Boschi aju progemistest

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

Kirjutaks nüüd pisut sel teemal ka. Sain eprom-i proge "meie" elektroonikult. Sõna EPROM tähendab siis Erasable Programmable ROM. Tean, et softi saite maha lugeda aga peale enam ei saa. Keegi võiks rohkem sellest asjast seletada. Kindlasti ei jäta seda asja pooleli.

Kas see programmi nimi nüüd kiibi tüübi nimega vastavuses on, seda ma ei tea?

TTÜ-l on EPROM programmaator ja soft ning ka UV kustutaja. Internet on fantastiline mõnikord. Oletan, et veedan tänase öö internetis otsides.:thumb:

Netist leiab ka EPROM-i programmaatori skeeme. Kas peaks tinutus kolvi välja otsima?

Tsitaat arvutimaailmast:
Loogilise arengu jätkuna saabus aeg ilmuda EPROM–il (Erasable PROM). EPROM kiipe saab ümber kirjutada ja uut infot salvestada juba mitmekordselt. Siin koosneb mälurakk kahest transistorist, millede kaudu toimub info salvestamine. Kui meil on vaja uut infot salvestada, siis tuleb esmalt sealt vana kustutada. Selleks kasutati ultraviolettkiirgust (EPROM–kiipe tunnebki ära pisikese UV–kiirgusele läbipaistvast kvartsist aknakese järgi) ning seejärel salvestati programmaatoris taas uus info. Ka see lahendus polnud tarbijasõbralik, kuna nõudis kiibi eemaldamist ja vastavate kustutus–kirjutusseadmete omamist.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#2

usun, et Volta meestel ka sellised vidinad olemas.
romza
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Seda ma arvasin, et ega sa ei jäta :P Tubli!

Mis tüüpi LH sul on?

1985-88 LH 2.2
1988-94 LH 2.4
1990-94 LH 2.4.x

Programmiga, mis sul on, saad ainult LH 2.2 softe näha/modida, LH 2.4 omad seal ei tööta.

UV ereaser'it on kindlasti vaja. Spets kvartslambike. Tavalise sinise UV lambi all läheb aastaid, enne kui soft mälust kustub :cool:.

Võimalik, et LH ajus on selline mälukivi: http://www.logicaldevices.com/Specs/Eprom/27c128.pdf
Kui "aknakesega", siis on ülekirjutatav. Vastasel korral tuleb selline sinna muretseda. Asendab seda veidi paremini saadaolev 27C256, aga selle programmeerimisega pidi mingi probleem olema:

http://www.tunercat.com/tnr_desc/eprom_ ... _pins.html

Paistab, et mu programmaator täitsa sööb selliseid, UV-kustutajat mul küll pole.

usun, et Volta meestel ka sellised vidinad olemas.

On küll, aga teenustööna programmeerimine suht kallis lõbu.
Kui on vaja pidevalt proovida uusi-moditud softe, siis mõistlikum omada enda programaatorit või sellist, mida iga ilmaga laenutada saab.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

Algselt postitas: sebastian
Programmiga, mis sul on...
Uskuge mind, see mees on ull!
Päriselt!!!
Sm. S9Km Sul on veel võimalik taganeda!!! Viimane võimalus midagi rauaga teha, enne kui Sebastian löögile pääseb!
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

Algselt postitas: qdwin
Sm. S9Km Sul on veel võimalik taganeda!!! Viimane võimalus midagi rauaga teha, enne kui Sebastian löögile pääseb!
Ta ei tagane, samasugune hull nagu minagi. Vahe ainult selles, et üks tegeleb alkeemiaga garaazhis, teine arvuti taga :P
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

Programmaatorit võib ehk mõni vanem arvutisepp omada. Neid küll ei vajata enam ammu, kuna arvutid oskavad ise oma ROM'i progeda aga miskit 90' esimese poole masinad ei osanud ja siis ikka sai progejaga biosi uuendust teha. Suht väike tõenäosus et mõni töökorras isend veel alles on. Hinnavaatluse foorumis ikka vanavaraga tegelejaid liigub, ehk sealt küsida.
Vanu UV-aknaga biosi kive on ka vähe liikvel, see ikka paras antiik juba. Miskid 64 kbit kivid mul sahtlis vedelevad aga nagu ma aru sain on LH ajule vähemalt 128 kbit mälu vaja.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

Algselt postitas: olaviv
Vanu UV-aknaga biosi kive on ka vähe liikvel, see ikka paras antiik juba. Miskid 64 kbit kivid mul sahtlis vedelevad aga nagu ma aru sain on LH ajule vähemalt 128 kbit mälu vaja.
Jah, sama defitsiit nagu Trionic5 AM28F010, mida kasutati mõnikord vanadel emaplaatidelt bios kivina. Enam ei toodeta ja asendust põhimõtteliselt pole.
Hulga lõbusam on Trionic7 AM29F400BT, need üsna levinud klotsid.

