Saab 9-5 termostaat läbi+vahetamine.

Vasta
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#1

Otsingust ei leidnud miskit erilist. Salong soojaks ei lähe enam ja oleks uut vaja. Aga kust leida? Troost? Anti? Viking? Ning kas selle vahetamisega saab ise ka hakkama- ehk ega ta kusagil kummalises kohas Saabidel ei asu? Auto on 98 a.
Jube külm sõita ikka nii...

Tean et kohe hakkab tulema, et helista ja uuri nendest kohtadest järgi. Eks teen seda ka. Et küsimus suunatudki just rohkem selle vahetamise juurde, kas saab ise või ei.

Madis.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

asub mootori vakaspoolsel tagakyljel , yleval pool.
saad ise ka vahetamisega hakkama, kui omad näpitsaid, 10 mm võtit ja 13 mm võtit. väiksed padrunid teevad töö lihtsamaks.
tähtis, kui termostaadi ostad(osta kust tahad), siis vaja ka ymber termostaadi käivat kummitihendit.
ja kui kuskilt jah. vedelikku ennem välja ei lase, siis termostaadi eemaldamisel kaob teda ka mingi 1...1,5 liitrit.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: ivomets
asub mootori vakaspoolsel tagakyljel , yleval pool.
saad ise ka vahetamisega hakkama, kui omad näpitsaid, 10 mm võtit ja 13 mm võtit. väiksed padrunid teevad töö lihtsamaks.
tähtis, kui termostaadi ostad(osta kust tahad), siis vaja ka ymber termostaadi käivat kummitihendit.
ja kui kuskilt jah. vedelikku ennem välja ei lase, siis termostaadi eemaldamisel kaob teda ka mingi 1...1,5 liitrit.

suur tänu...nädalavahetusel siis nokitsen.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

aga....
... 9-5 puhul vahest selline värk, et vaid yks pool jääb kylmaks...
ise kohand mitut masinat, kus juhipool jääb kylmaks, kõrvalistujapool läheb normaalseks.
aga muidugi, kui temp osuti jäöäb allapoole poolt, siis termostaadi viga tõenäoliselt.
muidugi jah. vedelikku peaks ka systeemis nõuetekophaselt palju sees olema
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: ivomets
aga....
... 9-5 puhul vahest selline värk, et vaid yks pool jääb kylmaks...
ise kohand mitut masinat, kus juhipool jääb kylmaks, kõrvalistujapool läheb normaalseks.
aga muidugi, kui temp osuti jäöäb allapoole poolt, siis termostaadi viga tõenäoliselt.
muidugi jah. vedelikku peaks ka systeemis nõuetekophaselt palju sees olema

Tavaliselt on auto kohe mulle kenasti öelnud, kui on vähe vedelikku. Aga eks kontrollin selle ka üle. Soojaks ei lähe kumbki pool...külm nagu hundilaudas ja osuti ripub alla poole jah.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#6

paned pada jah
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#7

kustutasin postituse kui eksitava, vabandust !
lähen võtan õpiku ja õpin :red:
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: ivomets
asub mootori vakaspoolsel tagakyljel , yleval pool.
Nii, käisin sebisin uue termostaadi.
Ühtlasi tegin lahti ka kapoti ja vaatasin sinna mootori tagaküljele ja tekkis küsimus, et kumba pidi vasakul pool. Kas siis kui seisan avatud kapoti ees või istun autos:P Kas väga loll küsimus sai?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

ikka kui roolitaga istud.
siis vasakul pool. suur lõdvik läheb veel kyljepealt sisse. ja seele lõdviku pead lahti võtma.
teen sulle yhe pildi kohe ka.

see jäme lõdvik lähebki termostaadi kylge ja näpitsaid vaja, et see klamber eemaldada

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: ivomets
ikka kui roolitaga istud.
siis vasakul pool. suur lõdvik läheb veel kyljepealt sisse. ja seele lõdviku pead lahti võtma.
teen sulle yhe pildi kohe ka.

see jäme lõdvik lähebki termostaadi kylge ja näpitsaid vaja, et see klamber eemaldada

Voh, selle ma tuvastasingi sealt....aga mul pole klambreid vaid toruvitsad, et siis lihtsam. Tänud tänud. Kena päeva jätku.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

esmalt 1 polt 10 mm võtmega, mis hoiab yht juhet, siis teine 10 mm polt, mis hoiab mingit rauast jubinat; siis termostaadi 2 polti 13 mm väikse padruniga., ennem lõppu klamber ka maha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabi_newbie
Postitusi: 15
Liitunud: E Jaan 28, 2008 13:01
Asukoht:
Auto:

#12

et palju see termostaat ka maksab, mul kah juhi poole puhub ainult külma õhku. natukene häirib või nii
Madispoiss
Postitusi: 134
Liitunud: R Aug 04, 2006 7:06
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: saabi_newbie
et palju see termostaat ka maksab, mul kah juhi poole puhub ainult külma õhku. natukene häirib või nii

