Elektriantenni hooldusest

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

Algselt postitas: IFF

Poolepeal olev antenn ei tähenda, et kindlasti rikkis on. Endalgi ei sõida antenn lõpuni välja vaid sellepärast, et igast mustust on selle määrde peale kogunenud ning tibe tihkeks on läinud see sisse välja sõitmine.

Tõsi ta on IFF.
Aga väike nõuanne el. antenni kohalt. (Vabandust, et läheb algsest teemast kõrvale!)

Sama probleem oli endal antenniga. Tuhnisin netis päris pikalt ja abi saingi.
Esiteks, antenni ei tohi mingi määrdega katta, see lihtsalt kogub tolmu ja teeb asja veel hullemaks. Pealegi satub määre (plöga õigemini) antenni torude vahele ja sealt on seda veel raskem kätte saada.
Tuleb kõigepealt antenn ettevaatlikult välja tõmmata ja piiritusega puhastada, siis ühe "toru" võrra sisse tagasi lükata...seda samuti väga aeglaselt ja ettevaatlikult, sest antenni sees olev hammasvits veab mootorit kaasa.
Seejärel on võimalik mistahes "toru" lihtsalt üles-alla sikutada, ilma et ta mootorit ringi veaks.
Niimoodi tõmmata iga toru üles-alla u. 10 korda, samas õrnalt painutades ja paari korra järel jälle puhastada, kuniks "torud" hakkavad täiesti vabalt liikuma ja mustust enam ei tule. Torud peavad loomulikult ka täiesti sirged olema!
Sodi tuleb nende vahelt kõvasti.
Asi täiesti toimib kui seda kahe-kolme kuu pärast uuesti teha.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Läheb OT-ks jah. Äkki Cyber splitib teema?
Algselt postitas: sebastian
Tuleb kõigepealt antenn ettevaatlikult välja tõmmata ja piiritusega puhastada, siis ühe "toru" võrra sisse tagasi.

Mismoodi see protseduur nüüd siis käima peaks :poke:. Endal antenn peamiselt toimib, kuid vahel väga harva on poolde vinna jäänud. Seega on juba raske teda välja sikutada. Peaks vist ka puhastusprotseduuri ette võtma.
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#3

Talvel mul juhtus, et jäi pooleldi kinni ja üles ka enam ei liikund, võtan neid soovitusi kuulda kuna talvel kipuvad just probleemid tekkima elektriantenniga. Ma sain aru küll mida mõeldi, et iga toru sektsiooni puhastad eraldi liigutades üles alla ja hoides altpoolt kinni.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

Ega jah see määre ilmselt ongi see plöga, mis kogunenud lörtsi ja soolaga. Pole ise midagi sinna lisanud aga puhastus on plaanis kätte võtta küll. :thumb:
Iga ratas veab and then some!
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

Kusjuures nii lisaks, ma puhastasin oma antenni monitoride puhastamiseks mõeldud vedelikuga. Lapp läks hirmus mustaks küll ning antenn käib nüüd nagu muiste.
Iga ratas veab and then some!
taurito
Postitusi: 38
Liitunud: L Mär 03, 2007 15:44
Asukoht:
Auto:

#6

Mis tuleks teha kui külmadega antenn sisse välja ei käi vaid jääb poolepeale ja punnitab edasi. Kas see rikub antenni mootorit ka või? Mida soovitate?
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#7

Mina puhastasin.eelmine aasta sellest piisas, see aasta alles avastan. Kui poole peale jäi soovitas jumal käega lopuni tirida. rahulikult.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#8

võid ka õlitada või ka miks mitte antifriisi pisut kasutada
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#9

jep, teen minagi nii. tirin lõpuni välja ja lükkan lõpuni sisse. kui päevas korra nii ära teha, siis järgmise hommikuni on muretu.. ja hakkab jälle pihta.

millega puhastasid, eleri? õli aitas ~3 päeva.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: taurito
Mis tuleks teha kui külmadega antenn sisse välja ei käi vaid jääb poolepeale ja punnitab edasi. Kas see rikub antenni mootorit ka või? Mida soovitate?
Soovitan antenni täitsa küljest kruvida, lahti võtta ning täielikult ära puhastada. Pärast puhastust käib ka talvel.

Kui lammutada ei viitsi, siis puhasta antenni piiritusega. Mitte mingil juhul ei tohi antenni õliga määrida, sest viimane hakkab tolmu ja saasta koguma, mis omakorda liikumist takistab.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

ja kui küljest ei viitsi katkuda, siis sikuta välja, nühi puhtaks, lase kinni, uuesti lahti, puhasta... korda kuni sodi enam ühenduste kohast välja ei aja...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

Antenni torukesed peavad absoluutselt sirged olema.
Lase antenn üles ja vaata eri nurkade alt. Iga väiksemgi kõverus on kohe takistuseks. Määrida ei tohi nagu suur ütles. See kleebib mustuse torude külge ja need omakorda viivad sopa teiste torude sisse ehk siis segmentide vahele.
Vana antenn on lihtsalt kulunud, see peamine põhjus.
Halvemal juhul ei aitagi muu, kui uus antenn soetada.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: tõh


millega puhastasid, eleri? õli aitas ~3 päeva.