15-20 aastased kivid pole enam oma säravas nooruses, mõningaid EEPROM-e näiteks ei õnnestu esimese korraga kustutada. Ka elektroonika vananeb.

ps. äkki vedeleb sul ka AM28F010 -isendeid sahtlinurgas?
Sobivad ka CAT28F010N ja võibolla AN28F512E
(seda viimast 512kb fläshi tuleb proovida, kasutusel Trionic 5.2 ajudes)

edit: endal vedeleb üks W27C512-70, mis juba EEPROM, ehk siis elektriliselt kustutatav. Ei tea kas sobib LH-le :mad:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

Võtan täna ecu maha ja uurin millega täpselt tegu.

Esialgse kivi numbrid:

Kleps - 2287356730
Klepsu all - B 57 605
9211XTX
1983 AMD
Kivi all - Malaysia
8917FP R 9756 (9756 tundub olevat eraldi kuigi on ühel rajal)

Ma siin leidsin mingi lehekülje kus on ära seletatud kuidas HEX koodiga muuta näiteks pöörete piirajat, pihusti lahti oleku aega jne. Igasugu tabeleid on ka. Tegemist ei ole boschiga vaid Haltech-iga. Aga ma usun, et point jääb samaks, sest HEX kood on sama? Või ma eksin?
http://cherrypicker.tripod.com/id9.html

Sebastian epromiga oli kaasas T16 bin fail. Kui see fail epromiga avada siis mida need numbrid tähendavad? Kas see on mingi map?

EDIT: Mida raskem tundub, seda ahvatlevam on:headbang:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Sebastian epromiga oli kaasas T16 bin fail. Kui see fail epromiga avada siis mida need numbrid tähendavad? Kas see on mingi map?
See on minu teada fuel map.
Load on mootori koormus (?), RPM muidugi pöörded ja Pulse düüside lahtioleku aeg.
Näiteks Trionic5 analoogse mäpi puhul Load on Volumetric Efficiency, mille protsessor arvutab sisse imetava õhu rõhu (MAPsensori) ja temperatuuri järgi.
Bosch LH-l on MAP sensori asemel õhulugeja, ilmselt selle andmete põhjal Load kuidagi arvestatakse.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

Ahah, mis ühikutes need olla võiks?

HEX?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

Ilmselt mitte mingis ühikus vaid lihtsalt arvväärtus. 0-255 (4?). HEX on lihtsalt kuueteistkümnendsüsteemi tähis...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#12

Algselt postitas: sebastian

ps. äkki vedeleb sul ka AM28F010 -isendeid sahtlinurgas?
Sobivad ka CAT28F010N ja võibolla AN28F512E
(seda viimast 512kb fläshi tuleb proovida, kasutusel Trionic 5.2 ajudes)

täiesti võimalik, et mul on neid olnud aga olen pea kõik emaplaadid minema visanud või ära kinkinud. Ei tulnud selle pealegi, et neil BIOS'i kividel mingi väärtus võiks olla, mulle tundus täieliku rämpsuna :red:

Mis aastate emaplaatidelt neid kive otsida tasuks?

Edit: veel leidsin:
PH29EE010 128kx8
W29EE011 128kx8
PC27C512 ei leidnud infot
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

Tallinnas on ju kusagil mingi nn arvutilammutus, kus kõikvõimalikku antiikset raudvara võib leida..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#14

gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#15

PC27C512 ei leidnud infot

64kx8 EEPROM
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#16

Minu antud kivi andmeid ka keegi suudab leida:(?
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#17

Esialgse kivi numbrid:

Kleps - 2287356730
Klepsu all - B 57 605
9211XTX
1983 AMD
Kivi all - Malaysia
8917FP R 9756 (9756 tundub olevat eraldi kuigi on ühel rajal)

Esialgselt tundub nagu 27256
ehk 32kx8EEPROM. Kuna mul rohkem infot pole, võibolla oleks pilt abiks siis võiks kindel olla.http://www.embeddedlinks.com/chipdir/giicm/27256.txt
jannos
Postitusi: 53
Liitunud: L Juul 29, 2006 23:57
Asukoht:
Auto:

