kettide vahetus

Tonnised ja nende mured
Heigo
Postitusi: 52
Liitunud: N Aug 26, 2004 22:04
Asukoht:
Auto:

#1

Ketide vahetamisel tekkis probleem: ei saa ühte pingutustalda kätte. Jutt käib siis nukkvõllide ketist. See pingutustald mis mootori otsast vaadatuna vasakul on. Praegu paistab et peab plokikaane maha võtma??? Kas tõesti kuidagi muud moodi ei saa? Probleem selles et ülemine ots jääb nagu kinni plokikaane taha. Kuidas siinne rahvas probleemi lahendanud on?
väike pilt kah juurde...
Pilt
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#2

Ikka plokikaane eemaldamisega ;)
Heigo
Postitusi: 52
Liitunud: N Aug 26, 2004 22:04
Asukoht:
Auto:

#3

siis sinna kah uus tihend/poldid? Midagi veel? ..... Huvitav mis siis saaks kui vana tald jätta?
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#4

Selleks et seda talda kätte saada tuleb balans kett eemaldada, kui see on tehtud bal keti ülemist talda pole enam siis peaks plokikaane ava piisav olema et see tald eemalduks. Vähemalt teoorias peaks see nii olema paar nädalat tagasi ise just vahetasin tõsi küll minul oli plokikaan maas.
Heigo
Postitusi: 52
Liitunud: N Aug 26, 2004 22:04
Asukoht:
Auto:

#5

balansskett on eemaldatud ja kõik muud tallad ka...aga mingi 5mm jääb see plokiaane ava väikseks, et tald spilka otsast ära tuleks. On kellegil veel ideid?
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#6

Ei saa ilma kaant maha kakkumata teist kätte, seetõttu teenindustes võidakse see tald vahetamata jätta. Tegelikult, eks ta töötab ka vana tallaga, kuigi selle pind peale 300kkm on päris kivikõva.

Kirjade järgi peaks vahetama ka poldid. No vahel on saanud ka vanad poldid jätta, plokikaane tihendi aga peb küll uue panema. Kaant maha võttes läheb ka sisselaske tihend vahetusse, väljalase võib vana jääda praktikas (vahel võibolla ka mitte).

Aga võta kaan maha ja uuri ka teda kriitilise pilguga. Kuidas lood olid õlikuluga! Ja jahurusvedelikuga?
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#7

Heigo sa võiksid helistada Antile või trionicule nad kindlasti oskaksid öelda kuidas tald eemaldada sest enne kui mina hakkasin endamasinal ketti vahetama konsulteerisin nendega. nad väitsid et justkui saab ilma plokikaane maha kruvimatta keti vahetatud.
Kasutaja avatar
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1206
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-5NG, 9000CSE

#8

Kui mina kunagi antiga kettide vahetusest rääkisin, siis ütles ta mulle, et kaks varianti: odav ja kallis variant. Kallis variant erines odavast just selle tõttu, et vahetatakse ka see viimane tald ära ja kalliks teebki selle suur töömaht (plokikaane eemaldamine)
Tema soovitus oli sel hetkel küll, et kui raha oluliselt ülearu pole, siis võib vabalt selle talla asendamata jätta. Eks visuaalselt ole ka natuke näha.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

herr Trionic kuulis mu tonnise mootorist tasakaalustusketi häält. Eks tuleb sellega tegelema hakata.
Seoses ketiteemaga tekkis proffesionaalne huvi - mis funktsioon on tasakaalustusketil (ei suutnud sarnast teemat otsinguga tuvastada)?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#10

Kett nagu kett ikka, ainult et ajab mootori tasakaalustusvõlle ringi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

Ma suht võhik Saabi mootori koha pealt veel. Mis on nende tasakaalustusvõllide ringiajamise tulemus. Mismoodi mõjutab mootori tööd. Huvitab lihtsalt.

EDIT:
ise küsin, ise vastan...
For the first time in a Saab 900, the 2.3-Liter four-cylinder incorporates twin counter-rotating balance shafts, which rotate at twice the crankshaft speed--providing higher levels of comfort compared to its predecessor. The balance shafts reduce the residual vibration inherent in four-cylinder engines, and provide a similar level of balance to an in-line six. Eccentric weights on the shafts counteract the forces and moments that cannot be balanced by the primar,v moving parts, resulting in a low-vibration engine that is extremely refined and smooth-running.
http://www.saabnet.com/tsn/models/1994/pr3.html
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

Seda nukkvõlli keti pingutustalda saab eemaldada-paigaldada ilma kaant
eemaldamata.Vähemalt isand Trionic on seda alati suutnud.Tema väitel läks aastake proovimist-leiutamist,ennem,kui vettpidav lahendus saadi.:head:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

to suur: nagu mr.Qdwin mainis,veab väike kett tasakaalustusvõlle,mis on mõeldud selleks,et vähendada väntvõlli vastukaalude-kepsude-kolbide poolt
tekitatud vibratsiooni.