Mina muidugi hakkasin seda puhta lapiga tegema, a siis jumal andis ka miski vahendi, mille nime ma muidugi ei mäleta. Homme tööl meenub:D

Puhastamine aitab rohkem kui kolm päeva. Ma lasin ta viimati kinni kui vihma sadas 31.12 õhtul ja esimest korda käivitasin taas täna hommikul. Ei imesta ka et ta välja ei tuld.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#14

Uus antenn töötab tõrgeteta talvel.
Eelmise jätsin pesulasse seega sain uue osta. Maksab ca. 500.- See siis koos vitsaga.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#15

kui antenn väljas võib seda peale puhastamist nt. teflonfahaga sisse määrida.
Vaha teadupärast hoiab vee värvi pealt eemal st. ei märga värvi.
Kui antenni vars ja lülidevahe vahane, siis ei tiku vesi enam nii massiivselt antenni pulkade vahele ega jääta neid külmaga kinni.:eureka:
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

Algselt postitas: TGB
Uus antenn töötab tõrgeteta talvel.
Eelmise jätsin pesulasse seega sain uue osta. Maksab ca. 500.- See siis koos vitsaga.

sai ka uus vits ostetud ja mina seda systeemi käima ei saanudki, mässasin niikaua, kuni vits pooleks murdus.
lihtsalt natukene vedas sisse ja siis jäi toppama ja hakkas nagu yle ragistama. ja kui korra sisse sain, siis jooksis kyll kenasti välja ja taas sissesaamise ajal vedas pool sisse ja hakkas ragistama. äkki sai määret vähe pandud? või hoopis se rull, mille vastu vits läheb kannatada liigselt saand?
yhesõnaga probleem ootab veel lahendust. kas veel mõtet selle mootoriga mässata, või tuleb miskit teist proovida?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#17

nu minul pole ta üldse sedan nägu et mootor töötaks või voolu saaks...niisiis istub teine sees kenasti....levi on suurepärane ja mina ei nuta et ta seal sees istub:wtf:
Kasutaja avatar
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: TGB
Uus antenn töötab tõrgeteta talvel.
Eelmise jätsin pesulasse seega sain uue osta. Maksab ca. 500.- See siis koos vitsaga.

sai ka uus vits ostetud ja mina seda systeemi käima ei saanudki, mässasin niikaua, kuni vits pooleks murdus.
lihtsalt natukene vedas sisse ja siis jäi toppama ja hakkas nagu yle ragistama. ja kui korra sisse sain, siis jooksis kyll kenasti välja ja taas sissesaamise ajal vedas pool sisse ja hakkas ragistama. äkki sai määret vähe pandud? või hoopis se rull, mille vastu vits läheb kannatada liigselt saand?
yhesõnaga probleem ootab veel lahendust. kas veel mõtet selle mootoriga mässata, või tuleb miskit teist proovida?

Uus antenn pandi Saabianti juures. Mootor on tonnise antenniasjandusel vägev! Enne uue antenni paigaldust sõitsin vähemalt kuu aega ringi nii et raadiot kuulates antennimootor undas. Eks pesulas läks vist peale antenni murdumist vett sisse ja tekitas mingi lühise. Või tekitas murdunud vits sellise anomaalia? Niikaua kui raadiol toide taga, nii ka antenni mootor töötas. Arvasin et selle peale sisse põleb aga EI!!!
Suur on seda antenniasjandust ise lahti ja kokku kakkunud. Oskab ehk vastata paremini.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

Tähendab, esiteks leidsin veel ühe vana antennihoolduse teema. lõin need kaks omavahel kokku.

Minu auto teemas (kuskil keskel) olen antennilammutamisest pisut rääkinud (koos piltidega). meistrimehele pole mingi probleem antennikorpusel kaas maha võtta ning sisu ära puhastada. Vähemalt tonnisel oli lihtne.

