Saab 9-5 Aero Estate 2.3T, 2004, Aix6

Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

Praeguseks juba umbes kuu aega tagasi saime endale uue pereliikme.
Nüüd siis lõpuks sooviks teda ka teile kõigile tutvustada, hoogu on juba kaua võetud (isegi Saabneti numbrialused olemas :notworthy: )

Auto on 9-5 aero, universaalkerega ja automaatkäigukastiga. Esmane registreerimine 12/2003, kuid mudel juba 2004 aasta. Ehk siis uus displei, mis ei tohiks enam niimoodi piksleid kaotada nagu eelmine ja ilmselt veel muid asju, mida ma lihtsalt ei tea.

Auto istub 17 tollistel velgedel, millele oli autoga kaasas üks jooks korralikke suverehve ja naastrehve, mis hetkel all. Seoses velje suure mõõduga kartsin, et tuleb hakata võitlema pikirööbastega, kuid võta näpust, püsib väga hästi rajal.

Lisadest on olemas kõik, mis eluks vajalik ja palju rohkemgi. Näiteks on lisaks tehases külge riputatud varustusele ka gaasiseade. Viimast veel kasutanud pole, gaasi tankimise kogemus puudub ja seega kogun hoogu, et minna gaasitanklasse koos kellegagi, kes "biiti" mõistab.
Puudust tunnen tulede pesuritest, mida mu suureks üllatuseks ei ole. Esituled on tavalised, mitte ksenoonid ja hetkel ei tunne, et millestki ilma oleks jäänud kuna tuled on väga head.

Auto leidis meid kõikvõimsa auto24 portaali kaudu ning eelmine omanik rääkis, et auto toodud aasta aega tagasi aeroporti kaudu Saksamaalt.

Ehk siis siiani vaid positiivsed emotsioonid ja puhas sõidurööm. Kindlasti on midagi olulist veel, mis hetkel kirja panemata jäi, lisan hiljem juurde.

Üritan ka mõne pildi lisada ja loodan, et eelmine omanik ei pahanda, et ma tema pilte kasutan kuna endal ei ole veel õnnestunud teha häid pilte.



Lisatud failid
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#2

Siin pildil on veel õrnalt hoomatav ilus ja korralik Saabi märk kapotil. Nüüd see enam kahjuks nii ilus ei ole, sest Ülemiste Jazz kiirkäsipesulas lasti sealt värv maha :gun:
Ma ausalt öeldes ei kujuta ette kuidas see võimalik üldse on, aga pesulast koju jõudes pidin tõdema fakti, et märk on rikutud. :wall:

Lisatud failid
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#3

Kõrvalistujapoolset ruumi vähendab natukene keskkonsooli küljes olev handsfree süsteem, mis sobib ainult teatud seeria Nokiale ning mida mina ei suutnud tööle panna :freak:

Lisatud failid
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#4

Siin pildil on bensiiniluugist alla poole vaadates näha ruudukujulist musta katikut. Selle taga on peidus Gaasiseadme tankimisava.
Gaasipaak/balloon asub pagasiruumis varuratta koha peal.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#5

Nüüdseks on meie pere uuel liikmel läbitud esimene hooldus meie peres olles.
Hoolduse tegemiseks valisin Troost auto kuna jutud, mida olin kuulnud, olid vaid ülivõrdes. Sedasama ei saa öelda VM'i kohta, paraku.

Troost autos käisime autot uurimas/logistamas ka enne ostu.

Esimese hoolduse sisse mahtus õlivahetus, tagumised piduriklotsid ja klapikambri kaane tihend.

Mõned asjad, mis veel ees seisavad:
- oleks vaja ära vahetada poolraami puksid (ununenud, kas eesmised või tagumised).
- tuleb midagi ette võtta välistemperatuuri anduriga, mis näitab aiateibaid.
Tean, et osadel autodel asub see andur rattakoopas, kui Saabil kah nii, siis võis selle lõhkuda näiteks koopasse ära külmunud lumi. Äkki?!
- hommikuti sõitu alustades kostub tagurpidi liikudes tagumise ratta juurest juhi poolt selline kiuksumine vms. Nagu mingi asi
käiks vastu piduriketast. Samas rohkem kui korra päevas seda häält ei kuule. Imelik.
- Kuna läbisõit autol 190 000, siis seisab ilmselt ees ka ketivahetus :mad:
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#6

Palju õnne! Masin ülimalt kena :)

Välistemperatuuri andur asub esimese stange küljes numbrilauast natukene allpool ja keskel. Vähemalt minu masinal on see seal. Sai kevadel vahetatud, sest hakkas näitama, et väljas on 48 kraadi sooja, kuigi olid veel miinus kraadid. Maksis see andur minuarust mingi 200 eeksu.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