Et mis ta maksis? Kas oli midagi 200 raha ringis või isegi tiba odavam. Aga see pole originaal. Ostsin SaabiAnti-st.
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: saabi_newbie
et palju see termostaat ka maksab, mul kah juhi poole puhub ainult külma õhku. natukene häirib või nii
Kui juhi poole puhub ainult külma õhku siis termostaadiga ei ole seal mingit pistmist.
Ahju remont ootab ees:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
saabi_newbie
Postitusi: 15
Liitunud: E Jaan 28, 2008 13:01
Asukoht:
Auto:

#15

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: saabi_newbie
et palju see termostaat ka maksab, mul kah juhi poole puhub ainult külma õhku. natukene häirib või nii
Kui juhi poole puhub ainult külma õhku siis termostaadiga ei ole seal mingit pistmist.
Ahju remont ootab ees:facts:

las ma pakun, see juba mingi kallis ettevõtmine
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#16

Ei pruugi olla. Aga ennustamisega läbi neti ei tegele.:bs:
Telefoninr. on all täiesti olemas...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
saabi_newbie
Postitusi: 15
Liitunud: E Jaan 28, 2008 13:01
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: iisak
Ei pruugi olla. Aga ennustamisega läbi neti ei tegele.:bs:
mõistan, tänud igatahes hetkel
simo
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 17, 2008 22:39
Asukoht:
Auto:

#18

Ostad saani, ostad ka kasuka ! :notworthy:
warum
Postitusi: 470
Liitunud: L Jaan 19, 2008 13:35
Asukoht:
Auto:

#19

see et külma puhubjuhipoolt on see viga, et klapp on murdunud mis sulgeb külma siiberi juhipoolt ja termostaadis viga ei ole..endal oli sama viga ja tegin ise korrda loomulikult tänu sellele foorumile kus oli konkreetselt kirjas mingis teemas selle remont...:facts:
ebaprofesionaalne kirjakeelemurdja
simo
Postitusi: 29
Liitunud: P Veebr 17, 2008 22:39
Asukoht:
Auto:

#20

aga kas sul mootori temperatuur läheb kiiresti normi ehk siis näidik keskele ja maanteel veerandi peale ei kuku ?
saabi_newbie
Postitusi: 15
Liitunud: E Jaan 28, 2008 13:01
Asukoht:
Auto:

#21

kui sa seda minult küsisid siis ennem ei läinud, nüüd pärast termostaadi vahetust läheb
saabi_newbie
Postitusi: 15
Liitunud: E Jaan 28, 2008 13:01
Asukoht:
Auto:

#22

Algselt postitas: warum
endal oli sama viga ja tegin ise korrda loomulikult tänu sellele foorumile kus oli konkreetselt kirjas mingis teemas selle remont...:facts:

oli see väga keeruline? oskad äkki anda seda linki kus see õpetus üleval on?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: warum
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 9#pid27959 sealt saad teada mida teha ega eriti hullu pole lihtsalt väiksemaid liigendiga kruvikaid varuda suht kitsas seal ja valgustus sest pead juhipool peedaalide juures olema suht väsitav töö kui pead pidevalt väljaronima kui jälle mõni võti ei sobi ja kui juba lahtsi saad selle kobaka kus on se mootor siis näed et sees on kollane klapp ja sellel peaks nägema juppike purunenud ühenduse osa ta on ümar ja ongi asi lihtne et pead selleotsa kus mootorivõll on leiutama mingi toru mis läheks selle klapi lõhkisetoruga kokku,seal on muidu ka mingi kalibleerimis värk ka olemas et pärast kinnitust ta ise õigessekohta hakkab avanema,aga ma ei teinud seda ei tea kuidas toimib ja arvestasin ise semmu välja et panin mootorile juhtmetaha ja vajutasin kliimapeal juhipoolt Lo siis klap läks kinni asendisse ja lukkasin siis selle purunenudklappi ka kinniasendisse nii nagu sul praegu et ainult külma puhub no kui seal mal oled siis saad aru millest räägin ja kui oli klapp ka õiges asendis märkisin ühenduse täpsekoha ära ja kinnitasin mootori võlli külge ex äkki see kalibleerimise värk olex kasulikum kui teaks kuidas ta töötab.....aa kasutasin selle pildil oleva toruasemel automaadipadrunikesta sobis võlliotsa nagu peaks.

KURAT, Nüüd OT

Ega me ühtegi kirjavahemärki tunne ju kõik sõnad kirjutame ühte ritta hea et tühikud vahele panid su teksti on ausaltöelda veel raskem lugeda kui arnold oksmaa kirjutatud pressiteadet tema vähemalt viskab punktid lause lõppu komasid viskab muidugi kuidas juhtub
Vasta