EDIT: Siia ka tarka juttu (copy-paste oma auto teemast):
Kuna auto antenn ei olnud juba mõnda aega nõus lõpuni välja sõitma ning piiritusega puhastamine ravis probleemi vaid lühiajaliselt, otsustasin antenni kõhtu piiluda ja ühtlasi ka korraliku puhastuse ette võtta. Üldiselt polnudki väga raske töö. Kruvisin aga kaane lahti ja kohe paistis "endine" määre. lahtivõtmise momendil olid sellel lägal säilinud vaid käsi määrivad omadused. Mingist algsest määrde funktsioonist polnud enam juttugi.
Pilt

Antenni liigutamiseks mõeldud hammasratas pääses lahti pärast splindi eemaldamist:
Pilt

Pilt

Oli ikka must küll. Leotasin ja puhastasin tükke lakibensiinis (see oli käepärast võtta). Sai puhtaks küll.
Ühe näpuka tegin ka. Nimelt lõpplüliti mehhanismi kaane kummitihend jäi leotamise-puhastamise ajaks külge ja lakibensiin ei teinud tihendile head. Tihend paisus olulisel määral, mistõttu seda enam kasutada ei saanud. Kasutasin selle asemel silikooni.
Üks pilt kokkupanemise momendist ka:
Pilt
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 265
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: TGB
Uus antenn töötab tõrgeteta talvel.
Eelmise jätsin pesulasse seega sain uue osta. Maksab ca. 500.- See siis koos vitsaga.

sai ka uus vits ostetud ja mina seda systeemi käima ei saanudki, mässasin niikaua, kuni vits pooleks murdus.
lihtsalt natukene vedas sisse ja siis jäi toppama ja hakkas nagu yle ragistama. ja kui korra sisse sain, siis jooksis kyll kenasti välja ja taas sissesaamise ajal vedas pool sisse ja hakkas ragistama. äkki sai määret vähe pandud? või hoopis se rull, mille vastu vits läheb kannatada liigselt saand?
yhesõnaga probleem ootab veel lahendust. kas veel mõtet selle mootoriga mässata, või tuleb miskit teist proovida?

Seal korpuse sees on suur hammasratas.
See hammakas on eriline selle poolest, et sellel on sees vedrudega sidur, mis takistab antenni kinni kiilumise korral mehaanikat purunemast.
Enda antenni remontides määrisin liialt seda siduri osa.
Alguses ka käis ikka mitu korda antenn vaid ühes suunas.
Peale paari lahti katkumist ja vedrude/rullikute liigsest määrdest puhastamist pole antenn enam välja või sisse ronimast tõrkunud.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

Ivometsale: vaata ikkagi antenn tervikuna üle, segmendid peavad täiesti kergelt üksteise sisse minema. Kui on antenni kogupikkuses juba mõnekraadine "paine", siis ei liigu nad enam vabalt, torud poovad end kinni.

Seepärast tihti hakataksegi meeleheitlikult igasugu möginatega määrima, et natukenegi kergendada seda segmentide vahelist libisemist. Selle asemel, et antenn lihtsalt sirgeks painutada.
Ei saa ju kõverat toru sirgesse täies pikkuses toppida, kui ühe sisediameetri ja teise välisdiameetri vahe on ainult mõni kümnendik millimeetrist :cool:
petsla
Postitusi: 66
Liitunud: T Mai 15, 2007 12:46
Asukoht:
Auto:

#22

Sai isegi kahel saabil toda antenni puhastatud, sisse-välja meelitatud, paar korda aastas keskmiselt, kuid ikka jäi asi kinni mingil täiesti ebasobival ajal, näiteks enne pesulasse sõitu. Kolmanda saabi ostmisel soetasin kohe traatantenni asemele (vikingist uut autot tellides ei saanud seda miskipärast lisavarustuse nimekirjas muuta). Milleks lolli mängida ja kalli auto mittetöötava vidinaga pusida?
PS Kes tahab, mul vedeleb peaaegu uus el. antenn garaažis, võin soodsalt maha müüa :-)
Kasutaja avatar
kaarel
Postitusi: 619
Liitunud: P Juul 16, 2006 14:39
Asukoht:
Auto:

#23

Omast kogemusest võin öelda, et ainult antenni piitsa/teleskoobi vahetamine on jäämäe ülemise otsa silitamine.

Kui just kaks vasakut kätt pole või käed p...st välja ei kasva, siis tasub ikka kogu antenni kupatus lahti kakkuda, ära pesta-puhastada, vana piitsa tükid välja võtta ja õiges järjekorras kokku panna. Kindlasti ei tohi unustada plastdetailidele sobilikku määret.

Nagu hr Suur juba eespool seletas. ;)
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#24

ivometsa moodi häda selles, et trummel, kuhu sisse piits ennast keerab, on kulunud. trumli ja korpuse vahele jääb vahe ja piits kiilub sinna vahele kinni. vahest aitab kui trumli ja kaane vahele võlli otsa üks seib lisaks panna( surub trumlit tihedamalt vastu korpust). oleneb kui hullusti kulunud on.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
triibutu
Postitusi: 433
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#25

Omast kogemusest tean, et NG900-l annab seda süsteemi valesti kokku panna nii, et tulemuseks ongi täpselt selline effekt nagu ivometsal ja Eleril -- trummel ei ole tihe, vits jääb serva vahele kinni ja antenn ei lähe lõpuni sisse. Põhjuseks on seal üks seib, mis ei käi mitte trumli alla vaid selle peale...
Vasta