käivitusmure

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
ristu
Postitusi: 17
Liitunud: E Juul 30, 2007 23:12
Asukoht:
Auto:

#1

Tere,

sihuke probleem, et mootor ei taha käima minna, kui temp. on 0...+5 kraadi. Eelsüüte küünlad hakkavad tööle alles miinuskraadidega ja siis läheb mootor ilusti käima. Sellise kerge plusskraadiga peab starterit vahel lausa 10...15sek käiama, enne kui auto käivitub. Kas see on normaalne või on kuskil mingi viga sees? Tavaliselt lähevad diislitel ju eelsüüteküünlad +5 juures tööle.
Autoks on 9-5 2.2tid.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

Alusta kütusetorustikust, kummist vollad mädanevad. Troosti härrad on abiks:) Teistel temperatuuridel käivitub ilusti, ilma ühegi probleemita?
ristu
Postitusi: 17
Liitunud: E Juul 30, 2007 23:12
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: rantto
Teistel temperatuuridel käivitub ilusti, ilma ühegi probleemita?

No mida soojem on ilm (mootor) seda paremini käivitub. Aga kõige paremini (poolest pöördest) läks käima -10 juures, kui küünlad korralikult mootori soojaks kütsid (külmemat ilma pole see talv olnud).
Kasutaja avatar
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#4

Tundub,et temp.andur,mis eelsyytekyynlaid juhib,peetis....arvab,et on piisavalt soe ja siis kyynlaid taha ei vöta.Mida eelsyytekyynalde kontrolllamp teeb?Kustub ruttu?Kas syyde sisse-välja,uuesti sisse ei muuda midagi?
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 775
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: Saabitu

#5

Algselt postitas: heikiw
Tundub,et temp.andur,mis eelsyytekyynlaid juhib,peetis....arvab,et on piisavalt soe ja siis kyynlaid taha ei vöta.
seda väidet võiks trionic või keegi teine tark kommenteerida :freak:
(mitte et ma heikiw-d rumalaks peaks)
vieko
Postitusi: 24
Liitunud: T Apr 17, 2007 8:58
Asukoht:
Auto:

#6

Mul täpselt sama mure, kui on natukenegi külma olnud, siis käivitub hoobilt, paari pluskraadiga aga tahab päris pikka käiamist???
prt
Postitusi: 7
Liitunud: T Mär 11, 2008 20:09
Asukoht:
Auto:

#7

Meil sama mure.
Sellise poolkõva ilmaga ei käivitu 9-3 enne, kui korralikult käiatud. Kui käima läheb, siis sellise suitsupahvakuga, et kole. Kui temperatuur õues on miinuses, siis pole käivitumisega mingit muret.
Käidud mitu korda Troost Autos, Saabianti juures ja varsti sõit Karla Auto kontorisse.
Ära on proovitud vahetada, puhastada ja diagnoosida kõik võimalik - viga ei kao kuhugile.
Eks näis, mis diselistid ütlevad - tõenäoliselt on laks päris valus.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#8

need 2.2tdi teevadki nii. Pole päeva kui ei saabu kõnet või inimest selle probleemiga. Iisak Kadaka osakonnas võitleb nende paremaks saamise nimel. Mõni saab abi suurpuhastusest nagu parimad diislitargad soovitasid, mõni mitte. Kui Iisakul vaid jõudu ja jaksu jagub, siis pöörduge ta poole, ta annab endast parima.

to prt: ühele kliendile oli laks valus, kütusepump.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#9

Kas keegi oskab kommenteerida, et kas selline asi, et küünlaid mingi +5-st ülespoole ei kasutata on mingi ainult selle mootori teema või teistel autodel on ka nii? Mina ei tea ühtegi teist diislit, millel veel nii oleks.

See, et 2,2 TiD pool-soojaga ei käivitu hästi tundub küll rohkem omadus, kui viga olevat :)
prt
Postitusi: 7
Liitunud: T Mär 11, 2008 20:09
Asukoht:
Auto:

#10

Sai karlas käidud. Asi tundub kurja kuulutavat. Vist läheb kõrgsurvepumba vahetuseks, kui mootoris surved normis on.

to saab9-3: See eelsoojenduse teema sõltub mootori valmistajast. Mida "intelligentsem" ja säästlikum agregaat, seda keerulisem. Peres on meil teinegi tank (LR Disco), mis küsib küünlaid kasvõi +25 kraadiga. Põhjus selles, et auto ei sisalda absoluudselt "elektrit". Ainuke elektriseade on raadio ja seegi ei toimi korralikut.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#11

Kas Karlas õeldi ka, et mis pumbal viga võib olla? Kas tõesti neid pumpasid kudagi kõpitseda ei anna, et kohe vahetatada tahetakse? Ei saa hästi aru.. Egas pump ju ühest jupist koosne. Või ei müü keegi varuosi? Sul ju 2003a masin, ei tahaks väga uskuda, et sellel nüüdseks pump nii õhtal, et aitab ainult vahetus.