Algselt postitas: aix6
- tuleb midagi ette võtta välistemperatuuri anduriga, mis näitab aiateibaid.
- hommikuti sõitu alustades kostub tagurpidi liikudes tagumise ratta juurest juhi poolt selline kiuksumine vms. Nagu mingi asi
käiks vastu piduriketast. Samas rohkem kui korra päevas seda häält ei kuule. Imelik.
- Kuna läbisõit autol 190 000, siis seisab ilmselt ees ka ketivahetus
Välistemperatuuri andur asub alumise iluvõre keskel. See on võimeline korraliku survepesu korral kinnitusest välja lendama.
Aga peale öist seismist kiiksub midagi tagaratta juures just tagurdades ikka kohe väga valjult. Kässar? Kiuks haihtub peale mõningat sõitu.
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: nampat
Palju õnne! Masin ülimalt kena :)

Välistemperatuuri andur asub esimese stange küljes numbrilauast natukene allpool ja keskel. Vähemalt minu masinal on see seal. Sai kevadel vahetatud, sest hakkas näitama, et väljas on 48 kraadi sooja, kuigi olid veel miinus kraadid. Maksis see andur minuarust mingi 200 eeksu.

Mul on enamus ajast ees kolm kriipsu ent kui näitab, siis jooksevad seal igasugused numbrid alates -40 kuni +40 :P

Aitäh info eest, meeldiv kuulda, et see andur ei olegi meeletult kallis.
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: aix6
- tuleb midagi ette võtta välistemperatuuri anduriga, mis näitab aiateibaid.
- hommikuti sõitu alustades kostub tagurpidi liikudes tagumise ratta juurest juhi poolt selline kiuksumine vms. Nagu mingi asi
käiks vastu piduriketast. Samas rohkem kui korra päevas seda häält ei kuule. Imelik.
- Kuna läbisõit autol 190 000, siis seisab ilmselt ees ka ketivahetus
Välistemperatuuri andur asub alumise iluvõre keskel. See on võimeline korraliku survepesu korral kinnitusest välja lendama.
Aga peale öist seismist kiiksub midagi tagaratta juures just tagurdades ikka kohe väga valjult. Kässar? Kiuks haihtub peale mõningat sõitu.


No ikka piisavalt valjult, et esimest korda täitsa ehmatas. Käsipidurit ei kasuta, seega vist ei tohiks selles asi olla.'

Kiuks kaob kui alustada edaspidi liikumist, teeb korraks kiuks ja vaikus ning ülejäänud päeva jooksul seda heli rohkem ei kuule. Olen tähele pannud, et just külmade ilmadega kuuleb seda heli.
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#10

mul näitas ka temp andur, et õues on +20, kui tegelt oli +5. kiskusin anduri küljest, viisin tuppa, kuivatasin ära ning paari päeva pärast panin tagasi külge. siiani töötab korrektselt.
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#11

Tuledepesuritest. Äkki nad lihtsalt ei toimi? Luugid on küll selgelt näha ja olemas. Facelifti järgsel 2002- mudelil on lihtsalt luuad asendatud survepesuritega.

Aga pill on aus, ma tean mida te tunnete :thumb:
Ingvar
Postitusi: 25
Liitunud: T Apr 24, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#12

See kriuksumine tagurdades enne sõidu alustamist peaks olema ikkagi piduriklotsidest. Mul teeb sama häält külmalt ja peale esimest pidurdamist kaob ära. Audil oli sama teema.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: Ingvar
See kriuksumine tagurdades enne sõidu alustamist peaks olema ikkagi piduriklotsidest. Mul teeb sama häält külmalt ja peale esimest pidurdamist kaob ära. Audil oli sama teema.

Ei kujuta ette, mitut erinevat sorti kriuksumisi sealt tulla võib, aga samad sümptomid vaevavad sünnist saati ka minu masinat. Eks esimeses hoolduses paistab, mis kamm on, kui on.

Aga et teemas püsida, siis selle kerega (2005 esispoiler), Hirshi tiivaga ja selle veljega must Aero on kõige ilusam Saab üldse. Respect. Kahju et selliseid enam ei tehta :)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#14

Minumeelest kah parim põll/spoila mis 9-5l olla võib.
Tore on, et sain sõbra Saabiusku aetud.:headbang:
184kw täitsa tore ju.
Varsti tunned kuidas sellest vähe on :)
Sent from my Monte Carlo using B236
RistoAe...
Postitusi: 16
Liitunud: T Juun 19, 2007 1:19
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: fofa
Algselt postitas: Ingvar
See kriuksumine tagurdades enne sõidu alustamist peaks olema ikkagi piduriklotsidest. Mul teeb sama häält külmalt ja peale esimest pidurdamist kaob ära. Audil oli sama teema.

Ei kujuta ette, mitut erinevat sorti kriuksumisi sealt tulla võib, aga samad sümptomid vaevavad sünnist saati ka minu masinat. Eks esimeses hoolduses paistab, mis kamm on, kui on.

