
Missugune määre hõõrduvatele (plast-)detailidele?
Laagritele määret, kollektor puhtaks, lamellide vahed puhtaks jne. Siis võib loota, et ta mõnda aega ka kestab. Need mitukümmend aastat kruttinud mootorid on kõik üsna surmaeelses seisus 

Hea küsimus, olen pannud üsna tavalist "tavotisarnast" taolisse laagrisse, kus loks juba niikuinii suur ja laagrit vahetada ei kavatse.Algselt postitas: RyhkijaMis määre sinna parim on?Algselt postitas: sebastian
Laagritele määret,
Määrides peaks arvestama ka sellega, et enamus määrdeid temperatuuri tõustes lähevad vedelamaks. Pole just tore, kui mootori tagumisest laagrist pritsib määret kollektori ja harjade vahele.
Samas, pronkspukside (liuglaagrite) puhul olen kuulnud, et määrimisega peab väga ettevaatlik olema. Iga tavott ei sobi, hakkab lõpuks "määrimise" asemel võlli hoopis kinni pooma.
Pronkspukside puhul tuleks need lihtsalt asendada uutega.
Kas krytox ei sobi? 

Algselt postitas: sebastianHea küsimus, olen pannud üsna tavalist "tavotisarnast" taolisse laagrisse, kus loks juba niikuinii suur ja laagrit vahetada ei kavatse.Algselt postitas: RyhkijaMis määre sinna parim on?Algselt postitas: sebastian
Laagritele määret,
Määrides peaks arvestama ka sellega, et enamus määrdeid temperatuuri tõustes lähevad vedelamaks. Pole just tore, kui mootori tagumisest laagrist pritsib määret kollektori ja harjade vahele.
Samas, pronkspukside (liuglaagrite) puhul olen kuulnud, et määrimisega peab väga ettevaatlik olema. Iga tavott ei sobi, hakkab lõpuks "määrimise" asemel võlli hoopis kinni pooma.
Pronkspukside puhul tuleks need lihtsalt asendada uutega.
farmakoma tsitaat:
kas krytox ei sobi?
Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.
kas krytox ei sobi?

Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
farmakoma tsitaat:
kas krytox ei sobi?
Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.
Ameeriklased panevad seda ka liikuvate osade sisse, selleks küsisingi. Pidavat kauem vastu pidama. Üldiselt tundub laristamisena.
Krytox on väga lai tootesari DuPontilt.Põhiliselt NASAle toodetakse.Algselt postitas: farmacomaAlgselt postitas: Trionic
farmakoma tsitaat:
kas krytox ei sobi?
Krytox pole mõeldud liikuvate osade määrimiseks,vaid on kõrge elektrilise läbilöögitaluvusega niiskuskindel kaitsepasta.
Ameeriklased panevad seda ka liikuvate osade sisse, selleks küsisingi. Pidavat kauem vastu pidama. Üldiselt tundub laristamisena.
Arvasin,et pidasid Saabidel kasutatavat kõrgepingemöginat silmas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tihti kasutan Molykote DX Paste nimelist määret. Koosneb mineraalõlist, liitium"seebist" ja korrosioonivastastest ainetest. Valget värvi ja...suht kallis ka võrreldes tavaliste "tavottidega".
Meeldib sellepärast, et isegi -20 kraadi juures viskoossus eriliselt ei muutu (proovisin) ja tundub olevat stabiilne kuni +100 kraadini. Sobib ka liikuvate plast-metall osade vahele.
Vanast määrdest tuleb pinnad enne puhastada, ei sobi seda teiste möksidega segada.
Pole see mingi reklaam
, lihtsalt kunagi otsisin mingit paremat määret, mis sobiks muuhulgas ka plast-plast ja plast-metall vahele ja samas kannataks temp. kõikumisi. Nii jäigi selline silma.
Meeldib sellepärast, et isegi -20 kraadi juures viskoossus eriliselt ei muutu (proovisin) ja tundub olevat stabiilne kuni +100 kraadini. Sobib ka liikuvate plast-metall osade vahele.
Vanast määrdest tuleb pinnad enne puhastada, ei sobi seda teiste möksidega segada.
Pole see mingi reklaam

-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
St. see määre on pigem selline paks mögla, mitte mingi silikoonblablabla, mis ronib igale poole ja haihtub suht kiiresti? Pigem nagu white grease?Algselt postitas: sebastian
lihtsalt kunagi otsisin mingit paremat määret, mis sobiks muuhulgas ka plast-plast ja plast-metall vahele ja samas kannataks temp. kõikumisi. Nii jäigi selline silma.
Küsimus tekkis ühele üsna tigedale 3 difriga <30cm autole mõeldes.
Mitte eriti paks, meenutab väga hapukoortAlgselt postitas: qdwin
St. see määre on pigem selline paks mögla, mitte mingi silikoonblablabla, mis ronib igale poole ja haihtub suht kiiresti? Pigem nagu white grease?
Küsimus tekkis ühele üsna tigedale 3 difriga <30cm autole mõeldes.

Tilkuma õnneks ei hakka ja püsib detailide küljes hästi. Olen videokaamerates "õlitamiseks" kasutanud. Objektiivide määrimisel on suht oluline, et määre vedelaks ei läheks, ega optika vahele tilguks. Samuti plasthammasrattad jm. hõõrduvad pinnad, kuhu väga ei sobikski mingit musta möginat toppida.
Veekindel on ka, välitingimustes ei tule nii lihtsalt maha.
Tõeline plast-plast määre on midagi Molykote E Paste -taolist. Meil miskipärast pole saada, kuigi maaletooja justkui on:
http://www.rocol.ee/index.php?main=71
Samuti Elfa Elektroonika (endine Tevalo) müüb midagi seesugust:
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... =80-790-71
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2343
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ok. Millega määrida, on nüüd selge. Aga millega vana mögla ja silikoonmääret maha saada, et uus ja korralik asemele mökerdada? Carburator cleaner? Või on see plastpindade jaoks liiga julm? Plastiks on olenevalt detailist PC (ilmselt) ja klaastäidisega PA.
Lihtsam pühi vana mögin maha. Ise olen detaile hiljem ka puhtas piirituses leotanud, kui seade ise oma olemuselt (kaamerad, fotokad vm.) justkui nõuab. Mingi "made in china" (selles mõttes, et odav ja ebakvaliteetne) tootega nii kreisiks ei tasu ehk minna.Algselt postitas: qdwin
Ok. Millega määrida, on nüüd selge. Aga millega vana mögla ja silikoonmääret maha saada, et uus ja korralik asemele mökerdada? Carburator cleaner? Või on see plastpindade jaoks liiga julm? Plastiks on olenevalt detailist PC (ilmselt) ja klaastäidisega PA.
DC mootorite laagrid samuti hea mingi kliineriga enne läikima nühkida.
Missugune lahusti mida lahustab, peab vist proovima. Näiteks ka puhas piiritus "sööb" PVC detaile rõõmsalt, CCleaner arvatavasti ka. Samas paljud plasthammasrattad on tehtud kulumiskindlast nö "rasvasest plastikust" ja see on materjal mida ükski liim ei võta ja lahustid ka mitte.