Igatahes, kui korda saad, siis kirjuta palun siia ka tulemustest. Lihtsalt väike huvi tekkinud..

näiteks ühel mu sõbral, kes pole mingi automehaanik, oli diisel bmw, millel hakkas pump lekkima. Ostis siis ta peast terve komplekt tihendeid, võttis kodus pumba lahti ja vahetas kõik ära ja asi korras peale seda. Kas SAABil ei ole siis mingi sedalaadi remont võimalik?
prt
Postitusi: 7
Liitunud: T Mär 11, 2008 20:09
Asukoht:
Auto:

#12

Öeldi, et kui vahetuseks läheb, siis vana võib roheliseks värvida ja nii kaugele metsa visata, et enam ei paista.

Tänapäeva autodel on paljud jupid komponentidena vahetatavad, sest komponendi koostu valmistamine on odavam, kui eraldi remondikomplektide valmistamine ja turustamine.

Teiseks on asi ka raha teenimises - keegi ei viitsi mõtetult riski võtta - ehk saab toimima.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#13

Parandagu spetsid mind kui eksin, aga kas hõre pump ei peaks just sooja mootori raske käivitumisena avalduma? See hommikuni seismise teema võib olla küll tagasivool pumbast, aga selle vastu peaks piisama pisikesest klapist/ventiilist.

Karla tahab pumpa vahetada lihtsalt käibe pärast pahatihti (omad kogemused).
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#14

seda küll jah, et pumpa on kõigle lihtsam süüdistada aga soovitaksin ikkagi lasta kellegil ülevaadata keti märgid, tagasivoolud, jne otstarbekas oleks ikka alustada väiksematest asjadest.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#15

Ei tea, kas autot kuidagi ära ei saa petta, et ta paneks iga ilmaga küünalt? Minu auto teeb näiteks nii, et mingi 4 kraadi juures juba süüdet sees hoides küünalt ei anna, aga nii, kui starterit anda, paneb küünlad järgi ja hoiab neid soojana, kuni mootor saavutab mingi temperatuuri. Miks ta siis ei võiks neid kohe kasutada, aru ma ei saa...
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#16

On võimalik teha küll.
prt
Postitusi: 7
Liitunud: T Mär 11, 2008 20:09
Asukoht:
Auto:

#17

Et mootor eelsoojendust küsiks iga ilmaga, on vaja ühte releed, paar meetrit kaableid ja eraldi märgutuld salongi, sest armatuuris oleva tule taha releed enam ühendada ei saa. Sel juhul soojendatakse küünlaid igal korral, kui süütevõtit keerad.

Oma autoga teen paar "loomkatset" veel, et ühele teooriale kinnitust saada. Varsti paistab, mis saab.
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#18

saab ka teistmoodi:)
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#19

Äkki sa Ilves valgustaksid teisi ka, et mismoodi sa mõtled.
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#20

ma paneks dumler lüliti enne temp.andurit ja veaks juhtmetega salongi, enne käivitamist lükkaksin lüliti sisse, oodaksin ära kuni on ülessoojenenud, siis lükkaksin lüliti välja ja voilaa diisel popsuks rõõmsalt:) Opeli peal on see töötanud sedapidi, ju siis ei tohiks Saabi peal ka miskit teistmoodi olla. Ainuke miinus on selle juures see, et see võib mõnikord kolli(check engine) põlema lüüa.
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#21

ma ei tea, kas mul sama jama. aga hommikul läheb masin poolest pöördest käima. kui poodi minna, siis ta nagu alati ei taha sama hästi käima minna. ning kui hommikul sõita tööle, siis õhtul tahab käiamist saada. umbes 5 sekundit. on see normaalne?
Ning enivei, kaua ootama peab, kui süüdet anda? Viimane asi, mis tuleb on SIDil 'Engine OK' vist. Enne seda on vist 'Checking..'
Pole ju dislameeste raamatut :(
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#22

sul on see viga koguaeg või vahest?!
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#23

pigem vahest. õhtul ei olnud. ennelõunat oli korra.
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#24

aga küünalt said mõlemal korral anda või ei?
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#25

no oled oma anomaaliatele lahenduse saanud v??
Vasta