#18

itc on ju mingi viimane urgas... Peab ikka viimane häda käes olema, kui sinna lähed. Kas Tevalost või Oomipoest tellida ei saa?
Kunagi lasin Oomipoes emaplaadi bios’i uuesti kirjutada. Viisin oma kivi ja softi sinna ja mõne minutiga oli valmis.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

Algselt postitas: gsaab
Esialgselt tundub nagu 27256
ehk 32kx8EEPROM. Kuna mul rohkem infot pole, võibolla oleks pilt abiks siis võiks kindel olla.http://www.embeddedlinks.com/chipdir/giicm/27256.txt

Muidu klepsu all on see aknake. Et ta peab siiski nagu EPROM olema mitte EEPROM? EE on ju elektriliselt kustutatav, selle jaoks nagu akent poleks enam tarvis. Aga ma võin rängalt eksida, sest olgem ausad, pole veel mähkmetenigi jõudnud sellel alal:P
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#20

see on eprom, minu viga :red:
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#21

27C256 on EEPROM ja kui veab läheb ka tööle(ei ole vaja piinelda 15-20min kui uvprom suvatseb ära kustuda). Seda saab isegi
http://www.serigo.ee/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=27C256&x=0&y=0
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#22

Algselt postitas: gsaab
27C256 on EEPROM ja kui veab läheb ka tööle(ei ole vaja piinelda 15-20min kui uvprom suvatseb ära kustuda). Seda saab isegi
http://www.serigo.ee/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=27C256&x=0&y=0

Ülimalt vähesel määral hakkab midagi looma:thumb:

Kas kellelgi oleks viitsimist minu kulul selle boschi kallal ajusi ragistada??? Nõmedaks teeb asja see, et mul LH 2.4 või isegi 2.4.2 ja selle jaoks pole proge:wtf: Homme saame täpselt teada, täna polnud aega.

EDIT: Siin on ka stock 900 AERO fail http://www.ludd.luth.se/~rotax/lh-jetronic/534.bin
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#23

Panin jälle veidi mööda :red:. See mis Serigos müügil on tõenäoliselt OTP EPROM kuigi hinna järgi võiks nagu juba aknaga kivi olla, sellega saad ainult ühe katse teha :wall:.

Mõistikum lahendus siis on vast
http://www.rsestonia.com/cgi-bin/bv/rswww/searchBrowseAction.do?obs=sObs&name=SiteStandard&No=0&N=0&Ntk=I18NAll&Ntt=27c256&Nty=1&D=27c256&Ntx=mode%20matchpartial&Dx=mode%20matchpartial&callingPage=/jsp/homePage/homePage.jsp&BV_SessionID=@@@@0918036239.1195972944@@@@&BV_EngineID=cccgaddmigmdghkcefeceeldgkidhgg.0&cacheID=eenetscape&Nr=avl:ee

OTP EPROM - One time programmable ROM. Seda kas on UV või OTP ei saa reeglina eristada kas 27256 või 27C256 c-nagu CMOS
EEPROM - Electrically Erasable PROM ehk 27F256 F- nagu flash

27F256 tundub, et niisama lihtsalt võtta pole, et lähed ja tellid.

UV EPROM-e saab ka kustutada vana veneaegse UV lambiga mida kasutati pisikute hävitamiseks haiglates, lisaks aitad veel osooniaukude vähenemisele kaasa ;). Muidugi selle lambi kasutamisel peab kasutama tõsiseid ohutusabinõusid.

Kas vana EPROM on pesaga või on joodetud? Kui joodetud siis oleks mõistlik pesa panna, jääks originaalkivi alles ja teise kiviga katseta palju tahad. Tee plaadist pilt ka kui saad oleks väga abiks.

EDIT: Tuleb välja et 27F256 on üks esimesi (esimene?) toodetud flash PROM'e vähemalt jookseb nii mõnestki patendist läbi:notworthy: http://www.freepatentsonline.com/6684345.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory

Seda kivi ei raatsiksi enam skeemi panna, seda peaks lausa eksponeerima kusagil näitusel.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#24

Njah, ecu on LH 2.4:( 0 280 000 586

Igavesti palju infot
http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html

Pildid viskan siis kui fotikas näppu juhtub. Telefoniga ei saaks keegi mitte midagi aru.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#25

Kui aega ja viitsimist on siis võid ka programmaatori ehitada ise. Lõppkokkuvõttes tuleb kõvasti mugavam kui on vaja palju katseid teha
27Cxxx programmer. Sellelt lehelt leiad muud harivat juttu ka.
Vasta