Missugune määre hõõrduvatele (plast-)detailidele?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

Laagritele määret, kollektor puhtaks, lamellide vahed puhtaks jne. Siis võib loota, et ta mõnda aega ka kestab. Need mitukümmend aastat kruttinud mootorid on kõik üsna surmaeelses seisus :mad:
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: sebastian
Laagritele määret,
Mis määre sinna parim on?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: sebastian
Laagritele määret,
Mis määre sinna parim on?
Hea küsimus, olen pannud üsna tavalist "tavotisarnast" taolisse laagrisse, kus loks juba niikuinii suur ja laagrit vahetada ei kavatse.
Määrides peaks arvestama ka sellega, et enamus määrdeid temperatuuri tõustes lähevad vedelamaks. Pole just tore, kui mootori tagumisest laagrist pritsib määret kollektori ja harjade vahele.
Samas, pronkspukside (liuglaagrite) puhul olen kuulnud, et määrimisega peab väga ettevaatlik olema. Iga tavott ei sobi, hakkab lõpuks "määrimise" asemel võlli hoopis kinni pooma.
Pronkspukside puhul tuleks need lihtsalt asendada uutega.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#4

Kas krytox ei sobi? :freak:
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: sebastian
Laagritele määret,
Mis määre sinna parim on?
Hea küsimus, olen pannud üsna tavalist "tavotisarnast" taolisse laagrisse, kus loks juba niikuinii suur ja laagrit vahetada ei kavatse.
Määrides peaks arvestama ka sellega, et enamus määrdeid temperatuuri tõustes lähevad vedelamaks. Pole just tore, kui mootori tagumisest laagrist pritsib määret kollektori ja harjade vahele.
Samas, pronkspukside (liuglaagrite) puhul olen kuulnud, et määrimisega peab väga ettevaatlik olema. Iga tavott ei sobi, hakkab lõpuks "määrimise" asemel võlli hoopis kinni pooma.
Pronkspukside puhul tuleks need lihtsalt asendada uutega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

farmakoma tsitaat:
kas krytox ei sobi? :freak:

Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#6

Algselt postitas: Trionic
farmakoma tsitaat:
kas krytox ei sobi? :freak:

Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.

Ameeriklased panevad seda ka liikuvate osade sisse, selleks küsisingi. Pidavat kauem vastu pidama. Üldiselt tundub laristamisena.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7140
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: farmacoma
Algselt postitas: Trionic
farmakoma tsitaat:
kas krytox ei sobi? :freak:

Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.

Ameeriklased panevad seda ka liikuvate osade sisse, selleks küsisingi. Pidavat kauem vastu pidama. Üldiselt tundub laristamisena.
Krytox on väga lai tootesari DuPontilt.Põhiliselt NASAle toodetakse.
Arvasin,et pidasid Saabidel kasutatavat kõrgepingemöginat silmas.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

Tihti kasutan Molykote DX Paste nimelist määret. Koosneb mineraalõlist, liitium"seebist" ja korrosioonivastastest ainetest. Valget värvi ja...suht kallis ka võrreldes tavaliste "tavottidega".
Meeldib sellepärast, et isegi -20 kraadi juures viskoossus eriliselt ei muutu (proovisin) ja tundub olevat stabiilne kuni +100 kraadini. Sobib ka liikuvate plast-metall osade vahele.
Vanast määrdest tuleb pinnad enne puhastada, ei sobi seda teiste möksidega segada.

Pole see mingi reklaam :cool:, lihtsalt kunagi otsisin mingit paremat määret, mis sobiks muuhulgas ka plast-plast ja plast-metall vahele ja samas kannataks temp. kõikumisi. Nii jäigi selline silma.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

Algselt postitas: sebastian
lihtsalt kunagi otsisin mingit paremat määret, mis sobiks muuhulgas ka plast-plast ja plast-metall vahele ja samas kannataks temp. kõikumisi. Nii jäigi selline silma.
St. see määre on pigem selline paks mögla, mitte mingi silikoonblablabla, mis ronib igale poole ja haihtub suht kiiresti? Pigem nagu white grease?
Küsimus tekkis ühele üsna tigedale 3 difriga <30cm autole mõeldes.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

Algselt postitas: qdwin
St. see määre on pigem selline paks mögla, mitte mingi silikoonblablabla, mis ronib igale poole ja haihtub suht kiiresti? Pigem nagu white grease?
Küsimus tekkis ühele üsna tigedale 3 difriga <30cm autole mõeldes.
Mitte eriti paks, meenutab väga hapukoort :)
Tilkuma õnneks ei hakka ja püsib detailide küljes hästi. Olen videokaamerates "õlitamiseks" kasutanud. Objektiivide määrimisel on suht oluline, et määre vedelaks ei läheks, ega optika vahele tilguks. Samuti plasthammasrattad jm. hõõrduvad pinnad, kuhu väga ei sobikski mingit musta möginat toppida.
Veekindel on ka, välitingimustes ei tule nii lihtsalt maha.

Tõeline plast-plast määre on midagi Molykote E Paste -taolist. Meil miskipärast pole saada, kuigi maaletooja justkui on:
http://www.rocol.ee/index.php?main=71

Samuti Elfa Elektroonika (endine Tevalo) müüb midagi seesugust:
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =80-790-71
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2343
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#11

Ok. Millega määrida, on nüüd selge. Aga millega vana mögla ja silikoonmääret maha saada, et uus ja korralik asemele mökerdada? Carburator cleaner? Või on see plastpindade jaoks liiga julm? Plastiks on olenevalt detailist PC (ilmselt) ja klaastäidisega PA.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

Algselt postitas: qdwin
Ok. Millega määrida, on nüüd selge. Aga millega vana mögla ja silikoonmääret maha saada, et uus ja korralik asemele mökerdada? Carburator cleaner? Või on see plastpindade jaoks liiga julm? Plastiks on olenevalt detailist PC (ilmselt) ja klaastäidisega PA.
Lihtsam pühi vana mögin maha. Ise olen detaile hiljem ka puhtas piirituses leotanud, kui seade ise oma olemuselt (kaamerad, fotokad vm.) justkui nõuab. Mingi "made in china" (selles mõttes, et odav ja ebakvaliteetne) tootega nii kreisiks ei tasu ehk minna.
DC mootorite laagrid samuti hea mingi kliineriga enne läikima nühkida.

Missugune lahusti mida lahustab, peab vist proovima. Näiteks ka puhas piiritus "sööb" PVC detaile rõõmsalt, CCleaner arvatavasti ka. Samas paljud plasthammasrattad on tehtud kulumiskindlast nö "rasvasest plastikust" ja see on materjal mida ükski liim ei võta ja lahustid ka mitte.
Vasta