mina kui tavotitöö tegija palga eest peaks olema õnnelik,kui saaks ka kundele
plokikaane eemaldamise/paigaldamise lisaks kettide vahetusele kaela määrida,
samas milleks teha mõttetut lisatööd ja kliendil maksta 5-6 lisatunni eest
raha,kui saab hoopis lihtsamalt hakkama ja ei pea kaant eemaldama(võib tekitada lisaprobleeme rahakotile).Sama kehtib ka karteripõhja eemaldamise kohta,mida tehase nõuannete järgi tehes on üpris vaevaline teostada,aga
praktikas saab ka seda operatsiooni oluliselt lihtsustada.Teatud erivahendeid on tarvis loomulikult-karaasis kaevikul tõmmeldes on see kõik ülimalt
vaevaline üritus.
Ise ma enda autot ehitades alati kalkuleerin,kas teha ise,kaotada kasulikku
tööaega(saaks raha eest võõrast Saabi pedereerida),või lasta VM-s teha,kus ma alati 150% tulemuses kindel olen ning kus hinna-kvaliteedi-tööaja suhe on
totaalselt parim eestis-lihtsalt sealsed 2 reaalselt Saabe järeleaitavat kodanikku on parimad,mida maarjamaalt leida võib,lisaks kogu ülikallis-
ülivajalik eritehnika/info.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#14

veidi teemast välja, aga millisest SAABi mudelist alates muutub kogu see eritehnika ja spetsiifiline info koos tippteadmiste ja oskustega määravaks? Kas ka 80-te algupoole 900 classicu puhul on juhte mille korral on kõige mõistlikum VM-i pöörduda? Või on see niisuguste vanakeste puhul liigselt ressursimahukas??
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

Kindlasti liigselt.Classicu 16 klapilise puhul on ketivahetus üldse täielik pein,seal pole üldse ruumi otsakaane eemaldamiseks.Alati riskid ja tõmbad vana ketiga uue sisse,tallad jätad samaks(keegi ei raatsi enama eest maksta).
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#16

Minu teada saan ma vist oma 2 masina peale 16 klappi kokku ehk neil kummalgi peaks 8 olema :red:

Aga ma tahtsin tegelikult üldisemalt teada, kas nii vanadel masinatel on ka sellise keerukusastmega sõlmi, mille remondil on kõige mõistlikum VM-i poole pöörduda? Ehk küsimus oli rohkem üldisemat laadi ja teoreetiline :wall:

Päälegi vanemal masinal sai justnimelt tald (sihuke vibukujuline) üleelmine suvi vahetet kuna eelmine kulus katki. Kettide vahetuse kohta ei tea ma miskit - pole seni vahetada tulnud.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

Kui sa juba talla vahetasid siis oli see sul üsna laiali, oleks võinud keti ka vahetada, rahaliselt poleks suurt mingit kaotust olnud (paar-kolmsada eeku vist oli). Ma oma vanal lasin ka ära vahetada mõlemad korraga, ketilagin oli ikka kole. Uskumatu vaikus oli pärast.:) A mul oli tunne, et enne oli seal originaalkett veel sees (üle 350k läbisõitu), remondimees väitis vähemalt, et tema arvates polnud seda kaant küll keegi kunagi avanud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#18

Ehh, :fight: tagantjäreletarkus on täppisteadus
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#19

Ei hõikska selle peale esinduses keegi,kui sa oma antiikSaabiga sinna
remonti lähed.Selleaegsete masinate remondikoolitust pole seal töömehed saanud(nende isad-vanaisad oleksid võinud seda saada)ja mingeid eriteadmisi ja spets tehnikat nende remondiks tarvis ei ole.Kui endal on
käed otsas ja miski on suuteline neid käsi ka juhtima,siis anna aga minna,
leiutada pole mõtet,olemas on Saabnet miljoni kontakti ja viitega,kirjandus ja inimesed,keda telefoniga kätte saab,kui probleemid peaks tekkima.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
kristo9000
Postitusi: 97
Liitunud: L Okt 14, 2006 16:02
Asukoht:
Auto:

#20

Sai siis endalgi kettide vahetus ette võetud 14tundi pornot ja vahetatud ta oligi.Minuarust saab kõik tallad kenasti kätte ja hullu pole midagi ettevõtmise asi,nagu öeldakse.Igatahes Trionikule suured tänud,kes ei pidanud paljuks tallad ja hammasrattad cargoga teele saata.:notworthy: Peale vahetust on uskumatu vaikus:headbang:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: kristo9000
Sai siis endalgi kettide vahetus ette võetud 14tundi pornot ja vahetatud ta oligi.Minuarust saab kõik tallad kenasti kätte ja hullu pole midagi ettevõtmise asi,nagu öeldakse.Igatahes Trionikule suured tänud,kes ei pidanud paljuks tallad ja hammasrattad cargoga teele saata.:notworthy: Peale vahetust on uskumatu vaikus:headbang:

Nagu ütlesin- esmane pilt,nagu kõik oleks korras on väga petlik. Vahetad asjad ära ja siis saad aru,et õieti tegid:head:
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#22

kui palju maksab taldade komplekt kokku umbes,
ja palju maksavad hammikad kokku umbes
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#23

Nagu mulle selgus siis plokikaant eemaldama ei pea. Autodata ütleb jällegi et karteripõhja eemaldus on vajalik või SAAB sellestki kuidagi mööda " hiilida "?
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#24

Algselt postitas: keenius
kui palju maksab taldade komplekt kokku umbes,
ja palju maksavad hammikad kokku umbes

proovi otsingut kuskil oli hindadest juttu
:drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: saabotska
Nagu mulle selgus siis plokikaant eemaldama ei pea. Autodata ütleb jällegi et karteripõhja eemaldus on vajalik või SAAB sellestki kuidagi mööda " hiilida "?

Karteripõhja eemaldamisest ei pääse.Plokikaas ei sega midagi.
Vasta