani töötab vent hästi. Kasutusele läksid mustad grafiitharjad.

Paar kolm poodi käisin läbi, täpset ostukohta kahjuks enam ei mäleta.

Suhteliselt lihtsasti teostatav parandus.
Vasta