Aga et teemas püsida, siis selle kerega (2005 esispoiler), Hirshi tiivaga ja selle veljega must Aero on kõige ilusam Saab üldse. Respect. Kahju et selliseid enam ei tehta :)

Ma mõtlesin, et ainult mul kriuksub. See jah selline imelik heli mis tekib just niisketel ilmadel. Vahepeal kui lumi maas ja oli nö. kuiv külm siis oli vaikus majas. Käisin korra ka Troostis ja lasin pidurid üle kontrollida. Midagi ebaloomulikku nad seal ei leidnud. Tuleb nüüd uuesti tagasi minna eks uurib siis põhjalikumalt.

Auto on igati pinks-ponks. Kuidas auto selle gaasisüsteemiga käitub, kas kiirendab samamoodi nagu bensiiniga? Olen kuulnud, et gaasiga on nagu jõudu vähem.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#16

Aix ei julge gaasi tankida:)
Mul oli gaasiseade kunagi saabil ja oli jah uimasem. Maanteel hea kruisimiseks.
Naisel gaasi tankima ei soovita minna.:gun:
Sent from my Monte Carlo using B236
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#17

To Aix6: Tohib küsida, et kas see auto küljes olev haagisekonks on eemaldatav? Kui jah, kas siis pärast eemaldamist jääb sealt alt midagi näha ka (kas või natuke)?
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: jfs
To Aix6: Tohib küsida, et kas see auto küljes olev haagisekonks on eemaldatav? Kui jah, kas siis pärast eemaldamist jääb sealt alt midagi näha ka (kas või natuke)?

orig. konksul jäi küll näha ning võtsin ära, ei meeldinud.
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#19

tulede pesurid ju täitsa olemas sul! võimalik et eelmine omanik lasi nad lahti ühendada voolu alt sest nad söövad tohutult aknapesuainet.
mul ka alles kuu aega sama auto aga norras nädalasel suusareisil käies kulus 8L pesuvett. Kui õppisin uue tehnika ära esiakna pesemisel nii et tuledepesurid ei hakka kaasa pesema, olen siiani ühe ja sama pesuainega hakkama saanud. Lase tuledepesurite mootorid üle kontrollida.
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#20

Algselt postitas: Skol
tulede pesurid ju täitsa olemas sul! võimalik et eelmine omanik lasi nad lahti ühendada voolu alt sest nad söövad tohutult aknapesuainet.
mul ka alles kuu aega sama auto aga norras nädalasel suusareisil käies kulus 8L pesuvett. Kui õppisin uue tehnika ära esiakna pesemisel nii et tuledepesurid ei hakka kaasa pesema, olen siiani ühe ja sama pesuainega hakkama saanud. Lase tuledepesurite mootorid üle kontrollida.


Nii mitmed on seda juba väitnud, et peaks kindlasti pesurid olemas olema.
Tundub, et peab vist Troosti pöörduma, järgmise hoolduse ajal näiteks.
Milline see uus tehnika on muidu?
Tänud
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: MaxPower
Algselt postitas: jfs
To Aix6: Tohib küsida, et kas see auto küljes olev haagisekonks on eemaldatav? Kui jah, kas siis pärast eemaldamist jääb sealt alt midagi näha ka (kas või natuke)?

orig. konksul jäi küll näha ning võtsin ära, ei meeldinud.

Puudub info selle kohta veel, uurin asja ja annan teada. ;)
Marten
Postitusi: 6
Liitunud: P Jaan 13, 2008 15:59
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: aix6
Milline see uus tehnika on muidu?

No kuule... ega see ainus Saab pole siis, millega sul kogemusi oleks:wtf: Vat meie 9-3'del on sama teema, et kui kangi piisavalt kaua oled enda poole tõmmand, siis laseb tuled ka täis, aga kui tasakesi törtsutad, piirdub ainult esiklaasiga... ja krt kas 9-5 mitte kaks korda neid tulesid täis ei lasknud?
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: kasparius
Aix ei julge gaasi tankida:)
Mul oli gaasiseade kunagi saabil ja oli jah uimasem. Maanteel hea kruisimiseks.
Naisel gaasi tankima ei soovita minna.:gun:

Peaks siis mõnikord tankima minema :drink:
Ma arvan, et elan mõne hobuse puudumise üle, kokkuhoiu nimel.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#24

Laseb jah kaks korda ning töötavad ainult siis, kui lähi/kaugtuled põlevad.
Ning korra kangi tõmmates ei hakka tuledele vett jagama:)
Kasutaja avatar
aix6
Postitusi: 48
Liitunud: T Dets 18, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#25

[/quote]
Vat meie 9-3'del on sama teema, et kui kangi piisavalt kaua oled enda poole tõmmand, siis laseb tuled ka täis, aga kui tasakesi törtsutad, piirdub ainult esiklaasiga... ja krt kas 9-5 mitte kaks korda neid tulesid täis ei lasknud? [/quote]

9-3' el veel see kah, et tulepesurid aktiveerusid igal kolmandal kangitõmbel?!
Vasta